- 02 Ιαν 2019, 01:21
#558387
* Προσοχή: μακροσκελές σεντόνι *
Έπεσε στα χέρια μου νοικιάρικο
Audi A5 sportback (5πορτο) TFSI με 2 εξατμίσεις (140KW>>190 άλογα), προσθιοκίνητο (άκουσα σπιναρισματάκια) βενζινοκίνητο με αυτόματο
7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έκδοση S-line μαύρο με γκρί καθίσματα με περί τα 2800χλμ και ωραία μυρωδιά καινουργίλας/δερματίλας (ξέρω ότι υπάρχει και σε σπρέυ). Διέθετε:
- keyless start-stop (το τηλεχειριστήριο χρειάζεται για να ανοίξεις αλλά μετά το βάζεις στην τσέπη και βάζεις μπρος με κουμπί)
- μαύρα πίσω τζάμια (ίσως παραείναι μαύρα)
- ζάντες όμορφες 18άρες 5 διπλών ακτίνων (το πιο αγαπημένο μου σχέδιο) με λάστιχα 245/40-18
- τριζωνικός κλιματισμός (σπαστικά δύσχρηστα κουμπάκια-λεβιέδες)
- navigator με DVDιέρα στο ντουλαπάκι με SD1, SD2, SIM.
- καλό στέρεο με φόρτιση τηλεφώνου κάτω από συρόμενο υποβραχιόνιο όπου και δεύτερο USB (το πρώτο είναι κοντά στην πρίζα αναπτήρα που φυσικά δεν είχε αναπτήρα αλλά ούτε και καλυπτόταν οπότε είχε έναν συνεχή ενοχλητικό φωτισμό)
- virtual cockpit (ωραίο πράμα)
- φώτα led (απλά, όχι adaptive)/ φωτιζόμενα χερούλια και μαρσπιέδες (αλλά όχι δέσμη στο έδαφος)
- φωτοχρωμικός καθρέφτης
- βοήθημα πάρκινγκ εμπρός και πίσω (όχι κάμερα)
- θερμαινόμενα ηλεκτρικά καθίσματα από δέρμα και αλκαντάρα με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης
- μαύρος ουρανός (μου αρέσει)
- 5η πόρτα ανοίγει με το κουμπί της αλλά αργά και δεν σε αφήνει να την ανοίξεις πιο γρήγορα, κλείνει με κουμπί
- οι καθρέφτες θερμαινόμενοι με κουμπί αλλά όχι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι
- σπορ ανάρτηση
Πολύ
όμορφο, γενικά θεωρώ ότι η Audi έχει πετύχει το σχήμα του κουπέ 5πορτου καλύτερα από όλους τους άλλους (BMW, Mercedes, Porsche). Στο μαύρο χρώμα που είχε μάλλον έχανε, πιστεύω θα ήταν ακόμα ομορφότερο σε κάποιο ανθρακί ή μπλέ ή μπορντώ.
Μπες βγες κλασικό Audi που αν δεν προσέξω βρίσκω την γωνία κολώνας ουρανού (κάθομαι σχετικά όρθια). Επίσης καθώς έβγαζα το πρώτο πόδι έβρικε η γάμπα μου σε μυτερή γωνία στο μαρσπιέ.
Θέση οδήγησης πολύ καλή όταν την ρυθμίσεις, πολλές ρυθμίσεις, αν και έχει σηκωμένα πλάγια η στήριξη όχι όσο καλή περίμενα, πρέπει να πας στο σπόρ κάθισμα. Πίσω δεν έκατσα αλλά η μαμά μου παραπονέθηκε γιατί οι σχεδιαστές δεν μπορούν να φτιάξουν μια θέση αυτοκινήτου της προκοπής. Υποπτεύομαι ότι έχει κάνει λίγο καμπούρα που δεν βοηθάει.
Ορατότητα καλύτερη από ότι περίμενα για το σχετικά κουπέ στυλ, και η εμπρός κολώνα όχι πολύ ενοχλητική (δεν μου άρεσε αλλά υπάρχουν και χειρότερα).
Χώροι για πράματα λίγοι, μικροί και άβολοι σε κονσόλα, πόρτες. Ντουλαπάκι μικρό λόγω DVD αλλά ψυχόμενο.
