Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#701697 Εγώ επανέρχομαι για τα ηλεκτρικά: είναι όλα τόσο ακριβά όσο είπες; Βέβαια ακόμη κι έτσι, θα πρέπει να δούμε και πόσο κοστίζει και η χρήση, δεν είναι μόνον το CAPEX, αλλά και το OPEX. Το όχημα θα είναι σε υπηρεσία τουλάχιστον 10 χρόνια (ή και παραπάνω). Σε αυτά τα χρόνια, θα ξοδευτούν πολλά χρήματα σε καύσιμα, συντήρηση, λάδια, ξύδια κλπ. Άρα, πρέπει να μπαίνουν όλα στον λογαριασμό.

Δεν πάω καν στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, που σήμερα βλέπεις diesel αστικό κι αλλάζεις λωρίδα, γιατί τα λεφτά δεν έρχονται από τον ουρανό (εκτός αν είσαι τράπεζα).
Άβαταρ μέλους
By edmond
#701698 Άρα VW=Neoplan :roll:

Και δεν μου λέτε ρε μάγκες, ο νταλικέρης με το σαραντατρίο πως θα βγαίνει αριστερή λωρίδα να προσπεράσει το FH13 του Σιαπλαούρα στην ανηφόρα του Μαρτίνου ξερωγώ; δεξιά λωρίδα, εξηλεκτρισμοί και μάι άςς. :s_dunno
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#701700
Anonymous Founder έγραψε:Τα 700Κ για τα ηλεκτρικά αναφέρονται σε αντίστοιχης μάρκας υποθέτω; Γιατί δεν ξέρω αν το Setra έχει ίδια τιμή με το BYD πχ.
Πόσο να πάει το BYD;

Επιγραμματικά στα γράφω γιατί είναι τεράστια κουβέντα η αλλαγή στόλου αστικών λεωφορείων.
Δεν πρόκειται να πάρουμε ηλεκτρικά τώρα κοντά και όταν αυτό γίνει στο μέλλον, δουλειές τέτοιου διαμετρήματος θα δωθούν σε ευρωπαικά εργοστάσια και εταιρείες. Για πολλούς λόγους.
Άρα το πεδίο κόστους θα είναι εκεί ψηλά.
Αυτό που λείπει εδώ και δεν είχε γίνει ποτέ, είναι να αναπτύσεις τις υποδομές σου ως χώρα παράλληλα με τις νέες τεχνολογίες. Για παράδειγμα μια πάρα πολύ καλή λύση που θα ήταν να αυξηθούν τα οχήματα με cng πήγε σχεδόν άκλαφτη από την έλλειψη υποδομών.
Το ίδιο ισχύει και με τα ηλεκτρικά.
Από την άλλη όταν σε επίπεδο βάσης επισκευών και συντήρησης τα έχεις κάνει μούτι σε επίπεδο πετρελαίων, σκέψου τι έχει να γίνει σε επίπεδο ηλεκτρικών.
Δεν βάζω όπως βλέπεις καν στη συζήτηση το κόστος απόκτησης, το οποίο είναι από μόνο του αποτρεπτικό ειδικά όταν μιλάμε για το οικονομικό μπάχαλο της Ελλάδας.
Πιο λογικό βλέπω αν και όποτε εξελίξουμε υποδομές, να πάρουμε ηλεκτρικά λεωφορεία δεύτερο χέρι που θα είναι αισθητά φθηνότερα. Κι αυτό βλέπω να αργεί ακόμη στα μέρη μας αρκετά.
Το είχα ξαναγράψει σε άλλο τοπικό , το γράφω και εδώ.
Όταν στην Αμερική το επίπεδο χρήσης των πετρελαίων σε μεταφορές και δημόσιες συγκοινωνίες είναι κοντά στο 90% ακόμη, μην ελπίζεις σε γρήγορες αλλαγές εδώ.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#701701 Στην Αμερική έχεις τεράστιες αποστάσεις όμως. Στην ΑΘήνα ή την Θεσσαλονίκη όχι.
Κι εγώ κατανοώ πως είναι θέμα να επενδύσεις σε ηλεκτρικά, αν είναι τόσο ακριβά, ειδικά αν τα CNG είναι στα μισά λεφτά και έχουμε ήδη την εμπειρία με δαύτα. Για κανένα λόγο δεν θα ήθελα να δω πάλι την πλειοψηφία σε diesel, θα ήταν τραγικό να γίνει κάτι τέτοιο για την ίδια την πόλη.
Και θα δώσει και το λάθος μήνυμα.
Η αλλαγή πρέπει να γίνει επιτέλους και στα ταξί, ή LNG ή ηλεκτρικά ή plug-in hybrid βενζίνης. Τα diesel πρέπει ν'απαγορευτούν.
Άβαταρ μέλους
By Thomas_C200K
#701720 Solaris Urbino 12 Electric 680χιλ περιπου.
Mercedes eCitaro 700+
Tα πρωτα εδειξαν την αξια τους τον φετινο χειμωνα στα αμαξοστασια γτ απλα δε βγαινανε με τους παγετους. Τα δευτερα ανταπεξηλθαν με μειωμενες αυτονομιες :lol:
Ξεσαβουρωσαν ολες οι μαντρες της Ευρωπης για να παρουν τα αμαξια Αθηνα και Θεσσαλονίκη. Aν δειτε το Mobile.de ειναι αδειο :lol: απο φθηνα Euro 5 :lol:

