- 11 Φεβ 2020, 17:00
#627240
VW T-roc 1.5 EVO DSG7, ExperienceΕισαγωγή:Πρόκειται για το νέο μου εταιρικό όχημα που θα με συνοδεύει για τα επόμενα 3 χρόνια. Το έχω μία εβδομάδα τώρα οπότε θα πω τις πρώτες εντυπώσεις όπως και θα επανέλθω όταν έχω κάτι άλλο άξιο λόγου.
Από τα αυτοκίνητα που μας έδωσε η εταιρεία leasing, με το feedback από εμάς να έχουν τα τελευταία συστήματα ασφαλείας. Μετά από ένα δικό μου feedback είδαμε πως δεν είχαν όλα της λίστας όλα τα συστήματα και εν τέλει, αυτό που τα είχε όλα, ήταν το T-roc, στην εν λόγω έκδοση. Μετά από εισήγηση του τεχνικού διευθυντή, να πάρουν όλοι το καλύτερο δυνατό και έγκριση του CEO, παραγγέλθηκαν οκτώ (8) Τ-roc όπως το παραπάνω, τα 6 βενζίνης και 2 diesel για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ κάνω πολλά χιλιόμετρα, αλλά ζήτησα βενζίνη και μου έγινε το χατήρι ευτυχώς!
Επιλογή:Να πω εδώ πως είχα πάει και είχα δει το T-roc από κοντά, μαζί με κάμποσα άλλα της λίστας. Στην δική μου short list, είχαν αποκλειστεί κάποια (δεν έχει σημασία πια) και υπήρχαν 3 που άξιζαν να δούμε (μαζί με την
), κι άλλο 1 που θα ήταν το τελευταίο καταφύγιο, αν ήταν χάλια τα υπόλοιπα (δηλαδή το απερχόμενο Golf, με πιο πλούσιο εξοπλισμό και αυτόματο
).
Άσχετα με το πώς έγινε η επιλογή, ήξερα δηλαδή πως το T-roc θα είχε χειρότερα πλαστικά από το Golf που είχα, αλλά θα είχε ανώτερο εξοπλισμό και ημιάκαμπτο πίσω.
Στο δρόμο:Τώρα, αυτό που ήθελα εγώ και η εταιρεία, ήταν το δυνατόν ασφαλέστερο και άνετο όχημα και σε αυτό, δεν έχω παράπονο. Οδηγικά, θα πω λίγα πράγματα, γιατί ειλικρινά έχει ελάχιστη αξία, τα σημαντικά είναι παρακάτω: κάθεσαι ψηλά, έχεις αρκετά παραπάνω χώρους από το ίδιων διαστάσεων Golf, η ανάρτηση είναι ένα-δυο κλικ πιο σκληρή, χωρίς να γίνεται ενοχλητική, τον ημιάκαμπτο δεν τον κατάλαβα (αλλά δεν κάθισα και στο πίσω κάθισμα...). Γενικώς, τίποτε ιδιαίτερο, ούτε προφανώς είναι καλύτερο από το Golf , ούτε φυσικά καλύτερο από την Ε81 του 2007 στο δρόμο. Αλλά το ύψος του, σε κάνει ν'ανησυχείς λιγότερο μην τυχόν και βρεις πουθενά...
Σαν κράτημα, χωρίς να το έχω πιέσει πολύ, είναι μια χαρά. Το 99% των οδηγών δεν θα αναζητήσει και τα όριά του, που είναι και ψηλά. Θα ήθελα φυσικά να είχε και ένα ηλεκτρομπλοκέ, γιατί αν και αυτόματο, αν πατήσεις το γκάζι δυνατά, θα σπινιάρει τους τροχούς του. Το δικό μου φοράει τα πολύ καλά Michelin Primacy 4, όλοι οι υπόλοιποι είχαν κακό κάρμα μάλλον και βρέθηκαν με Bridgestone Turanza.
Κιβώτιο:Πάνε περίπου 5 χρόνια είχα να μπω σε αυτοκίνητο με DSG, και το συγκεκριμένο είναι ακόμη καλύτερο (αρκεί να μην χαλάει), έχει και sport mode με αυτάκια στο τιμόνι. Τα δοκίμασα μια φορά και έκτοτε είναι πάντα στο D. Δεν υπάρχει λόγος για κάτι άλλο. Δουλεύει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, αυτό είναι σίγουρο. Μόνον το 8άρι της Aisin είναι καλύτερο στα εμπροσθοκίνητα αλλά και πάλι οριακά. Όταν δουλεύει λοιπόν, δεν γίνεται να έχει κάποιος παράπονο. Προφανώς, με δικά μου λεφτά, μόνον αν μου έδιναν τεράστια εγγύηση θα το προτιμούσα.
