Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By bill33
#54082 Λάθος επιλογή λέξης;"Επαναφορά" ταιριάζει πιο καλά νομίζω.
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#54149
bill33 έγραψε:Λάθος επιλογή λέξης;"Επαναφορά" ταιριάζει πιο καλά νομίζω.


Ακριβως!!
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#76375 Οδήγησα την προηγούμενη εβδομάδα ένα Qashqai 1.6.

Αρχικά να αναφέρω ένα τεράστιο fail της αντιπροσωπείας, που επηρέασε την γνώμη που σχημάτισα για το αυτοκίνητο. Η αντιπροσωπεία λοιπόν είχε επιλέξει για το αυτοκίνητο του test drive της, να φοράει 19άρες ζάντες με λάστιχο 225/45/19 :dizzy: ΟΚ, το καταλαβαίνω να βάζεις τέτοιο λάστιχο στο αυτοκίνητο που έχεις στην έκθεση για να δείνχει το αυτοκίνητο πιο όμορφο, αλλά στο test drive; Με τους δρόμους που έχουμε;

Οι εντυπώσεις μου λοιπόν.

Από θέμα όγκου μου φάνηκε σχετικά μεγάλο και ογκώδες, παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο που οδηγώ έχει σχεδόν το ίδιο μήκος. Ο εσωτερικός καθρέφτης μικρός, με το πίσω τζάμι μικρό να φαίνεται κάπου στο βάθος. Η κάμερα οπισθοπορείας που έχει ως extra πιστεύω πως θα ήταν χρήσιμη στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τουλάχιστον μέχρι να το μάθεις. Από την άλλη, οι εξωτερικοί καθρέφτες τεράστιοι και αρκετά βοηθητικοί.

Σε ότι αφορά τον χειρισμό του, τα χειριστήρια του (τιμόνι, πεντάλ, κιβώτιο) μου φάνηκαν αρκετά μαλακά και εύκολα. Ίσως για την ακρίβεια λίγο πιο μαλακά και εύκολα από ότι θα ήθελα μιας και ένιωθα πως σε ένα βαθμό σε αποκόπτουν από το περιβάλλον και δεν έχεις πολύ καλή αίσθηση του δρόμου (κάτι αντίστοιχο είχα νιώσει όταν είχα οδηγήσει Fabia).

Σε ότι αφορά τον κινητήρα του, τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Από την μια το αυτοκίνητο μάζευε εύκολα χιλιόμετρα και μάλιστα χωρίς να το καταλαβαίνεις. Αυτό δεν ξέρω αν οφείλεται σε αυτά που ανέφερα στην προηγούμενη παράγραφο, στην ηχομόνωση (η οποία είναι ομολογουμένως πολύ καλή) ή στο γεγονός πως κάθεσαι ψηλά. Πηγαίναμε με 120-130 και ένιωθες πως πήγαινες με 70.

Από την άλλη, είχα υψηλότερες προσδοκίες από τον συγκεκριμένο κινητήρα μιας και έχω διαβάσει διθυραμβικά σχόλια στο Car & Driver. Ένιωθα πως ο κινητήρας έχει πολύ μικρό οφέλιμο εύρος λειτουργίας, και πως χρειαζόταν να αλλάζω διαρκώς ταχύτητες. Γενικά σε σχέση με το Civic Diesel 1.6 που είχα οδηγήσει, ο κινητήρας του Honda μου φάνηκε κλάσεις ανώτερος, σε όλα τα επίπεδα (βέβαια άλλο το βάρος και η αεροδυναμική του Honda).

Σε ότι αφορά την συμπεριφορά στον δρόμο τώρα.

Το αυτοκίνητο το οδήγησα σε ανοιχτό δρόμο και όχι σε δρόμο με στροφές, ενω πάτησα και ελάχιστα χώμα έτσι για την φάση. Ομολογουμένως η αίσθηση του να μπορείς να βγεις και λίγο εκτός δρόμου είναι πολύ καλή φάση, αλλά αυτό προφανώς ισχύει για όλα τα SUV,.

