Συντομη βολτα με το 1,000αρι Karoq. Πηρα και μια προσφορα, αλλα για το 1,500αρι που θεωρω οτι ταιριαζει περισσοτερο για τον ογκο/βαρος του αυτοκινητου, κατι για το οποιο θα αναφερθω πιο αναλυτικα στην συνεχεια.
Να θυμισω καταρχας τον στανταρ εξοπλισμο στην εκδοση Ambition η οποια και προσφερεται ως η πρωτη και βασικοτερη στην γκαμα.
Ζαντες αλουμινιου 16'', ρεζερβα αναγκης, δερματινο τιμονι πολλ/λων λειτουργιων, συστημα προειδοποιησης κινδυνου "front assist" (προστασια πεζων), συστημα αναγνωρισης κοπωσης οδηγου, συστημα "hill hold" (υποβοηθηση σε ανηφορες), ESC με ΑΒS, ASR, EDL κτλ, A/C, ηλ/παραθυρα μπρος-πισω και ηλεκτρικα αναδιπλουμενοι καθρεπτες, διαιρουμενη πλατη πισω καθισματων 60/40, μπροστινο ρυθμιζομενο υποβραχιονιο, καθισματα εμπρος με ρυθμιση μεσης και υψους, Cruise control με περιοριστη ταχυτητας, ηχοσυστημα με οθονη αφης 8'' και λειτουργια smartlink+.
Mπαινοντας στο εσωτερικο, περα απο την σωστη θεση οδηγησης και σωστα σε στηριξη καθισματα, βρηκα πολυ καλη την απτη ποιοτητα αλλα και την συνολικη εικονα-σχεδιαση του ταμπλω κυριως, παροτι επικρατουσε το μαυρο στον συνδυασμο χρωματων στις ταπετσαριες.
Η σχετικα μεγαλη οθονη βρισκεται σε αρκετα υψηλο σημειο, φαινεται αρκετα ευκολη στην περιηγηση, διατηρωντας παραλληλα δυο περιστροφικους διακοπτες για αλλαγη εντασης ηχου αλλα και σταθμων, ή στο μενου.
Στα θετικα της συντομης βολτας κραταω το καλορυθμισμενο σε αισθηση βαρους και ακριβειας τιμονι, το ευχρηστο κιβωτιο ταχυτητων, αλλα και την αρκετα ισορροπημενη αποσβεση της αναρτησης, σε συνδυασμο με το μεγαλο προφιλ των 16αρηδων τροχων (215/60/16), που απορροφουσε σχεδον εξαιρετικα τις περισσοτερες κακοτεχνιες, αν και στις πιο εντονες το πισω μερος εδινε την αισθηση οτι ειναι λιγο πιο σφιχτο και νευρικο, πιθανοτατα λογω και του ημιακαμπτου αξονα.
Ο κινητηρας παροτι στα χαρτια ειναι αρκετα ισχυρος και ροπατος για τον κυβισμο του (115ps 200NM ροπης) στα περιπου 1340κιλα του συγκεκριμενου αμαξωματος μου φανηκε οριακος, οχι τοσο στην δικη μου συντομη βολτα μαζι με τον πωλητη, αλλα περισσοτερο στην σκεψη και μονο μικρων ταξιδιων με 3 ατομα και αποσκευες, θεωροντας οτι ειναι υποδεεστερος του συνολου, εφοσον καποιος θα το εκμεταλλευεται χωροταξικα, σε τακτα χρονικα διαστηματα.
(Πιστευω οτι ειναι ιδανικος πχ για το νεο Ibiza το οποιο επισης εχω οδηγησει για λιγο, με το ιδιο μοτερ και ιπποδυναμη, ενδεχομενως και για το Arona πχ που ειναι γυρω στα 150κιλα ελαφρυτερο απο το Karoq, αλλα μεχρι εκει.)
Κατα τα αλλα, οποιαδηποτε τυχον αμφιβολια για την χαρακτηριστικη 3κυλινδρη λειτουργια των συνολων που εχουμε μαθει κυριως απο Budget μικρα αυτοκινητα πολης, φευγει απο την πρωτη στιγμη.
Δεν ξερω πως τα εχουν καταφερει, αν πχ χρησιμοποιουν καποιον αξονα εξισορροπησης κραδασμων, αλλα περα απο την γνωριμη ηχητικη χροια των 3cyl -και αυτη αν πας σε υψηλες στροφες- δεν διαπιστωσα κανενα ειδος δισταγμου στο μοτερ ακομα και με αρκετα χαμηλο φορτιο στροφων πχ λιγο κατω απο 1,000σαλ, εχοντας αφησει εντελως το γκαζι σε ευθεια.
Κανενας κραδασμος επισης δεν περνουσε στο τιμονι ή μεταδοση, κατι που δεν ειναι δεδομενο σε αυτοκινητα που φορουν 3κυλινδρους κινητηρες.
Ικανοποιητικη λοιπον η δυναμη αλλα και η ροπη, τραβουσε συμπαθητικα ακομα και με χαμηλες στροφες, με 3η σχεση στο κιβωτιο, ξαναθυμιζω ομως, ολα αυτα με δυο ατομα συνολικα στο αυτοκινητο, χωρις ουτε καν εξτρα βαρος απο αποσκευες, αλλα και με ρεζερβουαρ καυσιμου σχεδον αδειο.
Πλην του κινητηρα λοιπον, τον οποιο και θεωρω απλως "αναγκαιο" ως τμημα της γκαμας με χαμηλους ρυπουυς και τιμη εκκινησης, το Karoq μου αφησε εξαιρετικες εντυπωσεις.
Πιστευω οτι του ταιριαζει πολυ περισσοτερο, ειτε ο 1,600αρης diesel (τον οποιο εχω δοκιμασει σε Golf με μπολικα εξτρα, οπερ και νομιζω οτι βρισκεται πολυ κοντα στο βαρος με ενα λιγοτερο εξοπλισμενο karoq...) με κοντινη δυναμη αλλα ξεκαθαρα υψηλοτερη ροπη, 250ΝΜ, για αυτους ειδικα που κανουν αρκετα χλμ ανα ετος, ή αντιστοιχα ο 1,500αρης βενζινης με 150ps και 250ΝΜ ροπης επισης.
Οποτε και φτανουμε στο θεμα της τιμολογησης. Στην προκειμενη περιπτωση ειτε επιλεγει ο 1,600αρης Diesel, ειτε ο 1,500αρης βενζινης, η τιμη ειναι σχεδον ολοιδια, δηλαδη 22κ ευρω (νομιζω γυρω στα 90ευρω φθηνοτερη η βενζινη...)
Προσωπικα εκανα μια διαμορφωση, προσθετοντας ως εξτρα, το μεταλλικο χρωμα (350 προ φορων) , τα full led (990 αν θυμαμαι καλα, παντως πολυ κοντα στα 1,000ευρω προ φορων παντα) και 17αρες ζαντες (350 ευρω προ φορων, οποιο σχεδιο και εαν επιλεγει).
Τελικη τιμη βγηκε στα 25, 541ευρω με κλειδι, ανεβαινοντας βεβαια κλιμακα φορου ταξινομησης, καθοτι απ' οτι ειδα και στο τερματικο του πωλητη, η αρχικη λιανικη τιμη προ φορων του 1.5 tsi ειναι 16,490ευρω, που σημαινει οτι για να μην ανεβεις φορολογικη κλιμακα (απο 4% στο 8%) θα πρεπει να περιοριστεις μονο σε μεταλλικο χρωμα πχ...
Τουλαχιστον το θετικο της υποθεσης, ειναι οτι με την αναφορα και μονο στον πωλητη, οτι το "ταβανι" μου ηταν τα 25κ ευρω, τα 600-700ευρω μπορει κανεις να τα γλυτωσει, μειωνοντας καπως τα "γαμισιατικα" των εξτρα φορων απο τα περιπου 1,500ευρω, στα 800-900ευρω...