Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By edmond
#767919 Δεν εγκρίνουν Φερστάπεν γι' αυτό.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#767935 Για τα περί αναρτήσης και βάρους ηλεκτρικών, δοκιμάστε ένα Model 3 Performance και θα αλλάξετε άποψη! Και πιο φθηνό από το e-tron...
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#767948
Serf έγραψε:Για τα περί αναρτήσης και βάρους ηλεκτρικών, δοκιμάστε ένα Model 3 Performance και θα αλλάξετε άποψη! Και πιο φθηνό από το e-tron...
Κι εγώ νομίζω ότι τα ηλεκτρικά λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και ροπής κρύβουν το βάρος τους πολύ καλά. Και σε βαρύ αυτοκίνητο είναι πιο εύκολο να έχεις καλή ανάρτηση, και άνετη και σωστή στο οδήγημα. Οπότε είναι και θέμα επιλογών του κατασκευαστή.
Βέβαια μέ τόσο βάρος αν πιέσεις ακόμα κι αν δεν καταλάβεις το βάρος θα φας φρένα και λάστιχα πιο γρήγορα (άσε που τα θέλεις και πιο βαρβάτα).
Άβαταρ μέλους
By Serf
#767949 Σχετικό το τελευταίο, ειδικά σε ότι αφορά τα φρένα. Λόγω ανάκτησης ενέργειας με το άφημα του γκαζιού φρένο χρειάζεται να πατήσει κάποιος μόνο με σβέλτη οδήγηση ή σε έκτακτες καταστάσεις. Υπό Κ.Σ. δεν πατάς φρένο!
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#767952
sknipper έγραψε:Και σε βαρύ αυτοκίνητο είναι πιο εύκολο να έχεις καλή ανάρτηση, και άνετη και σωστή στο οδήγημα.


Εδώ μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πεις.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#768275
REALZEUS έγραψε:
sknipper έγραψε:Και σε βαρύ αυτοκίνητο είναι πιο εύκολο να έχεις καλή ανάρτηση, και άνετη και σωστή στο οδήγημα.

Εδώ μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πεις.
Καλά το λέω. Δεν σημαίνει ότι παρακάμπτουμε το βάρος και τους νόμους της φυσικής, το βαρύ σε πίστα δεν θα πάει όπως το ελαφρύ αλλά για κανονικό αυτοκίνητο σε δρόμο είναι πιο εύκολο να είναι άνετο και να μην γέρνει ένα βαρύ. Το ελαφρύ για να μην γέρνει καταλήγει να χάνει πιο πολύ σε άνεση. Νομίζω αυτό το είχα διαβάσει παλιά, ίσως σε κάποιο βιβλίο του ΚΚ (Κώστα Καβαθά) για ΠΟ (Πραγματικούς οδηγούς) ή παλιούς 4Τ.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#768380
sknipper έγραψε:
REALZEUS έγραψε:
sknipper έγραψε:Και σε βαρύ αυτοκίνητο είναι πιο εύκολο να έχεις καλή ανάρτηση, και άνετη και σωστή στο οδήγημα.

Εδώ μάλλον κάτι άλλο ήθελες να πεις.
Καλά το λέω. Δεν σημαίνει ότι παρακάμπτουμε το βάρος και τους νόμους της φυσικής, το βαρύ σε πίστα δεν θα πάει όπως το ελαφρύ αλλά για κανονικό αυτοκίνητο σε δρόμο είναι πιο εύκολο να είναι άνετο και να μην γέρνει ένα βαρύ. Το ελαφρύ για να μην γέρνει καταλήγει να χάνει πιο πολύ σε άνεση. Νομίζω αυτό το είχα διαβάσει παλιά, ίσως σε κάποιο βιβλίο του ΚΚ (Κώστα Καβαθά) για ΠΟ (Πραγματικούς οδηγούς) ή παλιούς 4Τ.


Αν έγραψε κάτι τέτοιο ο ΚΚ, τότε έγραψε χαζομάρα. Αλλά πιστεύω ότι θυμάσαι κάτι λάθος απλά. Το ελαφρύ αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερο σκληρές αναρτήσεις για να ελέγξει το βάρος του και έτσι είναι και πιο άνετο. Ένας από τους λόγους που τα "σπορ" SUVs είναι πιο σκληρά από τα saloons είναι αυτός. Για τον ίδιο λόγο ένα ΜΧ5 ή μια Alpine 110 έχουν μαλακές αναρτήσεις και είναι άνετα.
Άβαταρ μέλους
By gto250swb
#768388 Σε ένα βαρύ όχημα ο λόγος αναρτωμενης/ μη αναρτωμενης μάζας είναι αρκετά ωφέλιμος για τη διαχείριση κραδασμών και ταλαντώσεων, ως εκ τούτου σε ένα όχι τέλειο οδόστρωμα ( δλδ όχι σε πίστα) ένα βαρύ όχημα θα έχει καλύτερη πρόσφυση. Επίσης θα επηρεάζεται λιγότερο από το φορτίο.( Λόγος payload/car weight.) Φυσικά ένα επιπλέον στοιχείο είναι και πόσο ψηλά είναι το κ.β. αλλά οκ νομίζω αυτό είναι το πνεύμα του παραπάνω σχολίου.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#772702 Πριν λίγες μέρες οδήγησα ένα διπλοκάμπινο Toyota Hilux του 2018. Δυστυχώς στην άσφαλτο και ελάχιστα εκτός.

Αρχικά η εξωτερική εμφάνιση. Κλασσικό αγροτικό, με κάποιες προσπάθειες εκμοντερνισμού (κάποιες γωνίες έχουν στρογγυλέχει κάπως :lol: ), αλλά χωρίς κάτι το ιδιαίτερο. Απλά πλέον όλα τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας έχουν γίνει τέρατα... Πάνω από 5 μέτρα μήκος, τεράστιο ύψος, κτλ... Βέβαια, κάθεσαι ψηλά, εποπτεύεις τα πάντα σχεδόν και είσαι... άααααρχοντας. :lol:

Το συγκεκριμένο είχε 238Κ χλμ, ΚΑΘΕ μέρα στα νταμάρια, χωρίς ποτέ καμία συμπάθεια από τον οδηγό του, αλλά ΟΛΑ δουλεύουν τέλεια, κανένας τριγμός και, εκτός από την αλλαγή κεντρικού διαφορικού που έγινε πολύ πρόσφατα, κανένα πρόβλημα (μόνο τα λάδια του, τα ξύδια του, όταν και αν το θυμάται ο οδηγός). Και το διαφορικό δηλαδή, αν δεν το είχε ο συγκεκριμένος, μάλλον θα ήταν ΟΚ, αλλά μην ξεχνάμε πως κάθε μέρα το αμάξι οδηγείται συνεχώς σε συνθήκες που οι περισσότεροι εδώ μέσα θα τις βλέπαμε και θα κλαίγαμε... :lol: Τα μόνα σημεία στο εσωτερικό που προδίδουν τα χλμ είναι ο λεβιές που έχει ξεφτίσει λίγο και λίγο η επένδυση της πόρτας του οδηγού σε ένα σημείο, που επίσης έχει ξεφτίσει... Κατά τα άλλα, ένα ξεσκόνισμα και είναι σαν καινούριο.

Η θέση οδήγησης, όπως είπα είναι ψηλά, ευτυχώς έχει το σκαλοπάτι στα μαρσπιέ και σκαρφαλώνεις σχετικά άνετα :lol: . Ο κινητήρας ακούγεται, 2,4d άλογα δεν ξέρω, καμιά 150;;; ροπή ούτε ιδέα... :lol: Κραδασμό πάντως δεν νιώθεις. Ξεκινάς και το (6άρι) κιβώτιο είναι λίγο - πολύ στο περίπου, σε σημείο που την πρώτη φορά είχα βάλει 1η και νόμιζα πως είχα 3η :lol: Προφανώς στα @@ μας αυτά, αλλού είναι τα ωραία με το συγκεκριμένο.

Η επιτάχυνση... υπάρχει. Λογικά... Τί εννοώ; Το αμάξι ζυγίζει κάπου 1,8-2 τόνους και προφανώς το μοτέρ όση ροπή κι αν έχει πνίγεται. Υπολογίστε και το ότι το κιβώτιο είναι απλά ότι πιο μακρύ έχω οδηγήσει ποτέ και το αποτέλεσμα είναι, ας πούμε νωχελικό :lol: . Τραβάει σχεδόν από το ρελαντί, ακόμα και με 6η, αλλά καμμία σχέση με το Navara που είχα οδηγήσει παλιότερα που είχε πολύ βρωμόγκαζο. Ενδεικτικά αναφέρω πως η 4η δίνει 45χαω / 1000σαλ και η 6η 65... :s_rofl

Οδηγώντας το αμάξι πλέει. Δεν ξέρω αν έχουν αλλαχτεί ποτέ τα αμορτισέρ, λογικά ναι, αλλά αισθάνεσαι σαν να είναι ένα κομμάτι το σασί και ένα άλλο κομμάτι το αμάξωμα, και τα δύο να συνδέονται με ελαστικούς συνδέσμους... :lol: Και πάντα κουνιούνται και τα δύο και η ανάρτηση (την οποία αισθάνεσαι σαν μεγάλα στιβαρά κομμάτια) σε ελαφρώς διαφορετικούς ρυθμούς... :lol: Και πάλι, καμμία σχέση με το Navara, το οποίο συγκριτικά μοιάζει με επιβατικό...

Όπως είπα, έκανα λίγο χωματόδρομο, οπότε δεν μπορώ να σχολιάσω τις εκτός δρόμου ικανότητες του, ξέρω όμως ότι είναι παραπάνω από εξαιρετικές. Σε κάποια φάση που ήθελα να περάσω από ένα σημείο στον χωματόδρομο που ήταν κλειστός από κάτι δικά μας οχήματα, απλά βγήκα στο παρακείμενο λιβάδι, που είχε κάτι λακούβες να με το συμπάθειο, και προσπέρασα το δύσκολο σημείο. Εννοείται ούτε κοντά χρειάστηκαν, ούτε κλειδώματα διαφορικών... :lol: Τόσο εύκολο, όσο η οδήγηση στην άσφαλτο με την μπεμπέκα μου. :lol: Σε παλιότερο μοντέλο που οδήγησα σε ΠΟΛΥ παχιά λάσπη (σε σημείο που ένα τέτοιο με αλυσίδες στις 2 από τις 4 πίσω ρόδες σπίναρε :ninja: :lol: :inlove: ), η Toyotaρα πέρασε (χωμάτινα ελαστικά βέβαια), απλά κλειδώνοντας το κεντρικό διαφορικό :inlove:

Κατανάλωση, κτλ δεν ξέρω.

Πάντως, αν ήθελα να πάρω ένα τέτοιο για όλες τις δουλειές (και για οικογενειακό) μεταξύ των δύο που έχω οδηγήσει (Hilux και Navara) ξεκάθαρα το Navara, κυρίως γιατί είναι πολύ πιο αυτοκίνητο και όχι τόσο "φορτηγό" σε όλα του όσο το hilux. Και δεν υστερεί ιδιαίτερα εκτός δρόμου. Υστερεί σημαντικά βέβαια σε αξιοπιστία και γενικότερη αντοχή, που τα Hilux είναι (ακόμα) σκυλιά, ενώ τα Navara σκορπάνε...

Και μερικές φωτογραφίες, ελαφρώς λασπωμένες... :lol: (το χωριό στον φόντο είναι το Νευροκόπι)

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By edmond
#772748 Μαρκοβάγκο, δεν είναι τυχαία η παντοκρατορία της τογιότα στα επαγγελματικά τέτοιων "κυβικών".
Θες κάτι που να κρατήσει σε οποιεσδήποτε συνθήκες για καμιά 20αριά χρόνια. Για αρχή...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#772786
georgetz έγραψε:πρέπει να είναι πολύ ευχάριστο όχημα πάντως, γιατί τόσο γέλιο σε ριβιού δεν έχω ξαναδεί ! :lol:


Είναι και αυτό μία οπτική... :lol: :lol:

Σοβαρά τώρα, στον δρόμο είναι αστείο. Εκτός γ@μ@ει και δέρνει.


edmond έγραψε:Μαρκοβάγκο, δεν είναι τυχαία η παντοκρατορία της τογιότα στα επαγγελματικά τέτοιων "κυβικών".
Θες κάτι που να κρατήσει σε οποιεσδήποτε συνθήκες για καμιά 20αριά χρόνια. Για αρχή...


Εννοείται. Από τον ανταγωνισμό μόνο κάτι Mitsubishi αντέχουν αντίστοιχα (σχεδόν), αλλά βγάλε άκρη με την αντιπροσωπεία... :lol:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#774201 εχω μερικες μερες ενα καινουριο Γιαρις χιλιαρι βενζινη.
Πολυ καλο σασι,καλο τιμονι,πολυ καλη αναρτηση,καταπινει αθορυβα φρεατια,γενικα δινει αισθηση βραχου,αλλα θα μπορουσε να ειναι ενα κλικ πιο ανετη ειδικα σε εγκαρσια χαντακια.
Σε πιεση δεν γερνει, δεν αντιδρα ατσαλα ακομα και σε ματσολιες μεσα σε στροφη.Τα φρενα δεν κουραστηκαν ποτε.
Εαν θα ηθελα να εξαντλησω την αυστηροτητα θα το ηθελα πιο σταθερο στις αποτομες εναλλαγες πορειας απο αριστερα στα δεξια σε συγκριση με τον τεζλοφονια πχ.
Φοραγε 185-65-14 κοντινενταλ βεβαια και το συγκρινω με 205-45-17.
Κορυφαια αισθηση στο 5αρι σαζμαν,ισως ο καλυτερος λεβιες που εχω ανακατεψει.
Εντυπωσιακη η ποιοτητα σε οτι βλεπεις/πιανεις μεσα στο εσωτερικο.
Η οθονη εκει ψηλα που ειναι καθρεπτιζει πολυ απο τον ηλιο,οποτε πολλες φορες ψαχνεις για να πατησεις στο σωστο σημειο.
Ειχε και τα συστηματα προειδοποιησης αλλαγης λωριδας με τα ''τραβηγματα ''στο τιμονι,κατι που δεν μου πολυαρεσε.Μπερδευεται πολλες φορες στις ισχνες/σβησμενες διαγραμμισεις,και οταν πας να παρεις γραμμες για μια στροφη και πλησιασεις την λωριδα στην ακρη του δρομου αρχιζει να τραβαει το τιμονι.
Αυτο μπορεις να το βγαλεις εκτος?
Πολυ καλο μου αρεσε σε ολα,εκτος απο τον κινητηρα που ειναι πολυ λιγος,ακομα και για να κινησει ενα ατομο με ερκοντισιον,ειδικα σε ανηφορες.
Μεση καταναλωση μετα απο 400 χλμ στα 5,3 .Ολα με ερκοντισιον.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#774209 Το lane assist βγαίνει off, δεν ξέρω αν γίνεται άπαξ ή πρέπει κάθε φορά να το απενεργοποιεις.

Το 1000αρι με 70 άλογα είναι λογικό να ψιλοζοριζεται ρε συ... Αλλά το 1.5 φαίνεται πυραυλακι χωρίς αντίκτυπο στην κατανάλωση και μόνο 1100€ περισσότερα.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#774470
saxon_747 έγραψε:Το lane assist βγαίνει off, δεν ξέρω αν γίνεται άπαξ ή πρέπει κάθε φορά να το απενεργοποιεις.

Το 1000αρι με 70 άλογα είναι λογικό να ψιλοζοριζεται ρε συ... Αλλά το 1.5 φαίνεται πυραυλακι χωρίς αντίκτυπο στην κατανάλωση και μόνο 1100€ περισσότερα.

οντως με ενα σοβαρομοτερακι κατω απο το καπω θα ειναι πολυ δυνατο συνολο.
Ξεχασα να γραψω οτι εχει το δυνατοτερο ερκοντισιον που εχω μπει εβερ.
Να κρυωνεις με 4 δαχτυλα ανοιχτο παραθυρο και χωρις ανακυκλωση δεν το εχω ξαναδει(34 βαθμους θερμοκρασια εξωτερικη)