Χώρος αποσκευών μακρύς και πλατύς με ρεζέρβα ανάγκης από κάτω, ισχυρίζεται 465 λίτρα αλλά δεν το πιστεύω, σίγουρα πάει χαμένος λόγω έλλειψης βάθους.
Χώρος επιβατών επαρκής για 4+κάτι ανθρώπους, η μεσαία θέση υστερεί.
Ντεπόζιτο μόνο 54 ή 58 λίτρα, μικρό για δίλιτρο.
Φώτα πολύ καλά τα led αλλά η δέσμη τους κόβεται πολύ απότομα φως φως φως σκοτάδι. Mε αυτόματη ρύθμιση λέει αλλά, δεν μου έδωσε τέτοια εντύπωση.
Τιμόνι ρυθμιζόμενο, με ωραία παχιά στεφάνη αλλά ενοχλητικά ελαφρύ στην πόλη. Με χιλιάδες κουμπιά και χειριστήρια και μανέτες πλαστικές.Αυξάνοντας ταχύτητα βαραίνει μάλλον τεχνητά αλλά δεν είναι τελείως αναίσθητο.
Ξεχωριστός λεβιές για τον αυτόματο πιλότο, τον βρήκα άβολο εκεί που είναι, συχνά έβγαζα φλας καταλάθος, και χρειάστηκε να διαβάσω για να βρω πως το βάζεις στην ταχύτητα που είσαι που θα έπρεπε να είναι αυτό που γίνεται αυτόματα με το απλό τράβηγμα. Θα ήθελα τον πιλότο στο τιμόνι.
Το
φρένο πιάνει λίγο απότομα αλλά δεν είναι on-off και είναι αποτελεσματικό, το θεωρώ απλά θέμα συνήθειας.
Το πρόβλημα με το φρένο είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις ομαλό σταμάτημα. Δεν φταίει το φρένο αλλά το κιβώτιο. Καθώς μειώνεται η ταχύτητα ελαφραίνεις το πάτημα φρένου αλλά λίγο πριν ακινητοποιηθείς αποσυμπλέκει το κιβώτιο και το σταμάτημά σου γίνεται απότομο.
Το χειρόφρενο διαθέτει και αυτόματη λειτουργία που απλά προσθέτει το ηχητικό εφέ κρακ-ξεκρακ σε κάθε εκκίνηση. Δεν ξέρω γιατί το έχουν αφού έχει hill hold.
Ο μοχλός ογκώδης, άβολος, με κουμπί P (και όχι θέση) και κουμπί interlock. Οι αποστάσεις πιο μικρές από όσο θα ήθελα και οι θέσεις όχι τόσο σαφείς. Οι θέσεις + και - στην χειροκίνητη λειτουργία είναι ανάποδα (από το σωστό της BMW μετά το 1999). Η χειροκίνητη λειτουργία εφικτή αλλά σπάνια χρειαζούμενη.
Ο
κινητήρας με το αυτόματο κιβώτιο αυτό ταιριάζει ωραιότατα και στην καθημερινή οδήγηση εξέλαβα την αίσθηση δύναμη πάντα και παντού. Οι σχέσεις 7 και οι μεγάλες εξαιρετικά μακριές (χωρίς πρόβλημα γιατί ροπές είχε και ρεπρίζ μια χαρά). Οπότε οι στροφές ήταν πάντα χαμηλές και δεν υπήρχε θόρυβος κινητήρα. Όταν όμως έπαιξα λίγο με σχέσεις χεροκίνητα είδα ότι ανεβάζοντας στροφές ο κινητήρας δεν είχε να προσφέρει κάτι. Στην πράξη τραβάει καλά από 1400-4000. Δεν είναι κακό αλλά προτιμώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές να ανεβαίνει περισσότερο η δύναμη. Αν ήθελα τέτοιο κινητήρα θα έπαιρνα ντίζελ και θα έκανα και οικονομία. Επίσης υπάρχει και turbo lag, άδικα πήγα να κατηγορήσω το κιβώτιο ότι αργεί.
