Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#386564 Προσοχή είπα Ανατολική θεσσαλονίκη. Στο κατήφορο για Χαλκιδική, κάτω από 0.87 δε βρίσκεις.

Περιοχή Λαγκαδά, λιμνών κτλ είναι πάντα 3-4,5 λεπτά κάτω.

Όταν όμως στα ΣΕΑ Πλατάνου πάνω στην Εγνατία οδό είσαι Μ. Σαββατο 81 λεπτά, και Δευτέρα του Πάσχα Πτολεμαΐδα 79 λεπτά, κάτι πάει στραβά.
Άβαταρ μέλους
By teddx
#386608
melos86 έγραψε:Εγω δεν βγαζω 15-18 λεπτα κερδος για το πρατηριο ομως! Εγω βγαζω 15-18 λεπτα κερδος απο την τιμη διυλιστηριου...
Που σημαινει οτι 15-18 λεπτα ειναι συνολικο το κερδος της εταιριας εμπορειας υγραεριου (κοραλ, πετρογκαζ κλπ κλπ), του βυτιου και του πρατηριου συνολικα!! Τεσπα... Το θεμα μου εμενα δεν ειναι αυτο!
Καθομαστε και μετραμε τα λεπτα ενα ενα λες και εγω δεν ξερω τι διαφορα προκαλουν εν τελει στον καταναλωτη! Αλλα ας ειναι... Ας το κανουμε και αυτο να δουμε τι ζουμι εχουν οι μυθοι! Λιγες μερες πριν την αλλαγη του χρονου στις 30/12/16 βλεπω τιμη διυλιστηριου 530€/τονο, λιγες μερες νωριτερα στις 09/12 η τιμη ηταν ακομα χαμηλωτερη στα 506€/τονο, ενω λιγες μερες μετα την αλλαγη στις 05/01/17 βλεπω 553€/τονο! Αυτο αμεσως αμεσως ειναι 3 λεπτα αυξηση στην τιμη του προιοντος, 4 λεπτα αν προστεθει και ο ΦΠΑ με τις τιμες στα πρατηρια απαραλλακτες! Αν προστεθουν και τα 7 της αυξησης του ΕΦΚ προκυπτει η διαφορα που ειδατε στα πρατηρια... Ουτως η αλλως εκεινη την περιοδο θα ανεβαινε η τιμη του προιοντος, απλα συνεπεσε και με την αυξηση του ΕΦΚ!!
Τα λινκ απο τις τιμες που παραθετω ειναι ακριβως απο κατω:
http://oil.gge.gov.gr/?m=20161230
http://oil.gge.gov.gr/?m=20161223
http://oil.gge.gov.gr/?m=20161216
http://oil.gge.gov.gr/?m=20161209


