- 14 Αύγ 2017, 21:18
#425390
Renault Megane 1.5 dci Dynamic MY2017H προσφατη προωθητικη ενεργεια της Renault, σε συνδυασμο με το ενδιαφερον -εως και ξεχωριστο στις λεπτομερειες σε σχεση με τον ανταγωνισμο- σχεδιαστικα αμαξωμα, μου κεντρισε το ενδιαφερον, για μια
συντομη βολτα, αν και η αληθεια ειναι οτι η αρχικη αναζητηση αφορουσε την βενζινοκινητη εκδοση με τον εξαιρετικο puretech 1.2 / 130ps.
Καθοτι δεν υπηρχε καν διαθεσιμη τετοια εκδοση για td, σε επιπεδο κινητηρα, ο 1.5 dci μου ηταν ηδη γνωριμος οδηγικα απο αυτοκινητα οπως το qashqai και το clio, (με 110 και 90ps αντιστοιχα) .
Προκειται για ενα αρκετα καλο πετρελαιοκινητο συνολο, με σχετικα χαμηλα επιπεδα θορυβου και πλουσια ροπη (265NM) να κυριαρχει στο χαμηλο-μεσαιο ευρος στροφων.
Απλως για οσους θελουν το κατι παραπανω απο ασφαλη και οικονομικη μετακινηση, ειναι συντομα εμφανες απο τα πρωτα λεπτα οδηγησης, οτι το αμαξωμα, η ποιοτητα κυλισης, ακομα και η σχετικα ανετη ρυθμιση της αναρτησης, "παρακαλανε" για ενα βενζινοκινητο με σπορτιφ λειτουργια κινητηρα...
Ας παρουμε ομως τα πραγματα με την σειρα τους.
Καταρχας εμφανισιακα, απο κοντα το αυτοκινητο δειχνει αρκετα επιβλητικο (κυριως μπροστα) αλλα ταυτοχρονα αποπνεει και μια αισθηση πολυτελειας, εντος και εκτος, τουλαχιστον στην αρκετα πλουσια εξοπλιστικα εκδοση Dynamic.
Η συγκεκριμενη περιλαμβανει (
εκτος απο διζωνικο κλιματισμο, αισθητηρες φωτων/βροχης και αισθητηρες παρκαρισματος και πλοηγηση με οθονη αφης 7 ιντσων της εκδοσης expression) προειδοποιηση αλλαγης λωριδας, προειδοποιηση υπερβασης οριου ταχυτητας με αναγνωριση πινακιδων οδικης κυκλοφοριας, φωτισμο "συνοδειας", ηλεκτρικα αναδιπλουμενους καθρεπτες, Renault easy access ( χωρις κλειδι ) και οθονη αφης 8,7 ιντσων με πλοηγηση, περα απο την καλυτερη επενδυση καθισματων μαζι με βελτιωμενη πλευρικη στηριξη.
Αρκετα προσεγμενο και το ταμπλω, με |λογοκρισία| πλαστικα να καλυπτουν το ανω μερος και μεχρι την κεντρικη κονσολα. Η πλαινη επενδυση στις πορτες θα μπορουσε να ειναι και αυτη με πιο |λογοκρισία| υλικα, οπως πχ συμβαινει με καποια ανταγωνιστικα μοντελα σε αντιστοιχα πλουσιες εκδοσεις, αλλα δεν ειναι τοσο χτυπητο στην εμφανιση, απλως λιγο στην αφη, αρχικα ξενιζει.
Αυτο που προσωπικα με ενοχλησε περισσοτερο ηταν τα περιστροφικα χειριστηρια του κλιματισμου, τα οποια ειχαν μια καπως "φτηνη" αισθηση σε σχεση με τους υπολοιπους διακοπτες/κουμπια και γενικοτερη εικονα αλλα και εργονομια που εδειχνε να παιζει στα ισια με τα Γερμανικα premium.
Μικρο το κακο βεβαια και η οποια μικρη γκρινια για τα παραπανω δεν μπορουσε να μειωσει την πολυ καλη συνολικα αισθηση στο εσωτερικο του Megane.
