Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#9083 Για να σου εντυπωθεί και να μην το ξεχάσεις

BMW E39 1997, 520iA αυτόματη (225/60-15, 1515 κιλά)
Απόσταση 100.000χλμ (από τα 80-180.000) Ταξίδια, πόλη, απόλα
Λίτρα 11440
Ευρώ 14085 (=14 λεπτά ανά χλμ)
Λίτρα/100χλμ 11.4
Άβαταρ μέλους
By pipinos1976
#9094
mousatos έγραψε:
pipinos1976 έγραψε:Απόσταση: 44.366km
Καύσιμα: 2.995L
Κόστος: 5.153 EUR


5 χιλιάρικα για 45,000 χιλιόμετρα. Μου θύμισες το λόγο που επέλεξα ένα μικρό-γρήγορο diesel . Nice...


Αναλογικά είναι πολύ καλά, αν το σκεφτείς στη βάση του τι έχει γίνει σε αυτές τις αποστάσεις, υπολογίσεις το βάρος του αυτοκινήτου (1200+kg), τον κινητήρα και την ισχύ του (1.4 με 90Hp) και το ζόρι που τραβάει (πολλές φορές μεγάλο φορτίο, ταξίδια στην Ε.Ο. με ταχύτητες +10-60 του ορίου, AC κτλ) και το είδος των ελαστικών που φοράει (τα Bridestone RE050 δεν τα λες και οικολογικά, ούτε και το 205 φάρδος είναι μικρό για 1.4 ατμόσφαιρα με τόσο μικρή ισχύ). Π.χ. αν δεις τιμές από φέτος το καλοκαίρι θα δεις κάτι 6-7 L/100km με το αυτοκίνητο να έχει γίνει φορτηγό (π.χ. 15 μεγάλες τσάντες σκουπιδιών με ρούχα, παπούτσια, τσάντες, βιβλία κτλ μέσα στο αυτοκίνητο) + AC + κίνηση +προσπεράσματα +ζέστη, κατανάλωση που είναι απολύτως φυσιολογική, ακόμη και για σύγχρονο αυτοκίνητο, ακόμη και για diesel με τέτοιο φόρτωμα και τόσα προσπεράσματα (με σώζει ότι οδηγώ με φόρα και προσπερνάω χωρίς πίεση και πολλά κατεβάσματα).

Όπως το υπολογίζω, με ένα diesel ίδιων διαστάσεων (για μικρότερο δεν το συζητάω γιατί δε θα χωρούσε πλέον γυναίκα και παιδί) θα ήμουν περίπου 0,5-1 L/100km πιο κάτω, άρα περίπου €400-800 λιγότερο σε καύσιμο. Βάλε και άλλα €1800 λόγω μικρότερης τιμής του καυσίμου, άρα θα κέρδιζα κάπου €2500. Ίσα βάρκα ίσα γυαλό δηλαδή για αυτά τα km. Συνολικά, όμως, σίγουρα θα είχα κέρδος αφού τα πρώτα χρόνια πήγαινα εξαιρετικά γρήγορα (π.χ. Πρέβεζα - Αθήνα με καράβι στο οποίο μπήκα τελευταίος και βγήκα πρώτος, χωρίς το δρόμο φτιαγμένο στην Κακιά Σκάλα σε 3:45, άρα καταλαβαίνεις τι καύσιμο έκαιγε - γεμάτος από Αθήνα έβαλα ξανά Αμφιλοχία, άρα 320km με 46L είχε κάψει τότε μέσες άκρες) κι εκεί το diesel θα είχε τεράστια διαφορά υπέρ του. Από την άλλη, δε θα πήγαινα και τόσο γρήγορα με 1.3 diesel και 95Hp (εκείνη την εποχή 1.7 με 90Hp). Στο προηγούμενο forum, όταν είχα ανεβάσει τις αποδείξεις διοδίων για το Αθήνα - Θεσσαλονίκη, κάποιος είχε υπολογίσει ότι από Αφίδνες - Σχηματάρι είχα μέση ταχύτητα 180km/h που είναι ίση ακριβώς με την τελική του αυτοκινήτου. Ένα diesel με ίδια ισχύ δε θα το έκανε αυτό, πολύ απλά γιατί δε θα απέδιδε σε τόσο υψηλές στροφές. Έτσι, πάντα κάτι κερδίζεις και κάτι χάνεις. Ίσως τώρα να αγόραζα ένα 1.6 diesel με τα 136Hp, αν και η διαφορά τιμής με το 1.6T με τα 170Hp είναι προκλητικά υπέρ της βενζίνης (από άποψη ισχύος).

