Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Goga
#808241 Καλημέρα σε όλους -- οφείλω να παραδεχθώ ότι απορροφήθηκα στις συζητήσεις σας και διάβασα και τις 57 σελίδες, με αποκορύφωμα την περιγραφή του ταξιδιού σου Dimviii που ήταν σαν να βλέπω ταινία. Νομίζω η ρενο πρέπει να ξεκινήσει επίσημη συνεργασία με εσένα :).

Πολύ χρήσιμες όλες οι πληροφορίες για όλους εμάς που επιχειρούμε να δοκιμάσουμε να φέρουμε αυτοκίνητο από ξένη χώρα.
Έχω και εγώ κάποιες ερωτήσεις, αν μου επιτρέπετε, αλλά δεν ξέρω αν ασχολείστε ακόμα (βλέπω έχει καιρό να γράψει κάποιος).

Ήρθα σε επαφή με έναν εκτελωνιστή και μου μετέφερε κάτι που δεν έχω διαβάσει ποτέ μου και πουθενά. Αυτό που μου είπε είναι ότι για να εισάγει κάποιος ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει ενεργές τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Αλλιώς υπάρχει κίνδυνος κάποιος να πρέπει να πληρώσει δυο φορές το ΦΠΑ (μεταχειρισμένο αυτοκίνητο). Κατι τετοιο ομως δεν μου προκύπτει πουθενά ενώ έχω αφιερώσει μέρες/βδομάδες....αναζήτησης στο διαδίκτυο για το θέμα εισαγωγής αυτοκινήτου.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#808243 Θα πας στην τοπική διεύθυνση συγκοινωνιών της περιοχής σου και θα ζητήσεις να μιλήσεις με τον προϊστάμενο ή με το τεχνικό τμήμα.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#808257
Goga έγραψε:
Ήρθα σε επαφή με έναν εκτελωνιστή και μου μετέφερε κάτι που δεν έχω διαβάσει ποτέ μου και πουθενά. Αυτό που μου είπε είναι ότι για να εισάγει κάποιος ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει ενεργές τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Αλλιώς υπάρχει κίνδυνος κάποιος να πρέπει να πληρώσει δυο φορές το ΦΠΑ (μεταχειρισμένο αυτοκίνητο). Κατι τετοιο ομως δεν μου προκύπτει πουθενά ενώ έχω αφιερώσει μέρες/βδομάδες....αναζήτησης στο διαδίκτυο για το θέμα εισαγωγής αυτοκινήτου.


Αυτο, αν ισχυει αφορα ελευθερους επαγγελματιες / αυτοαπασχολουμενους μονο για αγορα επαγγελματικου, οχι ιδιωτες.

Ακομα κι αν εισαι ΕΕ ειναι πανευκολο για τον λογιστη σου να το αλλαξει και αν μην εχεις θεμα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#808258 Κάποιος έμπορος θα είπε αυτήν την εξυπνάδα. Εννοείται πως μπορεί ό οποιοσδήποτε ιδιώτης να φέρει ένα αυτοκίνητο. Και ο dimviii ιδιώτης είναι.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#808261
Goga έγραψε:
Ήρθα σε επαφή με έναν εκτελωνιστή και μου μετέφερε κάτι που δεν έχω διαβάσει ποτέ μου και πουθενά. Αυτό που μου είπε είναι ότι για να εισάγει κάποιος ένα αυτοκίνητο πρέπει να έχει ενεργές τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές. Αλλιώς υπάρχει κίνδυνος κάποιος να πρέπει να πληρώσει δυο φορές το ΦΠΑ (μεταχειρισμένο αυτοκίνητο). Κατι τετοιο ομως δεν μου προκύπτει πουθενά ενώ έχω αφιερώσει μέρες/βδομάδες....αναζήτησης στο διαδίκτυο για το θέμα εισαγωγής αυτοκινήτου.


για ιδιωτες δεν ισχυει αυτο.
Απλα οταν βρεις ενα αυτοκινητο στο εξωτερικο που θελεις να κανεις εισαγωγη,ρωτας εαν το αυτοκινητο εχει πληρωσει τον αντιστοιχο φπα στην χωρα που ειναι προς πωληση.
Οταν το εχει πληρωσει εκει δεν πληρωνεις εδω ξανα φπα.
Μαλλον κατι δεν κατυαλαβες καλα,γιατι δεν υπαρχει περιπτωση εκτελωνιστης να μην τα γνωριζει ολα αυτα.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#808263 +1000

Άκου τον dimviii, μιλάει η εμπειρία! Θα μπορούσες επίσης να πάρεις μια δεύτερη γνώμη από κάποιον άλλο εκτελωνιστή.