Setra Κατασκευαζονται στο Neu Ulm
*Mercedes Benz αστικα δλδ τα Citaro κατασκευαζονται Μανχαιμ αλλα συμπληρωματικά σε Γαλλία σε εκει εργοστάσιο και στο εργοστασιο της Setra
Mercedes Benz Connecto Τουρκία
Mercedes-Benz Tourismo Τουρκία
NEOPLAN - MAN Τουρκία (Άγκυρα)
Αστικά MAN Πολωνία
Solaris Πολωνία
HESS Ελβετία
IVECO Τσεχία
Νeoplan η φθηνή εταιρεία της ΜΑΝ στα λφ πλεον. Γυρω στα 30χιλιαρικα διαφορά τιμής.
Setra απο 400χιλιαρικα για τα φθηνα της Comfort Class για Top Class ας ξεκινησουμε απο 600 χαλαρά.
VDL Ολλανδία, σκουπιδια με ρόδες ειναι στα αστικά τους.
VanHoοl λατρεμενη απο Βέλγιο και μια σειρά τα ΕΧ και τα αμερικανικα απο Βόρεια Μακεδονία

*εκει που ηταν και τα γνησια Ο405Ν1 που εχετε απο το 1993-94 ❤️❤️❤️ που τα παρήγγειλαν οι ΣΕΠιτες.



αν θυμαμαι τα BYD γυρω στα 500χιλ :thumbsdown: αλλα δε βαζω χερι στην φωτια
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#701898 Στις συγκοινωνίες να έχετε υπόψιν οτι θα σπρώχθει και το υδρογόνο. Δεν το λέω προφανώς για Ελλάδα, σαν γενικότερο σχόλιο
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#701911 Πέτυχα σήμερα ενα καινούργιο 12μετρο ΜΑΝ (ΧΕΚ 6010) να κάνει το 051. Καλά ε. Εκσυγχρονισμός!

< Note 8 >
Άβαταρ μέλους
By 224v
#701918 Λένε ότι δεν έχει αρκετά παράθυρα, όμως ανοίγματα στην οροφή δεν έχει??? Πιστεύω ότι κλιματισμό θα έχει. Φυσικά πάντα θα υπάρχουν αυτοί που ενώ έχει κλιματιστικό σε λειτουργία ανοίγουν παράθυρα!!!!

< Note >
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#705244 Για τα BYD πάντως, βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την παρακάτω πληροφορία, που δείχνει σαφώς και την δυναμική των εταιρειών για εμένα:
Warren Buffett owns more of a Chinese electric car company than General Motors
https://www.cnbc.com/2021/03/01/buffett ... otors.html
Berkshire Hathaway holds an 8.2% stake in Chinese electric automaker BYD, more than it does of General Motors, U.S. billionaire Warren Buffett said in a letter to shareholders.
Hong Kong-listed BYD was the conglomerate’s eighth-largest holding by market value as of Dec. 31, the letter showed.
Shares of BYD are up more than 300% over the last 12 months. Those of GM have climbed 65% during the same time period.
Άβαταρ μέλους
By Χρήστος Λάππας
#787208 «Σύνταγμα-Πειραιάς σε 20 λεπτά»
Τρεις νέοι σταθμοί παραδίδονται αύριο στο κοινό

https://www.kathimerini.gr/politics/562 ... -20-lepta/
Άβαταρ μέλους
By Dimitris_P
#787335 Κοίτα να δεις τελικά που υπάρχει θέμα για συγκοινωνίες. Δεν θα ταίριαζε περισσότερο στο Αμηχανίες;
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#787913 Η Θύρα 7 πότε θα αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια των σταθμών στο Δημοτικό θέατρο και Πειραιά?


.