Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#369095 αρα ''κονταινει'' την κρεμαγιερα αφου θελει και λιγοτερες στροφες από ακρη σε ακρη.
Ερωτησης .....ποσο ευκολα προσαρμόζεται ο οδηγος σε αυτές τις αλλαγες?
ολοι οσοι εχουν οδηγησει πρωτη φορα αυτοκίνητα με κοντη κρεμαγιερα χρειαστηκε καποιος χρονος γα να τη συνηθισουν.
Τωρα που θα μακραινει/κονταινει με το πατημα ενός κουμπιού?
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369101
dimviii έγραψε:αρα ''κονταινει'' την κρεμαγιερα αφου θελει και λιγοτερες στροφες από ακρη σε ακρη.
Ερωτησης .....ποσο ευκολα προσαρμόζεται ο οδηγος σε αυτές τις αλλαγες?
ολοι οσοι εχουν οδηγησει πρωτη φορα αυτοκίνητα με κοντη κρεμαγιερα χρειαστηκε καποιος χρονος γα να τη συνηθισουν.
Τωρα που θα μακραινει/κονταινει με το πατημα ενός κουμπιού?


Δε παρατήρησα κάποια δυσκολία. Προσαρμόστηκα σχεδόν από τη πρώτη στροφή.

Περισσότερο συνήθεια χρειάζεται το μπλοκέ θα έλεγα, παρά κάτι άλλο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#369106
dimviii έγραψε:αρα ''κονταινει'' την κρεμαγιερα αφου θελει και λιγοτερες στροφες από ακρη σε ακρη.


Αυτό που κατάλαβα από το κείμενο της μαμάς VW παραπάνω είναι ότι η κρεμαγιέρα κονταίνει από 2.75 στροφές σε 2.1 σε σχέση με τα αυτοκίνητα που δεν έχουν progressive steering, όχι στο ίδιο αυτοκίνητο με το πάτημα ενός κουμπιού. Και ότι έχει μεταβλητό βήμα.

Δηλαδή υπάρχουν 3 δυνατότητες:
1. Μεταβλητή υποβοήθηση (βαραίνει το τιμόνι όσο γρηγορότερα πας, ελαφραίνει στην πόλη και το παρκάρισμα κτλ.)
2. Στατικά μεταβλητό βήμα δηλ. γρηγορότερη κρεμαγιέρα στα άκρα της (όσο περισσότερο στρίβεις) χωρίς όμως να γίνεται γρηγορότερη με το πάτημα ενός κουμπιού
3. Δυναμικά μεταβλητό βήμα δηλ. γρηγορότερη κρεμαγιέρα ανάλογα με οδήγηση, ταχύτητα κτλ. ή με το πάτημα ενός κουμπιού.

και ότι VW GTI, Leon Cupra κτλ. έχουν τα 2 πρώτα ενώ το 3 θέλει συστήματα όπως το dynamic steering της Audi, active steering της BMW κτλ.

Η δοκιμή είναι απλούστατη και αν θέλει να μας διαφωτίσει ο Nikos!: Comfort mode --> Στρίψιμο τιμονιού άκρη-σε-άκρη, Cupra mode --> Στρίψιμο τιμονιού άκρη-σε-άκρη και σύγκριση.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369108
nass έγραψε:Η δοκιμή είναι απλούστατη και αν θέλει να μας διαφωτίσει ο Nikos!: Comfort mode --> Στρίψιμο τιμονιού άκρη-σε-άκρη, Cupra mode --> Στρίψιμο τιμονιού άκρη-σε-άκρη και σύγκριση.


Αυτή τη δοκιμή δε μπορώ να τη κάνω πλέον, το έδωσα το αυτοκίνητο πίσω.

Όμως αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι με το τιμόνι σε Cupra mode, ήταν πιο άμεσο και ήθελε λιγότερο στρίψιμο όταν ήσουν σε Penteli-ring mode. :metalo:

Το ίδιο πάντως παρατήρησα και στη πόλη, όταν για παράδειγμα έστριβα σε στενό. Με το comfort ήθελε λίγο περισσότερο στρίψιμο.
Άβαταρ μέλους
By krom
#369109 Rack με πυκνότερα δόντια στη μέση είναι όλο κ όλο. Και με 10χλμ/ω και με 210 χλμ/ω με μισή στροφή στο τιμόνι οι τροχοί θα στρίψουν ίδια γωνία, τέλος.
Το μόνο που αλλάζει είναι η υποβοήθηση, μειώνεται-βαραίνει τιμόνι-χρειάζεται περισσότερη δύναμη-αίσθηση ότι ειναι πιο γρήγορο.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#369115 krom λες κατι διαφορετικο από αυτό που λεει ο Νικος.
εσυ λες ότι δεν κονταινει από ακρη σε ακρη,ενω ο Νικος λεει ότι κονταινει.

