- 11 Ιαν 2021, 21:38
#685689
Βρέθηκα στην Βελμάρ στην Αργυρούπολη, όπου τα παιδιά εκεί είναι πια φίλοι μου, για άλλο λόγο αλλά έκατσε και οδήγησα για παραπάνω από 30 χιλιόμετρα το νέο
Seat Leon mk4 Plug-in Hybrid 204ps.
Πρόκειται για ένα αμάξι που έχει συνδυαστική ισχύ 204 ίππων ή 150kW καλύτερα. Διαθέτει σύστημα μπαταριών και έναν κινητήρα 1.4 λίτρων βενζίνης με απόδοση 150 ίππων.
Πήγα μαζί με τον Θανάση με το κόκκινο Leon, αλλά για άσχετο λόγο όπως σας είπα. Τελικά πήρα το αμάξι μόνος μου μαζί με τον Θανάση, χωρίς τον πωλητή δηλαδή. Η διαδρομή ήταν από τα κεντρικά της Αργυρούπολης, βγαίνω Βουλιαγμένης, καταλήγω Ζάχο Βάρκιζα και ανεβαίνω από Βάρης Κορωπίου για την επιστροφή.
Όποιος δεν έχει δει καταρχάς το Leon mk4 από κοντά, θα του πω απλά ότι στατικά είναι ένα πολύ όμορφο με σπορ πινελιές αυτοκίνητο. Προσωπικά μου αρέσει εξωτερικά και δεν θα μπω στη σύγκριση αν μου αρέσει το δικό μου ή αυτό περισσότερο. Σίγουρα αν αγόραζα τώρα, θα έπαιρνα το νέο, σαφώς.
Το άλμα όμως είναι στο εσωτερικό. Είναι πλέον εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας μιας και από πλήρως εργονομικό που είναι το mk3, χάνεσαι από τις ρυθμίσεις που πρέπει να βρεις μέσα στο μενού. Δεν ξέρω αν αυτό μου αρέσει αλλά σίγουρα με ξένισε, παρότι έρχομαι από το προηγούμενο μοντέλο αλλά όχι γενικά παλιό αμάξι. Θέλει σίγουρα εξοικείωση και συνήθεια.
Συνολικά όμως η αίσθηση ποιότητας υλικών αλλά και ραφιναρίσματος, είναι απίστευτα ανεβασμένη. Επειδή πρόσφατα έχω μπει στατικά και στο νέο Audi A3, θα πω ότι η μεν Seat έκανε άλμα εμπρός στην καμπίνα, η δε Audi θα μπορούσα να πω ότι έκανε βήμα πίσω ή έστω δεν έκανε κανένα άλμα, κανένα βήμα... Δεν είμαι καθόλου biased από τη μάρκα. Τουναντίον επειδή υπήρξα παραλίγο αγοραστής του προηγούμενου Audi A3 8V, ξέρω για ποιους λόγους θα το επέλεγα τότε και ξέρω για ποιους θα απέρριπτα αυτό.
Θα μπορούσα να απαντήσω όμως σε vs σε άλλη δημοσίευση, μιας και δεν είναι της παρούσης αυτό
Πάμε πίσω στο test drive.
Παραλαμβάνω χαρτιά για την οδήγηση και το κλειδί, ένα τρομερό κλειδί σε λούσο για Seat, και πάω να ξεκλειδώσω το αμάξι, το οποίο δεν είχε Keyless entry, αλλά δεν είχα keyless και στο χωριό μου οπότε δεν με ενόχλησε. Ίσα ίσα που το Keyless δεν μου αρέσει και το φοβάμαι κιόλας. Υπάρχουν εύλογοι λόγοι που το φοβάμαι, μπορείτε να το ψάξετε στο διαδίκτυο, δεν είναι ούτε αυτό της παρούσης.
Τοποθετώ τα κλειδιά σε μια από τις πολλές βολικές θηκούλες της κεντρικής κονσόλας, φτιάχνω κάθισμα-καθρέπτες σε χρόνο dt γιατί το VAGο-περιβάλλον μου είναι πολύ οικείο και πατάω το φρένο και το κουμπί start/stop engine. Αυτό ήταν, πήρε εμπρός και ΔΕΝ ΑΚΟΥΣ ΤΙΠΟΤΑ. Απλά άνοιξε ΦΩΣ στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και πήγε μια βελόνα στροφομέτρου στο 0.
Κουνάω το μοχλουδάκι αλά Porsche 992 για να ξεπαρκάρω με όπισθεν/εμπρός. Φοβερό σε αίσθηση κλικ το μοχλουδάκι.
Ξεκινάμε και ήδη από τα πρώτα μέτρα έχεις άκρα του τάφου σιωπή. Εκτός και αν ανοίξεις τα παράθυρα και ακούσεις το τεχνητό βουητό των φρένων, ελέω νομοθεσίας.
Βγαίνουμε Βουλιαγμένης με ρεύμα προς Βάρκιζα και ήδη ψάχνω διάφορες ενδείξεις, μέσω των πλήκτρων στο τιμόνι, όπως θερμοκρασία λαδιού, ενώ ο Θανάσης ψαχουλεύει τη μεγάλη, ευανάγνωστη και καλής ανάλυσης οθόνη του Infotainment.
Τελικά σε όλη τη διαδρομή, δύο άνθρωποι δεν σταματήσαμε να ψάχνουμε ό,τι μας ερχόταν και ό,τι θυμόμασταν.
Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό, όσον αφορά την εργονομία, αλλά σίγουρα θέλει μερικά γερά διαβάσματα το manual.
Καθ' οδόν αρχίζω να έχω το πρώτο feedback από οτιδήποτε παρατηρούσα. Αρχικά το seamless της λειτουργίας της μονάδας ισχύος, κάτι τις αλλαγές στο κιβώτιο που είναι κυριολεκτικά τέλειο σε αλλαγές καθώς δεν έχει ίχνος "κλωτσιάς", αλλά και την ανάρτηση που όντας ανεξάρτητη πίσω, πολλαπλών συνδέσμων, περνάει και απορροφά τις ανωμαλίες καθωσπρέπει. Παρατηρώ ότι στο άσε-γκάζι, φρενάρει παραπάνω από μόνο του εξαιτίας της ανάκτησης ενέργειας αλλά καταλαβαίνω ήδη και στο φρένο για να ακινητοποιηθώ σε κάποιο από τα φανάρια και το βάρος. Ένα βάρος που κάνω ήδη spoiler alert ότι αντιλαμβάνεσαι πως βρίσκεται από το 1ο εκατοστό μάζας του οχήματος εμπρός, μέχρι πίσω που τελειώνει ο προφυλακτήρας. Θέλω να πω ότι σου δίνει την εντύπωση ενός πολύ ζυγισμένου ισόποσα συνόλου, με έξτρα βάρος, χαμηλά βεβαίως αλλά ζυγισμένα τοποθετημένο.
Και έχοντας εμπειρία από το Volvo XC60 T8, αυτό το βάρος ένιωσα ότι είναι σαφώς μικρότερο και λιγότερο αντιληπτό.
Ίσως ένας χρήστης/δοκιμαστής/reviewer/test-driver, να μπορεί να καταλαβαίνει τις διαφορές μεταξύ διάφορων υβριδικών ή κλασσικών ΜΕΚ αυτοκινήτων, αλλά ένας περιστασιακός και βασικός οδηγός, μάλλον δεν θα καταλάβει τίποτα στο νέο υβριδικό Leon. Κρατήστε αυτό για το βάρος γιατί θα μου χρειαστεί ώστε να σας εξηγήσω το τελικό συμπέρασμα.
