- 06 Αύγ 2020, 12:33
#658240
BMW X4 20D, 2016, XDrive, M-Pack, Χειροκίνητο
Το πήρα με έναν επιβάτη για καμιά 50αριά χιλιόμετρα (τυχαία κυρίως στροφοδιαδρομής).
Πρώτες εντυπώσεις : Σε θέμα εμφάνισης προσωπικά το θεωρώ πιο εύπεπτο από τη Χ6, ωστόσο παραμένει ένα από τα BMW που οριακά βλέπεται και αυστηρά με M - Pack μόνο. Φυσικά λόγω όγκου, 20αρων (?) ζαντών, combo μαύρου χρώματος/φιμέ, είναι ακραία ψαρωτικό ειδικά το βράδυ - συν τα ωραία LED μπρος πίσω.
Το εσωτερικό του είναι κλασσικο BMW F-Series, όπερ και σημαίνει δεν θα δει κανείς χαοτικές διαφορές από μία F20 ας πούμε, αλλά μία αισθητά ανώτερη απτή ποιότητα στην αποπνέει σε κάποια υλικά. Το συγκεκριμένο ψιλοήταν γυμνό για την κατηγορία του, πλην του M-PACK εξωτερικά, είχε τα υφασμάτινα κλασσικά καθίσματα μέσα, δεν είχε καν auto κλιματισμό ούτε ψηφιακό πίνακα οργάνων ή κάποια ηλιοροφή. Από χώρους θεωρώ πως ταξιδεύουν άνετα 5 άτομα, σίγουρα πιο άνετα από μία 3αρα F30, μάλλον λιγότερο άνετα από μία 5αρα F10. Nothing to write home about οι χώροι της για τόσο μεγάλο όγκο. To πόρτμπαγκάζ της με αυτό το τύπου liftback άνοιγμα προσωπικά μου φάνηκε εξαιρετικό για φόρτωμα, μπορώ να δω λόγω ύπαρξης practicality-wise σε σχέση με μία απλή τριάρα.
Πάντως overall έχει πολύ ταξιδιάρικο εσωτερικό και οι ρυθμίσεις της θέσης οδήγησης σου επιτρέπουν να κάθεσαι πολύ πιο χαμηλά από όσο ο εξωτερικός όγκος αφήνει να εννοηθεί.
Ξεκινώντας τη βόλτα ξενερώνεις που σε τέτοιο αυτοκίνητο καλείσαι να χειριστείς χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν έχει σπορ κινητήρα να πεις πως σε πριζώνει για manual καταστάσεις, οπότε μόνο χάνει το συνολικό πακέτο από το χειροκίνητο. Δεύτερο που παρατηρείς είναι πως λόγω ζάντας και της πιο σκληρής m ανάρτησης δεν είναι και ό,τι πιο άνετο στις όποιες ατέλειες του δρόμου. Συνολικά όμως, σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας τρομερής ηχομόνωσης, σου δίνει την εντύπωση της άνεσης με κάποιο τρόπο.
Το τιμόνι του είχε κάποια χιλιοστά νεκρού σημείου, δεν με ενθουσίασε καθόλου, οριακά αποδεκτό στο Sport ή στο Sport+ mode που και πάλι τεχνητό είναι το feeling του, αλλά οκ έχω οδηγήσει πολύ χειρότερα σ' αυτή την κατηγορία. Ομοίως και το γκάζι του, στο comfort είναι αναίσθητο, στο sport και πάνω γίνεται αποδεκτό.
Ο κινητήρας του (190 ps) σχεδόν χάνεται από το βάρος που καλείται να κουβαλήσει. Στροφάρει εντυπωσιακά πρόθυμα για πετρέλαιο, νομίζω πως δίνει σχετικά ψηλά τη δύναμή του, επιταχύνει ικανοποιητικά. Από στάση ξεπετάγεται ωράια λόγω xdrive όμως σίγουρα είναι πιο αργό από την 116i μου
(Και απ΄ όσο είδα τα νούμερα συμφωνούν με αυτό που εξέλαβα).
Σε ρεπριζ αν έχεις όρεξη να ανακατέψεις πολύ τον λεβιέ, είναι αρκετά ταχύ, φαίνεται η ροπή του, αλλά εντάξει, δεν πας και τόσο μακριά όσο νομίζεις εν τέλει
Τώρα σε turn in κλπ, είναι καλό για το ύψος του, σου δίνει σιγουριά, αλλά ως εκεί, ούτε σε εμπνέει να μπαίνεις παντού με τα όσα, ούτε μπορείς να ρισκάρεις να παίξεις με τόσο μεγάλο κέντρο βάρους.
Σε κατανάλωση δύσκολα ξεπερνάς τα 10lt/100km, σπάνια ξεπερνάς και τα 9lt/100km. Με λίγη πίεση κάποια ψιλοανοίγματα και γενικά γρήγορη οδήγηση είχε στη διαδρομή μου μ.ο. 8.6lt/100km. Κόσμημα ο κινητήρας του γενικά.
Συνοψίζοντας, αυτοκίνητο με περισσότερο "φαίνεσθαι" παρά ουσία στη 2λιτρη έκδοση τουλάχιστον. Πουθενά εντυπωσιακό, όχι τόσο sport όσο δείχνει ούτε τόσο άνετο όσο θα όφειλε με δεδομένο τον όγκο του. Μόνο ο κινητήρας του με ενθουσίασε για diesel, αλλά και αυτός σε κάποια άλλη πιο ελαφριά BMW θα αναδεικνυόταν ακόμη καλύτερα.
Γενικά είναι ένα οκ, ωραίο αυτοκίνητο, έχει θετικά στοιχεία, το κυριότερο δεν το βρήκα κακό κάπου, όμως όταν βάλεις στον λογαριασμό την τιμή του, καταλήγεις να το κρίνεις πιο αυστηρά και να μένεις με μία γέυση ότι δεν έχει σαφή ταυτότητα και πιθανώς ανάλογα με τις ανάγκες να καλυφθείς καλύτερα με κάποια άλλη επιλογή στην κατηγορία.