Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#500836 Και το όνομα αυτού: Totoro (Τοτόρο)
-Κάτι από Animeoλόγιο
Ενεπνευσμένο από τον ήρωα του Hayao Miyazaki, ένα χοντρομπαλάδικο, ατσούμπαλο, ζώο – πνεύμα του δάσους, που του αρέσουν οι αγροί, η εξοχή, η βροχή τα δέντρα και η λασπούρα, γκρίζου – άσπρου χρώματος, είναι το όνομα του νέου αποκτήματος που ήρθε να αντικαταστήσει τον τιράντα.

Στο παρόν thread θα παρουσιάζονται όλα. Φωτό, εντυπώσεις, προβλήματα, αβαρείες :lipsealed: ταξίδια, ταξίδια, ταξίδια.

Και δε θα ήμασταν εδώ αν ένα χωράφι στη μέση του πουθενά δεν αποφάσιζε να αλλάξει χέρια και να πάρουμε την απόφαση να πάρουμε σαν οικογένεια 2ο αμάξι. Δοκιμάσαμε με 1 αμάξι αλλά, η ελευθερία κινήσεων ήταν ελάχιστη, τα προγράμματα δύσκολα με τις ώρες που δουλεύω και τη μετακίνηση μαμάς – μικρής.

-Κάτι από Να το αλλάξω ; Και με τι ;
Θέλαμε ένα αμάξι, μαζεμένο, <4μ έτσι ώστε να μπορεί να κινείται στην πόλη και να είναι οδηγήσιμο και από τη γυναίκα, ψηλό με πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, και πετρέλαιο για να μπορεί να είναι όσο το δυνατόν οικονομικότερο στις τυπικές 85χ.α.ω. μετακινήσεις μου για σπίτι δουλειά. Λίγα αμάξια τηρούν και τις 3 προϋποθέσεις. Το fiat panda 4x4, κάνει τικ με ποσοστό μεγάλης επιτυχίας ως άθροισμα.

Το απλό, λοιπόν, με τις κ γαμώ μαύρες σιδερένιες ζάντες του φετινού ΜΥ, ήταν ο προορισμός. Επισκέυτηκα την αντιπροσωπεία στα Γιάννενα, όπου μου δείξαν τιμή και χαρακτηριστικά. Τα εξτραδάκια που ήθελα να βάλω (πάντα ήμουν φαν των πλούσιων εξοπλισμών, δεδομένου ότι περνώ αρκετή ώρα στο αμάξι και μου αρέσει να το έχω πλουμισμένο). Συνεπώς λόγω του κοστολογιακού το cross (σε κίτρινο χρώμα που το είχε τότε η αντιπροσωπεία) είχε όλον τον εξοπλισμό περίπου στην ίδια τιμή (άντε λίγο πάνω) με ένα φουλ 4χ4, + κάποια έξτρα, όπως:
-από αυτά που ενδιαφέρουν: Ο επιλογέας 4κίνησης, το καλοδεχούμενο 1 εκατοστό ακόμα ύψους και οι revised πιο "ειδικές" αναρτήσεις
-από αυτά που θα μπορούσα να ζήσω χωρίς ή δεν παίζουν τόσο ρόλο, αλλά καλώς υπάρχουν: Οι στυλιστικές διαφορές, η ψηλότερη εισαγωγή αέρα, το clima.

Οι σκέψεις γίναν, η γυναίκα άρεσε (πολύ σημαντικό) και ενέκρινε τους χώρους αποσκευών (που λίγο πολύ είναι ίδιοι με του Sirion) κ δεδομένου ότι το καρότσι πλέον δεν το παίρνουμε πουθενά. Ο κύριος ανταγωνισμός, από δική μου πρόταση ήταν το Ιγνίς που απορρίφθηκε από γυναίκα ως φτερό στον άνεμο (που όντως παίζει μπάλα ως light is right) και το Duster, που θα ήταν πολύ καλή επιλογή αν είχαμε 2 μικρά. Αλλά δεν έχουμε. :roll:

Εξτρά μπήκαν στην παραγγελία το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος σε εμπόδιο, το σετ των χειρολαβών συνοδηγού με θήκη για γυαλιά στη χειρολαβή οδηγού και κάτι ψιλολόγια δίχτυ πορτ μπαγκάζ κ κρεμάστρα προσκέφαλου. Η παραγγελία δόθηκε τηλεφωνικά στην αντιπροσωπεία των Τρικάλων όπου οι συνήθεις ύποπτοι δώσαν την καλύτερη τιμή που βρήκα, με μεγάλη διαφορά.