Oι χωροι του μου φανηκαν πολυ καλοι για την ανετη μετακινηση 4 ενηλικων ατομων, το ιδιο και ο χωρος αποσκευων στα 384 λιτρα, μαζι με ρεζερβα αναγκης.
Το ξεπαρκαρισμα απο μια σχετικα στριμωγμενη θεση, με αλλα αυτοκινητα παραπλευρα αλλα και λιγο πιο μπροστα "στιβαγμενα" στο γκαραζ της αντιπ/σωπιας, ηταν ευκολη υποθεση χαρις την εγχρωμη εικονα απο την πισω καμερα και τις αντιστοιχες ηχητικες ειδοποιησεις.
Οι ενδειξεις της οθονης του ταμπλω ειναι στανταρ ψηφιακες και μπορουν να διαφοροποιηθουν σχεδιαστικα και χρωματικα, αναλογα με το οδηγικο προφιλ που εχει επιλεγει. Ομορφη, συγχρονη και ευαναγνωστη σε καθε περιπτωση, με την sport επιλογη βεβαια, η αποκριση γκαζιου γινεται λιγο πιο αμεση αλλα κυριως βαραινει σε αισθηση το τιμονι. Κατι που αναζητησα απο την αρχη, καθοτι στην "comfort" ρυθμιση το τιμονι μου φανηκε υπερβολικα ελαφρυ...
Το τελευταιο παντως, εκτος απο πολυ καλη αισθηση βαρους -πλεον στην sport λειτουργια- παρεχει και ικανοποιητικα επιπεδα πληροφορησης, πολυ κοντα σε αυτα του κορυφαιου -για εμενα- στην κατηγορια Ford Focus.
Για τον κινητηρα δεν θα μακρυγορησω. Ισχυει το κλασσικο κλισε "κανει καλα την δουλεια του", δηλαδη χωρις να ειναι ιδιαιτερα θορυβωδης για diesel, με δυνατο τραβηγμα απο χαμηλα, αλλα αντιστοιχα και πτωση ισχυος/ροπης καπου λιγο μετα στις 3,500σαλ.
Καλο και το κιβωτιο, παροτι 5αρι με τον συγκεκριμενο κινητηρα, μου φανηκε οτι εχει σωστη (σχετικα μακρια) κλιμακωση και θετικο κουμπωμα, παροτι με ελαφρως λαστιχενια αισθηση.
Εκει που ελαμψε ομως το αυτοκινητο ηταν στο γενικοτερο πατημα του στο δρομο. Σε συνδυασμο με 17αρηδες τροχους (εκδοση dynamic) με διαστασεις 205/50 /17 η αναρτηση λειτουργουσε αψογα σε καθε ειδους κακοτεχνιες, χωρις να κοπαναει, χωρις αναπηδησεις στο πισω μερος (κατι που συνηθιζεται σε υλοποιησεις πισω αναρτησεων με ημιακαμπτο αξονα) αλλα ταυτοχρονα χωρις να παρουσιαζει πλευσεις ή να "χαζευει" σε λιγο πιο σβελτο στριψιμο.
Μαζι με την κορυφαια ποιοτητα κυλισης (η καλυτερη imo σε σχεση με Giulietta, Focus, Golf ακομα και V40!)
η γενικοτερη αισθηση ειναι οτι βρισκεσαι σε ενα πολυτελες αλλα και μεγαλυτερης κατηγοριας αυτοκινητο.
Κατι που προιδεαζει οτι τα ταξιδια με αυτο θα ειναι απολαυση...
Οπως ανεφερα και αρχικα, με εναν βενζινοκινητηρα, συγκεκριμενα τον το 1,200αρι στην εκδοση των 130ιππων
θεωρω οτι θα αποτελει μια εξαιρετικη προταση στα μικρομεσαια.
Προσωπικα θα το ειχα σιγουρα στην κορυφαια 3αδα στις επιλογες μου, για την συγκεκριμενη κατηγορια...