Είχε κίνηση γενικά εκείνη την ώρα του μεσημεριού αλλά καθώς άρχισε να ανεβαίνει η θερμοκρασία του λαδιού, άρχισα να κάνω βυθίσματα στο γκάζι και έβαζα σε λειτουργία τον 1.4 λίτρων κινητήρα. Άρχισε να παράγεται ένας συνθετικός μεν ήχος από τα ηχεία, πολύ ωραίος δε. Μου θύμισε ένα μιξ από Alfa Romeo V6 N/A και Giulietta 1,4lt 170 ίππων. Η αμήχανη στιγμή που ένα σπορτίφ υβριδικό έχει καλύτερο ήχο από το δικό σου σπορτίφ 1800άρι...
Στα πάτα ο κινητήρας άρχισε να δείχνει τα δόντια του, να σου φανερώνει ότι εδώ υπάρχει μια ιπποδύναμη τουλάχιστον 200 ίππων. Υπήρχαν στιγμές που όχι απλά το ένιωθα πιο γρήγορο από το δικό μου, αλλά πιο γρήγορο και από το δικό μου σε έκδοση Cupra που είχε από 265-310 άλογα αναλόγως εκδόσεων.
Αφενός η ύπαρξη του DSG 6 σχέσεων σου δίνει αυτό το αίσθημα που ξεγελά. Καλά, δεν ξεγελά βασικά. Ένα αμάξι, οποιοδήποτε αμάξι ακόμη και 1000άρι 3κυλ, με το DSG μεταμορφώνεται.
Δεν είναι όμως μόνον αυτό. Σε κάποια συγκεκριμένα πάτα-άσε και στο πρόγραμμα Sport που ανεβάζει ως τον κόφτη, να'σαι καλά Θανάση που το βρήκες το σημείο που έχει τα προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου (Σ.Χ. mode: on), νιώθεις ότι έχεις την αμεσότητα ντιζάτου πολύστροφου ατμοσφαιρικού, συνεπικουρούμενο από μια μόνιμα φουσκωμένη σε πίεση τουρμπίνα. Αν κάνεις τη σούμα, μαζί με το κιβώτιο και τα σπορ προφίλ μέσω των προγραμμάτων που έχουν τα σημερινά αυτοκίνητα, έχεις το αποτέλεσμα που πρέπει για ένα αμάξι που μπορεί να κάνει μόνιμα σφήνες μόνο με ακαριαίο κοντρόλ στο γκάζι και παίζοντας αριστερά-δεξιά με το τιμόνι. Προσέξτε, δεν λέω πιο γρήγορο από ένα Cupra, αλλά πιο ακαριαίο είναι σίγουρα στις συνθήκες ρυθμίσεων που περιέγραψα.
Και αν τυχόν πας χαλαρός ή πιο ανυποψίαστος, υπάρχει πάντα το μαγικό γκάζι-στο-πάτωμα που κάνει kickdown πολλές σχέσεις μαζί και τα δίνει όλα η μονάδα ισχύος. Φυσικά υπάρχει και ελάττωμα που όμως δεν είναι εύκολα αντιληπτό αν δεν έχεις εμπειρία από ανάλογης δύναμης αυτοκίνητο.
Όσο τα km/h ανεβαίνουν, τόσο φθίνει και ο ρυθμός που το εν λόγω αμάξι ανεβάζει. Βλέπετε ο κινητήρας είναι μικρός και το ατού του είναι σε άλλο εύρος, πιο χαμηλό. Το ανάποδο συμβαίνει στο δικό μου Leon που τα 200km/h είναι ένα απόλυτα εφικτό νούμερο σε ακαριαίο χρόνο και όσο ανεβάζεις ρυθμό αυτό συνεχίζει να δίνει και να δίνει και να γεμίζει ασταμάτητα. Αυτό δεν το συνάντησα στο Plug-in hybrid Leon. Ίσα ίσα κατάλαβα ότι όσο ανέβαζα, τόσο έφθινε και ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας. Γραμμικά όμως, όχι μαχαίρι. Αυτά τα λέω για να συνυπολογίσει κάποιος όλα στο τελικό συμπέρασμα. Πάντως αυτό, δεν θα ήταν σίγουρα deal breaker για μένα αφενός, αφετέρου έχει 200κάτι άλογα, όχι 400 αλλά και κάπως θα πρέπει να δοθεί χώρος για το Cupra Leon Plug-in Hybrid.
