- 25 Ιούλ 2015, 22:50
#142932
Πριν διαβάσω το θέμα, δεν πίστευα ότι έχω τόσα οδηγικά ... κουσούρια και παραξενιές!
Κι όμως, έχω και μάλιστα πολλά!
Τρία αυτοκίνητα είχα στην κατοχή μου και οδηγούσα, ένα Πεζώ 309 από το 2000 - 2009, ένα Fiat Punto mk2b 1.4 Sporting (2009) και ένα Fiat Stilo Abarth 2.4 170ps Selespeed (από το 2014 για 1 χρόνο). Πλέον οδηγώ και πάλι το Punto.
1. Αυτό με το μπουφάν και την οδήγηση. Έχω βγάλει το μπουφάν με -17 γιατί επειδή είχε χιόνια κάτω δεν ήθελα να με καθυστερήσει σε περίπτωση που χρειαστεί να ρίξω ανάποδο ή να τσιμπήσω χειρόφρενο... Δύσκολα οδηγώ με καλά παπούτσια, σπανιότατα με σαγιονάρες, δύσκολα και με σακάκι κλπ. Θέλω να έχω τον απόλυτο έλεγχο ανά πάσα στιγμή.
Πολύ μεγάλη ανασφάλεια μου δημιουργούσε το Selespeed τη μια φορά που το οδήγησα σε χιόνι. Θέλω συμπλέκτη. Μου αρέσουν πολύ τα ημιαυτόματα, θα ήθελα να έχω ένα που να μπορεί να κάνει αυτόματες αλλαγές, αρκεί να υπήρχε ένα πεντάλ συμπλέκτη στο αμάξι.
2. Μου αρέσει να γλιστράω το αυτοκίνητο. Μου αρέσει να οδηγάω με βροχή, καθότι έχοντας συνηθίσει να οδηγώ στα όρια της πρόσφυσης μου φαίνεται παιχνίδι. Έχω μάθει να οδηγώ σε γαλλικό (πεζώ 309) χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα και χωρίς πρόσφυση (165/70 - 13) και κυρίως ... χωρίς φρένα! Ότι κι αν μου κάνει ένα μπροστοκίνητο αυτοκίνητο ΜΕ ESP μπορώ να το μαζέψω σχετικά εύκολα. Μαθαίνω όμως το κάθε αυτοκίνητο και προσαρμόζομαι αντίστοιχα. Ποτέ δεν θα πιέσω ένα αυτοκίνητο που δεν ξέρω. Το Stilo άρχισα να το πιέζω 4-5 μήνες αφότου το αγόρασα.
3. Όταν κάποιος δεν έχει συναίσθηση της ταχύτητας, εκνευρίζομαι. Έχω βρίσει την κοπέλα μου που πηγαίνοντας με 180 έβαζε μολύβι στο μάτι (punto, σταθερό στα πολλά km). Σε περίπτωση που κάτι γίνει, θα βγάλεις το μάτι.
4. Όταν κάποιος δεν φοράει ζώνη, εκνευρίζομαι. Μαγκές του τύπου δεν τη χρειάζομαι κλπ. θα περάσουν σε λίγα μέτρα συνοδήγησης.
5. Εκνευρίζομαι με τους οδηγούς που δεν έχουν συναίσθηση του Δu, της διαφοράς ταχύτητας δηλαδή. Η Αγγλία βρίθει από τέτοιους, και στην Ελλάδα δεν πάμε πίσω. Χαίρομαι λαούς (Ιταλούς, Γερμανούς, Αυστριακούς) που έχουν μια καλύτερη επαφή με την αυτοκίνηση.
6. Εκνευρίζομαι με τους οδηγούς που οδηγούν εγωιστικά. Ποτέ δεν θα τσαντιστώ με κάποιον που μπορεί να με προσπεράσει με +30 σε στροφιλίκια και δεν θα προσπαθήσω να τον κόψω. Θα τον αφήσω να περάσει ακόμη και σταματώντας με αλάρμ. Σπάνια με αφήνουν το ίδιο, αντίθετα οι περισσότεροι γκαζώνουν ελαφρώς στις ευθείες ώστε να δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο την προσπέραση. Ένας με έχει αφήσει τους τελευταίους 12 μήνες.
7. Απολαμβάνω να οδηγώ το Selespeed Stilo. Το 3η - 2α σε στροφιλίκια με τον 5κίλυνδρο να στροφάρει έχει κάνει αρκετά αυτοκινητάκια να κάνουν τρομαγμένα δεξιά να περάσει η φεράρι. Και μετά βλέπουν το stilo (troll face :p).
