- 10 Φεβ 2017, 23:47
#363490
Peugeot 3008 1.2 Puretech Active GripΣυντομη βολτα, κυριως επι της Λ. Κηφησιας, στα Βορεια προαστεια.
Απο κοντα, στατικα και ειδικα στο λευκο του td, εδειχνε στα ματια μου λιγο μεγαλυτερο απ' οτι φανταζομουν.
Ειναι αρκετα επιβλητικο το μπροστινο του και δειχνει φουτουριστικο στο προφιλ, αλλα κυριως στο πισω μερος, σε συνδυασμο με τα ιδιαιτερης σχεδιασης φωτα, σαν τρεις φαρδιες καθετες λωριδες, ανα πλευρα, οταν ειναι αναμμενα.
Μπαινοντας στο εσωτερικο, το συναισθημα του εντυπωσιασμου, ειναι τουλαχιστον στα ιδια επιπεδα, οπως οταν το πρωτοαντικρυσα απ' εξω...για την ακριβεια μαλλον σε υψηλοτερα επιπεδα.
Παρομοια αισθηση, αυτη δηλαδη καποιου που να παιζει σε ταινια...επιστημονικης φαντασιας, ειχα να νιωσω απο την στιγμη που βρεθηκα για λιγο πισω απο το τιμονι μιας Bmw i3!
Σχεδιαστικα προκειται για το πλεον εντυπωσιακο εσωτερικο που εχω δει στην κατηγορια τιμης και οχι μονο.
Τα υλικα ειναι αρκετα καλα, το φινιρισμα αρκετα προσεγμενο και ο συνδυασμος υλικων-χρωματων-σχεδιασης δημιουργει μια πολυ ευχαριστη αισθηση. Δυστυχως δεν εστιασα σε λειτουργειες και διακοπτες στην κεντρικη κονσολα για να εχω μια αποψη σε επιπεδο εργονομιας, μονο καποιες μικρορυθμισεις απο τον κλιματισμο εγιναν, απο την κεντρικη οθονη αφης, κατι αρκετα ευκολο, γρηγορο και χαρις στο σημειο που βρισκεται, χωρις ουσιαστικα να χρειαστει να παιρνει κανεις την προσοχη του απο τον δρομο.
Δεν δυσκολευτηκα να βρω την ιδανικη θεση οδηγησης, (1,90μ υψος, 90κιλα) παρα την σκαλωτη ρυθμιση πλατης και το λιγο χαμηλοτερα τοποθετημενο μικροσκοπικο τιμονι, σε σχεση με τα οργανα του ταμπλω.
Αρκετα ανετα λοιπον στην θεση του οδηγου και γενικοτερα ενα ευρυχωρο εσωτερικο, οχι μονο για τους μπροστινους, αλλα και για τους πισω επιβατες, τουλαχιστον ετσι ηταν για εμενα, οταν μετα την βολτα, καθισα δοκιμαστικα πισω ακριβως απο την θεση του οδηγου, με τις δικες μου προηγουμενες ρυθμισεις.
Οπως διαπιστωσα απο το εσωτερικο του, θεωρω οτι 4 ενηλικα ατομα (συν ενα ανηλικο ισως στο κεντρο πισω...) με τις αποσκευες τους, μπορουν να κινηθουν ιδιαιτερα ανετα, ακομα και σε μεγαλα ταξιδια.
Ξεκινωντας, ο 3κυλινδρος εδειχνε αρκετα προθυμος και αμεσος στο παραμικρο πατημα του γκαζιου. Μαλιστα αξουγοταν ελαχιστα, μονο μετα το μεσαιο ευρος στροφων γινεται αντιληπτο οτι προκειται για 3cyl κινητηρα και αυτο με κατεβασμενο τζαμι. Το σημαντικοτερο ομως ηταν οτι απουσιαζε παντελως καθε ειδους κραδασμος στο εσωτερικο, αλλα και τυχον σκορτσαρισμα με 2η σχεση ρολλαριστος, κατι που στις χαμηλες στροφες δεν ειναι σπανιο σε πολλες τετοιες υλοποιησεις.
Χαρις την σχεδον ευθεια τοποθετηση του καπω, αλλα και τους μεγαλους εξωτερικους καθρεπτες δεν χρειαζεται πολυς χρονος για να συνηθισει κανεις το μεγεθος του.
Το τιμονι εχει μεταβαλλομενη αισθηση βαρους, αναλογα με την ταχυτητα, σχετικα ελαφρυ στην αρχη και βαραινει σταδιακα. Συνδυαστικα παντως και με την μικρη του διαμετρο η συνολικη αισθηση και πληροφορηση μου φανηκε πολυ καλη για την κατηγορια.
Στα ιδια καλα επιπεδα ενιωσα να λειτουργει και η αναρτηση, παρολη την αποσταση απο το εδαφος το αμαξωμα δεν εγερνε σχεδον καθολου κατα το στριψιμο, δινοντας περισσοτερο την εντυπωση οτι οδηγω ενα καλορυθμισμενο station και οχι ενα Crossover/Suv.
Moνο σε μια-δυο εντονες εγκαρσιες κακοτεχνιες η πισω αναρτηση αντιδρουσε καπως ξερα, κατι που νομιζω οφειλεται σε ενα βαθμο και στα χειμερινα (στανταρ στην μεσαια εξοπλιστικα Active Grip εκδοση) ελαστικα.
Οδηγωντας στην ελαφρια κινηση -στην καθοδο, γιατι στην ανοδο ηταν διαφορετικα...- επι της Λ. Κηφησιας, σε καποια μικροκενα πιεσα οσο μπορουσα τον μικρο βενζινοκινητηρα, ωστε να εχω μια καλυτερη εικονα για τις δυνατοτητες του, εχοντας παραλληλα και μια ευγενεστατη και προσχαρη πωλητρια στο δεξι καθισμα.
Με δυο ατομα τουλαχιστον, μπορω να πω οτι το βρηκα αρκετα πιο σβελτο απ' οτι φανταζομουν, για την χωρητικοτητα του κινητηρα αλλα και τον ογκο του αυτοκινητου.
Συγκεκριμενα μεχρι και την 3η σχεση, το τραβηγμα του ηδη απο τις 1,500σαλ περιπου, ηταν απροσμενα δυνατο για την ονομαστικη ροπη των 23χλγ, αν δεν γνωριζα την τιμη θα πιστευα οτι ειναι γυρω στα 30χλγμ, οπως σε αρκετα diesel 1,600αρια, με την διαφορα οτι εδω ο βενζινοκινητηρας δεν ψοφαει πχ στις 3,500σαλ, αλλα εχει να δωσει ακομα τουλαχιστον μεχρι τις 5,000σαλ και επειτα ξεφουσκωνει μεν αλλα σταδιακα και οχι αποτομα.
Ηδη ομως με στροφαρισμα στο στυλ των diesel (μεχρι τις 3,500σαλ και μετα επομενη αλλαγη...) στην προκειμενη
βρισκεσαι να περνας σχεδον...τα παντα γυρω σου, χωρις ιδιαιτερη δυσκολια, χαρις και το ακριβες μεν 6αρι χειροκινητο, παροτι το κουμπωμα για καθε σχεση χρειαζεται λιγο περισσοτερη δυναμη απο το αναμενομενο.
Η ηχομονωση επισης μου φανηκε σε αρκετα υψηλα επιπεδα, ακομα και ο θορυβος κυλισης απο τα χειμερινα ελαστικα σχεδον δεν ηταν αντιληπτος, τουλαχιστον σε ταχυτητες των 110km/h.
Δυστυχως δεν υπηρχε η δυνατοτητα να δοκιμασω σε καποια γλυστερη/χωματινη επιφανεια, τις οποιες δυνατοτητες με τα χειμερινα ελαστικα μαζι με καποιο απο τα εναλλακτικα προγραμματα λειτουργιας, που ουσιαστικα προσομειωνει την λειτουργια ενος μπλοκε διαφορικου, οποτε αυτο ειναι κατι για το οποιο δεν εχω αποψη.
Συνολικα παντως μου αφησε πολυ θετικες εντυπωσεις, τουλαχιστον σε συνθηκες απλης, καθημερινης μετακινησης.
Σε οτι αφορα την κατηγορια, εχοντας παρει μια γευση οδηγικα απο qashqai 1.2, Tiguan 1.4/125, X1 1.5 βενζινη και Κadjar 1.5 diesel, θεωρω οτι το 3008 ειναι πολυ κοντα στην Χ1 , σε αισθηση ευχαριστησης, (feel good factor?) αλλα και οδηγησης και ανταποκρινεται σχεδον στα ιδια επιπεδα, οπως ακριβως ειναι και η διαφορα τιμης που τα χωριζει, στις αντιστοιχες εκδοσεις και εξοπλισμους.