Το autostop-start όταν ξεκαθάρισα ότι λειτουργεί καλά το άφησα. Στην αρχή το είχα βγάλει μέχρι να καταλάβω τη συμμετοχή του αυτόματου χειροφρένου στις δύσκολες εκκινήσεις. Βγαίνει μόνο του στα σπορ modes.
Επιδόσεις: ναι έχει, καλές. 0-100 σε 7,5'' λέει, μια χαρά τράβαγε από χαμηλά, παράπονο δεν έχω.
Κάπου πρέπει να βγαίνει κι ένα boost indicator??? σε σπορ mode αλλά δεν το βρήκα, ίσως σε άλλο μοντέλο.
Το
κιβώτιο εκτός από την εκκίνηση που είναι όχι όσο ομαλό και ρυθμιζόμενο όσο τα κλασικά, μια χαρά, πρακτικά δεν καταλαβαίνεις αλλαγές. Η εκκίνηση όμως είναι θέμα ιδίως σε 2 περιπτώσεις, στο πάρκινγκ που θέλεις ομαλή κίνηση και αργή προσέχεις μην σε πετάξει στον εμπρός/πίσω και όταν σταματάς σε διασταύρωση και θέλεις να φύγεις ομαλά υπάρχει δισταγμός, πατάς πιο πολύ γκάζι και φεύγεις ξαφνικά με τα χίλια. Ίσως να φταίει το hill hold (δεν μπόρεσα να το βγάλω) σε συνδυασμό με turbo lag και το αυτόματο χειρόφρενο (αυτό έφυγε πρώτο).
Από
εργονομία ηλεκτρονικών πάπαλα, πάρα πολλά κουμπάκια παντού και μερικοί διαφορετικοί τρόποι να κάνεις το ίδιο πράμα.
Τα Drive select modes με ξεχωριστό κουμπί αλλά και στο μενού: efficient, comfort, auto, dynamic, individual (ελέγχουν τιμόνι, κιβώτιο, γκάζι και ήχο κινητήρα. Στην πρώτη ελέγχει και κλιματισμό). Υπαρκτές διαφορές αλλά τελικά το άφησα στο auto.
Για επιλογή στο βασικό μενού κουνάς προς την ίδια πλευρά το joystick και στην αρχή πας δεξιά αλλά μετά αριστερά... Αν ήταν κύκλος θα είχε νόημα, δεξιόστροφα και αριστερόστροφα, σε ξεχειλωμένο ημικύκλιο όμως όχι, απλά μπερδεύει.
Virtual cockpit: ωραίο παιχνίδι, μπορείς να βλέπεις τον χάρτη και εκεί και στην άλλη οθόνη. Όλα αυτά θα άξιζαν αν μπορούσες να τα κάνεις πλήρως customise πχ σε εφαρμογή στον υπολογιστή σου και να τα περνάς με φλασάκι.
Υπάρχουν συνδυασμοί απεικονίσεων που είδα στο εγχειρίδιο αλλά δεν κατάφερα να πετύχω (κοινώς δύσχρηστο και όχι αυτονόητο, ίσως ήθελε επιπλέον εξοπλισμό)
Κανονικό θερμόμετρο νερού και, ετοιμαστείτε, super wow, κάπως βγάζει στο δεξί μέρος του μέσου της οθόνης ένα ολόκληρο αυτοκινητάκι και από κάτω θερμόμετρο λαδιού. Έτσι ξέρεις πότε μπορείς να πιέσεις.
Σύνδεση με το κινητό μέσω bluetooth έγινε αλλά όχι με την πρώτη. Σε σύνδεση με καλώδιο USB έβγαλε και Android Auto αλλά δεν ασχολήθηκα.
MMI άρτζι μπούρτζι και λουλάς, ενοχλητική πολυπλοκότητα και αντι-intuitive. Με αποκορύφωμα ότι διάβαζε τις κινήσεις μου πάνω στο πολυλειτουργικό κουμπί και τις μετέφερε σαν γράμματα εκεί που έγραφα με το πληκτρολόγιο και μετά παιδευόμουνα να το σβήσω. Αφού είμαι σε mode πληκτρολόγιο και επιλέγω γράμμα τι πας και διαβάζεις τις άσχετες κινήσεις του δαχτύλου μου.... Τελικά το κουμπί-joystick είναι και touchpad. Και κάπου κάπως κάποτε μπορεί να του μιλήσεις για να του πεις που θέλεις να πας... Υποθέτω θέλει πολύ διάβασμα και εξάσκηση.
