Και για να μην ξαναγράφουμε τα ίδια, με τον ορθολογισμό των τελών κυκλοφορίας, θα εκλείψουν τα φαινόμενα ξένων πινακίδων. Εκεί να δεις πόσα λεφτά χάνουμε. Επίσης θα πληρώνουν και οι τουρίστες ΤΚ, με τα εκατομμύρια λίτρα που καταναλώνουν κάθε χρόνο.
Στο φινάλε ας αλλάξουν την ονομασία, σε φόρο κατοχής κυβικών εκατοστών αέρα της μηχανής.
Κανένα πρόβατο δε σώθηκε βελάζοντας
Το έχουμε ξαναπεί, θα μπορούσε να γίνει αυτό με την βενζίνη στο 0.80 με 1 ευρώ βαριά.
Πλέον δεν.... Εκτός και αν θέλουμε να έχουμε παγκοσμίως την ακριβότερη βενζίνη.
Α και για να μην εθελοτυφλουμε θέλω και υγραέριο στο 1.5+ ευρώ και ντίζελ στο 2ευρο.
Κανένα πρόβατο δε σώθηκε βελάζοντας
Κανένα πρόβατο δε σώθηκε βελάζοντας
Και βέβαια, με τη σημερινή τιμή των καυσίμων, τα έχουμε ήδη διπλοπληρώσει.
ΤΙΝΑΦΤΟΡΕ
Καμπαλα πως καταντήσαμε έτσι; Ποστ με παραπομπές; Ούτε ένα εμοτικον; Ούτε ένα gif;
Προτείνω αποκλεισμό του χρήστη για κάνα δίμηνο από όλα τα τοπικά εκτός από τα Μπλοκια Τροχαίας.
ΝΑ ΣΥΝΈΛΘΕΙ.
α) επειδή γίνεται αναφορά επί προσωπικού για την τοποθέτησή μου στο συγκεκριμένο θέμα, κυριολεκτικά στα παπάκια μου. Τα χρήματα αυτά είναι μια σταγόνα στον ωκεανό(κλέβω ατάκα από red monster), από αυτά που πληρώνω κάθε χρόνο στους νταβατζηδες. Συγνώμη στο ελληνικό δημόσιο εννοούσα. Θα μπορούσα ΠΟΛΥ εύκολα να πάρω αμάξι με ξένες πινακίδες. Γερμανικές ή Βουλγάρικες. Δεν το κάνω καθαρά για να μην προκαλέσω στο μικρό περίγυρο ενός χωριού. Επιπλέον κάνω πάνω από 30.000 χλμ το χρόνο, οπότε και με αυτό που προτείνω, πάλι αρκετά θα πλήρωνα. Επιπλέον ο φόρος πολυτελείας, είναι διπλάσιος από τα τέλη που πληρώνω.
β) ξεκινάω, λέγοντας ότι είναι θέμα ΔΙΚΑΙΟΥ να κατανεμηθεί σύμφωνα με την κυκλοφορία τα τέλη ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ. Οτιδήποτε άλλο πλην της μεταφοράς των βαρών σε αυτούς που κυκλοφορούν, είναι άδικο.
γ) ένας συνδυασμός όλων των παραμέτρων θα ήταν ότι πιο δίκαιο, αν υποθέσουμε ότι μιλάμε για ένα φόρο κατοχής. Για την κατοχή όμως ήδη πληρώνουμε-ουν υπεριπλάσια ποσά των τελών για φόρο πολυτελείας. Οπότε η κατοχή κυβικών είναι ΗΔΗ φορολογημένη και δε θα έπρεπε να μπαίνει στην εξίσωση. Οπότε αξία-ρύποι-μέγεθος θα μπορούσαν να είναι παράμετροι. Και οι ρύποι ανάλογα με τον τόπο διαμονής. Δεν είναι το ίδιο να μένεις στην Αθήνα με το να μένεις στα Άγραφα.
δ) τα επαγγελματικά οχήματα περνάνε τα καύσιμα στα έξοδά τους. Επιπλέον είναι εντελώς παράλογο να πληρώνουν 130€ τέλη τα 4πορτα αγροτικά που το 99% των χλμ τους είναι για ιδιωτική χρήση. Και δεν ξέρω που μένετε εσείς, αλλά εδώ που είμαι εγώ, έχουν αντικατασταθεί τα ΙΧ "κούρσες" από ΦΙΧ-αγροτικά 4πορτα. Τα οποία ζυγίζουν κάτι τόνους και καίνε τον άπατο.
ε) κάποιων η δουλειά είναι μακριά από τον τόπο διαμονής τους. Και;;;; Θα πρέπει να το επιβαρύνονται κάποιοι άλλοι; Μετακομίζεις ή ψάχνεις δουλειά κοντά στο σπίτι σου ή ζητάς να σου καλύψει τα έξοδα η εταιρεία.
