Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#28809 Καθώς ακριβαίνει το πετρέλαιο/βενζίνη έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες για μείωση της κατανάλωσης σε συνδυασμό με μείωση των καυσαερίων. Τα εναλλακτικά καύσιμα (υγραέριο, φυσικό αέριο) πλέον προσφέρονται και εργοστασιακά με πλεονεκτήματα κυρίως οικονομικά ως προς τη βενζίνη. Ως προς το πετρέλαιο όμως; Συζητήσιμο. Το υδρογόνο καλό θεωρητικά αλλά στην πράξη πολλά και ακριβά θέματα. Και έτσι μπουκάρανε και υβριδικά. Για να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού χωρίς το θέμα υπερβολικού βάρους και μικρής αυτονομίας.Με κύριο πλεονέκτημά τους την λειτουργία στις πόλεις. Πλέον όμως τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ξεφύγει από την λογική που προσέφερε μέχρι τώρα το αυτοκινητάκι του γκόλφ ή του αεροδρομίου και αποτελεί σύγχρονο προϊόν υψηλής τεχνολογίας που μπορεί να αποτελέσει όχι μόνο λύση δεύτερου αυτοκινήτου πόλης αλλά κύριο οικογενειακό αυτοκίνητο. Προσφέρουν βαρβάτες επιδόσεις με εντυπωσιακή οικονομία και λογική αυτονομία.
Αυτά ήταν που μου πέρασαν από το μυαλό βγαίνοντας από έκθεση της Tesla όπου είχα περιεργαστεί το μοντέλο της το S.
Εικόνα
Από κοντά πολύ όμορφο, εντελώς ηλεκτρικό φυσικά, μηδενικοί ρύποι, πολύ καλές επιδόσεις και γαι μένα βασικό κλου την αυτονομία άνω των 400χλμ! Προχωράνε ταχέως τα ηλεκτρικά. Ισχύς 380-470 άλογα και επιτάχυνση 0-96 από 4.2-5.9'' ! Ζάντες 19 ή 21 ιντσών με 245 λάστιχο και φρένα ανάλογα, 345χ32 νομίζω... Και με χαμηλότατο κέντρο βάρους και 48/52 κατανομή βάρους πρέπει να πηγαίνουν καλά (το μεγάλο βάρος όμως δεν βοηθάει). Αλλά με 380 άλογα περίμενα κάτι καλύτερο από 200 χλμ τελική.... περίεργο, ας βάλουνε ένα μακρύ (κατά το κοντές στα τζίπ).
Μπήκα μέσα, άνετοι χώροι για 5 και χώρος αποσκευών εμπρός μικρός και πίσω μεγάλος. Και μπορείς να το έχεις και 7θέσιο (πτυσσόμενες θέσεις για παιδιά στον πίσω χώρο αποσκευών).
Τα σούπερ κόλπα ήταν για μένα όχι τόσο η οθονάρα που τα κάνει όλα (βασικά δεν υπάρχουν κουμπιά) αλλά τα εξωτερικά χερούλια που είναι θαμμένα στην πόρτα! Μετά την αρχική αμηχανία,διάβολε πως ανοίγει, νόμιζα ότι θα το πατούσα από τη μία για να σηκωθεί από την άλλη αλλά τελικά το χαϊδεύεις κι αυτό αναδύεται (με κάτι τέτοια, επίπεδο πάτωμα και χωρίς ψυγεία και τρύπες να και ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,24).
