Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By thednick
#806290 Δεν είμαι σίγουρος αν είναι το κατάλληλο topic, αλλά είναι αληθινή ιστορία... :lol:

Δύο χρόνια πριν αποφάσισα να αγοράσω το πρώτο μου μεταχειρισμένο αυτοκινήτο. Είχα βασικές τεχνικές γνώσεις (π.χ. κάνω μόνος μου βασικές εργασίες συντήρησης) κάποιο σχετικό θεωρητικό υπόβαθρο και το ποσό ήταν σχετικά μικρό (σε σχέση με καινούρια), οπότε τι θα μπορούσε να πάει να στραβά.

Ήμουν ανάμεσα σε διάφορα μοντέλα, αλλά αυτό που μου έκανε κλικ ήταν ένα Renault Clio sport tourer 1.5 DCI - αυτο με τα 90 άλογα (κρατήστε το αυτό...). Λίγο το ότι είχα πάντα το απωθημένο του diesel και του station wagon λίγο οι *σχετικά* χαμηλές τιμές της εποχές (έβρισκες απο 6-7 χιλιάρικα για euro 5 και 7-10 για euro 6 - τιμές αδιανόητες για τα σημερινά δεδομένα), είπα να κάνω το πρώτο βήμα.

ΛΑΘΟΣ ΠΡΩΤΟ - "ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ. ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΌ": Ξεκινάω λοιπόν στο car.gr. Επειδή δεν είχα εμπειρία από αγορά από ιδιώτη θεώρησα καλή ιδέα να προτιμήσω μάντρα με καλές κριτικές. Προφανώς ήξερα τι παίζει στις μάντρες αλλά η λογική μου ήταν η εξής: στον μαντρά μπορούσες να διαβάσεις κριτικές από άλλους και πολλοί προσέφεραν τα αμάξια σε καλύτερα κατάσταση από ιδιώτες γιατί τα βάφουν, κτλ. Μακιγιάρισμα δλδ, αλλά μακιγιάρισμα που για να το κάνεις εσύ κοστίζει μάλλον περισσότερο. Στο κάτω κάτω σε αυτούς ήταν το επάγγελμα τους και κοιτούσα μόνο όσους είχαν ένα όνομα στην αγορά. Κατέληξα σε 2-3 μάντρες με καλές κριτικές στο google και στο facebook, χωρίς ιδιαίτερα παράπονα από αγοραστές.

(ΙΣΩΣ) ΛΑΘΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ - ΜΗΝ ΕΡΩΤΕΥΕΣΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΏΤΗ ΜΑΤΙΆ: Ερωτεύτηκα το πρώτο αμάξι που είδα. Ήταν μια βαθιά κόκκινη κλειω που γυάλιζε. Μέσα το αμάξι έμοιαζε καινούριο. Έξω δεν είχε κάτι ιδιαίτερο, πέρα από μια μικρή χρωματική διαφορά στο κάπω. Αλλά οκ, περίμενα να είναι βαμμένο. Ήξερα επίσης ότι όλα τα αμάξια αυτά ήταν εισαγωγής. Η λογική μου ήταν ότι δεδομένου ότι τότε ήταν αμάξι 3-4 χρόνων, δεν θα μπορούσε να έχει κάνει άπειρα χιλιόμετρα. Το αγόρασα με 140.000 χιλιόμετρα που μου ακούγονταν αληθοφανές και συμφωνούσε με την κατάσταση που έβλεπα. Θα μπορούσα να είχα κοιτάξει και άλλα αμάξια, αλλά θεωρώ αυτό το μικρότερο μου λάθος.