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By pipinos1976
#9096
sknipper έγραψε:Για να σου εντυπωθεί και να μην το ξεχάσεις

BMW E39 1997, 520iA αυτόματη (225/60-15, 1515 κιλά)
Απόσταση 100.000χλμ (από τα 80-180.000) Ταξίδια, πόλη, απόλα
Λίτρα 11440
Ευρώ 14085 (=14 λεπτά ανά χλμ)
Λίτρα/100χλμ 11.4


Είσαι μια χαρά. Φίλος με Ε36 1.6 και λάστιχα 225 μπρος και 245 πίσω (M pack, χαμηλώματα κτλ), αν θυμάμαι καλά, μου έλεγε ότι ήταν αρκετά πάνω από τα 12 L/100km, με κίνηση, όμως, σχεδόν αποκλειστικά εντός Αθήνας (2-3 ταξίδια το χρόνο μέχρι Κυλλήνη - Κεφαλλονιά). Έβαζε €10 την ημέρα, ίσα-ίσα για να σβήσει το λαμπάκι, το οποίο του άναβε ξανά στην επιστροφή και η διαδρομή που έκανε ήταν Π. Φάληρο - Ισραηλινή πρεσβεία περίπου και πίσω. Αυτό το υπολογίζω σε 6L καύσιμο για 30-40km στην καλύτερη.

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#9108
sknipper έγραψε:Λίτρα 11440
Ευρώ 14085


Σε ποιά χώρα; Ελλάδα θα ήταν 11440 χ 1,66 = 19 χιλιάρικα.Αλλά υποθέτω πέρνεις το μέσο όρο 10-15 ετιας .
Άβαταρ μέλους
By markvag
#9153
sknipper έγραψε:BMW E39 1997, 520iA αυτόματη (225/60-15, 1515 κιλά)
Απόσταση 100.000χλμ (από τα 80-180.000) Ταξίδια, πόλη, απόλα
Λίτρα 11440
Ευρώ 14085 (=14 λεπτά ανά χλμ)
Λίτρα/100χλμ 11.4



Μεγάλο ρεζερβουάρ φίλε η μπέμπα... :s_thumbsup


:s_crazy :s_biggrin
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#9324 Μοντέλο: Citroën Grand C4 Picasso (2014)
Έκδοση: 1.6 e-HDi (115), χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο
Διαδρομή: Λονδίνο-Aberdeen (σκάρτα 900 Km)
Κατανάλωση: 5,11 lt/100km
Μ.Ω.Τ. 85,2 km/h
Σημειώσεις: Το αμάξι ήταν φορτωμένο μέχρι την οροφή. Μέσα στην πόλη, η κατανάλωση κυμαινόταν γύρω στα 6,5-7 lt/100km (έχει σύστημα start & stop και είναι σχετικά ελαφρύ για τον όγκο του). Στον αυτοκινητόδρομο, μέχρι κοντά το Cambridge όπου είχε συνεχή πυκνή κίνηση και πήγαινα μέχρι 100-110 Km/h η κατανάλωση ήταν γύρω στα 4,6-4,7 lt/100km. Αργότερα που λιγόστεψε η κίνηση και πήγαινα με ~125-130 Km/h, η κατανάλωση τσίμπησε κάπου 1 λίτρο. cruise control στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, κάτι που χειροτέρεψε τη κατανάλωση.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#9372
mousatos έγραψε:
sknipper έγραψε:Λίτρα 11440
Ευρώ 14085
Σε ποιά χώρα; Ελλάδα θα ήταν 11440 χ 1,66 = 19 χιλιάρικα.Αλλά υποθέτω πέρνεις το μέσο όρο 10-15 ετιας .
Ναι όλα τα χλμ στην Ελλάδα από τέλη του 2007 ως τέλη του 2012, βενζίνη κυρίως 100άρα τα πρώτα 2 χρόνια, τιμή λίτρου από 0,749 1/1/09 μέχρι 1,789 20/4/2012.
Ντεπόζιτο καυσίμου ικανοποιητικού μεγέθους, επίσημα 70 λίτρα στην πράξη με μηδέν υπόλοιπο αυτονομίας 75+ (δεν φοβόμουνα, είχα μπιτονάκι μαζί μου).

Στα ταξίδια στον άξονα Αθήνα Αλεξανδρούπολη από 9,2-9,6λτ/100χλμ με όριο +15 ως +25 (με φούλ γκάζι στα διόδια και σε Καβάλα). Στην πόλη από 11 ως και πάνω από 15.

[BMW E39 του 1997, 520iA αυτόματη]
Άβαταρ μέλους
By apav
#10829
Zorz έγραψε:cruise control στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, κάτι που χειροτέρεψε τη κατανάλωση.


Δεν θα έπρεπε με το cruise control να κάψει λιγότερο;
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#10835 Renault Clio IV 1.5 DCi 90PS. Μέση κατανάλωση σε 17.000 χλμ σε 8 μήνες,στα 4.4-4.5 λίτρα πετρελαίου ανά 100χλμ,,μετρημένα με το trip computer,συνήθως μηδενίζοντας από γέμισμα σε γέμισμα.80% επαρχιακός/10%πόλη/10% εθνική οδός,οδήγηση νορμάλ ως σβέλτη ως επί το πλείστον.
Άβαταρ μέλους
By UnHaCkAbLe
#10858
pipinos1976 έγραψε:Στο προηγούμενο forum, όταν είχα ανεβάσει τις αποδείξεις διοδίων για το Αθήνα - Θεσσαλονίκη, κάποιος είχε υπολογίσει ότι από Αφίδνες - Σχηματάρι είχα μέση ταχύτητα 180km/h που είναι ίση ακριβώς με την τελική του αυτοκινήτου.


Πως γίνεται αυτό :s_omg ?

apav έγραψε:
Zorz έγραψε:cruise control στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, κάτι που χειροτέρεψε τη κατανάλωση.


Δεν θα έπρεπε με το cruise control να κάψει λιγότερο;


Το cruise control καταναλώνει καύσιμο που πάει στράφι σε περιπτώσεις όπως κατηφόρες όπου δίνει λιγο καύσιμο για να διατηρήσει την ταχύτητα ενώ χωρίς αυτό η κατανάλωση είναι μηδέν ...
Άβαταρ μέλους
By Orestis.D
#10888
UnHaCkAbLe έγραψε:


Το cruise control καταναλώνει καύσιμο που πάει στράφι σε περιπτώσεις όπως κατηφόρες όπου δίνει λιγο καύσιμο για να διατηρήσει την ταχύτητα ενώ χωρίς αυτό η κατανάλωση είναι μηδέν ...


+1

Το cruise control δεν μπορει να προβλεψει τον δρομο μπροστα. Αφου πεσει η ταχυτητα δινει γκαζι να την ξανα-ανεβασει. Εσυ πχ πριν απο μια ανηφορα μπορεις σταδιακα να επιταχυνεις για να φτασεις στο βελτιστο ευρος στροφων, ενω αυτο χαζα θα δινει γκαζι να σε κρατησει σε μια ταχυτητα που πιθανον δε βολευει το μοτερ σου.
Κι αυτο για την κατηφορα ισχυει 100%. π.χ. εγω συνηθως επιταχυνω στην κορυφη ωστε να με βγαλει χωρις γκαζι μεχρι το ισωμα κατω.

Μια καλη ιδεα για τα αμαξια με GPS θα ηταν η προβλεψη ανηφορας-κατηφορας μεσω των χαρτων, και η ρυθμιση του γκαζιου αντιστοιχα.
Άβαταρ μέλους
By Lippi
#10940 Στο 308 πάντως το cc είναι πολύ οικονομικό. Δεν έχω δει διαφορές προς τα πάνω. Μάλλον προς τα κάτω.
Από την άλλη σε Megane Sport με το cc έκαιγε τα πόδια του....
Άβαταρ μέλους
By pipinos1976
#10949
UnHaCkAbLe έγραψε:
pipinos1976 έγραψε:Στο προηγούμενο forum, όταν είχα ανεβάσει τις αποδείξεις διοδίων για το Αθήνα - Θεσσαλονίκη, κάποιος είχε υπολογίσει ότι από Αφίδνες - Σχηματάρι είχα μέση ταχύτητα 180km/h που είναι ίση ακριβώς με την τελική του αυτοκινήτου.


Πως γίνεται αυτό :s_omg ?


Είναι δυνατόν να γίνει υπό προϋποθέσεις. Θα σου εξηγήσω τι εννοώ.

Γράφοντας τελική αναφέρομαι στην ταχύτητα που δηλώνει η εταιρεία και έχει προκύψει από μέτρηση σε μία ευθεία 2km (συνήθως, μιας και δεν έχει νόημα για μεγαλύτερη σε μικρά οχήματα), με φορτίο 2 ατόμων και όλα τα άλλα συστήματα του οχήματος κλειστά. Δεν αντιστοιχεί, προφανώς, στο τέλος της κόκκινης περιοχής του στροφομέτρου. Επίσης, η μέτρηση γίνεται σε τυπικές συνθήκες περιβάλλοντος και με ένα τυχαίο δείγμα αυτοκινήτου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση που έχω περιγράψει ταξίδευα μόνος, άρα κέρδιζα ως προς το βάρος, με κρύο καιρό, άρα μεγαλύτερη θερμοδυναμκή απόδοση στον κινητήρα, το αυτοκίνητο ήταν, προφανώς, στρωμένο και όχι κατευθείαν από το εργοστάσιο, και, τέλος, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας δύο ακόμη παράγοντες: ελληνική άσφαλτο με μικρότερες τριβές + συνθήκες που αντιμετώπιζα: κινήθηκα για 40km με ελάχιστη κίνηση σε άδειο δρόμο, άρα, έστω και σιγά σιγά είχα χρόνο για μεγαλύτερη επιτάχυνση και οι κατηφόρες σίγουρα μου έδιναν ταχύτητες πολύ πάνω από την επίσημη τελική (βλ. σχετικά βίντεο με την πραγματική τελική στο κόκκινο των στροφών). Ρίξε και μια ματιά από το βίντεο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3:35 με παράκαμψη διοδίων Λεπτοκαρυάς και δύο στάσεις για βενζίνη. Αυτό το περιστατικό περιγράφω. Αν δεις στον Μαλλιακό κόβω και στις στροφές, άρα δεν πήγα στο απόλυτο όριο. Πιστεύω ότι αν δεν έκανα παράκαμψη και ήμουν γεμάτος βενζίνη θα κέρδιζα άλλα 10min σίγουρα. Αν το πίεζα και πιο πολύ ένας χρόνος στο 3:15 θα ήταν το απόλυτο όριο για αυτό το αυτοκίνητο.

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
By papserg
#10993 Όταν ανακατσκεύαζα την Καναδέζα, ήρθε η ώρα να επισκευάσω τον μηχανικό εργάτη (Branden LU-4).
Έβγαλα τα 30 μ. συρματόσχοινο, έλυσα το τύμπανο, κλπ διάφορα μέχρι που τον επισκεύασα.
Πως μαζεύουμε τώρα το συρματόσχοινο στη θέση του? Με τον κινητήρα!
Έβαλα λοιπόν τη μηχανή στο ρελαντί (Tornado 230/ 3770 cc/130HP/βενζίνη), κόμπλαρα το Power-take-off και μάζεψα το συρματόσχοινο.

Quiz: Πόση βενζίνη έκαψα για 30 μ συρματόσχοινο???
Άβαταρ μέλους
By Alexis5
#11069
papserg έγραψε:Quiz: Πόση βενζίνη έκαψα για 30 μ συρματόσχοινο???


Ειμαι σιγουρος πως ηθελε πολυ παραπανω απο οτι υπολογιζες... .στην χειροτερη ξεμινες απο καυσιμο!!! :s_cool