- 22 Νοέμ 2017, 17:36
#457026
Και για να γραψω και κάτι εντός θέματος:
Οδήγησα χθες το Volvo S90 D4. Το είχα στην διάθεση μου για περίπου 40΄και το οδήγησα στην Εγνατία και σε ένα κομμάτι της ειδικής της Δωδώνης (σχετικά ανοιχτό με ποικιλία στροφών). Αρκετά καλή θέση οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, εσωτερικό ίδιο με του XC60 (το XC90 έχει διαφορετικό). Οθόνη με 3-4 επίπεδα πληροφοριών για ηχοσύστημα, κλιματισμό και πλοηγό, προβολή του χάρτη και μπροστά στον οδηγό ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο. Επίσης έδειχνε και τα σήματα για όρια ταχήτητας κλπ στον πίνακα οργάνων. Ξεκίνησα την οδήγηση στο comfort, κρατάει ρελαντί στις 800σαλ περίπου και γενικά είναι λίγο ράθυμο στην εκκίνηση. Μπαίνοντας Εγνατία , επιτάχυνση και άνετα ανέβηκα στα 170 περίπου , δεν σε κολλάει προφανώς στο κάθισμα, είναι όμως αρκετά σβέλτο και πρέπει να κοιτάξεις για να καταλάβεις με πόσα πας. Ελάχιστοι αεροδυναμικοί θόρυβοι από το πάνω μέρος των παραθύρων και αυτοί αισθητοί με κλειστό το ηχοσύστημα. Επειδή ζεσταινόμουν πάω να αλλάξω θερμοκρασία στον διζωνικό και θυμήθηκα τον realzeus, αφού δεν έβλεπα χειριστήρια, το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να πατήσω πάνω στην θερμοκρασία στην οθόνη για να μου βγάλει μια κάθετη μπάρα με όλες τις βαθμίδες και να πατήσω αυτό που θέλω. Μου φάνηκε και ανακριβές και υπό προυποθέσεις επικίνδυνο, σίγουρα με εξοικείωση γίνεται πιο εύκολο αλλά καμιά σχέση με την ρύθμιση με κλειστά μάτια ενός περιστροφικού χειριστηρίου ή ακόμε και ενός +/- με φυσικά κουμπιά.
Πλησίαζοντας με αρκετά έναν που αποφάσισε να προσπεράσει χωρίς να κοιτάξει, το αυτοκίνητο με ειδοποιησε με ηχητικό και οπτικό (κόκκινο τρίγωνο) σήμα εν είδη early collision warning. Μπαίνοντας στη σήραγγα της Δωδώνης , το οδόστρωμα έχει σε όλο το μήκος ανωμαλίες που δημιουργούν ταλαντώσεις σε αρκετά αυτοκίνητα και ένα αίσθημα τρέμουλου, στο Volvo πάντως ήταν ανεπαίσθητο και αν δεν το περίμενα μπορεί και να μην το καταλάβαινα. Βγαίνω στον επαρχιακό και αρχίζω να πιέζω, χωρίς όμως υπερβολές. Το αμάξι κρύβει αρκετά καλά τον όγκο του, έχει καλά φρένα , το βασικό του πρόβλημα όμως είναι το κιβώτιο σε συνδυασμό ίσως με lag . Αν φρενάρεις πριν την στροφή , όταν επανέρχεσαι στο γκάζι καταλαβαίνεις ότι αργεί να ξαναδώσει ισχύ και αυτό συνέβαινε σε κάθε στροφή, είτε φουρκέτα είτε πιο ανοιχτή με 100+ χιλιόμετρα, πάντα έχεις την αίσθηση ότι το αμάξι πατινάρει και ουσιαστικά δεν μπορείς να οδηγήσεις ομαλά με ρυθμό. Επίσης μου την έσπασε που στην αυτόματη λειτουργία δεν έδειχνε σε ποια από τις 8 σχέσεις είναι και το έκανε μόνο στην σειριακή ( με το + προς τα εμπρός που όντως είναι ανάποδο σε σχέση με την κίνηση του αυτοκινήτου). Στην επιστροφή . όντας στο Dynamic , παρατήρησα ότι το τιμόνι βαραίνει τεχνητά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα , σε σημείο που πάνω από τα 180 να γίνεται ως και κουραστικό. Να πω επίσης ότι σε κάποιες φάσεις το αμάξι μου έδωσε μια αίσθηση πλεύσης γύρω από τον διαμήκη άξονα , αριστερά δεξιά δηλαδη, χωρίς να έχει αντίστοιχα θέματα μπροστά πίσω. Συνολικά θα έλεγα ότι θα μου άρεσε για ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο, στον επαρχιακό όμως, αν και δεν είναι κακό , ο συγκεκριμένος συνδιασμός κινητήρα και κιβωτίου το κάνει από αδιάφορο ως κουραστικό ( To Golf με το DSG που είχα ήταν σαφώς πιο αποτελεσματικό, ακόμη και στο D, πόσω μάλλον στο S πρόγραμμά.)
Opel Kadett 1.2S('80) 1998-2001
Renault Clio II phase2 1.4 2001-2009
VW Golf 1.4TSi 122 DSG 2009-2013
Renault Clio IV 1.5DCi 2014-
Mazda MX-5 NB 1.6('00) 2016-