παντως Νικο δεν είναι κατι που το συνηθίζεις σε ''μια στροφη''
δεν γινεται ενώ εισαι στις 2,7 στροφες από ακρη σε ακρη,στην επομενη στροφη να εισαι με 2,1 από ακρη σε ακρη και να το ''συνηθησεις'' ετσι απλα στην πρωτη στροφη.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369116
dimviii έγραψε:krom λες κατι διαφορετικο από αυτό που λεει ο Νικος.
εσυ λες ότι δεν κονταινει από ακρη σε ακρη,ενω ο Νικος λεει ότι κονταινει.

παντως Νικο δεν είναι κατι που το συνηθίζεις σε ''μια στροφη''
δεν γινεται ενώ εισαι στις 2,7 στροφες από ακρη σε ακρη,στην επομενη στροφη να εισαι με 2,1 από ακρη σε ακρη και να το ''συνηθησεις'' ετσι απλα στην πρωτη στροφη.


Ρώτησες προσωπική άποψη. Μπορεί κάποιος άλλος να θέλει περισσότερο χρόνο να το συνηθίσει.

Προσωπικά με το πρώτο στρίψιμο μου έδωσε να καταλάβω το τιμόνι τι συμπεριφορά έχει, συνολικά.
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369117
Nikos! έγραψε:Χμ...υπάρχει μια περίπτωση να οδηγήσω Focus RS ενός γνωστού. :shifty:


< >


^^ το ραντεβού έκλεισε, σε μια ώρα θα είμαι στο αριστερό μπάκετ του. :metalo: :metalo: :metalo:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#369118 Στην ευθεία το τιμόνι πρέπει να είναι πιο αργό για να μην δείχνει νευρικό ( με την παραμικρή κίνηση να αλλάζει κατεύθυνση το αυτοκίνητο ) στις αργές στροφές και στο παρκάρισμα είναι γρήγορο για να μην διασταυρώνονται τα χέρια. Στο active steering της BMW αυτή η σχέση είναι 18:1 και 10:1 στο παρκάρισμα, στους άλλους κατασκευαστές είναι ανάλογα την επιλογή τους και αφού δεν μας λένε δεν ξέρουμε, συνήθως οι κλασσικές σταθερές υδραυλικές κρεμαγιέρες είναι κάπου το 14:1
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#369120
Nikos! έγραψε:
dimviii έγραψε:krom λες κατι διαφορετικο από αυτό που λεει ο Νικος.
εσυ λες ότι δεν κονταινει από ακρη σε ακρη,ενω ο Νικος λεει ότι κονταινει.

παντως Νικο δεν είναι κατι που το συνηθίζεις σε ''μια στροφη''
δεν γινεται ενώ εισαι στις 2,7 στροφες από ακρη σε ακρη,στην επομενη στροφη να εισαι με 2,1 από ακρη σε ακρη και να το ''συνηθησεις'' ετσι απλα στην πρωτη στροφη.


Ρώτησες προσωπική άποψη. Μπορεί κάποιος άλλος να θέλει περισσότερο χρόνο να το συνηθίσει.

Προσωπικά με το πρώτο στρίψιμο μου έδωσε να καταλάβω το τιμόνι τι συμπεριφορά έχει, συνολικά.


Νικο συμφωνα με τις φωτο και τα αρθρα,το τιμονι που οδηγησες δεν γινοταν κοντυτερο,ΝΟΜΙΖΕΣ ότι γινοταν,και νομιζες οτι το ''συνηθισες''.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#369128 Μπήκα και του διάβασα το φόρουμ για την τιμονοσυζήτηση.

Ακόμη γελάει. Δεν έχει σταματήσει.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Nikos!
#369135 Γιάννη, πες του λίγο να κάνει ανατροφή να δω κάτι.


