Τελευταίο μοντέλο (χωρίς Χ), στηρίζεται λέει σε κάποιο Peugeot 2008. Δεν ξέρω πόσο, αν δηλαδή είναι ίδιο μηχανικά ή όχι.
Το είχα για 7-8 μέρες, νοικιάρικο και πήγα παντού.
Έκδοση δεν ξέρω αλλά είχε auto παράθυρα, ημιαυτόματο κιβώτιο, android auto λίγο μπελαλίδικο, ικανοποιητικό ηχητικό σύστημα, οθόνη αφής, cruise control+limiter μάλλον δύσχρηστα, ανιχνευτή αλλαγής λωρίδας αλλά όχι αισθητήρια πάρκινγκ, όχι κυλιόμενο πίσω κάθισμα, όχι φωτάκι στο ντουλαπάκι...
Εργονομικά το βρήκα με κάποια θεματάκια. Συνεχίζω να προτιμώ ΒMW, VAG.
Ποιότητα-εντύπωση ποιότητας δεν με απασχόλησαν οπότε το καταγράφω σαν καλή.
Αισθητική
Μια χαρά αλλά το άσπρο με μαύρη οροφή δεν θα το διάλεγα και με ενοχλεί το λοξό χρώμιο στην πίσω κολώνα.
Σχετικά ευαίσθητο σε πλευρικούς ανέμους.
Μέτρια ηχομόνωση, αεροδυναμκοί θόρυβοι.
Ορατότητα
Το πλεονέκτημα του υπερυψωμένου, nice.
Οι εμπρός κολώνες όπως συνηθίζεται, από τις όχι πολύ ενοχλητικές.
Θα έλεγα καλύτερη από όσο περίμενα ορατότητα ειδικά σε χειρισμούς με όπισθεν.
Μέγεθος-Χώροι-θεση οδήγησης
Πολύ βολικό το μέγεθος στο 4,20κάτι ιδιαίτερα καθώς έχει καλούς χώρους για επιβάτες εμπρός και πίσω και αποσκευές. Ευχάριστη έκπληξη. Εκτός όμως από το ντουλαπάκι δεν έχει άλλο μέρος που να κλείνει.
Το κάθισμα καλό με ηλεκτρικό φούσκωμα μηρών και υποβραχιόνιο οδηγού μόνον. Που όμως πρέπει να ανεβοκατεβάζεις γιατί αλλιώς σε δυσκολεύει να βάλεις/βγάλεις τη ζώνη σου ή να φτάσεις το παραδοσιακό χειρoκίνητο χειρόφρενο. Το οποίο για να κατεβάσεις πρέπει να πατήσεις το κουμπί του που δεν είναι στην άκρη αλλά από πάνω, δηλαδή ακριβώς κάτω από το υποβραχιόνιο που σχεδόν το ακουμπάει. Πολλαπλό εργονομικό μείον.
Οι πόρτες ανοίγουν επαρκώς. Όπως παρατήρησε η πεθερά βολικό το ύψος που δεν χρειάζεται να χώνεσαι χαμηλά και μετά να παιδεύεσαι για να βγεις.
Ενοχλητικό το μεγάλο εσωτερικό πλάτος, η πόρτα απείχε πολύ από το σώμα μου ενώ ταυτόχρονα το δεξί μου πόδι τριβόταν στην κεντρική κολώνα. Ας έκοβαν 5-10 πόντους πλάτους να χώραγε σε στενά καλύτερα (αλλά τότε θα έγερνε περισσότερο κλπ). Η απόσταση από το έδαφος ικανοποιητική (δεν βρήκε στη ράμπα του γκαράζ φορτωμένο).
Μικρό ντεπόζιτο 45λτ. Τουλάχιστον πληρώνεις λιγότερο κάθε φορά που το γεμίζεις και με τη βενζίνη στο 2,20+ βοηθάει στην ψυχολογία.
Κινητήρας με μια λέξη αγρίμι, δυνατός αλλά όχι φινετσάτος. Ψόφιος χαμηλά ξυπνάει λίγο απότομα στις 1750 και ανεβάζει ελεύθερα και γρήγορα μέχρι τις 5500 και φτάνει εύκολα στον κόφτη.
Το γκάζι είναι ελαφρύ και πολύ γλυκό. Αν όμως κυκλοφορείς με κάτω από 1800 τρίζει. Δεν προσφέρει σπορ πρόγραμμα μόνο χειροκίνητο με το μοχλό (αλλά με τη λάθος διαρρύθμιση, θα ήθελα να κατεβάζει προς τα εμπρός).
Κάτι που ίσως είναι πιο γενικό είναι ότι όταν αφήνεις το γκάζι αργεί να φρενάρει ο κινητήρας (το τουρμπινάκι έχει πάρει στροφές και κάνει ώρα να ηρεμήσει)
Καταναλώσεις δεν με απασχόλησαν, νομίζω έτσι κι έτσι. Είπαμε μαλακό το πεντάλ, γλυκό το γκάζι δεν το λυπήθηκα, το ευχαριστήθηκα.
Κιβώτιο
Ημιαυτόματο 6τάχυτο με τελική σχέση που δίνει περί τα 50χλμ/1000στροφές.
Το crawling δεν είναι καλό και τρίζει, μερικές αλλαγές είναι απότομες συνήθως μετά από στροφές που έχεις αφήσει και ξαναπατάς (μάλλον γίνονται ταυτόχρονα με γέμισμα τουρμπίνας)
Φρένα
Πολύ μαλακό πεντάλι και ίσως λίγο πιο απότομα από όσο θα ήθελα με περισσότερο βούτηγμα εμπρός αλλά δεν ήταν on-off οπότε λέω οκ (ειδικά για Opel).
Τιμόνι
Ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση αλλά όχι κακό (ειδικά για Opel).
Κόβει ικανοποιητικά.
Άνεση πολύ καλή στην πόλη αλλά εκτός είναι πλαδαρή
Οδική Συμπεριφορά
Υποστροφικό και το όλο στήσιμο επιτρέπει έντονες μεταφορές βάρους με αλλαγή ζυγίσματος που εμπνέει ανησυχία αν και τάση υπερστροφής δεν ένιωσα (βέβαια είχα και οικογένεια μέσα). Αυτό συμβαίνει κυρίως κατά τις αλλαγές ταχυτήτων εν θερμώ, η ροπή περνάει απότομα και η ανάρτηση μπερδεύεται. Ο προσανατολισμός του είναι διαφορετικός, αν το αποδεχτείς και οδηγείς ανάλογα λειτουργεί εντελώς προβλεπόμενα και απροβλημάτιστα.
Οδήγηση-εμπειρία
Σε γενική χρήση προσφέρει ικανοποίηση. Η ευκολία με την οποία πιάνει τα 80-100 σε σημεία που δεν θα έπρεπε ψιλοτρομάζει αλλά το ευχαριστήθηκα. Το τούρμπο σε κάνει μάγκα. Βέβαια ενώ στην πόλη και ταχύτητες 40-90 είναι χάρμα στην εθνική μετράει η μετωπική επιφάνεια και τα άλογα μοιάζουν λίγα, δεν είναι αλλά απλά σου κακοφαίνεται. Πάντως εκτός από την έλλειψη ηχομόνωσης ταξιδεύει ωραιότατα, έχει ικανοποιητικό μετατρόχιο-μεταξόνια.
Με ESP δεν ασχολήθηκα, νομίζω είχε διακόπτη αλλά και έτσι σε δυνατές εκκινήσεις ψιλοέσκουζαν τα λάστιχα και ψάρευε λιγάκι το τιμόνι.
Συνολικά
Μου άρεσε το μέγεθος-πρακτικότητα, ορατότητα, το γκάζι (the speeeeed)
Δεν μου άρεσε, περίεργο, αυτά που δεν μου άρεσαν δεν είναι κακά, πάνε στην επόμενη πρόταση.
