Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By theo13
#622302
diplomat έγραψε:
theo13 έγραψε:Ίσως τότε το βάρος να πρέπει να το αναλάβει ο ιδιωτικός τομέας (aka ασφαλιστικές) :whistlink:


Δεν είναι και τόσο απλή η διαχείριση αυτού του βάρους, και δε μιλάω για οικονομικά μεγέθη (εν πολλοίς συμφωνώ ότι θα ζεσταινόταν η αγορά και θα κάλυπτε ένα κομμάτι), μα για το πλασάρισμα στους ιδιοκτήτες. Μια άκρως επιθετική πολιτική όπως η κατακόρυφη αύξηση των τελών θα καταρράκωνε τη δημοτικότητα του όλου πρότζεκτ εν τη γενέσει του.


Συμφωνώ και γι αυτό μίλησα με bonus για απόσυρση και αγορά νέου ή μεταχειρισμένου EURO 5+. Και δε μιλάω για ποσά 400 και 500 ευρώ για απόσυρση. Το λιγότερο θα έπρεπε να είναι 1500.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#622304
theo13 έγραψε:Κατά την γνώμη μου ένα σοβαρό κράτος θα έδινε σοβαρά αντικίνητρα για την κυκλοφορία των πολύ παλαιών οχημάτων ώστε αυτά να πάρουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το δρόμο της απόσυρσης. Η λογική που έχω στο μυαλό μου λέει ότι έχεις π.χ. ένα Χιουντάι, Όπελ, Φίατ ή οτιδήποτε του 1990 (και πίσω) έχεις κάτι με μηδενική σχεδόν αξία.
Αν σε αυτά τα αυτοκίνητα βάλεις ένα μ.ο. τελών 300-800 ευρώ (κλιμακωτά από 1000-2000 κυβικά) ο άλλος θα αναγκαστεί να το διώξει. Αν είναι ένα αμάξι που αξίζει π.χ. μια καλοδιατηρημένη Mercedes μπορεί να το κρατήσει, αλλά σε αυτή την περίπτωση το καλοδιατηρημένο δεν είναι πρόβλημα για τους δρόμους. Ιδιαίτερα δε αν δώσεις bonus απόσυρσης για αυτά π.χ. 1500 ευρώ, στις περισσότερες περιπτώσεις το όφελος απόσυρσης ξεπερνά κατά πολύ την αξία του αυτοκινήτου.
Για όσους δε στραφούν αναγκαστικά (αν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για κάτι καλύτερο) σε μεταχειρισμένα της δεκαετίας του 2000+ πάλι το συνολικό όφελος θα είναι θετικό αφού αυτά τα οχήματα τουλάχιστον θα είναι καλύτερα τεχνολογικά από αυτά που αντικαθιστούν και κυρίως σε όρους ασφάλειας (π.χ. στάνταρ ABS- airbags).

Noμίζω μια τέτοια φόρμουλα δεν είναι δύσκολο να φτιαχτεί και μπορεί να ζεστάνει και την αγορά.


To 2009 eδωσαν κινητρα να κινηθεί η αγορα με το 50% εκπτωση στον φορο ταξινόμησης και μετα η χωρα χρεοκοπησε.
Που θα βρεθουν όλα τα χρηματα που χρειαζονται για να ανανεωθει ο στολος των αυτοκινητων (που είναι 6 εκατ νομιζω)?

Και να γινει κατι τετοιο τα χρηματα θα φυγουν σε διαφορες Ευρωπαικες χωρες και Τουρκια οπου κατασκευαζονται τα αυτοκίνητα. Η χωρα θα καταστραφει οικονομικα. Το σωστο είναι πρωτα να εξασφαλιστεί ένα εργοστασιο στην Ελλαδα που μπορει να παραγει πχ υβριδικα αυτοκίνητα και μετα να δοθουν κινητρα. Αν δεν εχουμε εργοστασια το σωστο είναι να αυξηθουν οι φοροι στα καινουρια και να ελεγχοντε αυστηρα τα παλια για την κατασταση που βρισκοντε.
Άβαταρ μέλους
By Asimov
#622305 Για να είναι τέτοια τα ποσά, θα έπρεπε στη μεγάλη πλειοψηφία των ταξινομησεων να χαρίζεται, εκτός από το σχετικό τέλος, και μέρος από το ΦΠΑ.
Στην Ελλάδα του 2020 αυτό είναι απίθανο να συμβεί.
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#622308 Εγώ θα το ξαναυπενθυμίσω, κάποιος που έχει ένα χρέπι 20ετιας που η αξία του δεν υπερβαίνει τα 1000€ και το κρατάει δε σημαίνει ότι το κρατάει για συναισθηματικούς λόγους ή οτιδήποτε άλλο, σημαίνει ότι δε μπορεί να αγοράσει άλλο που κοστίζει πάνω πχ από 5000€. Γιατί κάτι κάτω από αυτό το ποσό και μεταγενέστερης χρονολογίας να είναι πάλι χρέπι θα είναι και για να γίνει αυτοκίνητο θα θέλει κάμποσα €€€ ακόμα.