Το μόνο που έχει αλλάξει το τελευταίο διάστημα είναι το παρακάτω:
Από σήμερα (16.01.2023) οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές θα πρέπει να εισέρχονται στην ηλεκτρονικά πλατφόρμα του ΜΕΜΟ και να αναρτούν τα έγγραφα που ορίζει η νέα νομοθεσία που μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ο αριθμός πλαισίου, η κατηγορία, η μάρκα, το μοντέλο, ο κυβισμός του κινητήρα, οι εκπομπές CO2, η ημερομηνία λήξης του ξένου ΚΤΕΟ, ο αριθμός της Δήλωσης Άφιξης Οχήματος, ο αριθμός και η ημερομηνία του Πιστοποιητικού Ταξινόμησης, η ημερομηνία κατάθεσης αίτησης 1ης Άδειας Κυκλοφορίας στην Ελλάδα και οι εκκρεμείς ανακλήσεις ασφαλείας.

https://www.newsauto.gr/news/isagogi-metachirismenou-ich-vima-vima-i-nea-diadikasia/
Άβαταρ μέλους
By Goga
#808269 Σας ευχαριστώ ολους για τον χρονο σας.

Θα σας πω την ιστορία μου γιατι ισως εχει πολλά ερωτηματικά (αν και έμενα στην αρχή όλα ΟΚ μου φαινόντουσαν) που ακόμα δεν γνωρίζω.

Είμαι κάτοικος Αγγλίας και θέλω να αγοράσω αυτοκίνητο από Γερμανία και να το φέρω Ελλάδα για προσωπική μου χρήση (όταν γυρνάω) και ενδιάμεσα να το χρησιμοποιεί συγγενικό μου πρόσωπο που ζει στην Ελλάδα

Βρήκα λοιπόν ένα αυτοκίνητο που νομίζω ότι με συμφέρει (Mercedes A250e plug-in hybrid <50 gram CO2 -- 25% τέλη ταξινόμησης) -- θα επανέλθω στο θέμα του ίδιου το αυτοκινήτου αργότερα. Ήρθα σε επαφή με τον έμπορο και κάπου εκεί ξεκινήσαν τα προβλήματα. Μου είπε ότι το τιμολόγιο δεν μπορεί να κοπεί σε διεύθυνση Αγγλιας εφοσον το αυτοκινητο πηγαινει Ελλαδα. Συγκεκριμένα μου είπε οτι invoice, passport, country of import πρεπει να κανουν match οσον αφορα την χωρα. Εγω προφανώς ήθελα να πληρώσω απο αγγλική τράπεζα οπού και έχω τις αποταμιεύσεις μου.

Ήρθα λοιπόν σε επαφή με λογιστές και εκτελωνιστές αν δω αν έχω γενικά πρόβλημα ως κάτοικος εξωτερικού (εκτος EU -- ευχαριστω Brexit) και πρέπει να ξεχασω ολο το concept. Αλλα, επειδη εχω κανονικα ΑΦΜ και κανω φορολογικη δηλωση (μηδενικη) στην Ελλαδα δεν υπαρχει κανενα προβλημα και μπορω να φερω αυτοκινητο για προσωπικη χρηση. Απλα η πληρωμη πρεπει να γινει απο Ελληνικη τραπεζα. Οσον αφορα την διευθυνση για το τιμολογιο, δεν παιζει ρολο και μπορω να χρησιμοποιήσω το πατρικο μου.

Στην συνεχεία ξεκινήσαν αλλα προβληματα (τραπεζικά και μη) μέχρι που ένας άλλος εκτελωνιστής μου είπε να σιγουρέψω οτι μπορω να εχω τεκμηριο κινητης/ακινητης περιουσιας αλλα και ενεργες τις ενδοκοινοτικες συναλλαγες. Για το πρωτο ειμαι σιγουρος. Για το δευτερο νομιζω δεν χρειαζεται. Οπως πολλες φορες ο Dimviii εχει αναφερει, το σημαντικο ειναι στο τιμολογιο να αναφερεται ξεκαθαρα η καταβολη του ΦΠΑ. Παρολο αυτα, αποφασισα σημερα να αφιερωσω την μερα μου στο θεμα αυτο και εξου και το μηνυμα εδω (ελπιζω ο dealer με τον οποιον εχω ερθει σε προφορικη συμφωνια να περιμενει λιγο ακομα).