ΛΑΘΟΣ ΤΡΙΤΟ - ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΎΤΗΚΑ ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΜΟΥ: Γενικά είμαι άνθρωπος που προτιμώ να κάνω μόνος μου ό,τι μπορώ. Οπότε το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να ελέγξω εκτενώς το αμάξι. Το έβαλα μπρος, ακούγονταν οκ. Κοίταξα όσο μπορούσα ράμφη, πλαίσιο, κτλ. Δεν βρήκα κάτι ιδιαίτερο με εξαίρεση ένα αλλαγμένο φτερό μπροστά. Και ΕΔΩ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΤΑ ΩΡΑΊΑ. Λέω στον μαντρά ότι το αμάξι έχει αλλαγμένο φτερό και ότι μάλλον έχει τρακάρει. Μου λεει "που? δεν βλέπω κατι, μήπως ειναι βρωμιές...." Λέω εντάξει, στο κάτω κάτω δεν είναι μάλλον ιδιαίτερα σοβαρό και θα το ελέγξει και το συνεργείο που θα το πάω. Δυστυχώς ο μαντράς ήταν μακρία από όλα τα συνεργεία που ήξερα και δεν είχα ποτε renault οπότε - ο ΒΛΑΚΑΣ - είπα να μην τον ταλαιπωρήσω... Του λέω λοιπόν να φέρει το αμάξι σε ένα συνεργειο που βρήκα κοντά και είχα μιλήσει μαζί του, δούλευε με renault και επίσης είχα ακούσει καλά λόγια. ΕΔΩ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΤΑ ΠΙΟ ΩΡΑΙΑ...

ΛΑΘΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ - ΒΡΑΒΕΙΟ ΟΣΚΑΡ: Ο μαντράς πλήρωσε το συνεργείο όπου πήγα το αμάξι για να μου το παρουσιάσει οκ. Πηγαινούμε λοιπόν εκεί και λεει ο μαντράς "με θυμάσαι, είχα φέρει και πιο παλιά ένα αμάξι" και απαντάει ο μηχανικός "α. κατι μου θυμίζεις". Για γέλια και για κλάματα και θα δείτε γιατί. Μετά τον έλεγχο που κράτησε πολύ ομολογουμένως, ο μηχανικός μου λέει το αμάξι είναι καθαρό και όντως τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά. Του λέω το φτερό μπροστά είναι αλλαγμένο. Μου λέει "όχι οχι δεν ειναι τρακάρισμα, απλά τα ρομποτ στο εργοστάσιο δεν το βάφουν σωστά"..... Εν τέλει 1 χρονο μετά διαπίστωσα ότι είχα δίκιο. Το αμάξι ήταν όντως τρακαρισμένο και με στραβη τροχαλία στον συμπιεστή του air condition με αποτέλεσμα να τρώει τους ιμάντες.. Επίσης μου πήρε μονο 20 Ε για τον έλεγχο που δεν ταιριαζω με τον χρόνο που αφιέρωσε. Με προβλημάτισε αυτό, αλλά είπα οκ, μπορεί να ήταν τιμή γνωριμίας για να γίνω πελάτης του.

ΛΑΘΟΣ ΠΕΜΠΤΟ - ΤΟ ΠΡΟΣΦΑΤΟ (ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΤΡΑΓΙΚΟ): Πρόσφατα χαζεύοντας την άδεια κυκλοφορίας επεσε το μάτι μου στην ισχύ. Βλέπω P2 55kw. Λέω δεν μπορεί, δεν θυμάμαι σωστά την μετατροπή αλόγων και kw. Ο  μαντράς μου ελεγε πόσο γρήγορα είναι αυτά με τα 90 άλογα και ότι αυτά με τα 75 δεν παίρνουν τις... ρόδες τους. Αλλά και μηχανικός με είχε ρωτήσει αν ηταν το 110 ή το 90 και του ειχα πει το 90. Τσεκάρω τιμολόγια αγοράς, προκαταβολής, κτλ. Πουθενα δεν αναγράφονταν ισχύ και απο τον αριθμό πλαισιου είχαν γράψει μόνο τα τελευταία νούμερα.... Οπότε το κόλπο ήταν διπλό.... Πριν την αγορά δεν μπορούσα να ελέγξω (εκτός αν είχα φροντίσει να πάρω όλο τον αριθμό πλαισίου - που δεν το έκανα - τεράστιο λάθος) ότι ήταν οντως αυτό με τα 90 άλογα και μετά την αγορά δεν είχα τρόπο να αποδείξω ότι είχαμε συμφωνήσει στα 90 άλογα... Προφανώς ένιωθα το αμάξι αργό όλα αυτά τα χρόνια, αλλά θεωρούσα οτι απλά ήταν ταλαιπωρημένο. Δεν είχα και ποτέ ξανα diesel οπότε θεωρούσα ότι για αυτό όλοι τα θεωρούσαν αργά...

ΡΕΖΟΥΜΕ: Ο μαντράς πλήρωσε τον μηχανικό για να με βγάλει τρελό ότι το αμάξι ήταν τρακαρισμένο και να μην πει τίποτα για το ότι είχε 75 αντί για 90 άλογα. Αν είχα πάρει τον αριθμό πλαισίου και είχα κάνει τον έλεγχο πριν την αγορά θα το είχα βρει. Προφανώς δεν μπορώ να αποδείξω τίποτα από τα παραπάνω και είναι όλα δικά μου σφάλματα. Για αυτό τα γράφω για να υποψιάσω τους νέους που μπορεί να θέλουν να κάνουν παρόμοια αγορά σχετικά με το οτι δεν μπορούν να εμπιστεύονται κανέναν και να ψάχνουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Για τους μαντράδες είμαστε τα θύματα, όχι πελάτες, οπότε πάντα θα βρουν τρόπο να μας κλέψουν.


Στα θετικά βέβαια το αμάξι δεν έχει βγάλει κάτι ιδιαίτερο, είναι πολύ οικονομικό και πατάει πολύ καλά. Παρόλα αυτά έχω ξενερώσει τόσο - κυρίως με τη συμπεριφορά μου - που θέλω να το δώσω. 
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#806292 αφου σου εχει βγει καλο,μην μιλας καθολου.
Οντως εκανες πολλα λαθη.
Στο επομενο θα εισαι πιο προσεκτικος.
Πηγαινε καντου ενα προγραμματακι ,το 75 ιππων ειναι ολοιδιο στα παντα ολα με το 90 ιππων.
Πανε στα 125 αλογα με 26 κιλα ροπη.Αλλο αυτοκινητο με αυτοπου εχεις τωρα.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#806294
dimviii έγραψε:αφου σου εχει βγει καλο,μην μιλας καθολου.
Οντως εκανες πολλα λαθη.
Στο επομενο θα εισαι πιο προσεκτικος.
Πηγαινε καντου ενα προγραμματακι ,το 75 ιππων ειναι ολοιδιο στα παντα ολα με το 90 ιππων.
Πανε στα 125 αλογα με 26 κιλα ροπη.Αλλο αυτοκινητο με αυτοπου εχεις τωρα.

Αυτο.

Αφου σου βγηκε καλο μεχρι στιγμης, ενα προγραμματακι θα το απογειωσει
Άβαταρ μέλους
By bill33
#806301 Το έψαξες και με site τύπου https://www.autodna.com/ ?Εστω και τώρα μπορεί να μάθεις πολλά.
Ακόμα και απο το https://idconnect.renaultgroup.com/?gig ... rect=False
μπορείς να βρεις ενδιαφέροντα πράγματα.Πότε έκανε σέρβις ,χλμ κλπ.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#806304 'Οτι σου είπαν οι παραπάνω.
Προσωπικά θα πήγαινα στα 90 ατίθασα και με τον καιρό τα υπόλοιπα.
Αφού δεν έχεις ουσιαστικά θέματα όλα καλά, συνεχίζεις ακάθεκτος.
Άβαταρ μέλους
By glf
#806315 Και γω θα πω, μη σκας με τον εαυτό σου. Ένα μάθημα ήταν και μάλιστα φτηνό. Άλλοι να δεις τι έχουν πάρει και τι τους βγήκε.

(και δε μιλάμε καν για BMW αχαχαχα)
Άβαταρ μέλους
By George_Prix
#806316 Φιλαρακο το να παραδεχτεις ποσο κοροιδο πιαστηκες και ποσα πολλα λαθη εκανες για να βοηθησεις τους υπολοιπους, θελει μεγαλα μπαλακια. Σε ευχαριστουμε για το ποστακι :s_howdy