Δίπλα είχαν το σασί του οχήματος, πολύ απλά όλα. Αν σκεφτείς ότι δεν χρειάζεσαι κινητήρα, σύστημα ανάφλεξης, ντεπόζιτο και σωληνάκια και σύστημα έγχυσης, σύστημα ψύξης ψυκτικού ή λαδιού, σύστημα εκκίνησης, κιβώτιο και μοχλό, εξάτμιση και καταλύτες καζανάκια, καπάκια και βάσεις στήριξης, άξονες μετάδοσης γλυτώνεις από πολλά. Τελικά είναι πολύ πιο εύκολο να στήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο από ότι υβριδικό. Όλο το πάτωμα είναι μπαταρίες, μπροστά έχει κρεμαγιέρα, φρένα και ηλεκτρονικά ενώ πίσω έχει διαφορικό με ημιαξόνια και έναν κτηνώδη ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση όπως και αερανάρτηση. Και πολλά έξτρα. Συνολική τιμή μάλλον λογική (στο εξωτερικό, στην Ελλάδα δεν ξέρω).
Το μόνο που μένει είναι να βελτιωθεί ο χρόνος επαναφόρτισης και τα διαθέσιμα σημεία. Μπορείς να την κάνεις σπίτι σου είτε από κοινή μπρίζε είτε με πιο ενισχυμένο σύστημα (επιδοτούμενο στο μεγαλύτερο μέρος του από το κράτος παρακαλώ) οπότε έχεις 55 ή 110 χλμ ανά ώρα φόρτιση. Αν βρεις κατάλληλη παροχή της Tesla έχεις 50% σε 20 λεπτά (προσφέρεται δωρεάν). Αν στηθούν παροχές είναι ρεαλιστικό μακρινό ταξίδι με στάση για κατούρημα, καφεδάκι, τυρόπιτα και γέμισμα για άλλα 200 χλμ. Σε Γαλλία-Ελβετία-Αυστρία-Γερμανία-Ολλανδία και κάμποση Σκανδιναβία αυτό είναι ήδη εφικτό. Μέσα στο 2015 αρκετή Ευρώπη και στο 2016 όλη η Ευρώπη θα είναι ταξιδέψιμη. Προβλέψεις σε άλλες χώρες λένε για δυνατότητα ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο 96% των ΣΕΑ εντός του 2015 (συχνά δωρεάν).
Κι έρχεται και το μοντέλο Χ, πιο οικογενειακού προσανατολισμού πιο ψηλό και με τρίτη σειρά θέσεων αλλά με 0-96<5'' και πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω. Το οποίο καλό είναι να είναι λίγο μικρότερο και ελαφρύτερο γιατί το S είναι 4970χ1964x1445 και 2100 κιλά δηλαδή τεράστιο...
Υπάρχουν όμως ήδη και η BMW με i3 και i8 που επίσης έχω δει να κυκλοφορούνε. Όπως έχω δει και το Mitsubishi i-miev, Nissan Leaf, Renault Zoe.