Με τα πολλά έχουμε φτάσει στο Δικαστήριο, aka Limanakia aka έλα Γιώργη, πωπω μια στροφάρα, και ο Θανάσης έχει ήδη βρει από πριν από που βγαίνει το ESC και πάει στο OFF (λέμε τώρα).
Το πάτημα του αυτοκινήτου μου ήταν πολύ οικείο γιατί είναι συγγενικό σε στυλ από το δικό μου, οπότε δεν άργησα να κάνω και επιθετικά μπασίματα ήδη από τις πρώτες στροφές και εν τέλει το γνωστό πέταλο με στόχο να ζεστάνω καλύτερα και τα 225/40/18 Eagle F1 Assymetric5 της GoodYear.
Κοφτή δεξιά ανηφορική με το γνωστό βυζί, μετά το πέταλο, και βρίσκομαι στη μεγάλη ευθεία, όπου περνάω την καντίνα και κατηφορίζω για τις γρήγορες ανοιχτές καμπές εκεί πέριξ του Island ( ο Κωστόπουλος έλειπε, ήταν Ντουμπάι τελικά) και αφού έχω δει πως πατάει το Leon αρχίζω το Μπουσένιο στυλ οδήγησης.
Αυτό της προτοποθέτησης και τοποθέτησης με τα 4. Μπαίνω με πολλά, σηκώνω ελαφρά γκάζι, κάνω 1 κλικ στο DSG και ταυτόχρονα ρυθμίζω το τιμόνι εκεί που θέλω και χώνω το Leon όπως γουστάρω να το βάλω.
Ανοίγω μια παρένθεση και θα πω ότι δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο Leon ή αν γενικά το mk4 μοντέλο, έχει αυτό το τιμόνι, αλλά εγώ είδα το καλύτερο σε πληροφόρηση τιμόνι που έχω οδηγήσει από VAG. Δεν είναι τέλειο όμως. Έχει ένα μειονέκτημα και αυτό είναι το βάρος. Το ήθελα πιο βαρύ. Βέβαια και της 147 ελάφρωνε αλλά ήταν υδραυλικό. Άλλο ένα ελαφρύ υδραυλικό και άλλο ένα ηλεκτρικό. Αλλά παίδες μιλάμε για πληροφορία. Ήξερες που πατάς και που βρίσκεσαι. Δεν είχε μάλιστα "άνιωθη" θέση τύπου τζόγου γύρω από την ευθεία, ήταν άμεσο αλλά χωρίς να είναι νευρικό, χωρίς να χρειάζεται να κάνει μικρορυθμίσεις.
Αφήνω και εδώ έναν αστερίσκο, μήπως το πιο βαρύ τιμόνι το έχουν σαν upgrade στο υβριδικό Cupra Leon. Αν είχε και σωστό βάρος δηλαδή, θα ήταν τέλειο.
Και αφού κλείνει η παρένθεση, έχω μείνει στα επιθετικά μπασίματα. Μπαίνεις όπως το έχεις προτοποθετήσει και μάλιστα χωρίς πολλές διορθώσεις στο τιμόνι.