Εσωτερικό:Το εσωτερικό είναι όπως είπα με μέτρια πλαστικά παντού, εννοώ σκληρά και χωρίς να θυμίζουν VW. Είναι σαφώς χειρότερα από αυτά που θα βρεις σε ένα Polo. Το βρίσκω λογικό, γιατί αν είχαν βάλει και καλά πλαστικά, τα αδελφάκια της Seat και Skoda θα έπρεπε να ξεπουληθούν σε πολύ χαμηλή τιμή. Ως έχει, υπάρχει λόγος να δει κάποιος και το Karoq ξέρω γω. Το εσωτερικό του είναι ποιοτικότερο.
Infotainment:Έχει την έκδοση με την μεγάλη οθόνη, το Navigation και τα όργανα που δεν είναι όργανα αλλά οθόνη, Active Info Display το λέει η VW. Με άλλα λόγια, κόβουμε από τα πλαστικά μεν, αλλά σας δίνουμε ωραία μπλιμπλίκια. Το Navigation άχρηστο το βρήκα, με μια εξαίρεση: όταν τελειώνει η βενζίνη, σου λέει αν θέλεις να ψάξεις για βενζινάδικο κοντά. Το παρέλαβα στην ρεζέρβα. Το έβαλα και έψαξε και μου βρήκε πού είναι το κοντινότερο βενζινάδικο Shell. Πολύ καλό και αξίζει. Από Navigation όμως, όχι και τόσο. Στο δικό μου η φωνή είναι στα αγγλικά παρόλες τις προσπάθειες να την αλλάξω και έχοντας επιλέξει παντού ελληνικά. Δεν ξέρω αν είναι το δικό μου ή χρειάζεται κάποιο update ή κάτι άλλο. Όπως και να 'χει, δεν πιάνει μία μπροστά στο Android Auto. Που δουλεύει πλέον χωρίς προβλήματα και έχει βελτιωθεί σε σχέση με αυτό που είχα στο Golf. Ευτυχώς το T-roc έχει δύο USB πόρτες και μπορείς να έχεις και ένα φλασάκι και το κινητό. Επίσης, πολύ πολύ καλύτερος ήχος από το Golf! Καλύτερη πηγή; Καλύτερα ηχεία; Δεν ξέρω. Αλλά ακούγεται πολύ καλύτερα. Γενικώς είναι το δεύτερο πιο δυνατό σημείο του αυτοκινήτου και δουλεύουν όλα εξαιρετικά.
και τώρα πάμε στο Νο.1 δυνατό του σημείο και ακριβώς αυτό που το κάνει να είναι ένα τεράστιο άλμα από το προηγούμενο. Εδώ να θυμίσω πως για μένα το Golf, όσο κι αν το συμπάθησα στο τέλος, δεν ήταν ένα αυτοκίνητο καλύτερο από αυτό που είχα πριν, ούτε ήταν κάποια σημαντική βελτίωση. Στα περισσότερα ήταν χειρότερο από την BMW 1 series E87, με εξαίρεση το καταπληκτικό του μοτέρ. Στο T-roc, τα πράγματα είναι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ διαφορετικά όμως και υπάρχει ένα τεράστιο άλμα από την Ε87 του 2007 και λέγεται,
Συστήματα ασφαλείας:Παραθέτω την συνολική λίστα:
-Fatigue Detection - Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
-Lane Assist - Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι
-Light & Sight Pack: Περιλαμβάνει αισθητήρες φωτεινότητας & βροχής και αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέπτη
-Αισθητήρας βροχής
-Αισθητήρας Τυφλού Σημείου "Blind Spot Monitor" με Προειδοποίηση Κίνησης Πίσω "Rear Traffic Alert"
-Αντιθαμβωτικός εσωτερικός καθρέφτης (αυτό δεν είναι καινούριο, αλλά επιτέλους το ξανάχω και μου είχε λείψει ΠΟΛΥ!)
-Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου " Front Assist" με Emergency Braking
-Light Assist : Υποβοήθηση μεγάλης σκάλας
-Προβολείς LED εμπρός για μεσαία και μεγάλη σκάλα
και το πιο σημαντικό όλων,
ACC, Active Cruise Control
Πόσο καλά δουλεύουν και αν τελικά αξίζουν ή είναι "μάρκετινγκ";
Θα έλεγα πως δουλεύουν εξαιρετικά, χωρίς φυσικά να είναι Tesla Auto Pilot. Περιγράφω λίγο από τις δοκιμές που έκανα σήμερα:
-Στην ΑΟ και γενικά στις εθνικές με καλή διαγράμμιση, μπορείς όντως να πας κάμποση ώρα στον αυτόματο με το ACC και χωρίς να πατάς ούτε γκάζι, ούτε φρένο, ούτε να πιάνεις το τιμόνι! Στην αρχή, κάνει ένα μπιπ και βγάζει μια προειδοποίηση "πιάσε το τιμόνι". Αν το αγνοήσεις και συνεχίσεις να μην στρίβεις εσύ το τιμόνι, σου κάνει ένα έντονο στιγμιαίο φρενάρισμα για να σε ξυπνήσει (υποθέτει πως σε έχει πάρει ο ύπνος)!
Αν το αγνοήσεις και αυτό, το επόμενο είναι πως αρχίζει σιγά σιγά και φρενάρει το αυτοκίνητο. Δεν το δοκίμασα μέχρις τέλους για να δω τι θα κάνει, αν πχ το ακινητοποιήσει και θα βγάλει alarm. Υποθέτω κάτι τέτοιο θα παίζει. Θα το κάνω κάποια στιγμή που δεν θα έχει κίνηση.Προφανώς και δεν είναι Tesla Auto Pilot, αλλά είναι πολύ καλό σε ταξίδι και φυσικά για να δουλέψει, πρέπει να έχεις ανοιχτό το ACC. Αυτό που κάνω πλέον είναι όταν μπω στην εθνική, το ενεργοποιώ και πάω με αυτό. Αν πατήσω φρένο και απενεργοποιηθεί, το ενεργοποιώ εκ νέου. Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να πας στον προορισμό σου χωρίς να κάνεις τίποτε με τα πόδια σου, μόνον στρίβεις το τιμόνι!
Δεν σε αφήνει να προσπεράσεις από δεξιά, βλέπει τα αυτοκίνητα από αριστερά και φρενάρει.
Του λείπει το διάβασμα των σημάτων κυκλοφορίας (το 3008 που είχα για test drive μια μέρα το είχε, ενώ και πολλά άλλα το έχουν).
Όλα τα παραπάνω αφορούν το ACC που για να δουλέψουν, πρέπει να το ενεργοποιήσεις. Αν δεν το ενεργοποιήσεις, υπάρχει και το City Brake που σε προειδοποιεί αν πλησιάζεις το εμπρός αυτοκίνητο πολύ γρήγορα, ενώ αν είσαι κάτω από 30 χλμ/ώρα φρενάρει και μόνο του (όπως το κάνει με το ACC).
Φυσικά, δεν φτάνει το Auto Pilot. Η Tesla ήταν και παραμένει ΠΟΛΥ μπροστά και όσο περνάει ο καιρός, θα γίνεται όλο και καλύτερη (έτσι δουλεύουν όλα τα deep learning συστήματα). Το T-roc δεν πλησιάζει καν. Δεν δουλεύει κι έτσι εξάλλου, δεν στέλνει πίσω feedback με ΟΤΑ για να βοηθήσει το σύστημα....
Συμπέρασμα:Μέχρι σήμερα, θα έλεγα πως δεν υπάρχει λόγος αν το αυτοκίνητό σου έχει ESP και είναι της τελευταίας 15ετίας ν'αγοράσεις αυτοκίνητο. Σήμερα θα πω πως αντιθέτως αξίζει, αν θέλεις να έχεις μια πραγματική αναβάθμιση στην ασφάλεια. Είναι απίστευτο πόσο πιο άνετη και ασφαλής γίνεται η διαδρομή. Εννοείται, θέλεις αυτόματο, όλα τα συστήματα ασφαλείας και φυσικά όλα αυτά ανεβάζουν πολύ το κόστος. Δεν είναι φθηνό, αλλά αξίζει. Σε 10 χρόνια, πιστεύω θα δούμε πράγματα και θαύματα. Είναι οι νέοι αλγόριθμοι που δουλεύουν εξαιρετικά και θα αλλάξουν συθέμελα τα πάντα.
ΥΓ: Το χρώμα είναι ένα λευκό-ασημί που έχει η VW και είναι πολύ όμορφο.