Στο οικονομικό τώρα.
Αγορά, ειδικά σε μικρό αυτοκίνητο σου βγαίνει ακριβά.
Συντήρηση δεν έχεις φίλτρα λαδιού και βενζίνης, δεν έχεις μπουζί, λάδια, ιμάντες ούτε κάρτα καυσαερίων. Το σέρβις μια φορά το χρόνο είναι πολύ βασικό, κυρίως έλεγχος φρένων, για τα ηλεκτρικά μέρη παίζει και τηλεδιάγνωση. Και πλέον τυχόν αναβάθμιση λογισμικού την κάνεις μόνος σου!
Εφορία, σήματα κλπ μηδενικά τώρα και σίγουρα καλά και στο μέλλον. Επίσης παίζουν επιδοτήσεις και στην τιμή αλλά και σε τοποθέτηση συστήματος φόρτισης στο σπίτι.
Κατανάλωση¨η χρήση ανά χλμ πολύ πολύ μικρότερη από τις άλλες λύσεις και με μηδενική επιβάρυνση του περιβάλλοντος (σε τοπικό επίπεδο, εκεί που ζεις και κυκλοφορείς, εκεί που βγάζουν την ηλεκτρική ενέργεια είναι άλλη ιστορία).

Οπότε στα επόμενα 3-5 χρόνια περιμένω να έχουν βγάλει μοντέλα και γνωστοί κατασκευαστές, οι βαρβάτοι φορτιστές να υπάρχουν παντού (σε πρωτεύουσες νομών και βασικούς οδικούς άξονες ανά 100 χλμ). Το κόστος θα έχει πέσει και λόγω προόδου αλλά και οικονομίας κλίμακας και ανταγωνσιμού, η φόρτιση θα είναι ακόμα πιο γρήγορη και το σπουδαιότερο θα υπάρχουν αρκετά μοντέλα που θα καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες, μικρά, σουπερμίνι, μικρομεσαία και μεγάλα. Οι μπαταρίες πιο αποδοτικές και ελαφριές ώστε το βάρος να γίνει λογικό και η αυτονομίες θα είναι 250-300χλμ για τα πόλης και 450-600+χλμ για μικρομεσαία και πάνω. Τώρα πόσο θα χαίρομαι το κάμπριο που ονειρεύομαι αν στην αγαπημένη μου στροφοδιαδρομή ακούω τα λάστιχα να στριγγλίζουν αλλά από κινητήρα ακούω από τίποτα ως βουουου δεν ξέρω αλλά εδώ σε κάτι υπεραυτοκίνητα που εκφράζουν την επιτομή της αυτοκίνησης κλπ έχουν βάλει έξτρα ήχο εξάτμισης στα ηχεία.... θα τα βρούμε.

Αλλά, και δεν είναι μικρό αυτό το αλλά... αν αρχίσουμε όλοι να παίρνουμε σχετικά φτηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έστω τα φορτίζουμε από την μπρίζα και έστω η παραγωγή ρεύματος καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από ανανεώσιμες πηγές (ήλιο και αέρα που έχουμε μπόλικα στην Ελλάδα και όλα ωραία και για το περιβλάλλον) τότε οι πετρελαιάδες και οι φορομπηχτικές Ελληνικές κυβερνήσεις τι θα κάνουν;; Θα το αφήσουν έτσι;; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#28815
sknipper έγραψε:μηδενικοί τοπικοί ρύποι


Fix'd :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By dstou
#28834 Μπορεί σε 20-30 χρονάκια να μπορούμε να μιλάμε για προσιτή ηλεκτροκίνηση. Αν στο ενδιάμεσο δεν την έχουν ρίξει ακόμη πιο πίσω οι εξελίξεις στα άλλα μέτωπα της ενέργειας, φυσικό αέριο, υγραέριο, υδρογόνο, επαναφορτιζόμενα υβρίδια.
Το μόνο σίγουρο μέχρι στιγμής είναι ότι οι εξελίξεις στον τομέα γίνονται με πολύ μικρά βηματάκια κάθε φορά, λείπει δηλαδή μέχρι τώρα το καθοριστικό και καταλυτικό συμβάν που θα την μαζικοποιήσει. Π.χ. 'αύριο' να βγει μια μπαταρία που θα κάνει 500 δολλάρια αντί για 10.000, ή να αντέχει 1.000 χλμ. αντί για 200.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#28905 Έρχεται και είναι εδώ για να μείνει. Tesla δείχνει το δρόμο -το κάνει σωστά- και πουλάει. Τα υπόλοιπα (με εξαίρεση ίσως το i3) είναι της πλάκας.
Άβαταρ μέλους
By avel
#28978
j.marr έγραψε:Τα υπόλοιπα (με εξαίρεση ίσως το i3) είναι της πλάκας.


