Και επειδή τους δρόμους που κυκλοφορούν λίγοι κι εκλεκτοί πρέπει να τους διαχειρίζονται λίγοι κι εκλεκτοι:
http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/sto ... diagonismo
R21
junior gt έγραψε:Νομίζω δεν υπάρχει αντίστοιχο νήμα.
Και επειδή τους δρόμους που κυκλοφορούν λίγοι κι εκλεκτοί πρέπει να τους διαχειρίζονται λίγοι κι εκλεκτοι:
http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/sto ... diagonismo
The Ace έγραψε:junior gt έγραψε:Νομίζω δεν υπάρχει αντίστοιχο νήμα.
Και επειδή τους δρόμους που κυκλοφορούν λίγοι κι εκλεκτοί πρέπει να τους διαχειρίζονται λίγοι κι εκλεκτοι:
http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/sto ... diagonismo
Πέρα από το γεγονός των επιδοτήσεων -που χρήζει έρευνας και υπολογισμών για να μην γυρίσουμε πίσω την κοινοτική συγχρηματοδότηση- όλα τα υπόλοιπα που αναφέρει το "άρθρο" ως απατεωνιές, "συμφωνίες", κλεψιές κλπ, είναι απολύτως λογικά, και έτσι γίνεται παντού στο κόσμο (εξαιρούνται Ρωσσία, Κούβα, Κίνα, Κορέα και λοιπά δημοκρατικά καθεστώτα)
Πιθανότατα ο "αρθρογράφος" δεν έχει κοιτάξει τις αναλογιστικές, δεν έχει δει τα BCR/NPV/RoIs κλπ, απλά κάνει τις "υποθέσεις" που τον βολεύουν, πετάει και 2-3 "αγωνιστικές" και φιλελεύθερες ατάκες, και τελειώσαμε....
Δεν λέω ότι από πίσω μπορεί όντως να κρύβεται κάποια συμφωνία, αλλά ως μηχανικός που ζω σε αυτό το πλανήτη και ξέρω 2-3 πράγματα από τεχνικά έργα, κάτι τέτοια "άρθρα" δεν τα διαβάζω παρά μόνο για να γελάσω λιγάκι...
nass έγραψε:Πάντως χώρες κοντύτερα στο δικό μας επίπεδο υπανάπτυξης όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία, έχουν μια χαρά διόδια.
Δε βγαίνει άκρη έτσι, προφανώς και οι δύο προσεγγίσεις έχουν τα καλά τους και τα κακά τους.
The Ace έγραψε:Είναι προφανές, λογικό και αποδεκτό ότι, για το οποιοδήποτε τεχνικό έργο, χρειάζονται δύο μεγάλες σακούλες με φλουριά: για κατασκευή και για συντήρηση. Χωρίς να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες (τρόποι κατασκευής, χρηματοδότησης, σχήματα κλπ), ας πούμε χοντρικά ότι και τα δύο μπορούν να γίνουν είτε με "εθνικά" χρήματα, είτε με ιδιωτικά. Με οποιοδήποτε τρόπο και αν γίνουν όμως, στην πορεία του έργου (μπορεί και from day 1), o τελικός χρήστης συνήθως πληρώνει -ή αποπληρώνει- τόσο την κατασκευή όσο και την συντήρηση. Αν είναι "εθνικά" χρήματα αυτό γίνεται μέσω φόρων, τελών ή/και διοδίων. Αν είναι με ιδιωτικά, τότε μόνο μέσω διοδίων γίνεται.
Περιπτώσεις και των δύο τρόπων υπάρχουν πολλές, τις ξέρουμε όλοι. Τρόποι υπολογισμού και είσπραξης τελών, φόρων και διοδίων επίσης πολλοί, λάθος, σωστοί και σωστότεροι. Αν λοιπόν ένας ιδιώτης αναλάβει την κατασκευή ή/και την συντήρηση ενός τεχνικού έργου, προφανώς χρησιμοποιεί τα διόδια ως τρόπο αποπληρωμής.
Από την άλλη, αυτό που υποψιάζομαι ότι γίνεται εδώ είναι ότι σκέφτονται την εκχώρηση μόνο της διαχείρισης των σταθμών, όπως π.χ. γίνεται με τα βενζινάδικα. Δηλαδή τα χρήματα των διοδίων πάνε τελικά στον "ιδιοκτήτη" (κράτος), απλώς ο ιδιώτης κάνει την διαχείριση και συντήρηση των σταθμών, με αντάλλαγμα ένα σταθερό αντίτιμο (που ίσως περιέχει και ένα incentive fee). Και για αυτή τη μέθοδο υπάρχουν πολλά παραδείγματα (πολύ κοντινό είναι οι ΣΕΑ και τα βενζινάδικα που είπα).
Δεν νομίζω ότι λέω κάτι που δεν ξέρουμε όλοι μας, απλώς μερικοί για να αφορίσουμε ή να υπερασπιστούμε συγκεκριμένη "γραμμή", πιστεύουμε αμάσητο ότι μας σερβίρουν, χωρίς καν να σκεφτούμε πως έχει η πραγματικότητα.
junior gt έγραψε:....α) έχουμε την παγκόσμια πρωτοτυπία να πληρώνουμε διόδια ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ για δρόμο που ΘΑ κατασκεταστεί στο μέλλον,
.....
γ) Βάσει πάλι των συμβάσεων αυτών, στις εταιρείες των έργων παραχώρησης δώθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ σαν αποζημίωση και κόστος κινητοποίησης για την επανεκκίνηση των έρ4γων από λεφτά του Ελληνικού δημοσίου
δ) Για την κατασκευή των έργων απαιτειται χρηματοδότηση των εταιρειών από τις τράπεζες. Επειδή λοιπόν σφίξανε οι κώλοι στις τράπεζες (παρ'όλο που αυτές χρηματοδοτήθηκαν πάλι από δάνεια του ελληνικού δημοσίου) και τα δάνεια προς τις εταιρείες απαιτούσανε εγγυήσεις, τις εγγυήσεις αυτές τις έδωσε πάλι βάσει σύμβασης το ελληνικό δημόσιο δεσμεύοντας λεφτά ΕΣΠΑ, λεφτά δηλ. που θα πήγαιναν για έργα ύδρευσης, αποχέτευσης κλπ....
Οι 4ετίες είναι κάτι που ξεκίνησε πριν 50-100 χρόν[…]
Μα ναι ήταν για έρευνα όχι για πυρηνικά όπλα, οι Α[…]
Με αυτές τις βλακείες που έκανε η ledger να δούμε […]
Δώσε λινκ για της πλαφονιερας γιατί ο,τι έχω πάρε[…]
Fact check: How can I spot AI-generated images? ht[…]