Αναλογικά με το βασικό μισθό, την γενική οικονομική κατάσταση και την πλέον τιμή της βενζίνης πρέπει να είναι πολύ μ......ας κάποιος για να γονατίσει με υψηλά τέλη οικονομικά έναν μεροκαματιάρη και να του ορίσει αντικίνητρο για να πουλήσει το χρέπι του ενώ γνωρίζει ότι δε μπορεί να πάρει κάτι άλλο.
Τα 1500€ έτσι σκέτο είναι αστείο ποσό. 1500€+ έκπτωση με μικρή προκαταβολή και 120 άτοκες δόσεις των 100€ για ένα αυτοκίνητο ~15.0000€ θα ήταν πολύ καλό κίνητρο αλλά σίγουρα είναι όνειρο θερινής νυκτός.
Εδώ βλέπουμε σύγχρονα αυτοκίνητα τα οποία είναι κάκιστα συντηρημένα και μάλιστα μπορεί να είναι σε πολύ χειρότερη κατάσταση από κάποια διπλάσιας χρονολογίας λόγω του ότι δεν μπορούν να τα συντηρήσουν, εξίσου επικίνδυνα είναι κι αυτά.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#622328 Σχετικά με το αν το αυτοκίνητο (παλιό ή νεότερο) είναι χρέπι, υπεύθυνα είναι τα ΚΤΕΟ, τα οποία θα έπρεπε να λειτουργούν σωστά ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η ζωή του οδηγού και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.

Σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας και τα αντικίνητρα, νομίζω πως θα είχαν αξία αν έμπαιναν σε αυτοκίνητα περίπου 10 ετών. Πριν το αυτοκίνητο χάσει εντελώς την αξία του και στην φάση που πλέον έχει αρκετά χιλιόμετρα στην πλάτη του και υπάρχει κίνδυνος να βγάλει σοβαρά προβλήματα. Σε συνδυασμό με μία έκπτωση / απόσυρση στην τιμή αγοράς, ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης είναι αρκετά πιο εύκολο να πεισθεί για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

Αντιθέτως, όταν έχεις 20 χρόνια το ίδιο αμάξι και η αξία του έχει πέσει στο χιλιάρικο, θέλεις άλλα 15 χιλιάρικα για να πάρεις ένα καινούργιο αξιοπρεπές μικρομεσαίο. Που θα τα βρεις αυτά τα λεφτά; Και απόσυρση να προσφέρουν, θα θέλεις ας πούμε 13 χιλιάρικα. Δεν νομίζω πως κάποιος που δεν έχει 15 χιλιάρικα έχει τα 13 και απλά κρατάει το σαραβαλάκι του περιμένοντας να μαζέψει τα υπόλοιπα :lol:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#622334 το θεμα ειναι ως "κρατος" τι θες.....

α. Να εξυγειανεις το στολο αυτοκινήτων ( για ΧΨΖ λογους)
ή
β. Να πιασεις τους "εχοντες και κατεχοντες".

Αλλα πρεπει να κανεις για το μεν, άλλα για το δε....
ιδανικό θα ηταν προφανως για το 1. να υπηρχε και ελληνική αυτοκινητοβιομηχανια αλλα αυτα τα θεματα τα εχουμε "τελειωσει" προ πολλου........... ηλιος θαλασα και μουΖακα ειναι τα "προϊόντα" μας....

Οπως ειπε και ο Διας αυτος που κραταει το χρεπι του δεν ειναι γιατι το αγαπαει... για αυτα υπαρχουν διαδικασίες "ιστορικά" Youngtimer και παει λεγοντας...
το θεμα ειναι τι κανεις με αυτους που δεν μπορουν να διαθέσουν το ευλογο ποσό που απαιτειται - για καποιους ευλογους λογους....
Γιατι αντε και "στελνω" το ΚΙΑ με - οριακα - 1500 ευρω τι παίρνω στο μεγεθος του sportage?
και πόσα θα θελει να το "φερω" στην κατάσταση αξιοπιστίας του ΚΙΑ?

Ισως "κατι σαν" leasing ( πχ για αυτοκινητα 10ετίας πχ. οχι του κουτιου) να ήταν μια κάποια λυση αν και δεν εχω τις γνωσεις να το ζυγίσω οικονομικά...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#622339
theo13 έγραψε:Κατά την γνώμη μου ένα σοβαρό κράτος θα έδινε σοβαρά αντικίνητρα για την κυκλοφορία των πολύ παλαιών οχημάτων ώστε αυτά να πάρουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ το δρόμο της απόσυρσης. Η λογική που έχω στο μυαλό μου λέει ότι έχεις π.χ. ένα Χιουντάι, Όπελ, Φίατ ή οτιδήποτε του 1990 (και πίσω) έχεις κάτι με μηδενική σχεδόν αξία.
Αν σε αυτά τα αυτοκίνητα βάλεις ένα μ.ο. τελών 300-800 ευρώ (κλιμακωτά από 1000-2000 κυβικά) ο άλλος θα αναγκαστεί να το διώξει. Αν είναι ένα αμάξι που αξίζει π.χ. μια καλοδιατηρημένη Mercedes μπορεί να το κρατήσει, αλλά σε αυτή την περίπτωση το καλοδιατηρημένο δεν είναι πρόβλημα για τους δρόμους. Ιδιαίτερα δε αν δώσεις bonus απόσυρσης για αυτά π.χ. 1500 ευρώ, στις περισσότερες περιπτώσεις το όφελος απόσυρσης ξεπερνά κατά πολύ την αξία του αυτοκινήτου.
Για όσους δε στραφούν αναγκαστικά (αν δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για κάτι καλύτερο) σε μεταχειρισμένα της δεκαετίας του 2000+ πάλι το συνολικό όφελος θα είναι θετικό αφού αυτά τα οχήματα τουλάχιστον θα είναι καλύτερα τεχνολογικά από αυτά που αντικαθιστούν και κυρίως σε όρους ασφάλειας (π.χ. στάνταρ ABS- airbags).

Noμίζω μια τέτοια φόρμουλα δεν είναι δύσκολο να φτιαχτεί και μπορεί να ζεστάνει και την αγορά.


Το θέμα είναι όμως (αν και σωστό σαν σκεπτικό), πως θα επιβαρύνεις σημαντικά πολλούς ανθρώπους που δεν μπορούν να το αντέξουν... Γιατί δεν νομίζω πως πολλοί θέλουν να κυκλοφορούν με το Zastava του 1986... :lol:

Με μία καλή επιδότηση κάτι γίνεται βέβαια... :hmmm:


panos2171 έγραψε:
Αναλογικά με το βασικό μισθό, την γενική οικονομική κατάσταση και την πλέον τιμή της βενζίνης πρέπει να είναι πολύ μ......ας κάποιος για να γονατίσει με υψηλά τέλη οικονομικά έναν μεροκαματιάρη και να του ορίσει αντικίνητρο για να πουλήσει το χρέπι του ενώ γνωρίζει ότι δε μπορεί να πάρει κάτι άλλο.


Γι΄αυτό και δεν θα το απέκλεια... :lol:
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#622342 Προσωπικά, σαν άτομο που ανήκει στην κατηγορία κατόχων χρεπίων 20+ ετών, θα κοίταγα βασικά για αυτοκίνητα γύρω στη δεκαπενταετία.
Με μια επιδότηση ίίίσως θα μπορούσα να χτυπήσω κάποιο στόχο στα 7,000 (ballpark νουμεράκι).

Είναι απολύτως ξεκάθαρο πάντως ότι το χρέπι μου το κρατάω αποκλειστικά και μόνο για τους παρακάτω λόγους:
-Χαμηλό σήμα.
-Χαμηλή κατανάλωση.
-Χαμηλά κόστη σέρβις (feat. μεγάλη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών).
-Το έχω σχεδόν δέκα χρόνια και ξέρω το ιστορικό του.
Ο βασικός παράγοντας που δε μπορώ να πάω σε κάτι καινούριο λοιπόν είναι το κόστος αγοράς συνδυαστικά με την ανασφάλεια του αγνώστου.

Επίσης, επειδή οι έλεγχοι είναι για κλωτσίτσες, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τελειωμένα αυτοκίνητα αναφορικά με την οδηγική τους συμπεριφορά και τους ρύπους. Σε ένα ιδανικό σενάριο, θα ήθελα μέχρι το 2030 να υπάρχει ηλεκτρική αυτοκίνηση εύκολα προσβάσιμη στα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, να περάσουμε δηλ. έτσι ένα βήμα "εξέλιξης" του στόλου με κατευθείαν πέρασμα στα ηλεκτρικά. Πρακτικά, πολύ φοβάμαι ότι θα βλέπουμε ακόμη Κορόλες του '94... :(
Άβαταρ μέλους
By edmond
#622351 Συμφωνώ με προλαλήσα.
Το δικό μου, αισίως 15 ετών, το γνωρίζω απ' έξω όσον αφορά την μηχανική του κατάσταση. Το να πας σε κάποιο μτχ 5+ ετίας(υποτίθεται ανεκτό οικοκονικά), ενέχει ένα κάποιο ρίσκο όσον αφορά τον νέο κύκλο που θα πρέπει να ανοίξει κάποιος για την συντήρηση(κυρίως εμβόλιμη). Για εγγύηση δεν συζητάω καν βέβαια.
Να προσθέσω το προφανές, ότι στις προηγούμενες αποσύρσεις(τω καιρώ εκείνω), τα λεφτά του κοζμάκη φτούραγαν περισσότερο απ' ότι τώρα και έτσι αγοράστηκαν οι τότε κορόλες στην θέση κάτι GS-GSA, και λοιπόν αρχαίων Austin, πισωκίνητων γιαπωνέζικων κτλ.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#622357 Δεν μπορείς να αποκλείσεις καθόλου αυτό το disrupt πάντως, δλδ την κατα ένα μεγάλο βαθμό απ ευθείας μετάβαση σε ηλεκτρικό.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#622369 Όταν ένα όχημα δεν έχει στουκαρει, πως ακριβώς είναι επικίνδυνο, εφ όσον έχει συντηρημένα φρένα, λάστιχα, φώτα, σύστημα διεύθυνσης αμορτισέρ, ( περασμένο σωστά ΚΤΕΟ δλδ??)
Πέρασα εχτές το Juke του 12. 80000χλμ. Γιατί θα πρέπει να σκέπτομαι σε Χ χρόνια αντικατάσταση?? Επειδή δεν με ειδοποιεί αν ξεφύγω από λωρίδα??? .
Το Aygo 2006, γνωστή ποσότητα με τα ελλατωματα της να ξοδεψω ακόμα 5 χιλιάρικα για να κάνω 500 χλμ το μήνα σε αστικό περιβάλλον???
Για το 2.24v τι να κάνω? Πληρώνω για γούστα περασμένης 30 ετιας, που διασκεδάζω σε στροφηλικια, και ευθείες όσο με παίρνει και μπαίνω ξάπλα μέσα. Ήχος και τράβηγμα μπλοκέ κλπ λάδια ξυδια, τακάκια, λάστιχα με 200 ευρώ το χρόνο τέλη...για τους 3 μήνες και τέλος.
Χαιρετίσματα στην εξουσία με τις νέες τεχνολογίες...

< Note >
Άβαταρ μέλους
By 224v
#622382
Miatakias έγραψε:πρέπει να συνδέσουμε τα τέλη κυκλοφορίας με τις νέες τεχνολογίες
Να συνδέσουμε τα τέλη των νέων οχημάτων με τις νέες τεχνολογίες.!!!!!!

< Note >
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#622412 Το βασικό θέμα είναι η αντιρρυπαντική τεχνολογία και όχι αν έχει μιμπλικια. Θεωρητικά ένα Euro2 ρυπαίνει περισσότερο από ένα euro5.

< Note >