Οδήγησα χθες Toyota Yaris hybrid, νομίζω το μοντέλο που κυκλοφορεί τώρα. Εταιρικό, αλλά προσεγμένο.
Πρώτες εντυπώσεις ΟΚ, πλαστικά μετριότατα και ψιλοτρίζουν σε κάποια σημεία, αλλά στα @@ μου. Γυρνάς το κλειδί, ανάβουν τα φωτάκια και... τίποτα...
Υβριδικό... Βάζω D, πατάω γκάζι και φεύγει χωρίς κανέναν θόρυβο... Μαγικά...
Η ανάρτηση ήταν λίγο προς το σκληρό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να είναι δυσάρεστη, απλά θα την ήθελα λίγο πιο μαλακή. Το τιμόνι απλά ΟΚ, κάνει τη δουλειά του χωρίς τίποτε άλλο, όπως είναι και η γενικότερη αίσθηση του αυτοκινήτου: Κάνει τη δουλειά του, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Οι χώροι αντίστοιχα αξιοπρεπείς, όχι κάτι το ιδιαίτερο...
Τώρα, το CVT το αισθάνεσαι άσχημα όταν επιταχύνεις και έχεις, για όση ώρα πατάς δυνατά το γκάζι, ένα σταθερό μουγκρητό. Πιο πολύ είναι θέμα συνήθειας βέβαια, γιατί έχουμε μάθει ο ήχος του κινητήρα να αλλάζει όσο αλλάζει η ταχύτητα (και άρα οι στροφές του κινητήρα), οπότε μετά από λίγο απλά το αποδέχεσαι ως κάτι διαφορετικό και όχι και τόσο ενοχλητικό. Πόση ώρα θα είσαι με το γκάζι πατημένο τέρμα ή σχεδόν τέρμα;
Μάλλον αρκετή είναι η αλήθεια, καθώς από δύναμη δεν έχουμε...
ΟΚ, ήμασταν 3 μαντράχαλοι και οι δύο ήταν ψωμωμένοι και ανεβαίναμε στο βουνό, αλλά η δύναμη ήταν κάτι μακρινό. Το αμάξι επιτάχυνε ΟΚ εν τέλει, αλλά η αίσθηση είναι πως δυσκολευόταν πολύ περισσότερο απ΄ ότι θα περίμενα. Ίσως πάλι να είναι η αίσθηση που δίνει το CVT...
Πάντως στην ανηφόρα δεν αισθάνθηκα πουθενά ιδιαίτερη βοήθεια από το μοτέρ... Επίσης, τα φρένα έχουν λίγο περίεργη αίσθηση στην αρχή, φαντάζομαι έχει να κάνει με τη φόρτιση της μπαταρίας αρχικά και τη μετάβαση στο κανονικό φρένο... Στην αρχή νομίζεις πως δεν φρενάρεις ιδιαίτερα, πατάς περισσότερο το φρένο και τελικά φρενάρεις πιο δυνατά απ' όσο θα ήθελες...
Δεν είναι όμως κάτι τραγικό, συνηθίζεται γρήγορα... Όπως επίσης συνηθίζεται και ο τρόπος λειτουργίας του CVT και του υβριδικού συστήματος και εν τέλει μαθαίνεις πως σε πιο ήπια επιτάχυνση ο θερμικός κινητήρας δεν ακούγεται ιδιαίτερα... Γενικά είναι ένα αμάξι που θέλει λίγο έναν επαναπρογραμματισμό στο πως θα το οδηγείς... Όχι πολύ, λίγο υποψιασμένος να είσαι σε λίγο θα μπεις στο νόημα... Φρενάρισμα με τον κινητήρα δεν έχει ιδιαίτερο, αλλά αν βάλεις το Β (Low) στο κιβώτιο βελτιώνεται αυτό...
Και φτάνουμε στο ζουμί, που είναι η κατανάλωση. Δεν μπόρεσα να παίξω με τις ενδείξεις του tc, οπότε αρκούμαι στις εντυπώσεις του συναδέλφου που το έχει οδηγήσει αρκετά περισσότερο... Το αντίστοιχο diesel είναι αρκετά πιο οικονομικό και η διαφορά αυξάνεται όσο αυξάνεται και η ταχύτητα κίνησης. Λογικό θα μου πείτε, αλλά βλέποντας και το πως κατέβαινε ο δείκτης του ρεζερβουάρ (και πήγαινα συντηρητικά, γιατί υπήρχε και κίνδυνος πάγου σε κάποια σημεία), δεν έχω πειστεί ιδιαίτερα... Βέβαια, παίζει να έχει μικρό ρεζερβουάρ... Θα ήθελα να το οδηγήσω για περισσότερο, αλλά δεν ξέρω αν θα μου δοθεί η ευκαιρία...
Συνοψίζοντας, ένα αξιοπρεπές super mini, που δεν ξεχωρίζει κάπου, ένα κουτάκι με 4 ρόδες. Έχω ένα ερωτηματικό για την κατανάλωση, αλλά παίζει να είναι και τελείως λάθος.
Θα το έπαιρνα;
Δεν ξέρω... Παίζει... για δεύτερο και για πόλη νομίζω είναι καλή λύση.