Η ένταση του ήχου είναι σε κουμπάκι στο κεντρικό χώρισμα αλλά από την πλευρά του συνοδηγού. Αλλά και από το τιμόνι. Α, και το κουμπί-volume του στέρεο είναι και joystick κι αυτό. Αλλά για να ρυθμίσεις πχ μπάσα πρίμα πρέπει να πας με το κυρίως κουμπί/touchpad στο κυρίως μενού και να πας στον ήχο.
Ποιότητα κύλισης απλά καλή. Σφιχτό και σκληρό, δεν χτύπαγε και στρογγύλευε τις ανωμαλίες αλλά άνετο δεν ήταν. Ήταν κουραστικό και όπως είπαν οι ευαίσθητες σύζυγος και κόρη το πιο ανακατευτικό αυτοκίνητο. Τουλάχιστον οι κλίσεις ήταν μικρές. Αλλά, σημαντικό για ταξίδια, ήταν θορυβώδες από λάστιχα αλλά και αεροδυναμικούς θορύβους. Αυτό δεν το περίμενα.
Ακαμψία όχι όπως θα έπρεπε, δεν περίμενα να ακούσω τις τσιμούχες να τρίζουν σε ανωμαλίες. Ίσως η έλλεψη πλαισίων παραθύρων να το τονίζει.
Συνολικά απομυθοποιήθηκε η όποια πριμιουμίλα υποτίθεται διαθέτει η Audi. BMW και Mercedes θεωρώ ότι είναι αλλού.
Βιβλιαράκι δεν βρήκα αλλά το κατέβασα και είναι πάνω από 400 σελίδες....(υπάρχει και στον υπολογιστή του αυτοκινήτου σε ηλεκτρονική μορφή) Δεν θα το έλεγα καλογραμμένο. Φλυαρολογεί και δεν ολοκληρώνει, όλο σε παραπέμπει σε άλλη σελίδα. Το κάνουν και άλλοι αλλά η Audi το παρακάνει.
Το είχα 4 μέρες και πρέπει να έκανα περί τα 700 και βάλε χλμ σε πόλη με στάσεις, σε πάρκινγκ, σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς. Προσεκτικά μεν (ραντάρ παντού) αλλά με ανοιγματάκια δε. Δυστυχώς ξέχασα να καταγράψω χλμ και κατανάλωση αλλά αν και στα ταξίδια σπάνια πήγαινε πάνω από 2000 στροφές δεν μου φάνηκε ιδιαίτερα οικονομικό σε στιγμιαίες καταναλώσεις σχετικά με το 20ετίας δικό μου.
Συνολικά + και - ετυμηγορία+
πολύ όμορφο, γκαζιάρικο, χλιδάτο
-
ποιότητα κύλισης - έλλειψη άνεσης (ή άνεση ίσως να βελτιώνεται με την δωρεάν επιλογή "άνετη ανάρτηση" αντί της σπορ)
δεν είναι BMW-Mercedes (δεν έχει τη φινέτσα και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους και σε μερικά σημεία νιώθω ότι έγινε βιαστική και όχι τόσο μελετημένη δουλειά/σχεδίαση).
σταμάτημα-ξεκίνημα: η εμπλοκή-απεμπλοκή του συμπλέκτη σε εκκίνηση και σταμάτημα όσο κι αν δεν το λές σημαντικό ειδικά σε χρήση σε πόλη καταστρέφουν το αυτοκίνητο.
Θα το έπαιρνα: με αυτό το κιβώτιο όχι. Και το κιβώτιο αυτό είναι ο κύριος λόγος που δεν θα πάρω διπλοσύμπλεκτο VAG.
Αναρωτιέμαι αν διπλοσύμπλεκτα άλλης μάρκας είναι καλύτερα. Και εκτιμώ πλέον το ότι κάποιοι έχουν μετατροπέα ροπής μόνο για το ξεκίνα-σταμάτα και μετά ημιασυτόματο.
aka onyx !