Του πήρα και άλλο τον αέρα και κάνω σε μια στροφάρα το πιο επιθετικό turn-in από όλη τη διαδικασία των στροφών και τότε μπαίνει το ESP και μου χαλάει λίγο τη γλύκα. Αλλά είμαι συνηθισμένος πια, 3+ χρόνια κατοχής Leon γαρ. Παρατήρησα όμως το πόσο καλορυθμισμένα είναι πια τα σύγχρονα ηλεκτρονικά καλούδια. Γιατί το λέω αυτό; γιατί ενώ αντιλαμβάνεσαι ότι είναι εκεί, δεν σε ενοχλούν και το λέει αυτός που θεωρούσε deal-breaker να έχει αμάξι με μη πραγματικό απενεργοποιούμενο ESP, το λέει αυτό που έχει κάνει το Leon να έχει μέσω καλωδίου κωδικοποίησης να έχει πλήρως απενεργοποιούμενο ESP και να μένει μόνο με το ABS και το XDS ηλεκτρομπλοκέ. Σε μια από τις αρχικές στροφές πριν το πέταλο μάλιστα, επιδίωξα τιμονιά-γκάζι και έβαλα επιτηδευμένα και στο plug-in Leon το ηλεκτρομπλοκέ να λειτουργήσει σε σημείο που άκουσα να μου φρενάρει τον έναν εσωτερικό τροχό. Και όσον αφορά τη γλύκα που ανέφερα, ένα πλήρως off ESP, δεν θα με έκανε να πάω πιο γρήγορα. Θα μου έδινε απλά τη χαρά του ξεκολλήματος.
Η εντύπωση που μου έδωσε η συγκεκριμένη έκδοση του Leon, είναι ότι στρίβει σαν ένα πάλαι ποτέ 4κίνητο VAG, δηλαδή σαν αυτά που είχαν Haldex το οποίο απλά συνεπικουρούσε τη μετάδοση, έμπαινε με τα 4, αλλά όντας δικίνητο. Είναι αδόκιμο που το γράφω έτσι, αλλά δεν ξέρω πως αλλιώς να το περιγράψω. Το ESP δεν θα ενοχλήσει κανέναν, που θα θέλει να κάνει πανγρήγορη οδήγηση με στρωτές και απλωτές γραμμές. Αυτό που ήθελα εγώ να κάνω, ήταν να διαταράξω επιτηδευμένα την δυναμική του κατάσταση για να δω πως αντιδρά το σασί. Και το αμάξι αποδείχτηκε εξαιρετικά ουδέτερο. Μπαίνει ιδανικά με τα 4 αφού το τοποθετήσεις αναλόγως. 2021 παίδες. Έτσι μπαίνει το Leon, αλλιώς υπάρχει και η BMW M2.
Άφησα κάτι σημαντικό στην άκρη. Το βάρος.
Είναι υπαρκτό, Δεν κάνει το αμάξι πλοίο, αλλά δεν είναι και χειρουργικό εργαλείο. Θυμίζει Gran tourer επιδόσεων. Εξάλλου υπάρχουν και τα Cupra ξαναλέω. Κρατήστε αυτό με το βάρος και πάλι για το τελικό συμπέρασμα.
Το αριστερό πεντάλ, δηλαδή το φρένο, μιας και έχει μόνο 2 πεντάλ, ήταν οκ. Δηλαδή παραδοσιακά καλό για τα τελευταίας 15ετίας VAG. Δεν έκανα κατάβαση Πάρνηθας για να το κρίνω αυστηρά. Δεν έχει όμως το αρχικό δάγκωμα που έχει το δικό μου Leon.
Μου έδωσε την αίσθηση ότι είτε έχει πιο σκληρό τακάκι, είτε πως κάτι παίζει με το φρενάρισμα του ηλεκτροκινητήρα ή και τα δύο ταυτόχρονα.
Αν λάβω υπόψη τόσο το έξτρα βάρος των μπαταριών, όσο και το γεγονός ότι είχα και συνοδηγό φορτίου 90 κιλών, τότε είναι decent φρένα. Δεν θα προβληματίσουν.
Και αφού έχουμε ολοκληρώσει τη μισή διαδρομή και παραπάνω και έχουμε πάρει το δρόμο προς την επιστροφή, κοιτώ την κατανάλωση από την εκκίνηση και ήταν στο 7,5lt/100km... Δεν είχα μυαλό να δω που έκατσε τελικά. Πραγματικά πόσα να συγκρατήσω σε 1 ώρα μέσα;
Πάντως δεν υπήρξε καμία διάθεση για οικονομία.
Όσον αφορά τις μπαταρίες, αν θυμάμαι καλά το αμάξι όταν το πήρα είχε 76% και το γύρισα με 50%.
Μη λάβετε σαν εντελώς έγκυρο δεδομένο αυτά τα νούμερα όμως. Γιατί δεν έκανα το τεστ με γνώμονα αυτά. Λάβετε μάλλον υπόψη, αλλά μέχρις ενός σημείου.
Πάντως το αμάξι είχε στο οδόμετρο κάπου 195χλμ και το γυρίσαμε με 230 περίπου. Και άστρωτο ήταν λοιπόν, άρα παίζει να είναι πιο οικονομικό στο μέλλον.
Παρεμπιπτόντως, εξαιτίας και της σημερινής ζέστης, μήνα Γενάρη ρε 23 βαθμούς Κελσίου, παρατήρησα κάπως αδύναμο clima. Πρώτη φορά έβαλα clima να πάει 19Celcius.
Πάμε στο δια ταύτα. Όσοι πήρατε κομπιουτεράκια και να βγάλετε τα νούμερα, ναι καλά καταλάβατε. Το αμάξι συμφέρει αν οι ανάγκες σου και οι προτιμήσεις σου είναι μέσα στο μοτίβο των συγκεκριμένων δυνατοτήτων οικονομίας που προσφέρει αλλά και αν και εφόσον αποδέχεσαι ένα 10-15% (χοντρικά και εμπειρικά το νούμερο) μειωμένο agility στις στροφές αλλά σε συνθήκες ακραίες που δεν συναντάς στην καθημερινότητά σου σε σύγκριση με το να μην είχε το έξτρα βάρος των μπαταριών. Αν είσαι καύτης και είσαι μόνιμα στο βουνό, αυτό είναι ένα λάθος αμάξι για σένα.
Βεβαίως υπάρχουν όλα τα σύγχρονα βοηθήματα όπως tiredness recognition, lane assist, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες πίσω αλλά και ACC το οποίο δεν κατάφερα να το λειτουργήσω και δεν ξέρω γιατί.
Αφού λοιπόν κάποιος λύσει το πρόβλημα του που θα κάνεις φόρτιση, αφού αποδεχθείς αυτό που έγραψα για το βάρος υπό τη συγκεκριμένη συνθήκη, αφού αποδεχθείς τα 32Κ ευρώ που χρειάζεται αλλά και αφού αποδεχθείς το μειωμένο (κάτω από 300 λίτρα) πορτ μπαγκάζ, τότε έχεις ένα αμάξι που ο Μπούσσο μόλις ερωτεύτηκε και θα ήθελε να το αγοράσει χθες ΓΙΑΤΙ:
- πάει τον κώλο του εκεί που θέλω
- μου αρέσει μέσα έξω
- είναι οικονομικό και θα κάνω απόσβεση τα έξτρα λεφτά που θέλει
- δεν με περιορίζει να πάω ταξίδι στη Θεσσαλονική που τόσο πολύ αγαπώ, κάτι που κάνει ένα αμιγώς ηλεκτρικό (βλ.Σκοτς)
- είναι ποιοτικό, σύγχρονο
- είναι σαν ένα υπερσύγχρονο GTi
Μιλάμε για μια win-win κατάσταση σε όσους κάνουν τικ σε συγκεκριμένα κουτάκια. Μηδενικά τέλη, χαμηλό τεκμήριο και όλα τα λοιπά ωραία ευπρόσδεκτα.
Το λιγουρεύομαι; Σίγουρα ΝΑΙ
ΥΓ: Παραθέτω 2 βιντεάκια που ανέβασα
Τελευταία επεξεργασία από Giuseppe Busso και 11 Ιαν 2021, 23:02, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά