- 17 Σεπ 2014, 00:15
#11485
UnHaCkAbLe έγραψε:Το cruise control καταναλώνει καύσιμο που πάει στράφι σε περιπτώσεις όπως κατηφόρες όπου δίνει λιγο καύσιμο για να διατηρήσει την ταχύτητα ενώ χωρίς αυτό η κατανάλωση είναι μηδέν ...
Σωστό αυτό σε μερικά μοντέλα, αλλά πώς αλλιώς θα τσουλάει το σκάφος; Για να προλάβω την απάντηση, εάν το βάλεις να τσουλάει με το όριο, θα κάψει περισσότερο σε σχέση με το πόδι εάν δεν κάνεις παρανομία στην κορυφή του γκρεμού και το πατήσεις επειδή είναι κατηφόρα;
Orestis.D έγραψε:Το cruise control δεν μπορει να προβλεψει τον δρομο μπροστα. Αφου πεσει η ταχυτητα δινει γκαζι να την ξανα-ανεβασει. Εσυ πχ πριν απο μια ανηφορα μπορεις σταδιακα να επιταχυνεις για να φτασεις στο βελτιστο ευρος στροφων, ενω αυτο χαζα θα δινει γκαζι να σε κρατησει σε μια ταχυτητα που πιθανον δε βολευει το μοτερ σου.
Κι αυτο για την κατηφορα ισχυει 100%. π.χ. εγω συνηθως επιταχυνω στην κορυφη ωστε να με βγαλει χωρις γκαζι μεχρι το ισωμα κατω.
Σωστό για την πρόβλεψη του δρόμου αλλά δεν αφήνει την ταχύτητα να πέσει τόσο πολύ. Νομίζω πως δίνει συνεχώς μόλις νιώσει ότι το σκάφος κόβει. Αυτό το νιώθω σε μερικά αυτοκίνητα είτε αυτόματα, είτε χειροκίνητα, που το cruise control σε σπρώχνει συνεχώς ακόμη και σε επίπεδο δρόμο ενώ η ταχύτητα μένει σταθερή. Στην ανηφόρα καίει σίγουρα παραπάνω αλλά στα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν νομίζω αυτό να είναι τόσο πολύ που να αξίζει να το τσουλάς με το πόδι, μόνο και μόνο για την ευκολία. Στο αρχαίο Legacy φορτωμένο για αγώνα 2+ τόννους σκάφος, όχι μόνο δίνει γκάζι, κάνει και kickdown και βλέπεις τον δείκτη της βενζίνης να κατεβαίνει. Αλλά και πάλι το αφήνεις εκεί. Αυτό για την κατηφόρα, δεν μπορείς να το κάνεις νόμιμα εάν κινήσαι με τα όρια ταχύτητας παρά μόνο εάν κινείσαι πιο αργά.
Lippi έγραψε:Στο 308 πάντως το cc είναι πολύ οικονομικό. Δεν έχω δει διαφορές προς τα πάνω. Μάλλον προς τα κάτω.
Από την άλλη σε Megane Sport με το cc έκαιγε τα πόδια του....
Για αυτό από τα PSA και Renault μου έχει κάνει τόσο εντύπωση στα test drives. Το C4 με τα 90 ντηζελένια γαϊδουράκια και 5η στα 50 χλμ και τρία άτομα μέσα, έγραφε κατανάλωση +-4λτ/100χλμ λίγο πάνω από το ρελαντύ χωρίς να σκορτσάρει, και μόλις μπήκε το cruise control κόλλησε στα 2.5χλμ/100χλμ και με την πιο πάνω γεύση ότι το αυτοκίνητο έδινε συνεχώς γκάζι. Στην πράξη, ούτε την ταχύτητα αύξησε, ούτε η κατανάλωση αυξήθηκε. Σε σχέση με το πόδι, η συμπεριφορά με το cruise control ήταν λίγο περίεργη και θέλει συνήθεια. Στα δε Megane το cruise control στις κατηφόρες εάν ήταν τρόπος θα έσβηνε και το μοτέρ, απίστευτη οικονομία.
Τα λέω όλα αυτά γιατί μάλλον θα καταλήξουμε στο 308 και δεν έχει cruise control, οπότε και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να το βάλω retrofit για την διαφορά στην κατανάλωση που γράφουν όλοι σε αυτό το μοτέρ-αυτοκίνητο.