Χμ, το Chevrolet Volt / Opel Ampera προσωπικά το θεωρώ εξαιρετικό αυτοκίνητο. Αλλά μάλλον αναφέρεσαι στα μόνο ηλεκτρικά, όχι στα PHEVs (http://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_hy ... ion_models)


BTW οριστε το πλανο της Tesla για superchargers. http://www.teslamotors.com/en_GB/supercharger Η ελλάδα πλέον περιλαμβάνεται στο πλάνο της εταιρίας για το 2016.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#28998
dstou έγραψε:Μπορεί σε 20-30 χρονάκια να μπορούμε να μιλάμε για προσιτή ηλεκτροκίνηση. Αν στο ενδιάμεσο δεν την έχουν ρίξει ακόμη πιο πίσω οι εξελίξεις στα άλλα μέτωπα της ενέργειας, φυσικό αέριο, υγραέριο, υδρογόνο, επαναφορτιζόμενα υβρίδια.
Το μόνο σίγουρο μέχρι στιγμής είναι ότι οι εξελίξεις στον τομέα γίνονται με πολύ μικρά βηματάκια κάθε φορά, λείπει δηλαδή μέχρι τώρα το καθοριστικό και καταλυτικό συμβάν που θα την μαζικοποιήσει. Π.χ. 'αύριο' να βγει μια μπαταρία που θα κάνει 500 δολλάρια αντί για 10.000, ή να αντέχει 1.000 χλμ. αντί για 200.
Η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη γεγονός, βιώσιμο αλλά απλά ακριβό και μόνο για κεντρική Ευρώπη, Οι μπαταρίες και η φόρτισή τους συνεχώς βελτιώνονται και το κόστος τους συνεχώς θα πέφτει. Αν το θέμα ήταν ανεξάρτητο άλλων συμφερόντων πιστεύω ότι άνετα σε 3-5 χρόνια μπορούμε να έχουμε πρακτικές και προσιτές λύσεις. Στο προσιτή μην ξεχνάμε και την οικονομία κατά τη χρήση. Όπως λέμε τώρα για όσους σκέφτονται για πετρέλαιο ότι ναι μεν είναι ακριβότερο αλλά αν κάνεις πχ πάνω από 15000χλμ/έτος σε 2-3 χρόνια θα έχεις βγάλει τη διαφορά κλπ. Εδώ πλέον η διαφορά καλύπτεται πιο εύκολα μια και κερδίζεις από επιδόσεις (ροπές από 0 στροφές που κάνουν και τα ντίζελ να κρύβονται), μειωμένα έξοδα συντήρησης, αυξημένη αξιοπιστία, μειωμένοι φόροι και μειωμένο κόστος κατανάλωσης.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#29024 Για να έχεις πρακτικές και προσιτές λύσεις σε 3-5 χρόνια, πρέπει ήδη όλες οι εκθέσεις αυτοκινήτου που γίνονται παγκοσμίως να είναι τίγκα στα πρωτότυπα και στα κόνσεπτ, τα δε νέα ηλεκτρομοντελάκια να έχουν επισκιάσει το οτιδήποτε. Αντίθετα, πριν λίγες βδομάδες έγινε το Παρίσι και δεν υπήρχε ΤΙΠΟΤΑ απολύτως εκτός από τα γνωστά, και αυτό θα επαναληφθεί και στο άμεσο μέλλον.
Για το i3 θα σας χαλάσω την ονείρωξη, αλλά το ηλεκτρικό σκέλος του δεν έχει τίποτα το επαναστατικό που να μην έχουμε δει ήδη πιο πριν σαν κόνσεπτ ή σαν εφαρμογή σε Τέζλα, Νισσάν ή Σεβρολέ. ΕΙδικά οι δύο πρώτοι που είδαν συνολικά το θέμα ηλεκτροκίνηση, ανέπτυξαν in-house και πρώτα από όλους τις σχετικές τεχνολογίες, πήραν (και παίρνουν) ασύλληπτα ρίσκα, προχώρησαν δε εκτός από τον σχεδιασμό πρωτοποριακών συσσωρευτών και κινητήρων και σε συστήματα ταχυφόρτισης τα οποία εγκαθιστούν κατά χιλιάδες σε όλο τον κόσμο.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#29132 Eνδιαφέρουσα χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

ο αεροδρόμιο του Schiphol στην Ολλανδία πρόσθεσε στο στόλο του 167 Tesla Model S, ώστε να μεταφέρουν το επιβατικό κοινό από το τέταρτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης.





http://www.autoblog.gr/2014/10/25/schiphol-airport-shows-off-its-167-strong-tesla-model-s-fleet/
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#29187 Δίκιο έχετε για το 3-5 χρόνια, θα έπρεπε να είχαμε κόνσεπτ από αρκετές εταιρείες. Πάντως παραμένω αισιόδοξος και ελπίζω δικαιολογημένα ιδίως με βάση τα παρακάτω.