Ενδιαφέροντα τα στατιστικά στοιχεια που παραθετεται αλλά απουσιάζει και η αλλη πλευρα, οι τιμες πώλησης των καυσίμων οπου θα δουμε οτι οι τιμες καθόλη τη διαρκεια των αυξησεων ανάπροσαρμόζονταν αναλογα. Θυμιζω οτι μεχρι αρχές σεπτεμβριου με τιμή τόνου γύρω στα 430€ η τιμή στα πρατήρια ηταν 0,65 το λίτρο. Με τις συνεχής αυξήσεις οπου τέλη δεκεμβριου έφτασε τα 530€ ο τόνος, η τιμή πηγε στα 0,75€. Δηλαδή βλέπουμε οτι οι αύξησεις περνούσαν κανονικά στο καταναλωτή και δεν υπήρχε απορόφηση απο τους πρατηριουχους, φυσικά δεν υπάρχει αντίρρηση σε εαυτό. Αλλά όπως είπα απο 1/1/17 η τιμή αυξήθηκε στα 0,87 με τιμή τόνου στα 532 οποτε στην αύξηση δεν περιλαμβάνονταν κα κάποια αύξηση λόγω αυξησης της τιμής διυλιστηρίου. Οπότε το να στηρίζεται οτι στις 5/1 οπου τόνος ανηλθε στα 553 απο 506 τον Δεκέμβρη δεν έχει βαση καθώς όλο αυτό το διαστημα η τιμή στη αντλία ακολουθουσε τις αυξήσεις του διυλιστηρίου. Επίσης να υπενθύμισω οτι και τις πρώτες ημερες του 2017 ειχαμε αύξηση 1-2 λεπτα και λογικα για την αύξηση στα 550. Βέβαια επειδή δεν τα βλέπω μονόπλευρα να πω οτι παρα την αύξηση στα 620+ δεν υπήρξε περαιτέρω αύξηση. Μάλλον δεν θέλησαν να ξεπεράσουν το ψυχολογικό φράγμα των 0,90 έτσι και αλλιως το κέρδος ηταν υπεραρκετο. Αλλά και απο το το Φεβρουάριο που αρχισε να πέφτει ο τονος οι τιμες στα πρατηρια παραμένουν σταθερές. Σήμερα με τιμή τόνου στα 510€ χαμηλότερη απο τα 530 του ξεκινήματος του έτους η τιμή στα πρατήρια παραμένει ίδια. Οποτε για φτάνουμε στο διαταυτα η αύξηση 12λεπτα απο το νεο έτος εκτός απο τον εφκ δεν περιλαμβανε και την αυξηση λόγω αύξησης των τιμών. Απλα ηταν η μια πρώτης τάξης ευκαιρία να βάλουν καπέλο 5 λεπτα και σε αυτό βοήθησαν οι ασχετοι δημοσιογράφοι σε όλα τα κανάλια που μιλούσαν για αύξηση 10 λεπτα καθώς ως ασχετοι δεν γνώριζαν οτι 1000κιλα υγραέριο δεν είναι 1000 λίτρα αλλά γύρω στα 1800λιτρα. Και για αυτη την αδιαφάνεια ευθύνεται το κράτος που υπολογίζει για αγορά με μήλα και για πώληση με πορτοκάλια. Τελικο συμπαιρασμα κατα εμένα οτι το καρτέλ και η κερδοσκοπια στην θεσαλονικη ζει και βασιλευει και μονο με επέμβαση εισαγγελεα παλι θα λυθει κατα ενα βαθμο το πρόβλημα.


< Smart ultra >
Άβαταρ μέλους
By melos86
#386609
g8777 έγραψε:Ποιοι ακριβώς είναι οι μύθοι melos86 ;
Η ακαριαια αύξηση της τιμής των καυσίμων άμα τη ανακοινώσει του Σειχη Τουπακ Σακουρ ή η ΦΕΕΕΕΕΕΕΕΕΤΑ μείωση της;
Είπαμε, να υπερασπιζεααι το σιναφι σου, όταν όμως η πραγματικότητα έχει στήσει οδοφραγμα στα 100 μέτρα τσαρουχωνεις τα φρένα, δεν πατάς γκαζι.

Ως μυθο εννοουσα την "πλεκτανη" περι αυξησης της τιμης παραπανω απο την προβλεπομενη λογω του ειδικου φορου καταναλωσης!
Οσο για τις διεθνεις τιμες, ε δεν νομιζω οτι και για αυτο ειναι υπευθυνοι οι πρατηριουχοι! Αλλωστε στα οποια χρονια ειμαι πρατηριουχος δυο φορες κοιταξα τις διεθνεις τιμες! Μια στα 120 δολλαρια το βαρελι και μια στα 30! Εγω τα τιμολογια μου κοιταω καθημερινα και με βαση αυτα καθοριζω τις τιμες μου!
Σπανια θα δεις οτι υπερασπιζομαι το συναφι μου... Αλλα ειναι και κριμα να ακουγονται και ανακριβειες οι οποιες δεν ισχυουν! Εχω πει αλλωστε οτι ειμαστε μια απο τις χειροτερες συντεχνιες επαγγελματιων! Αποτελουμαστε κατα πλειοψηφια απο "βενζιναδες" και οχι επιχειρηματιες!

Στην τελικη η προσπαθεια μου εδω περα δεν ειναι το να αλλαξω την γνωμη σας για τα πρατηρια... Ποιο πολυ το να ενημερωσω 1-2 ανθρωπους που εχουν διαθεση να μαθουν τι ισχυει στον συγκεκριμενο κλαδο με ενδιαφερει! Αλλωστε οπως συμβαινει και στις περισσοτερες περιπτωσεις, ετσι και εδω, χανουμε το δασος και κοιταμε το δεντρο! Απο καθε λιτρο υγραεριου 30 λεπτα ειναι το κοστος, 20 λεπτα κερδιζουν συνολικα ολοι οσοι εμπλεκονται στην αλυσιδα και το κρατος τσεπωνει 40 λεπτα απο ΕΦΚ και ΦΠΑ! Και εδω και 2 σελιδες καθομαστε και ψαχνουμε τα 3-4 λεπτα της διαφορας απο πρατηριο σε πρατηριο!
Αυτα απο εμενα στο συγκεκριμενο θεμα... Δεν εχω κατι αλλο να προσθεσω, νομιζω το εξαντλησα!
Άβαταρ μέλους
By teddx
#386683 Αν ηταν ο λογος τα 3-4 λεπτα δεν θα το συζητουσαμε αυτό ούτε καν, αλλά εδώ συζητάμε για τη διαφορά των 10-15 λεπτών σε σχέση με αλλες πολεις. Καποιες πολεις ενω απεχουν 150-200-300 χλμ απο την προμηθευτρια πολη, οποτε έχουν και μεγαλυτερα κόστη, πως πουλάνε το υγραέριο αρκετα πιο φτηνά? Από την παραπανω ανάλυση της τιμής των 90 λεπτων οπου τα 20 λεπτα είναι το όφελος το οποίο μοιράζονται όλοι οι μεσάζοντες και πρατηριουχοι βγαίνει το συμπαιρασμα οτι κάποια πρατήρια που πουλάνε πχ στα 75 λεπτα και παρακατω οτι θα πρεπει να μπαίνουν μέσα και να βάζουν το χέρι στη τσέπη ή οτι θα πρέπει να κλέβουν οι αντλιες του, κάτι που δεν έχω παρατηρήσει οσες φορες έχω βάλει, ή βάζουν υγραέριο βιομηχανικό το οποίο έχει παράμοια τιμή με το κινησης οποτε δεν υπάρχει όφελος και σίγουρα στα τοσα χρόνια θα τους είχαν πιασει σε κάποιο έλεγχο αλλά δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο, εκτος κάποιων μεμονομενων περιστατικών . Ή νοθευουν με κάποιο προϊόν δεν ξερω και εγώ τι, το οποίο πιθανότατα θα ηταν ισως αντιληπτό απο τη διαφορετική κατανάλωση και συμπαιριφορα του αυτοκινήτου. Σίγουρα μύθος υπαρχει, αλλου κάπου αλλου και όχι στους καταναλωτές και οι οποίοι να συνωμοσιολογουν και να στηνουν πλεκτανες εναντιον των βενζινοπολων της θεσσαλονικης. Αν όντως ειναι τα πραγματα οπως τα λετε θα έπρεπε οι βενζινοπωλες που πωλούν φτηνά να εξαπατούν τους καταναλωτές ή χρησιμοποιούν παράνομες πρακτικές και θα έπρεπε να επεμβαινατε ως ομοσπονδία και να κινηθητε νομικά εναντιον τους για τη προστασία του καταναλωτη. Μέχρι στιγμής όμως η δικαιοσύνη κινήθηκε για διερεύνηση των τιμών μονο στη Θεσσαλονίκη και όχι στις αλλες περιοχες.

