mcduck έγραψε:Μιλάμε για τη μετάβαση από το NEDC στο WLTP τρόπο μέτρησης που θα γίνει σταδιακά.
Υπάρχει επίσημο site: http://wltpfacts.eu/when-will-wltp-changes-take-place/
Το ζουμί είναι ότι σταδιακά θα εφαρμοστεί το WLTP, αρχικά για καινούρια μοντέλα, και από του χρόνου για όλα τα καινούρια αυτοκίνητα (ακόμα και για υπάρχοντα μοντέλα).
Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα, άρα όλα τα αυτοκίνητα που θα έχουν μέτρηση κατά WLTP θα έχουν και υψηλότερη τιμή στα CO2.
Αυτό ακριβώς.
Οι αλλαγές δεν αφορούν μόνο τα ντίζελ και θα εφαρμοστούν σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Το βρίσκω εξαιρετικά απίθανο να αλλάξουν οι κλίμακες CO2 αναδρομικά για όσα είναι ήδη σε κυκλοφορία (αυτό που θα γίνει είναι ότι και όταν έγινε η αλλαγή υπολογισμού τελών από τα κυβικά στις εκπομπές CO2). Κλασσική δημοσιογραφία του κώλου.
Για το WLTP πάντως, είναι ανάγκη να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατόν. Ο κύκλος NEDC είναι εντελώς παρωχημένος και αφήνει μεγάλο περιθώριο για "μασάζ" στις συνθήκες από τη πλευρά του κατασκευαστή για να βγαίνουν πιο ευνοϊκά νούμερα (λχ. επιτρέπεται να δοκιμάζονται τα αυτοκίνητα χωρίς υαλοκαθαριστήρες ή εξωτερικούς καθρέφτες ). Σύμφωνα με έρευνα που βρήκα, οι πραγματικές καταναλώσεις και εκπομπές CO2 ήταν +35% σε σχέση με το NEDC το 2014 και υπολογίζεται να φτάσουν το +49% το 2020.
edit: Πηγή στοιχείων για όποιον ενδιαφέρεται περαιτέρω:
https://www.theccc.org.uk/publication/i ... emissions/