Στο διαδικτυο έχω βρει το ακόλουθο (αν και μιλάει για έμπορο στην Ελλάδα):

"Ο υποκείμενος στο φόρο μεταπωλητής της Ελλάδας που αγοράζει από μεταπωλητή άλλου κράτους μέλους, πρέπει να ζητεί από το πρόσωπο αυτό να αναγράφει στο σχετικό τιμολόγιο που του εκδίδει ότι κατά την παράδοση του αγαθού σ' αυτόν, εφάρμοσε το καθεστώς του περιθωρίου κέρδους και να μην αναγράφει το Φ.Π.Α. ξεχωριστά στο τιμολόγιο αυτό. Σε περίπτωση κατά την οποία σε κάποιο κράτος μέλος δεν προβλέπεται η έκδοση συγκεκριμένου δικαιολογητικού στοιχείου, ο υποκείμενος στο φόρο μεταπωλητής της Ελλάδας θα ζητά από τον αλλοδαπό προμηθευτή του ανάλογη βεβαίωση-υπεύθυνη δήλωση με αυτή που προαναφέρθηκε παραπάνω και θα εκδίδει παράλληλα και το τιμολόγιο αγοράς,

Προσοχή : Τα τιμολόγια μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εκδίδονται προς υποκείμενη στο φόρο ελληνική επιχείρηση, στα οποία δεν υπάρχει ειδική ένδειξη για το περιθώριο κέρδους, φορολογούνται ως ενδοκοινοτικές συναλλαγές και ο Φ.Π.Α. καταβάλλεται στη χώρα μας."

Ελπίζω να μην κούρασα.

Ευχαριστώ
Γιώργος
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#808274
Goga έγραψε:
Προσοχή : Τα τιμολόγια μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εκδίδονται προς υποκείμενη στο φόρο ελληνική επιχείρηση, στα οποία δεν υπάρχει ειδική ένδειξη για το περιθώριο κέρδους, φορολογούνται ως ενδοκοινοτικές συναλλαγές και ο Φ.Π.Α. καταβάλλεται στη χώρα μας."

εαν τελικα αγορασεις απο Γερμανια,θα πρεπει να αναγραφει πανω στο τιμολογιο το συγκεκριμενο κειμενο ,σχετικα με τον φορο που εχει πληρωσει εκει,για να μην τον ξαναπληρωσεις και στην Ελλαδα.

GEBRAUCHTGEGENSTÄNDE/SONDERREGELUNG
DIFFERENZBESTEUERUNG GEM. PAR. 25A USTG
Άβαταρ μέλους
By Goga
#808276 Θα το διπλοτσεκαρω -- ευχαριστώ πολύ. Υποθετω το invoice θα μου to δώσουν μόλις πληρώσω το συνολικό ποσό (πιθανόν κατά την παραλαβή όπως έγινε και με εσένα). Ισως ζητησω ενα sample για αρχη.

Να σε ρωτήσω κάτι ακόμα που έχεις μεγάλη εμπειρία πάνω στο θέμα;

Εσείς πληρώνετε όλο το ποσό πριν την παραλαβή; Εγώ υπέθετα μέχρι πρότινος ότι καταβάλλεις ένα 10% για να κάνουν την κράτηση και να ξεκινήσουν τα γραφειοκρατικά (registration plates / temporary insurance) και τα υπόλοιπα στην παραλαβή. Άλλα στο pre-contract που έλαβα, μιλάει για όλο το ποσό προκαταβολικά. Νιώθω λίγο άβολα να στείλω ένα μεγάλο ποσό σε κάποιον που δεν γνωρίζω και ακόμα πιο σημαντικά χωρίς τουλάχιστον να δω το αυτοκίνητο (τι κι αν δεν ειναι οπως στις φωτο;). Ο έμπορος μου είπε ότι είναι πολύ safe και υπάρχει νομοθεσία που τους αναγκάζει να επιστρέψουν ολο το ποσο εαν και εφόσον δεν θέλω να προχωρήσει η αγορά για τον οποιοδήποτε λόγο -- μου ακουγεται too good to be true.

Πιθανόν η λύση είναι να ταξιδέψει κάνεις 2 φορές στην Γερμανία, αν και πολλά έξοδα και ταλαιπώρια. Μια πρώτη για το πρώτο check και reservation. Ύστερα, μια δεύτερα μετά απο περίπου 10 μέρες (τόσο μου λένε ότι χρειάζονται για να είναι ετοιμο το αυτοκινητο) για την παραλαβή με τις πινακίδες και την ασφάλεια.

Θα εκτιμούσα την άποψη/εμπειρία σου πάνω σε αυτό.
Τελευταία επεξεργασία από Goga και 11 Μαρ 2023, 16:17, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Goga
#808278
bill33 έγραψε:Γιατί να πληρώσεις μόνο από ελληνική τράπεζα;


Mακαρι να ηξερα. O εμπορος ειπε οτι το billing address πρεπει να ειναι στην ιδια χωρα στην οποια πηγαινει το αυτοκινητο.
Άβαταρ μέλους
By Goga
#808280
Goga έγραψε:
bill33 έγραψε:Γιατί να πληρώσεις μόνο από ελληνική τράπεζα;


Mακαρι να ηξερα. O εμπορος ειπε οτι το billing address πρεπει να ειναι στην ιδια χωρα στην οποια πηγαινει το αυτοκινητο.


Ισως επειδη η Αγγλια ειναι πλεον εκτος ΕU?