Ενδιαφέρον ότι με τσίγκλισμα (που πρέπει να είναι πολύ απλό τεχνικά, απλά αλλάζεις κάποιες παραμέτρους στο λογισμικό) μειώνεις επιδόσεις και αυξάνεις αυτονομία.
Αλήθεια πως αποφασίζει κάποιος, θα πάρω 71 ή 96 αυτοκίνητα; Γιατί όχι 70 και 100;
Από την ίδια σελίδα:
50.000 Tesla S πουλήθηκαν
Ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτροκίνητων στη Νορβηγία όπου αυτά αποτελούν και το 14,3% των αυτοκινήτων

Το ότι Renault, Nissan, Mitsubishi, VW, BMW και σίγουρα μου διαφεύγουν κι άλλοι, έχουν επιτυχώς σε παραγωγή και κυκλοφορία ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνει ότι έστω κι αν δεν τα διαφημίζουνε και τόσο στις εκθέσεις αυτά υπάρχουν και ήδη κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Πάντως έχω γείτονα με i3 και σε 3 στενά απόστασης βλέπω Leaf και Zoe. i-miev υπάρχουν και κυκλοφορούν σαν νοικιάρικα. Κάτι κινείται.
Άβαταρ μέλους
By dstou
#29422 Θα έλεγα ότι μόνο η Τέζλα έχει επιτυχή παραγωγή, επιτυχή με την έννοια των κερδών. Και η οποία Τέζλα ψάχνει εναγωγίως κεφάλαια και συμμαχίες για επέκταση. Όλοι οι άλλοι κολυμπάνε στο κόκκινο, εδώ βγήκε ο Μαρκιόνες και είπε ΄μην αγοράζετε το 500e, μπαίνουμε με τα μπούνια μέσα'. Και δεν είναι Φίατ τα ηλεκτρικά του, αλλά Μπος. Γενικώς τα κεφάλαια που απαιτούνται για r'n'd είναι τρελλά και παράλληλα οι πωλήσεις αστείες. Από 25.000 τεμάχια το χρόνο πουλάνε οι δύο πρώτοι, Τέζλα και Νισσάν, περαιτέρω αστειότητες οι λοιποί. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#47207 Φόρτιση σε 5 λεπτά..... καθόλου άσχημα! Μήπως τελικά δεν ήμουν αδικαιολόγητα αισιόδοξος;
Άβαταρ μέλους
By dstou
#61065
Electric Cars Facing Image Problems


:lol: Kαλό. Ουμπεράδικο φυσικά, έχει τη σημασία του αυτό.

http://www.continental-corporation.com/www/pressportal_com_en/themes/press_releases/1_topics/others/pr_2014_12_30_mobilitaetsstudie_en.html
Άβαταρ μέλους
By dstou
#103457
Η κυβέρνηση της Νορβηγίας πήρε την απόφαση να αναθεωρήσει τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις που δίνει στους πολίτες της για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Τα κίνητρα αυτά έκαναν την Νορβηγία τη Χώρα εκείνη σε όλο τον πλανήτη με τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, αλλά τα κίνητρα “πληγώνουν” τα κρατικά έσοδα.



http://www.autoblog.gr/2015/04/22/h-norbhgia-anathewrei-tis-epidothseis-hlektrikwn-aytokinhtwn-kathws-oi-pwlhseis-xtypane-kokkino/


Εικόνα