< >
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#369136 Και στην F1 τα τιμόνια δεν κόβουν καθόλου = του Leon Cupra είναι καλύτερο.
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#369150 Ουσιαστικα ισχυει ο συνδυασμος που αναφερει ο krom. Aπλως με το πατημα του κουμπιου για πιο σπορ αισθηση στα vag, αλλαζει η αισθηση βαρους του τιμονιου και εφοσον το γραναζωμα της κρεμαγιερας σε αυτη την περιπτωση μετα απο ενα μικρο ευρος γινεται ετσι κι αλλιως παχυτερο, οταν το τιμονι ειναι στριμμενο πχ απο 1/4 της στροφης και επειτα (ειτε δεξια ειτε αριστερα) το φαινομενο -κοντυτερου και βαρυτερου- γινεται εντονοτερο σε σχεση πχ με τις μη μεταβλητες κρεμαγιερες, οπου αλλαζει μονο η -ηλεκτρικη- αισθηση βαρους του τιμονιου.

Προσωπικα εχοντας μια μικρη οδηγικη επαφη σε 1-series που το ειχε, αλλα και στην μικρη βολτα στην Πεντελη που ειχα κανει με το δημοσιογραφικο Cupra, διεπιστωσα απλως μια αμεσοτερη αισθηση και ακριβεια, σε πολυ κοντινα επιπεδα με αυτα μιας υδραυλικης καλορυθμισμενης κρεμαγιερας, ΑΛΛΑ -επιτηδευμενα προφανως, οπως ειναι και σχεδιασμενη η μεταβλητη οδοντωση της κρεμαγιερας- ΟΧΙ γυρω απο την θεση της ευθειας, παρα μονο ουσιαστικα οταν γινοταν πιο κοντο, περιπου απο 1/4 της μιας στροφης και επειτα.

Σε θεωρητικο επιπεδο, φανταζει οτι θα ειναι συνθετικη-πολυπλοκη και αρα αποτυχημενη η προσπαθεια για καλυτερη αισθηση, στην πραξη παντως συμφωνω με τον Νικο, και εμενα μου φανηκε οτι αφενως δεν με ξενισε, προσαρμοστηκα γρηγορα, μαλιστα η μεταβαση (λεπτοτερο/παχυτερο γραναζωμα) κατα το στριψιμο εμενα τουλαχιστον μου φανηκε προοδευτικη, οχι αποτομη αρα απροβληματιστη και καλοδεχουμενη...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#369166
krom έγραψε:Rack με πυκνότερα δόντια στη μέση είναι όλο κ όλο. Και με 10χλμ/ω και με 210 χλμ/ω με μισή στροφή στο τιμόνι οι τροχοί θα στρίψουν ίδια γωνία, τέλος.
Το μόνο που αλλάζει είναι η υποβοήθηση, μειώνεται-βαραίνει τιμόνι-χρειάζεται περισσότερη δύναμη-αίσθηση ότι ειναι πιο γρήγορο.

Εικόνα


Σαν μηχανουργός τώρα όχι πως ενδιαφέρει κανέναν, αλλά για το βίτσιο, τα δόντια στα γρανάζια και στους κανόνες μετριώνται με modul και δεν γίνεται να αλλάζει το modul σε μηχανικά εξαρτήματα, θα ήθελα να έβλεπα και το γρανάζι πως είναι διαμορφωμένο, υποθέτω ότι θα είναι αρκετά μεγάλο και να έχει και τα ίδια διαφορετικά modul με τον κανόνα, ώστε σε μια πλήρη περιστροφή του να περνάει από την μια άκρη στην άλλη του κανόνα ( το γρανάζι ) έχοντας στην μέση του το modul της μέσης του κανόνα σε μια ακτίνα του πχ 30ο και οι υπόλοιπες 330ο να κατανέμονται ανά 165ο στο δεξιό - αριστερό άκρο του σύμφωνα με το διαφορετικό modul των άκρων του κανόνα.

Το γρανάζι πρέπει να έχει 25 δόντια, 5 ίσια ( με το μάτι λέω να είναι 2ο ) και πυκνά ( 6-8ο και από 10 λοξά και πιο αραιά και να κινείται μέσω μειωτήρα από τον ηλεκτροκινητήρα, μάλλον ο μειωτήρας είναι τύπου worn gear που αυξάνει την ροπή λόγω μεγάλης σχέσης σε συνδυασμό με τις πολλές στροφές του κινητήρα, αυτού του τύπου οι μειωτήρες συνηθίζονται στα dc μοτέρ των αυτοκινήτων, θεωρώ δύσκολο αλλά όχι απίθανο να είναι ευθύγραμμος πλανητικός μειωτήρας αν και ποτέ δεν ξέρεις τι τους βόλευε εκεί ο χώρος που τον έχουν χώσει.