Στον ανοιχτό δρόμο λοιπόν, από την μια με εντυπωσίασε το γεγονός πως έπιανε ταχύτητα με μεγάλη άνεση, από την άλλη όμως, ένιωθα πως το αυτοκίνητο "έπαιζε" αριστερά-δεξιά και γενικά με έκανε να νιώθω μια ανασφάλεια. Έχω πατήσει και με άλλα αυτοκίνητα 160-170Kmh (και πολύ μικρότερα), αλλά με το Qashqai ένιωθα πως έπρεπε διαρκώς να έχω το νου μου, κάτι που με κούρασε. Στην συνέχεια (γιατί στο τέλος πρόσεξα τις 19άρες ζάντες), υποψιάστηκα πως μάλλον λόγω της μεγάλης διάστασης των ζαντών σε συνδυασμό με τους δρόμους μας, οι ρόδες ακολουθούσαν και μετέδιδαν σε μεγαλύτερο βαθμό σε εμένα, τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Θα ήθελα να το οδηγήσω και με 16άρες ή 17άρες ζάντες για να δω αν αλλάζει κάτι. Σίγουρα πάντως το παραπάνω χαρακτηριστικό ήταν αυτό που με χάλασε περισσότερο στο Qashqai.

Από θέμα άνεσης, μου φάνηκε αρκετά σφιχτό (αντίστοιχο με την έκδοση Sport του Civic που είχα οδηγήσει), αν και το Civic φορούσε 17άρες. Πιθανότα με 16άρες και λάστιχα υψηλότερου προφίλ, η συμπεριφορά του στο θέμα άνεσης να είναι πολύ καλύτερη.

Σχετικά με την ποιότητα κατασκευής, το Qashqai με προβλημάτισε, μιας και έχω διαβάσει στο φόρουμ απόψεις ιδιοκτητών που ανέφεραν προβλήματα συναρμογείς. Το συγκεκριμένο Qashqai που οδήγησα λοιπόν είχε γύρω στα 20.000Km και κάποιες φορές ακουγόταν ένας τριγμός στο ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό. Αυτό όμως που ήταν πιο ανησυχητικό, ήταν που ακουγόταν ένας έντονος συντονισμός (ειδικά με δευτέρα), μπροστά αριστερά. Τόσο έντονος ήταν ο θόρυβος, που δεν υπήρχε περίπτωση να ήταν δικό μου και να μην το είχα πάει στον μάστορα.

Σε ότι αφορά την κατανάλωση, με αρκετό γκάζι (σε ανοιχτό δρόμο όμως) και μικρή εμπειρία στο πετρέλαιο, κατάφερα να κάψω 7.5 lt/100Km. :whistlink:

Συνοψίζοντας, μπορώ να πω πως το Qashqai μου άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Θα ήθελα να το οδηγούσα με τον 1.5 και με 16άρα ζάντα, κάτι δύσκολο όμως μιας και πουλάει τόσο καλά που τα αυτοκίνητα test drive είναι ελάχιστα (πωλητής μου είπε πως είχαν 1.5 test drive το οποίο αγόρασε πριν ένα μήνα πελάτης που ήθελε οπωσδήποτε ετοιμοπαράδοτο αυτοκίνητο. Ο φόβος των εκλογών να είναι καλά. :lol: ).

Τέλος, αρκετά άσχημη εντύπωση μου έκανε η αντιπροσωπεία, τόσο για την λάθος επιλογή ελαστικών όσο και για το γεγονός ότι δεν φροντίζουν να έχουν τα test drive αυτοκίνητα τους σε άψογη κατάσταση. Κρίμα. :thumbsdown:
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#77693 Χτες που πηγα προς το Nurbugring και σε autobahn κλπ οδηγησα ενα Saab 9-5 Aero με τα 250 αλογα.