< Smart ultra >
Άβαταρ μέλους
By teddx
#386686 Επίσης ενα τελευταιο όσο αφορα το 5λεπτο που δείχνεται οτι το υποτιματε, να πω τι σημαίνει αυτο για ενα πρατήριο.
Με συντηρητικες υποθεσεις
0,05€ * 40 λιτρα ντεπόζιτο * 150 πελάτες ημερησίως * 365 ημερες = 110.000€ ενα όχι ευκαταφρόνητο ποσο. Δέν θα κάνω βέβαια και τους αντιστοιχους τους συνειρμούς που έκανε και ο Βέγγος στην γνωστή ταινία.
Έχω όμως μια απορια, σε διάφορα φόρουμ και συζητήσεις για το ίδιο θέμα οπου συμμετείχαν και βενζινοπωλες γιατί οσες φορες και αν ζητήθηκε κάποιος να αναρτήσει ενα τιμολογιο αγοράς δεν το έκανε? Θα μπορούσε να σβηστουν τα προσωπικά στοιχεια και οτιδήποτε αλλο θα πρόδιδε τη ταυτότητα του. Τι ακριβως γράφουν μέσα αυτά τα παραστατικά και κρατούνται ως επτασφράγιστο μυστικο?? Δεν πιστεύω οτι αυτά που γράφουν μέσα είναι τόσο πολύπλοκα που ενα άτομο εκτός χώρου να μην καταλαβαίνει τι γράφουν, στα φόρουμ συμετέχουν και λογιστές που θα μπορούσαν να εξηγισουν τις τυχόν αποριες για το τι γράφουν. Μονο έτσι με τη διαφάνεια θα μπορούσε να εξαφανιστιστει η οποιαδήποτε δυσπιστία των καταναλωτών απέναντι στους πρατηριουχους και ιδιαίτερα της θεσσαλονικης και να σταματήσουν οι οποιοδήποτε μύθοι και πλεκτανες. Δεν είπαμε να δουλευετε για ενα κομμάτι ψωμί επιχειρηματιες ειστε αλλωστε και ριξατε αρκετα χρηματα στην επενδυση, αλλά να κινηστε μέσα σε λογικά πλαίσια. Προσωπικά να πω ότι δεν καίγομαι τόσο για το υγραέριο της Θεσσαλονίκης, αν και κάτοικος αυτης, καθώς τακτικά επισκέπτονται γειτονικού νόμους καθώς και σκοπιά Βουλγαρία οποτε φουλαρω και βενζίνη και έτσι αυτά που σας αφηγω το μήνα ειναι το πολύ κάνα 10€ όπως κανουν και πολύ άλλοι. Όπως ειπατε και περί δέντρου και δάσους αυτοι που χάνουν το δασος οι πρατηριουχοι. Γιατί εξαγκαζεται πολλους σε αναζήτηση καυσίμων απο αλλες περιοχές,. Επίσης όσο μεγαλυτερο κέρδος έχεται τόσο μεγαλυτερα περιθώρια υπαρχουν να μπουν και άλλοι παίκτες οποτε και να χάνονται πελάτες, όσο ακριβότερα τα καύσιμα είναι τόσο λιγότερες είναι μετατροπές οποτε και λιγότεροι καταναλωτές οι οποίου παραμένουν σε βενζίνη ή πετρέλαιο οπου το κέρδος είναι αρκετά συμπιεσμένο. Αν είχατε περισσότερη λογική για την τιμολογιακή σας πολιτικη θα είχατε υψηλότερα κερδη.

< Smart ultra >
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#386713 Ποια η διαφορα του βιομηχανικου υγραεριου με το κινησης; Πως γινεται ο ελεγχος;
Άβαταρ μέλους
By melos86
#386794
Dodger έγραψε:Ποια η διαφορα του βιομηχανικου υγραεριου με το κινησης; Πως γινεται ο ελεγχος;

60€/τονο εχει ΕΦΚ το βιομηχανικο και 430€/τονο το κινησης! Αν τα αναγαγεις σε λιτρα η διαφορα που προκυπτει ειναι 0,20€/λιτρο!
Φυσικα αλλαγες υπαρχουν και στο ιδιο το προιον το οποιο ειναι πολυ χαμηλης ποιοτητας και με ελαχιστο η καθολου προπανιο!

teddx έγραψε: 0,05€ * 40 λιτρα ντεπόζιτο * 150 πελάτες ημερησίως * 365 ημερες = 110.000€ ενα όχι ευκαταφρόνητο ποσο. Δέν θα κάνω βέβαια και τους αντιστοιχους τους συνειρμούς που έκανε και ο Βέγγος στην γνωστή ταινία.

Γιατι μονο 150 πελατες ημερισιως και μαλιστα 365 μερες το χρονο?? :lol: :lol:
Βαλε 427! Πιο ωραιο νουμερο ειναι... :yahoo:
Νομιζω οτι μολις ελυσες το προβλημα της ζωης σου!Θα επενδυσεις 50 χιλιαρικακια σε ενα πρατηριο υγραεριου, σε 6 μηνες βγαζεις την επεδνυση σου (και μαλιστα μονο απο το 5λεπτο!!!) και στους επομενους εξι θα βγαλει αλλα 100 χιλιαρικακια (5 το κερδος το νομιμο και 5 το παρανομο)!!!! Τι περιμενεις?? Ιδου η Ροδος ιδου και το πηδημα...

Over and out λοιπον!
Άβαταρ μέλους
By teddx
#386845 Όταν η επιχειρηματολογία στερεύει ξεκινάει η ειρωνία. Ειδικα οταν αυτή η επιχειρηματολογία εξαντλείται σε χιλιοειπωμενες δικαιολογίες. Να οργανωσουμε αν είναι και κανένα ερανο υπέρ των κακομοιρων βενζινοπωλων

< Smart ultra >
Άβαταρ μέλους
By xenos
#386959
teddx έγραψε:Όταν η επιχειρηματολογία στερεύει ξεκινάει η ειρωνία. Ειδικα οταν αυτή η επιχειρηματολογία εξαντλείται σε χιλιοειπωμενες δικαιολογίες. Να οργανωσουμε αν είναι και κανένα ερανο υπέρ των κακομοιρων βενζινοπωλων

< Smart ultra >


Καλα κ εσυ με το ζορι να τους βγαλεις ολους κλεφτες με τους υπολογισμους καφενειου.
Άβαταρ μέλους
By famas
#386964 Kάτσε να στο κάνω ταληράκια xenos, αν ενδιαφέρεσαι. Όπως βλέπεις και παρακάτω ο Λαρισαίος πληρώνει για αέριο μ.ο. 0,81, ενώ Θεσσαλονικευς 0,867. Απόλυτα δικαιολογημένα φυσικά για κάποιους. Δηλαδή τι μπορείς να πεις για να δικαιολογήσεις αυτή την εικόνα; Πόσο πρέπει να κοροιδέψεις τον άλλο στα μούτρα του; Ότι είναι μακρυά τα διυλιστήρια; Οτι υπάρχει αυξημένο κόστος μεταφοράς;
Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By drdino
#387029 Τι διακύμανση υπάρχει στις τιμές υγραερίου στη Θεσσαλονίκη και στις τιμες βενζίνης;
Άβαταρ μέλους
By bebes
#387071
famas έγραψε:Kάτσε να στο κάνω ταληράκια xenos, αν ενδιαφέρεσαι. Όπως βλέπεις και παρακάτω ο Λαρισαίος πληρώνει για αέριο μ.ο. 0,81, ενώ Θεσσαλονικευς 0,867. Απόλυτα δικαιολογημένα φυσικά για κάποιους. Δηλαδή τι μπορείς να πεις για να δικαιολογήσεις αυτή την εικόνα; Πόσο πρέπει να κοροιδέψεις τον άλλο στα μούτρα του; Ότι είναι μακρυά τα διυλιστήρια; Οτι υπάρχει αυξημένο κόστος μεταφοράς;
Εικόνα
Εικόνα

Aυτο που μου κανει εντύπωση στη Θεσσαλονίκη δεν ειναι μόνο οι υψηλότερες τιμες του αεριου, αλλα η μηδενική διακύμανση που έχουν.
Στη Λάρισα πχ, ο "φτηνος" πουλάει το αέριο στα 0,72€, οι περισσότεροι βρίσκονται στα επίπεδα 0,778 με 0,798€ και υπάρχουν και (πολύ) λίγοι που ειναι πανω απο το 0,8€.
Το 2011 οταν εγκατεστησα το αεριο στο αυτοκινητο, η Θεσσαλονικη ηταν σημαντικά πιο φτηνη απο τη Λάρισα, εδω και λίγα χρόνια συμβαίνει το αντίθετο.

Αντίθετα, στα υπόλοιπα καύσιμα (βενζικη και πετρέλαιο κίνησης) η Θεσσα΄λονίκη είναι πιο φτηνή απο τη Λάρισα.