8. Τηρώ ευλαβικά τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας (πλην ορίων ταχύτητας) και τις σημάνσεις. Θα κάνω κύκλο ένα τετράγωνο για να μην παραβιάσω διαχωριστική. Θα σταματήσω στο φανάρι κι ας είμαι μόνος μου στη μέση του πουθενά. Θα ανάψω φλας σε χωματόδρομο. Δεν θα κλείσω κάποιον που θέλει να βγει στο δρόμο, θα τον αφήσω. Δεν θα κολλήσω κάποιον που έχει εμπόδιο στη δεξιά, θα τον αφήσω να περάσει στην αριστερή, ακόμη κι αν χρειαστεί να ακινητοποιήσω το όχημά μου (πάντα κοιτώντας πίσω εννοείται). Κανόνες απλού savoir vivre που κάνουν καλύτερο το οδηγικό μας περιβάλλον. Ο κόσμος έχει γεμίσει εγωιστές οδηγάρες (δείτε βιντεάκια από ρώσους που σκοτώνονται για να στρίψουν σε φανάρι όταν πριν μια γενιά το καλύτερο αμάξι που είχαν ήταν το 2105), στην Αγγλία έχω δει πάμπολλους ινδούς να οδηγούν χειρότερα κι απ' τον πιο κάγκουρα έλληνα.
9. Ποτέ δεν κολλάω σε ανθρώπους που δεν ξέρω, καθότι δεν ξέρω πώς θα αντιδράσουν υπό πίεση ούτε αυτοί, ούτε το αυτοκίνητό τους. Συνήθως προσπερνάω με μεγάλη χιλιομετρική διαφορά μαζεύοντας φόρα όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα.
10. Όταν οδηγώ αργά (συμβάινει πολλές φορές και αυτό) οδηγώ όπως θα ήθελα να οδηγούν οι άλλοι. Πάντα στη δεξιά (την τέρμα δεξιά, όχι την μεσαία), φλας για προσπεράσεις κλπ.
11. Δεν μπορώ να οδηγήσω αυτοκίνητα χωρίς καθόλου γκάζι. Με εκνευρίζουν. Ακόμη και νοικιάρικο σε νησί. Δεν θέλω πολλά άλογα, αλλά αυτά με 15" τα 0-100 δεν μπορώ να τα πάω. Θέλω 11-12 δευτερόλεπτα για τα 100. Κι ας μην τα πιάσω ποτέ. Chevrolet Spark ξεκίνησα να πάω Χανιά από Ηράκλειο και έφτασα μέχρι Ρέθυμνο. Τάφος. Έβαλα πρώτη στην Εθνική να προσπεράσω. Αντίθετα Nissan Micra 1.2 80ps πήγαινε αξιοπρεπέστατα έως φέτες, και Huyndai i20 καλό.
12. Δεν θα αγόραζα ποτέ γιαπωνέζικο / κορεάτικο / ανατολίτικο πλην του NSX. Φανατικός οπαδός της γαλλικής σχολής αφήνω γκάζι γυρνάω ανάποδο και πατάω κόρνα με το μεσαίο δάχτυλο, ενώ το δεξί είναι μόνιμα στο χειρόφρενο. Και με τα ιταλικά βολεύομαι απλά δεν πατάω κόρνα. Χειρόφρενο δεν έχει ακουστεί ποτέ στο αμάξι μου. Πάντα με πατημένο το κουμπί. Συνήθεια.
13. Και τρώω και πίνω καφέ και τα πάντα όλα. Απλά όταν τρώω και πίνω καφέ οδηγώ χαλαρά με μουσικούλα και το CITY on. Φέτες πάω πάντα με σπασμένο το παράθυρο και χωρίς ηχοσύστημα να ακούω τι γίνεται. Μισώ τα ηλεκτρόγκαζα αυτοκίνητα σαν το Punto που έχω που αν βασιζόσουν στο πάτα άσε για να το μαζέψεις θα το μάζευες 10 στροφές μετά. Λατρεύω το ESP γιατί σπάνια ενεργοποιείται αλλά οταν το κάνει μου θυμίζει ότι φίλε, σε δρόμο οδηγάς, όχι σε πίστα. Αντιθέτως, το τιμόνι με το city on είναι πιο καλό στα ανάποδα!
14. Γνωρίζω τι γίνεται στο αυτοκίνητό μου. Διάβασα παραπάνω ότι τα αυτοκίνητα δεν θέλουν ζέσταμα. Αυτός που το γράφει δεν ξέρει τι γίνεται στο αυτοκίνητό του. Το Punto θέλει ζέσταμα από 1 λεπτό μέχρι 2-3. Με 0-5 βαθμούς και 5w-40 θέλει 1 λεπτό ζέσταμα. Με -10 βαθμούς θέλει 2-3 λεπτά. Γενικά μέχρι να πέσουν οι στροφές του ρελαντί εγώ το αφήνω. Το 309 έκανε και 2 λεπτά και 3. Το άφηνα. Η διαφορά ακουγόταν (έσκουζαν τα πάντα). Επειδή πλέον δεν ακούγεται, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Κιβώτιο συμπλεγμένο στη νεκρά να ζεσταθούν και οι βαλβολίνες για να μπορείς να αλλάξεις ταχύτητα. Ομοίως και το Stilo και να μην ξεσκίσεις το Selespeed. Και για να περάσω 4000 στροφές πάντα θα τα ζεστάνω.
15. Μου τη δίνουν οι κόφτες και δη οι ηλεκτρονικοί.