Το συγκεκριμενο που οδηγησα ηταν με χιονολαστιχα, και ειχε 180.000χλμ. Πρωτα απο ολα να πω πως πραγματικα μενω καθε φορα αναυδος με το εσωτερικο των saab. Ειναι τοσο περιεργα ομορφο που κανεις δε το εχει αυτο. Στην autobahn πολυ σταθερο εχω να πω στις 200ρες, και το πηγαινες τοσα με 4500 στροφες στο κοντερ αλλα με στιγμιαια καταναλωση που δε ξερω επειδη δεν εχει στιγμιαια καταναλωση στο trip. Η επιταχυνση ομως απο τα 40 μεχρι τα 100 ηταν κατι αλλο. Η δευτερα γεμιζε τοσο γρηγορα και γλυκα ειτε οταν το αμαξι ανεβαινε ανηφορα ειτε στην ευθεια (φυσικα στις ανηφορες σπινιαρε). Οπως επισης η επιταχυνση απο τα 120 στα 200 (απλα εβαζες μια τεταρτη και μεσα σε πολυ μικρο χρονικο διαστημα εφτανες τα 200 και κρουζαρες :iconcool: ). Κατα τα αλλα ωραια στημενο, εχω οδηγησει και το διλιτρο τουρμπο με τα 185 αλογα που φυσικα ηταν πιο αργο αλλα επισης το διλιτρο το ενιωθες σαν πλοιο ενιωθες το αμαξι να πλεει ενω το aero ηταν εκει καρφωμενο στον δρομο. Το τιμονι στο aero θα το ελεγα οσο να'ναι ασαφες με μια τεχνικη αισθηση στις στροφες αλλα δε λες πως δεν εχεις ιδεα τι γινεται μπροστα, απλα περιμενα να ηταν πιο καλο. Φυσικα αμεσο αλλα θα ηθελα παραπανω feedback απο το τιμονι να πω την αληθεια. Τα κουμπωματα των ταχυτητων θα τα ελεγα σχετικα αργα (βεβαια μπορει να φταιει το συγκεκριμενο αμαξι επειδη η 3η και η 5η σκαλωναν για καποιο λογο και επρεπε να εκανες rev matching για να μπουνε γλυκα). Ειχε καποιους τριγμους στα πλαστικα του το συγκεκριμενο αλλα ενταξει αμαξι πανω απο 10 χρονων πιστευω αυτα τα εχουν τα περισσοτερα αυτοκινητα τοσο χρονων. Χωροι φυσικα απλετοι, αυτο ηταν full εξοπλισμενο με ηλεκτρικα καθισματα και ολα τα καλουδια απο τη saab (εκτος απο xenon δε ξερω αν ειχε σαν επιλογη τοτε). Τα φρενα του μετρια, δεν ενιωθες και μεγαλη επιβραδυνση οπως κατεβαινα απο τις κατηφορες :ninja: . Αλλα στις στροφες μπορουσες να το τοποθετησεις ωραια και σχετικα πολυ κλειστα παρολο το μεγεθος του αυτοκινητου. Πραγματικα το ερωτευτικα αυτο το αυτοκινητο σαν ολο συνολο ηταν παρα πολυ ωραιο και τραβαγε παρα πολυ καλα και θα το ελεγα σχετικα οικονομικο με οτι ειδα στα γεμισματα παρολο το σκισιμο που εφαγε χτες.

Σαν συνολο, ο φιλος μου αγορασε το συγκεκριμενο αμαξι στη Γερμανια για 3800 ευρω (ηθελα κατι ψιλομαζεματακια ενα ρουλεμαν και ενα σερβις) που για αυτα τα λεφτα αγοραζεις πολυ αυτοκινητο. Α επισης δε δουλευανε τα θερμαινομενα καθισματα για καποιο λογο.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#78406 Δεν ξέρεις τι κάνει από ευθυγράμμιση, τζόγους συστήματος διεύθυνσης, αμορτισέρ, κατάσταση δίσκων, τακακιών, υγρών κλπ. Οπότε είναι δύσκολο να κρίνεις αρνητικά αυτοκίνητο τόσο παλιό με τόσα χλμ σε τομείς όπως οδική συμπεριφορά, ακρίβεια τιμονιού, κιβώτιο, φρένα μια και όλα αυτά δέχονται φθορές, φυσιολογικές ή μη. Μπορείς να πεις για τα καλά ότι πχ παρά τα τόσα χλμ γέμιζε πολύ ωραία κλπ ή για υλικά, σχεδίαση κλπ.
Επίσης καλό είναι να προσπαθήσεις να το συγκρίνεις με άλλα αρχίζοντας με αυτό που οδηγάς συνήθως (που πρέπει να αναφερθεί) και με τι άλλο έχεις μακροχρόνια εμπειρία. Και οι συνθήκες (autobahn) δεν βοηθάνε την σύγκριση εκτός αν όλα τα δοκιμάζεις εκεί.
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#78600 Οντως ξεχασα να αναφερω πως το αμαξι παροτι ηταν ευθυγραμισμενο πριν 5.000χλμ, εχανε λιγο (το τιμονι ηταν ελαχιστα αριστερα οταν πηγαινες ευθεια). Το συγκεκριμενο αμαξι ειχε αλλαξει δισκους, τακακια ειχε γινει εξαερωση κλπ και αυτο πριν 5.000χλμ οποτε δε νομιζω τα φρενα του να ηταν σε κακη κατασταση. Τωρα το τιμονι δεν ειπα πως δεν ηταν ακριβες, απλα του ελειπε feedback. Ουτε τζογο ειχε ουτε τιποτα τετοιο αλλα προσωπικα το τιμονι που εχω ως οροσημο (απο το focus mk1 που κατειχα) πιστευω πως ηταν καλυτερο σε θεμα πληροφορησης και το ποσο σε αφηνει να συμμετεχεις. Οντως βλακεια μου που δεν ανεφερα το αμαξι που οδηγουσα συνηθως.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#78709 + ειχε χιονολαστιχα το ενα σε συγκριση με το αλλο.
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#78829
dimviii έγραψε:+ ειχε χιονολαστιχα το ενα σε συγκριση με το αλλο.



Καλα τα ορια του φυσικα δε θα τα εβλεπα με τα χιονολαστιχα και σε δρομους που δε ξερω μην ειμαστε και εντελως καφροι! :lol:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#78833 μα δεν χρειαζετε να πας στα ορια για να δεις διαφορα με τα χιονολαστιχα,ακομα και στην εθνικη οδο χωρις να πιεζεις ειναι εμφανεστατα.
Άβαταρ μέλους
By Mad_Max_Geo
#79977
dimviii έγραψε:μα δεν χρειαζετε να πας στα ορια για να δεις διαφορα με τα χιονολαστιχα,ακομα και στην εθνικη οδο χωρις να πιεζεις ειναι εμφανεστατα.



Δε ξερω τι να σου πω ειναι η πρωτη φορα που οδηγησα αυτοκινητο με χιονολαστιχα! :(
Άβαταρ μέλους
By dstou
#80119 Mε 10.000 χλμ. κάτω από τη ζώνη μου με ένα Ντάτσια Ντάστερ πετρέλαιο 110 ημίονοι, ας γράψω και εγώ τη σαχλαμάρα μου.
Τα λάηκ : Έχει καθισματούμπα αναπαυτικότατη, μαλακή ανάρτηση, καλό τιμόνι και φρένα. Ειδικά σε ανάρτηση πατάει από τα αποδυτήρια ανέτως ότι άλλο κινείται αυτή τη στιγμή σε λακούβες στο εργοτάξιο, από Πάντα 4χ4 και Τζίμνυ μέχρι Φορδ Κούγκα 2.5Τ, Αουτλάντερ, Ραβ, Τσερόκι και Βιτάρα, αφήνει πίσω και τον σεσημασμένο λακουβοφάγο Χάιλουξ. Μακάρι να είχε και τεμπέλη (βασικά να το παραγγέλναμε έτσι...).
Ο κινητήρας του είναι επαρκής για τη χρήση που το προορίζω, ήτοι κίνηση με χαμηλές ταχύτητες και συνεχή σταμάτα ξεκίνα αλλά και πορεία σε εθνική όπου βλέπεις άνετα και 170, δεν έχω προσπαθήσει για περισσότερα. Θα ήθελα να το οδηγήσω όμως και με βενζίνα για να δω τι ψάρια πιάνει σε απευθείας αντιπαράθεση. Η εκτίμησή μου είναι ότι κάνω πολλές αλλαγές ταχυτήτων, η πρώτη από τις έξι είναι και αρκετά αργή, αλλά γενικά όλες γεμίζουν πολύ γρήγορα και θέλουν τάκα τάκα ανέβασμα. Το καλό με το λεβιέ είναι ότι έχει κολλάρο για την όπισθεν, η οποία είναι και αριστερά της 1ης, το Κάντυ που είχα πρόπερσυ με είχε προβληματίσει αφάνταστα με τον ανόητο σχεδιασμό του.
Κατανάλωση κατά μέσο όρο 7,5 λ/100, είχα 8,5 με το Τζίμνυ στην ίδια χρήση. Καλό πορτπαγκάζ, επαρκής χώρος μπροστά, έτσι κι έτσι πίσω, δεν έχω άποψη για το 4x4.

Στα μείον τώρα, θόρυβος παντού. Χαμηλά από τον κινητήρα (για τον οποίο έχουν γραφτεί νουβέλες σε άλλα νήματα), ψηλά από τον αέρα (σχάρες οροφής, αεροδυναμική), αλλά και τα λάστιχα παρόλο που είναι στριτάδικα. Ενδιάμεσα πάντως, 50-100 χαω, δεν ακούγεται.
Άλλο μείον, κουμπάκια, διακοπτάκια, μεντεσεδάκια κ.α. Σε πάει πίσω πολλά χρόνια, έχει επιλεχθεί ότι φθηνότερο κυκλοφορεί σε αίσθηση, για να το κάνει κάποιος ελεεινότερο πρέπει να είναι διάνοια. Δεν είναι όλοι οι διακόπτες έτσι βέβαια, αλλά αρκετοί.
Έχει τελείως βασικό ταμπλώ και ταπετσαρίες. Το οποίο ταμπλώ όμως είναι εργονομικό και απλό και ευτυχώς χωρίς κραυγαλέες λεπτομέρειες, ότι πρέπει για δουλειά, απλώς αυτός που θα το πάρει για οικογενειακό θα ζητούσε ίσως κάτι καλύτερο καθώς και τα πλαστικά να μην είναι σκληρά σαν καύκαλο χελώνας. Πάντως από Σαντέρο ΜΚ1 που έχω δει, είναι βελτιωμένο και χωρίς γυαλιστερές επιφάνειες.
Είναι λίγο περισσότερο υποστροφικό από ότι θα ήθελα, και πλέει και ταλαντώνεται λίγο όταν κινείσαι με πολλά χαω ή έχει δυνατό άνεμο. Αναμενόμενο βέβαια με την ανάρτηση που έχει και το ύψος.
Επίσης σε διαδρομές κάτω των 20 λεπτών (και βάλε σε κάποια περίπτωση...) απλά δεν έχεις καλοριφέρ για΄τι αργεί δραματικά να ζεστάνει το νερό του. Και δυστυχώς δεν εισάγεται με κλιματισμό, μόνο ψύξη.

Συμπέρασμα : Αρέσει. Και το συστήνω ανεπιφύλακτα δοθείσης της τιμής του και της άνεσής του, αλλά θα έψαχνα περισσότερο τα επίπεδα εξοπλισμού αν το ήθελα για οικογένεια ή μοναδικό αυτοκίνητο.

έδιτ
Το αμάξι χρειάζεται αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, λόγω μειωμένης σχετικά ορατότητας από το μεγάλο ύψος.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#80176
dstou έγραψε:
Επίσης σε διαδρομές κάτω των 20 λεπτών (και βάλε σε κάποια περίπτωση...) απλά δεν έχεις καλοριφέρ για΄τι αργεί δραματικά να ζεστάνει το νερό του. Και δυστυχώς δεν εισάγεται με κλιματισμό, μόνο ψύξη.


Αυτό είναι εγγενές χαρακτηριστικό όλων των ντίζελ, οπότε αν δεν έχουν PTC ή FFH heater στην αρχή τον δαγκώνεις.
Αυτό με τον κλιματισμό και την ψύξη δεν το έπιασα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#80180 Απλο AC αντι για αυτοματο κλιματισμο.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#80183 Αυτό το κατάλαβα, ο αυτόματος κλιματισμός vs απλό ac τι σχέση έχει με την ψύξη;