Οπότε χωρις να χρειάζονται τιμολόγια ή άλλες δικαιολογίες ο συνειρμός έρχεται μόνος του... :lipsealed:
Τελευταία επεξεργασία από bebes και 21 Απρ 2017, 13:29, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By teddx
#387090
xenos έγραψε:
teddx έγραψε:Όταν η επιχειρηματολογία στερεύει ξεκινάει η ειρωνία. Ειδικα οταν αυτή η επιχειρηματολογία εξαντλείται σε χιλιοειπωμενες δικαιολογίες. Να οργανωσουμε αν είναι και κανένα ερανο υπέρ των κακομοιρων βενζινοπωλων

< Smart ultra >


Καλα κ εσυ με το ζορι να τους βγαλεις ολους κλεφτες με τους υπολογισμους καφενειου.

Μην βάζεις λογια που δεν έχω πει. Στα μυνήματα μου αναφέρομαι αποκλειστικά στους γκαζαδες της πολης της Θεσσαλονίκης. Επειδή αναφέρθηκαν και οι τιμές όπως στο διδιδυμοτειχο, Λασίθι( το οποίο βέβαια δεν είναι πόλη αλλά νόμος) ναι σε αυτές τις πολεις είναι απόλυτα δικαιολογημένες οι υψηλές τιμες λόγω της μεγάλης απόστασης απο τα κεντρα παραγωγης αλλά και τα υψηλα μεταφορικα κόστη λόγω ναύλων πλοίων, διοδιων, χιλιομετρικής απόστασης κ.α. Ναι θα συμφωνισω οτι ο υπολογισμός μου ηταν μπακαλιστικος και σίγουρα ακομη και αν ηταν σωστο το ποσο που βγαίνει περιλαμβάνεται και ο ΦΠΑ που πρεπει να αποδοθεί και υπόκειται επισης σε φορολογιση οπου πιθανότατα το καθαρό ποσο να ειναι πολύ κάτω απο το μισο ίσως και στο 1/3 ή και στο 1/4.
Αν επιθυμούν πραγματικα να εξαλειφθουν οι υποψίες των καταναλωτων οτι υπάρχει υπερβολική χρέωση ας αναρτήσουν όπως ζήτησα τόσες φορες κάποιο παραστατικό προμήθειας υγραερίου ή έστω απλή αναφορά στα ποσά που αναγράφονται για λόγους ασφαλειας. Αλλά παντα οσες φορες ζητήθηκε κάτι τετοιο, οχι μονο τώρα απο εμένα αλλα και απο αλλους και σε αλλά φορουμ, παντα επιμελώς αγνοουνταν και η συζήτηση στρεφόταν αλλου. Οποτε όσο τηρηται σιγή ιχθυως επι του θέματος και κρατειτε ως 7σφραγιστο μυστικο, ο καθενας επόμενος μπορεί να υποθέτει και να εικάζει οτιδήποτε. Σίγουρα επειδή υπαρχουν και τα κόστη αποσβεσης, μισθοδοσιας, λειτουργιας, φορολογίας κ.α. η διαφορά μεταξύ των ποσών αγορας-πωλησης δεν θα θεωρούνταν ως κερδος, αν ο λογος είναι αυτός και φοβούνται μήπως δημιουργηθεί ασκοπα παρεξήγηση. Φυσικά αυτό εξαλείφεται ευκολα αν ηταν γνωστές και οι τιμες προμήθειας και των αλλων καυσίμων ώστε οι τιμες τους να χρησιμοποιηθούν ως μπουσουλας Σχετικα με τις διακυμάνσεις των τιμών βενζίνης στην Θεσσαλονίκη είναι μεταξύ 1,48-1,55 και παρόμοιες τιμες +-1λεπτο έχουν κη Αθήνα και η ευρυτερη περιοχη της, η Λάρισα, τα Ιωάννινα, η πρεβεζα η κοζανη η βεροια κ.α που έχουν φτηνό υγραέριο. Ενω πολεις με παρόμοιες τιμες με το υγραέριο στη Θεσσαλονίκης γύρω στο 1,55-1,60 όπως Λαμία, Αλεξανδρούπολη, Διδυμότειχο.

< Smart ultra >