στ) καλή η καραμέλα για το κόστος μεταφοράς προϊόντων από τις μεταφορικές, αλλά μιλάμε για ψίχουλα. Μιλάμε για φορτία πολλών χιλιάδων € συνήθως. Επιπλέον το κόστος συντήρησης και απόσβεσης την επένδυσης της "νταλίκας" + το κόστος του προσωπικού είναι επίσης πολλαπλάσιο μιας αύξησης 10 λεπτών/λίτρο. Δε λέω ότι δε θα ανέβουν κάπως οι τιμές. Αλλά αυτό θα γίνει με αφορμή την αύξηση των καυσίμων, και για την αισχροκέρδεια των μεταφορικών. Όχι γιατί θα ήταν πραγματικά απαραίτητο. Έχω φίλο με μεταφορική στο Καλοχώρι.... Οι χρεώσεις είναι ότι να'ναι. Ειδικά το καλοκαίρι μου ξεφορτώνουν καθημερινά μεταφορικές 2-3 φορές κάθε μέρα.... Κοιτάξτε το παράλογο.... Μεταφορική Ομόνοια από Αθήνα.... 3€ ανά δέμα(συγκεκριμένο πάντα) από Αθήνα για Θεσσαλονίκη. Και οι 4 μεταφορικές που έρχονται Θεσσαλονίκη-Νικήτη χρεώνουν άλλα 3€ ΟΛΕΣ. Δηλαδή 3€ για 550χλμ ο ένας και 3€ για 110χλμ ο άλλος(άλλες)....
Και για να το κλείνουμε το θέμα, γιατί ανακυκλωνόμαστε στα ίδια. Στην Αγγλία έτσι, στη Γερμανία αλλιώς, στη Βουλγαρία αλλιώτικα. Στην Ελλάδα των 525€ ελάχιστου μισθού είναι παράλογο να ζητάς 1000ρικο για αυτοκίνητο που κοστίζει 1500€(περίπτωση dimsabas). Και ναι, να γίνει δίκαιο2 υπολογισμός για κάθε περίπτωση. Ακόμα και για κάθε ένα μοντέλο. Τόσο δύσκολο είναι; Γιατί να υπάρχουν αδικημένοι και ευνοημένοι;
Κανένα πρόβατο δε σώθηκε βελάζοντας
Δεν γίνεται τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου πάλι ούτε πρέπει να ισχύει να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα.
Επίσης δεν πρέπει ένα λάθος ή εν προκειμενω μια στρεβλή κατάσταση του παρελθόντος να εξακολουθεί να επιβιώνει και σήμερα και ακόμα χειρότερα στο μέλλον.
Τα κερατιατικα τέλη προ 2010 έχουν ήδη κάνει μεγάλο κακό αλλά κάθε χρόνο κάνουν και λιγότερο. Άλλος κατάθεσε πινακίδες, άλλος όπως εγώ τα σκοτωσαμε ως stop loss λύση τελείωσε, μειώνεται και ο χρόνος ζωής των οχημάτων πια.
Πάει τελείωσε αυτό. Να πάμε παρακάτω με κάτι πιο ρεαλιστικό και διαχρονικό ίσως ή απλά ως τέλος να επιβαρύνεται η χρήση.
Τα αμάξια είναι προς χρήση (και άρα ολα τους τα κόστη έπρεπε να είναι αναλογικά αυτής) όχι ακίνητα να επιβαρύνονται που υπάρχουν.
Είτε το χρησιμοποιείς είτε όχι, συνεχίζει να πιάνει χώρο στο δρόμο, συνεχίζεις να χρειάζεσαι ένα σετ δρόμων, ανθρώπων, υπηρεσιών που βρίσκονται κάθε μέρα εκεί κλπ.
Για αυτό, για μένα τέλη κυκλοφορίας καλώς υπάρχουν ως πάγιο, κάποια τέλη στο καύσιμο καλώς υπάρχουν γιατί καλύπτονται και οι δύο πλευρές (κατοχή/πάγιο και χρήση/μεταβλητό). Το πώς καθορίζονται, το πώς υπολογίζονται και πού πάνε τα χρήματα φυσικά είναι άνευ σοβαρής συζήτησης...;)
Αυτό που νομίζω ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό, ίσως και παραπάνω από το να είναι δίκαια, είναι να είναι σταθερά σε βάθος χρόνου. Τουλάχιστον έτσι, ακόμα και αν είναι στρεβλωτικά προς την αγορά, να διατηρείται η εμπιστοσύνη στο κράτος.
Οι απαντήσεις χρηστών ίσως περιέχουν διαστρεβλώσεις
Το κανάλι μου στο YouTube:
Προσωπική επικοινωνία: