Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#854262
Serf έγραψε:Έχεις δίκιο, δεν το έχεις πει :vava:

PaNick67 έγραψε:Δεν σας αφορά δηλαδή αφού φορτηγά παίρνετε ελεύθερα.
Πάντως και έτσι να μην ήταν σου είχα λύση.
Θα έλεγες του αφεντικού να σας πάρει ηλεκτρικά Tesla, οπότε για κάθε ένα τέτοιο θα μπορούσε να αγοράσει τρία συμβατικά.

.


Πότε έχω πει ότι έχω πρόβλημα να πάρω Τέσλα; :hmmm: :hmmm:


Το να κράζουμε τις μ@λ@κίες της εταιρείας δεν σημαίνει μίσος για την εταιρεία, ούτε προφανώς παρωπίδες, Όταν / αν έρθει ποτέ η ώρα που θα πάρω κι εγώ εταιρικό, θα τα βάλω κάτω και θα αποφασίσω με τα δεδομένα που θα έχω. Και την BMW κράζω για την αναξιοπιστία της, αλλά πολύ άνετα θα έπαιρνα χθες μία για εταιρική. Εξάλλου, το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου είναι αυτό που σου πληρώνει άλλος. :rtfm:

Ηλεκτρικό δεν πρόκειται να πάρω με δικά μου λεφτά τουλάχιστον για μία δεκαετία γιατί είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε σημαντικές αλλαγές τα επόμενα 5-10 χρόνια που θα επηρρεάσουν αρνητικά κατά πολύ τις αξίες τους σαν μεταχειρισμένα (πχ solid state μπαταρίες). Το αν έχω δίκιο θα φανεί...
Άβαταρ μέλους
By markvag
#854264
Anonymous Founder έγραψε: Θεωρώ πάντως πως ο νόμος το έχει προβλέψει.


Ευτυχώς αυτό το έχει προβλέψει, όντως! :s_yes
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#854280
markvag έγραψε:Το θέμα μας στον τίτλο. Τί επιλογές υπάρχουν σε ηλεκτροκίνητα ή plug-in hubrid pick-up, στην Ελλάδα ΣΗΜΕΡΑ!

Με ένα ψάξιμο που έκανα, το μόνο που βρήκα είναι το Ford Ranger που η Ford δήλωσε ότι εντός του 2024 θα το βάλει στην παραγωγή (ως plug-in) και κάπου στο 2025 θα το φέρει και Ευρώπη (και φαντάζομαι και Ελλάδα). Κατά τ' άλλα διακρίνω παντελή έλλειψη προσφοράς σε αυτή την κατηγορία. Toyota, όχι, Nissan όχι (με μία ματιά που έριξα, ούτε καν το Navarra δεν υπάρχει στο site της αντιπροσωπείας... τί γίνεται; :ninja: ), Ford σε 1+ χρόνο, Isuzu καλό ανέκδοτο, VW τίποτα, Mazda ούτε καν στο site δεν έχει το απλό, δεν ξέρω αν ξεχνάω κανέναν...

Το πρόβλημα είναι πως από 01/01/2024 θα πρέπει το 25% των νέων αγορών αυτοκινήτων για τις εταιρείες να είναι οχήματα είτε 100% ηλεκτρικά, είτε υβριδικά με εκπομπές κάτω από 50gCO2, δηλαδή plug-in... Πράγμα που σημαίνει πως πολλές εταιρείες που έχουν εργοτάξια κάθε μορφής θα έχουν θέμα. Και για να πω την αλήθεια, η αφορμή για το συγκεκριμένο θέμα, πέρα από την εγκυκλοπαιδική απορία που είχα εδώ και καιρό ήταν και συζήτηση που είχα στη δουλειά σήμερα...

Εάν ξέρετε κάτι είστε ευπρόσδεκτοι!


Έχεις το ΦΕΚ ;
Edit

Είδα ότι έκανες διαχωρισμό μεταξύ ΙΧ και ΦΙΧ
Άβαταρ μέλους
By vasilis
#854371 Μάρκο κοίτα να δεις πως έχει το πράγμα. Ελλάδα Pickup έρχονται αυτη τη στιγμή μόνο hilux, dmax, amarok, ranger.

Ranger έχει ανακοινώσει plugin hybrid για μέσα στο 2024 και παραδώσεις Ευρώπη καλό 2025.
VW δεν έχει ανακοινώσει κάτι, αλλά λόγο αδελφοποίησης με ford, ίσως παρουσιάσει κάτι ανάλογο.
Navara οι φήμες λένε ότι θα πάει κατευθείαν σε ηλεκτρικό με μπαταρίες solid state
Hilux έχει ανακοινώσει 48V hyblid για το 2024, και επίσης κάνει δοκιμές για υδρογόνο και full electric.
Dmax έχει ανακοινώσει ηλεκτρικό για το 2025
Mitsubishi L200 έβγαλε πριν λίγο καιρό facelift (diesel). Άγνωστο αν θα έρθει Ευρώπη

Με αυτονομίες πάντως κάτω από 400χλμ, δεν βλέπω πως μπορούν να χτυπήσουν τα diesel που είναι κοντά στα 700-800χλμ :hmmm:

Προσωπική μου άποψη είναι ότι μόνο κάτι σε hybrid μπορεί να σταθεί στην αγορά, έτσι ώστε να μην έχεις θέμα με την αυτονομία, αλλά και να γλιτώνεις από τους παραλογισμούς με τα euro 6-7, δακτύλιους κτλ.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#854411 Μπορεί σε αμέρικα να είναι αλλιώς αλλά το θέμα της αυτονομίας νομίζω δεν υπάρχει για τη συνήθη χρήση αυτού του είδους οχημάτων σε Ευρωπαϊκές/Ελληνικές συνθήκες. Μάστορας, αγρότης, κηπουρός κλπ πόσο μακριά θα πάνε, γενικά τοπική χρήση κάνουν συνήθως.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#854421
vasilis έγραψε:Μάρκο κοίτα να δεις πως έχει το πράγμα. Ελλάδα Pickup έρχονται αυτη τη στιγμή μόνο hilux, dmax, amarok, ranger.

Ranger έχει ανακοινώσει plugin hybrid για μέσα στο 2024 και παραδώσεις Ευρώπη καλό 2025.
VW δεν έχει ανακοινώσει κάτι, αλλά λόγο αδελφοποίησης με ford, ίσως παρουσιάσει κάτι ανάλογο.
Navara οι φήμες λένε ότι θα πάει κατευθείαν σε ηλεκτρικό με μπαταρίες solid state
Hilux έχει ανακοινώσει 48V hyblid για το 2024, και επίσης κάνει δοκιμές για υδρογόνο και full electric.
Dmax έχει ανακοινώσει ηλεκτρικό για το 2025
Mitsubishi L200 έβγαλε πριν λίγο καιρό facelift (diesel). Άγνωστο αν θα έρθει Ευρώπη

Με αυτονομίες πάντως κάτω από 400χλμ, δεν βλέπω πως μπορούν να χτυπήσουν τα diesel που είναι κοντά στα 700-800χλμ :hmmm:

Προσωπική μου άποψη είναι ότι μόνο κάτι σε hybrid μπορεί να σταθεί στην αγορά, έτσι ώστε να μην έχεις θέμα με την αυτονομία, αλλά και να γλιτώνεις από τους παραλογισμούς με τα euro 6-7, δακτύλιους κτλ.


Ευχαριστώ για την σύνοψη! :s_thumbsup Για φουλ ηλεκτρικά, το βλέπω καλό 2026 πάντως...

Τώρα, για το θέμα της αυτονομίας, γενικώς είμαστε σε φάση αντικατάστασης των diesel αυτοκινήτων που έχουμε με ηλεκτρικά. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα κάνει κάποιο όχημα πάνω από 200χλμ χωρίς να φορτίσει, οπότε είμαστε εντάξει. Και προφανώς θα μπουν αρκετοί φορτιστές στα λατομεία και το εργοστάσιο. (παραβλέπω την ειρωνεία ότι κάποια, όχι όλα, αλλά πάνω κάτω τα μισά, λατομεία δεν έχουν σύνδεση με το δίκτυο και χρησιμοποιούν γεννήτριες πετρελαίου :lol: ). Απλά, για τις περιπτώσεις που κάποιος χρειάζεται ένα πιο μεγάλο ταξίδι, θα κρατήσουμε 2-3 diesel. Οπότε δεν έχουμε κάποιο θέμα αυτονομίας και γενικά δεν πολυ-ψηνόμαστε για plug-in, αφού η όλη άσκηση γίνεται ΚΑΙ για εξοικονόμηση πετρελαίου.

Ένα θέμα θα είναι το κρύο βέβαια, καθώς στο λατομείο στο Νευροκόπι μία συνηθισμένη θερμοκρασία τον χειμώνα είναι το -20, ενώ σε άλλα είμαστε άνετα κάτω από -10... :inlove: Αλλά αυτό θεωρώ πως θα το δούμε στην πράξη...

Τώρα, στην εταιρεία υπάρχουν από Fiat Panda 4x4, Dacia Duster 4x4, μέχρι αρκετά Hilux. Αυτή τη στιγμή τα Hilux δεν μπορούν να αντικατασταθούν με αντίστοιχα οχήματα, οπότε οι επιλογές είναι απλές:

1) Τα κρατάμε μέχρι να βγουν αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα ή
2) Βλέπουμε ποιοι πραγματικά χρειάζονται καρότσα και αντικαθιστούμε τα υπόλοιπα με ένα SUVειδές και όσα μείνουν θα αντικατασταθούν αργότερα...

Ένα ακόμα κακό είναι πως δεν υπάρχουν αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα SUV σαν τα Dusterάκια... :inlove: :inlove: Απλά, φθηνά και ανθεκτικά, εκτός ίσως από τα Jeep (που και πάλι...)
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#854436 H άσκση για να γίνει σοβαρά, θέλει μπόλικες παραμέτρους και δεν γίνεται να μείνει εκτός και η φόρτιση. Αν μιλάμε για πολλά οχήματα, τότε AC φορτιστές θα φτάνουν μόνον για όσα μένουν στο εργοτάξιο και δεν φεύγουν από εκεί στην διάρκεια της νύχτας. Επίσης, αυτή την στιγμή για κάποια, δεν υπάρχουν εναλλακτικές: δηλαδή τα HiLux δεν θα τα άλλαζα με ηλεκτρικά να πω την αλήθεια για δουλειά στο νταμάρι.
Για όλα τα υπόλοιπα, θα έκανα μια αίτηση για υποσταθμό στο ΔΕΔΔΗΕ και θα κούμπωνα και DC φορτιστές, λογικά μέσα σε 3-4 χρόνια θα είχα κάνει απόσβεση από το κόστος του πετρελαίου (εκτός αν μπορείτε όλο να το βγάλετε σαν έξοδο, γιατί μετά δεν έχει νόημα).
Στον υπολογισμό πρέπει να υπολογιστούν και οι υπεραποσβέσεις, ενώ μια εταιρεία μπορεί αν δεν έχει πρόβλημα cash flow να αγοράσει και περισσότερα οχήματα αν μέσα στην ημέρα δεν φτάνει το range, και απλώς θα τα αλλάξει λίγα χρόνια αργότερα γιατί θα κάνουν λιγότερα χιλιόμετρα.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#854505 Ε, προφανώς θα μελετηθούν όλα αυτά. Υπάρχει πχ ενδεχόμενο (προέκυψε από διάφορες κουβέντες με προμηθευτές τα τελευταία 2 χρόνια) να μπουν φορτιστές και δωρεάν (πρέπει να το ξαναδώ προφανώς, δεν ξέρω AC ή DC, κτλ., μιας και δεν με ενδιέφερε τότε).

Τα Hilux, ούτως ή άλλως δεν μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με αντίστοιχα για τουλάχιστον 2 χρόνια... Θα το δούμε και θα ενημερώσω, για το εγκυκλοπαιδικό του πράγματος, εάν προχωρήσει και πως.

Πάντως, για να μείνουμε on topic, για pick-up plug-in μιλάμε στην καλύτερη καλό 2025 και για ηλεκτρικά καλό 2026, στο πολύ καλό σενάριο.
Άβαταρ μέλους
By vasilis
#854538 2025-2026 για τα πρώτα μοντέλα με οποία παιδικά προβλήματα έχουν.
Καλό 2030 θα έλεγα για αξιόπιστες λύσεις.

Πάρε και ένα άρθρο για το fisker που ξέχασα πριν.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#854589
vasilis έγραψε:2025-2026 για τα πρώτα μοντέλα με οποία παιδικά προβλήματα έχουν.
Καλό 2030 θα έλεγα για αξιόπιστες λύσεις.


Καλά, ναι... Και ξέρεις, η χρήση στο λατομείο είναι με το γάντι και τα προσέχουν πολύ :inlove: :lol: :lol:


vasilis έγραψε:Πάρε και ένα άρθρο για το fisker που ξέχασα πριν.


Ε, έχουμε ακόμα γι' αυτό. Χώρια που λογικά θα είναι αρκετά ακριβό...
Άβαταρ μέλους
By mjacob
#854609 Δεδομένου ότι στα λατομεία (and equivalent) έχεις μια one way μεταφορά μάζας από ψηλότερο σε χαμηλότερο σημείο (;) , δεν υπάρχουν εξειδικευμένες λύσεις που να εκμεταλλεύονται τη δυναμική ενέργεια ;
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#854611 Κάτι σαν ένα τηλεφερικ με αντίβαρο θα λες εσύ τώρα. Θα δούλευε πολύ οικονομικά, αν μπορούσες να είχες μια περίπου μόνιμη εγκατάσταση, γιατί το κόστος είναι μεγάλο.
Ένας ηλεκτρικός κινητήρας, που στην επιστροφή θα δούλευε σαν γεννήτρια, θα έκανε μεγάλη οικονομία πάντως. Ανεβαίνεις άδειος, κατεβαίνεις γεμάτος με τέρμα φρένο (ηλεκτρικό), μπόλικη ενέργεια για φόρτιση.
Πολλά μηχανήματα έργου είναι ηλεκτρικά (με κινητήρα πετρελαίου για γεννήτρια) (και) γι'αυτό το λόγο.
Εικόνα
https://www.komatsu.eu/en/dump-trucks/e ... ump-trucks
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#854620
mjacob έγραψε:Δεδομένου ότι στα λατομεία (and equivalent) έχεις μια one way μεταφορά μάζας από ψηλότερο σε χαμηλότερο σημείο (;) , δεν υπάρχουν εξειδικευμένες λύσεις που να εκμεταλλεύονται τη δυναμική ενέργεια ;


Τα οχήματα που αναφέρθηκαν έχουν αστεία μικρή ωφέλιμο βάρος. Εικάζω ότι χρησιμοποιούνται απο μηχανικούς, τεχνικούς κλπ για μεταφορά μικρο εργαλείων, ανταλλακτικών κλπ. Όχι για μεταφορά προϊόντων λατομείου.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#854689
mjacob έγραψε:Δεδομένου ότι στα λατομεία (and equivalent) έχεις μια one way μεταφορά μάζας από ψηλότερο σε χαμηλότερο σημείο (;) , δεν υπάρχουν εξειδικευμένες λύσεις που να εκμεταλλεύονται τη δυναμική ενέργεια ;


Ωραία ιδέα, αλλά δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Βέβαια, είναι πολύ δυναμικό περιβάλλον, που αλλάζει συνεχώς, αλλά και πάλι πιστεύω πως κάτι θα μπορούσε να γίνει. Όχι για pick-up προφανώς, αλλά για τίποτα φορτωτές ή dumper που μεταφέρουν πολλούς τόννους ίσως... :hmmm: