- 29 Μάιος 2018, 01:51
#512392
Οδήγησα
Kia Carens diesel Νοικάρικο με ~7000χλμ και μυρωδιά καινουργίλας. Φόρτωσα γυναίκα και παιδί και μερικά συμπράγκαλα και πήγαμε εκδρομή. Συνολικά 770χλμ.
Μου το έδωσαν σαν δωρεάν upgrade (είτε με συμπαθήσαν, είτε κανένας δεν ζήταγε 7θέσια και θέλαν να τα κινήσουν, είτε, το πιθανότερο, προσπαθούσαν να μας κάνουν να γράψουμε καλές κριτικές μετά από 2+ ώρες αναμονής στην ουρά για να το παραλάβουμε....)
Για πρώτη φορά το πήρα με σχεδόν πλήρη ασφάλεια, το σπάω δε με νοιάζει αρκεί να μη χαλάσω τα λάστιχα και το παρμπρίζ. Σου δίνει μια ωραία ανεμελιά και δεν χάνεις χρόνο να το ψειρίζεις μήπως έχει γκρατζουνιά από άλλον που θα πάνε να στην χρεώσουνε.
Εμφάνιση-Αίσθηση
Μια χαρά μου φάνηκε, μοντέρνο με δυνατές γραμμές που δίνουν σπορτίφ χαρακτήρα (σπορτίφ στο πολυμορφικό....λέμε τώρα). Σίγουρα πολύ καλύτερο από κάτι κουτιά με μούρη τύπου Touran. Οι ζάντες αδιάφορες.
Εμένα ήταν ασημί. Σε άσπρο που το είδα δίπλα στο δικό μου όταν το επέστρεφα έχανε πολύ σαν χρώμα. Σε μεταλλικό δείχνει πολύ καλύτερο.
Πολύ καλή η γενική αίσθηση, καθισμάτων, μοκετών, πλαστικών. Χρωματικά ανοιχτός ουρανός-κολώνες και μαύρα όλα τα άλλα που εμένα μου φαίνεται απόλυτα αποδεκτό και ευχάριστο.
Ορατότητα
Μεγάλο παρμπρίζ και τζάμια που ανοίγουν τελείως, καλοί και οι 3 καθρέφτες (υπάρχει και 4ος, ένας μικρός πτυσσόμενος πανοραμικός για να βλέπεις τους πίσω), μέτρια πίσω μέση και γωνίες όπως συνηθίζεται αλλά πολύ σημαντικό εμπόδιο από τη εμπρός κολώνα που είναι διπλή και πολύ εμπρός. Αναγκάζεσαι να κινείσαι δεξιά αριστερά για να μπορέσεις να δεις τι γίνεται σε πάρα πολλές στροφές. Στα μεγάλα μείον.
Χώροι - άνσεη
εύκολη είσοδος, έξοδος, οι πόρτες ανοίγουν πολύ, ικανοποιητικοί χώροι γενικά.
Καλοί χώροι επιβατών και εμπρός και πίσω με τα 3 ξεχωριστά πίσω καθίσματα που ρυθμίζονται εμπρός-πίσω ολόκληρα και η κλίση της πλάτη τους, όλα επίπεδα αν πέσουν εμπρός. Δεν είδα τις πίσω-πίσω 2 θέσεις είναι θαμμένες και δεν με ενδιέφερε, ούτε έψαξα να δω πόσο εύκολο είναι να πας εκεί. Πάντως ανοίγουν εύκολα, τις τραβάς ξεχωριστά την κάθε μία με ιμάντα από πίσω.
Από θήκες κλπ τα προβλεπόμενα χωρίς κάτι παραπάνω. Μπουκαλάκια νερών χωράνε πολλά. Και οι θήκες στο πάτωμα πέραν εντυπωσιασμού ατόμων μονοψήφιας ηλικίας αποτελούν σημεία απώλειας αντικειμένων.
Χώρος αποσκευών καλός, 492 λτ λέει και βολικός σαν σχήμα, σαν 7θέσιο όμως είναι ελάχιστος. Και πρέπει να σηκώσεις ψηλά ό,τι φορτώνεις, πάνω από τα διπλωμένα πίσω καθίσματα και αν έχεις μικρά πράματα θα σου πέσουν (θα βόλευε η πόρτα να άνοιγε μόνο το πάνω μέρος ή όλη).
Άνεση ικανοποιητική για τα γούστα μου (δηλαδή όχι βάρκα) αλλά οι πίσω επιβάτες μάλλον δεν συμφωνήσαν.
Καθίσματα καλά, ολίγον μπακετ αλλά πολύ φαρδιά για να σε κρατήσουν (και είμαι μπόλικος από περιφέρεια). Σκληρούτσικα όπως μου αρέσουν.
Ηχομόνωση υπάρχει αλλά μπορούσε καλύτερα.
Εξοπλισμός
Ήταν η 3η από 4 εκδόσεις (η 4η έχει παραπάνω ηλιοροφή, είσοδο χωρίς κλειδί, πιο μεγάλη οθόνη και άλλο ταμπλώ και εμπρός αισθητήρια απόστασης με υποβοήθηση πάρκινγκ)
Ζάντες 17άρες 225/45-17, 7 θέσεις επιβατών, τα συνήθη ηλεκτρονικά ABS/ESP και κάτι άλλα, start-stop (δεν με ενόχλησε οπότε το άφησα. Αν φρενάρεις απαλά δεν σβήνει), οθόνη αφής 7 ιντσών, δέρμα, αυτόματα φώτα/υαλοκαθαριστήρες, πιλότο/περιοριστή, κάμερα οπισθοπορείας (τελικά πολύ ωραίο πράμα, πραγματικά χρήσιμο), πλοήγηση, DAB, USB/AUX/BT, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες (από τα φετίχ μου), Android Auto (δεν ασχολήθηκα απλά κάθε φορά που συνέδεα το κινητό στο USB ήθελε στο τηλέφωνο σώνει και καλά να μπω στο Android auto), διζωνικός κλιματισμός (μπήκε στο auto και μετά δεν πολυασχολήθηκα άρα καλός) και ντουλαπάκι με δροσιά, θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρικό του οδηγού με πολλές ρυθμίσεις και φούσκωμα στο μηρό και στη μέση (αλλά το προσκέφαλο μάπα, σκληρό και μόνο πάνω κάτω, δεν πήγαινε μπρος πίσω ή να αλλάξει κλίση), μπρίζες μπόλικες (2 εμπρός και μία πίσω), αφαιρούμενος επαναφορτιζόμενος φακός το ένα φωτάκι στο πορτπαγκάζ, σκούρα τζάμια και πτυσσόμενα κουρτινάκια στις πίσω πόρτες, γρύλλο, ρεζέρβα από κάτω που απελευθερώνεται από μέσα. Πατάκια δεν είχε ίσως ήταν έξτρα, ίσως τα έβγαλαν. Δεν είδα να έχει σκέπαστρο για τις αποσκευές, όχι ότι φαίνονται με τα μαύρα τζάμια αλλά θα έπρεπε, είχε όμως ένα διχτάκι. O τεμπέλης κοντός μη κυλιόμενος, απλά καπάκι για βαθύ ντουλάπι. Πίσω από τα εμπρός καθίσματα έχει τραπεζάκια και διχτάκια.
Ηχεία νομίζω 6 αλλά ο ήχος με ένταση πάνω από background μέτριος (δεν ασχολήθηκα να βρω μενού και ρυθμίσεις).
Κινητήρας-κιβώτιο-επιδόσεις
Ντίζελ 1,7 με 139 άλογα bhp στις 4000 στροφές και ροπή 340Νm σε 1750-2500 στροφές. Ντίζελ άρα τραχύς και θορυβώδης (σημειώνω ότι είμαι μαθημένος στον βελούδινο 6κύλινδρο σε σειρά της BMW). Όχι όμως τρακτέρ, πολύ πιο σοφιστικέ. Πρακτικά ο κινητήρας λειτουργεί εξαιρετικά ακριβώς στις ροπές και είναι ανύπαρκτος οπουδήποτε αλλού. Οπότε ευτυχώς που το κιβώτιο είναι αυτόματο, γρήγορο και με 7 ταχύτητες.
Κουμπί Eco που προωθεί την οικονομία.... πνίγοντας τον κινητήρα και κάνοντας το κιβώτιο ηλίθιο. Το ανακάλυψα στη μέση της εκδρομής και από τότε το έσβησα. Από τη στιγμή που το έσβησα το εργαλείο γάζωνε. Ξαφνικά δεν είχα άπειρο lag, το κιβώτιο έκανε ό,τι έπρεπε και οι επιταχύνσεις/ρεπρίζ ικανοποίησαν εμένα, ενθουσίασαν την κόρη μου και τρομάξανε τη γυναίκα μου. Με το eco το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα εμφανές σε ανηφόρες με μικρές ταχύτητες που είσαι κρεμασμένος από σχέση στο τεμπέλικο κιβώτιο και δεν έχει ροπή ο κινητήρας.
Κιβώτιο DCT-7τάχυτο με χειροκίνητη λειτουργία μόνο από το μοχλό (εμπρός ανέβαζε πίσω κατέβαζε). Πολύ ομαλό και οι αλλαγές άμεσες, σπάνια αντιληπτές και καθόλου ενοχλητικές. Καθότι ντίζελ χωρίς φρενάρισμα κινητήρα και χωρίς εύρος λειτουργίας η όποια προσπάθεια χειροκίνητης χρήσης απογοήτευε, εντελώς άχρηστη.
Στο ξεκίνημα κάπως απότομο (όχι όπως το DSG που κλωτσάει) βασικά ήταν δύσκολο να φύγει αργά αν ήθελες, από το μάλλον αργό crawl πήδαγε 1-2 στάδια και σε πήγαινε κατευθείαν στο φύγαμε. Αυτό ενοχλούσε στο παρκάρισμα, τότε απλά είχα το αριστερό πόδι στο φρένο καλού κακού.
Χειριστήρια-Οδήγηση-οδική συμπεριφορά
Μια χαρά τα λεβιεδάκια και τα κουμπιά, δεν με απασχόλησαν άρα καλά, με καλή αίσθηση.
Πεντάλια φρένο χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση (αλλά όχι on-off) και γκάζι πολύ μαλακό.
Τιμόνι με κουμπί πάνω του για ηλεκτρονική ρύθμιση σε 3 θέσεις: comfort-normal-sport (πρακτικά σημαίνουν αίσθηση ανύπαρκτη-τιμόνι αναίσθητο-τιμόνι υπαρκτό). Το είχα στο σπορ και κάποια στιγμή που δοκίμασα κάποια άλλη ρύθμιση κόντεψα να βρεθώ σε άλλη λωρίδα μέχρι να ανταποκριθεί, σπορ και τέλος.
Γέρνει μέτρια και ελεγχόμενα, το περίμενα χειρότερο. Το επηρεάζει ο αέρας μάλλον όχι πολύ, αλλά δεν έχω σχετική εμπειρία από ογκώδες προσθιοκίνητο και δεν ξέρω αν με καλύτερο τιμόνι θα ήταν καλύτερα.
Δοκιμές σε οφφ-μπάλανς καταστάσεις δεν έγιναν αλλά η γενική τάση είναι υποστροφική.
Φρένα δεν δοκιμάστηκαν οπότε για ρυθμίσιμα δεν ξέρω, ούτε για απόδοση και αντοχή αλλά δεν με ανησύχησαν και δεν με ενόχλησαν (όχι νεκρή διαδρομή και απότομο on-off) άρα προοδευτικά.
Κατανάλωση
οδήγηση σε πόλη με πολλή κίνηση, αναμμένο σε στάσεις, εθνικούς δρόμους (Α+Β roads) και motorways με ταχύτητες από 0 (ναι μηδέν στον αυτοκινητόδρομο) με 120 μέχρι 130-135. Δεν το πίεζα αλλά δεν το λυπήθηκα, όχι σπατάλη αλλά όταν ήθελα το πάταγα.
Με την κατανάλωση υπάρχει ένα μικρό μπέρδεμα. Το υπολογιστάκι λέει: 770χλμ με μωτ 62.75χλμ/ώ, 7,34λτ/100χλμ.
Όμως υποθέτοντας ότι το πήρα όσο γεμάτο το παρέδωσα (λέει να το φουλάρεις σε απόσταση μικρότερη των 5 μιλίων και είχε 2-3 βενζινάδικα κοντά συνέχεια ανοιχτά) τότε μου βγαίνει ότι χρειάστηκα 48,27λίτρα που δίνει 6,26λτ/100χλμ. Το οποίο μπορεί να είναι ακόμα καλύτερο αν το έκαναν βόλτες πριν μου το δώσουν.
Για 1600 κιλά περίπτερο στα χέρια μου πολύ καλό μου φαίνεται.
Συμπέρασμα. Για αυτό που είναι μάλλον είναι καλό, δεν μου έλειψε κάτι, θα έλεγα ότι έλαβα περισσότερα από όσα περίμενα. Συμπαθές, καλοφτιαγμένο, γκαζάτο, οικονομικό με πολύ καλούς χώρους για 5 και δυνατότητα για περιστασιακούς 7.
aka onyx !