Θα ήθελα πιο upmarket κύλιση, καλύτερη ομοιογένεια, πιο ψαγμένη συμπεριφορά.
Θα το έπαιρνα; Για μένα όχι αλλά για άλλους πιο κατάλληλους θα το σύστηνα. Δεν ξέρω τι άλλο υπάρχει στην κατηγορία αλλά μου αρέσει αυτή η κατηγορία.
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το πετρέλαιο έχει τέτοιο και τα πέτρολ έχουν το κλασικό με μετατροπέα ροπής;
edmond έγραψε:Sorry η μπετζίνα έχει ημιαυτόματο;(ρομποτιζέ)Σίγουρα είναι βενζίνης και σίγουρα δεν είναι με μετατροπέα ροπής. Και συνηθισμένος από κλασικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής η διαφορά στην εκκίνηση/crawling είναι ενοχητικά εμφανείς.
Γιατί είχα την εντύπωση ότι το πετρέλαιο έχει τέτοιο και τα πέτρολ έχουν το κλασικό με μετατροπέα ροπής;
sknipper έγραψε:Κάτι που ίσως είναι πιο γενικό είναι ότι όταν αφήνεις το γκάζι αργεί να φρενάρει ο κινητήρας (το τουρμπινάκι έχει πάρει στροφές και κάνει ώρα να ηρεμήσει)
Αυτό είναι θέμα χαρτογράφησης, κυρίως για λόγους ρύπων (απότομο κλείσιμο πεταλούδας = έλλειψη αέρα = ανεβαίνουν οι HC κλπ) αλλά και NVH/προστασίας των βάσεων κλπ.
sknipper έγραψε:Κιβώτιο
Ημιαυτόματο 6τάχυτο με τελική σχέση που δίνει περί τα 50χλμ/1000στροφές.
Το crawling δεν είναι καλό και τρίζει, μερικές αλλαγές είναι απότομες συνήθως μετά από στροφές που έχεις αφήσει και ξαναπατάς (μάλλον γίνονται ταυτόχρονα με γέμισμα τουρμπίνας)
Κατά 99% με μετατροπέα ειναι.
Ο γερομπισμπίκης σε νέες περιπέτειες.
Κάτω η δικτατορία των shorts.
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα
markvag έγραψε:Νομίζω πλέον, εδώ και χρόνια βασικά, η PSA δεν έχει ρομποτιζέ...Μόνο τα 108/ C1 έχουν, που έχει ξεμείνει από τη συνεργασία με την Toyota
Το αυτό στο προηγούμενο 2008 καθώς και 208: ρομποτιζέ στα πετρέλαια(ETG5) και κλασικό ότο σε βενζίνες(EAT6).
Επίσης ρομποτιζέ σε πετρέλαια Cactus, Picasso και κλασικό σε βενζίνες. Βασικά το πικασο νομίζω έιχε ρομποτ και σε βενζίνη.
Τα κλασικά με μετατροπέα νομίζω είναι της Aisin αλλά δεν παίρνω και όρκο.
Στο ψάξιμό μου τότενες για το γιάρις, τα είχα προσέξει αυτά και μου είχε κάνει εντύπωση ο τεχνικός αυτός διαχωρισμός.
Στην πιάτσα επίσης παίζουν ρομποτιζέ σε corsa-punto, τριπλέτα up!, καθώς και η τριάδα που ανέφερε παραπάνω ο ασίμωφ.
Γενικά το όλο σύστημα ελέγχου το βρήκα απογοητευτικό, σε φουλ γκάζι mode μετά την εκκίνηση όλα καλά, αν όμως επιταχύνεις γρήγορα μέχρι πχ τα 80 και μετά πας σταθερά κάνει ώρα να ανεβάσει ταχύτητα για να πέσουν οι στροφές κι αντίθετα δεν κατεβάζει ή αργεί πολύ να κατεβάσει ταχύτητα αν αφήσεις απότομα το γκάζι ή πατήσεις φρένο.
Επίσης να σημειώσω ότι τελικά το ντουλαπάκι είναι φωτιζόμενο.
edmond έγραψε:Βασικά το πικασο νομίζω έιχε ρομποτ και σε βενζίνη.
Το C4 Picasso είχε ρομποτιζέ στην πρώτη του γενιά μόνο, που έβγαινε μέχρι το 2012-2013 αν θυμάμαι καλά...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα
- σχεδίαση ακόμα και μετά από τόσα χρόνια κράταει μια φανταστική φρεσκάδα
- εσωτερικοί χώροι, γενικά σφιχτόκωλα με μέτριο πορτ μπαγκάζ.
- θέση οδήγησης, γενικά σωστή αν και θα μπορούσε να είχε πιο χαμηλή βάση μιας και κάθεσαι ψηλά. καθίσματα απαράδεκτα, σκληρά με μηδενίκη πλευρική στήριξη και κουραστικά στο ταξίδι.
- τιμόνι, σωστό βάρος, σωστή διάμετρος, μέτρια προς ανύπαρκτη πληροφόριση.
- κινητήρας, μικρό ευρος λειτουργίας, γραμμική απόδοση, ανύπαρκτος θόρυβος, τραγελαφική κατανάλωση - σε σημείο που να μην είναι ατού τα ''λίγα'' τέλη κυκλοφορίας. ο κινητήρας για παράδειγμα του SAAB 9.3 aero (210ps) είναι αιώνες καλύτερος και καίει τουλάχιστον 2 lt/100km κάτω από όλες τις συνθήκες.
- αναρτηση: δουλευει ΚΑΛΑ, πολυ καλα. κατεβαζει την δυναμη κατω χωρις προβλημα και ελενχει σωστα τα πολλα κιλα του αμαξωματος. δεν θα προβληματισει ΠΟΤΕ τον οδηγο ( είτε αυτος ειναι εμπειρος είτε απειρος). στα συν και η παρα πολυ καλη - αναλογικα - ποιοτητα κυλισης.
- φρενα: σουπερ. τελεία.
- κιβωτιο, οσο πρεπει κοντο, καλη συνεργασια με τον κινητηρα. επιλογεας μετριος προς κακος.
- εσωτερικος διακοσμος ευχαριστος με σωστη εργονομια ΕΚΤΟΣ απο την πραγματικη σπαζοκεφαλια της οθονης αναμεσα στο ταχυμετρο / στροφομετρο και τον τροπο που δουλευει το bluetooth. προσπαθησαν παρα πολυ για να χτυπας το κεφαλι σου στο τοιχο οταν θελεις να τα κανεις χρηση....
- κοστος συντηρησης : γελανε και οι πετρες. ΜΑΤΩΝΕΙ η τσεπη, ΜΑΤΩΝΕΙ
το δεξι μου ημισφαιρο ελεγε να την κρατησω αλλα το αριστερο μου (ορθολογιστικο) μου ανεφερε : αφου δεν σε κερδισε και δεν ενιωσες το τσιιιιιλ τοτε γιατι το τυραννας?
καλοταξιδο λοιπον στον επομενο.
hint and tip προς τους επιδοξους αγοραστες του εν λογο μοντελου με τον ΣΥΓΚΡΙΜΕΝΟ κινητηρα:
ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ, αυτη τη στιγμη τα χρηματα που ζηταει η αγορα μιας και ειναι υπερογκα σε σχεση ας πουμε με τον κινητηρα των 2.200cc (αλλο ανεκδοτο).
αν δεν εχετε προβλημα με τεκμηριο, τοτε μια Ε90 - 325 / 330 ειναι πολυ πολυ πολυ πιο σοφη επιλογη. και μην μου πει κανενας για τελη κυκλοφοριας, μεσα σε ενα χρονο βγαζεις και κερδος απο την διαφορα καταναλωσης....