Το χρώμα
Αν δεν το έπαιρνα στο γκρι, θα ήθελα ένα πιο ζωντανό, π.χ. κίτρινο ή κόκκινο, αλλά το μεταλλικό γκρίζο κέρδισε την τελευταία στιγμή την επιλογή μου. Και περνούσαν οι μέρες υπομονετικά (ελαφρώς) και να μη μπορώ να δω ένα γκριζο από κοντά. Είδα όλα τα χρώματα πλην αυτού. Και δώστου τα τηλ στον ροκστα εκεί που είχε έντοπίσει ένα στη δουλειά του κ να μη μπορώ να το πετύχω κ αυτό.

-Κάτι από Το αμάξι της γυναίκας
Οι 3 μηνες με το αμάξι της γυναίκας ήταν μια προσομοίωση του να παίρνω αστικό κ να πηγαίνω στη δουλειά. Άχρωμο, άοσμο, πλην τίμιο. Να μην έχει όμως μισή ένδειξη κατανάλωσης, θερμοκρασίας να περνά η ώρα. Αποκομμένο από το δρόμο. Τίμιος ανθρωποκουβαλητής. Όχι για τα γούστα μου. Στα της κατανάλωσης ήταν στα 6.3 λτ/100, καθόλου άσχημα. Μεταφράζεται όμως κοντά στο 10ευρω / 100 χλμ κάτι που έπρεπε να μειωθεί.

Οι μέρες περνούσαν, το αμάξι ήρθε Ελλάδα 15/3 εκτελωνίστηκε και καρτερικά περιμέναμε να «γεμίσει» το πλήθος και να ξεκινήσουν οι παραδόσεις. Οριακά γλιτώσαμε το μετά το Πάσχα κ Μ. Πέμπτη έκανα 1η ανάσταση. Enter κολλητός, αφήνω οικογένεια στα Γιάννενα κ οδεύουμε προς Τρίκαλα. Πρώτη ματιά κ το χρώμα αισίως ήταν αυτό ακριβώς που περίμενα. Το είχα ένα άγχος.

Γνωριμία από κοντά με τον Κώστα που είχαμε 40 τηλεφωνήματα κ ουτε καν ήξερα πώς μοιάζει, συνοπτική παρουσίαση από τον Λάμπρο και οδηγίες στρωσίματος «όχι πάνω από 200». 16.30 με ένα ολόκληρο απόγευμα διαθέσιμο με προορισμό τα Γιάννενα Και βουρ στα Βουνά.

-Αλλά πρώτα, κάτι από Μονόλογοι
Φόρος τιμής, Μ. Πέμπτη των ψυχών που δεν είναι μαζί μας. Κάποτε περνούσα από εκεί κ μια πόρτα ήταν ανοιχτή για minimum ένα καφέ στο χωριό, μπορεί κ καμια βόλτα. Κων/νε μας λείπεις. «Χαιρετισμός» και χωρίς να το έχω πολύ στο δρόμο για Άρτα βλέπω τη διαδρομή προς Μυρόφυλο, το χωριό του Κων/νου που μου είχε άπειρες φορές προτρέψει να επισκευτώ γιατί φυσιολατρικά, είναι πανέμορφη. Όλο το αγνοούσα, όντας με τον Τιράντα που δεν ήθελα να «θυσιάσω» χρόνο για χωματόδρομο. Και τώρα έγινε όπως πρέπει. Στα ούτε 70 80 χλμ κτήσης, πάτησα χωματόδρομο.

-Κάτι από "Οδήγησα..."
Μετά από μόλις 4 μέρες συνύπαρξης, αλλά και 1600χλμ περίπου μπορώ να συνοψίσω κάποιες απόψεις.

Με την καμμία δεν είναι ιδανικό, ούτε καν αρκετά καλό αμάξι για όλους. Η τιμή του είναι αρκετά υψηλή, o diesel κάνει την παρουσία του αισθητή. Τόσο στα >130 χ.α.ω. που θες μουσική, όσο κ στις στροφές ροπής που ο εσωτερικός καθρέπτης συντονιζει, τρέμει κ δε βλέπεις τπτ. Ξέρω άτομα που θα γυρνούσαν πίσω στην αντιπροσωπεία για γκρίνια / αντικατάσταση κτλ. Για άτομα που θέλουν χώρους, επίσης, δεν είναι συνετή επιλογή. Εμένα / εμάς, όμως, νιώθω οτι μου ταιριάζει γάντι.

Σε αυτά που μου άρεσαν πολύ.
-Το τούβλο ροπής που έχει το μοτέρ. Από τις 1500 περίπου ως τις 3500 ο κινητήρας δεν κρεμάει πουθενά και είναι πολύ πρόθυμος. Δε θα ξεχάσω το χαμόγελο ως τα αυτιά στο πρώτο τσαρούχωμα σε μια ανηφοριά σαθρού χαλικιού με 2α :inlove:
-Αναρτήσεις. Στα εντός δρόμου, δεν υπάρχει λακούβα, «σκαλοπάτι», verine του δρόμου που θα σε κουβαλήσει αριστερά ή δεξιά, ανωμαλία. Απλά ξεχνάς.
-Στιβαρότητα. Δε νιώθεις απλά ότι μπήκες σε ένα φιατ με τον 1.3 και μια 4κίνηση. Πόρτες, συναρμογή, τριξίματα σε περάσματα από κροκάλες, απλά δεν υπάρχουν.
-Εκτός δρόμου. Σε πατημένο χωματόδρομο έχω την αίσθηση ότι πάω πιο άνετα κ στρωτά από το fiesta σε ασφάλτινη επαρχιακή διαδρομή.
-Αποδεκτό επίπεδο θορύβου στα δικά μου επίπεδα ταχύτητας.
-Κατανάλωση. Για αυτό ο κινητήρας στρώνει, αλλά τα πρώτα δείγματα είναι άκρως θετικά. Σπίτι δουλειά στην 1η δοκιμή ήταν 4.5 λτ/100. Ήτοι 6€/100χλμ.
-Πολύ όμορφο και «προσεγμένο» εσωτερικό.
-Τρομερά δυνατά προβολάκια ομίχλης.
-Πολύ καλά ηχεία που δε θα ασχοληθώ να τα αλλάξω.
-Πολύ διασκεδαστικό το uconnect που δένει κινητό όσον αφορά τις κλήσεις, στατιστικά ταξιδιού, sms, navigation με τα ηχεία αμαξιού.
-Καλή ηχομόνωση και μειωμένος θόρυβος κύλισης / αντίστασης αέρα, παρά το περιπτεράκι look κ τις μπάρες οροφής.
-Τα 2 trip computer για να πορώνομαι με νούμερα κ στατιστικά.

Σε αυτά που όχι τόσο,
-Τα καθίσματα που θα ήθελα το έδρανο να είναι 1-2 πόντους πιο μακρύ, χωρίς να είναι εντελώς άβολα.
-Η πλαφονιέρα που θα ήθελα να είναι διπλή
-Μια 6η, αν κ η κλιμάκωση 1ης 2ας είναι όνειρο για τα εκτός δρόμου.
-Το συρόμενο κάθισμα που δεν προσφέρεται πουθενά ως εξτρα όπως στο προηγούμενης γενιάς panda.

Η λειτουργία του diesel, κάτι νέο για μένα, θέλει λίγο συνήθεια. Αν το γκάζι είναι πατημένο και το turbo έχει το φούσκωμά του, η επιτάχυνση είναι σχεδον ακαριαία, χωρίς lag. Οδηγώντας με το πόδι εκτός γκαζιού και με ξαφνικό πάτημα, λίγο πολύ πρέπει να περιμένεις κάπου 1 δεύτερο να φουσκώσει η τουρμπίνα. Όχι τραγικό, αλλά υπολογίσιμο.

Στο πάτημά του είναι ασφαλές με κάποιες κλίσεις (όχι τρομερές). Κρατώντας power on με το turbo φουσκωμένο και σε συνδυασμό με τις ισοπεδωτικές αναρτήσεις, σε επαρχιακό δρόμο μπορείς να κινηθείς σε ρυθμούς που δεν του ταιριάζουν χωρίς να προβληματίζεσαι. Απλά θα δείχνεις σα χοντρομπαλάς που κάνει τρέξιμο - gymkhana ανάμεσα σε κορίνες. Το βάρος συμβάλλει στο να μην έχει κανένα θέμα με τους πλευρικούς ανέμους.

Στα εκτός δρόμου, όπου υπάρχει δρόμος μπαίνεις άφοβα, με προσοχή στις υπερβολικές λασπούρες. (νταξ εδώ σηκώνει πολύ αντίλογο, αλλά μιλώ ως on roader που μεταπηδάει και σε ψιλο-εκτός)

Αυτά για αρχή.

Αυτό που λίγο πολύ περιμένατε… Κάτι από Βάλτε μια φωτό του αυτοκινήτου σας

Πρώτη μου φώτο. :metalo:
Εικόνα

1η ημέρα, πέρασμα Τρίκαλα Μυρόφυλλο Άρτα. Χάρτης: https://goo.gl/mkWVVF
Εικόνα

Εικόνα

Απογευματάκι τσουλώντας δίπλα από τον Αχελώο
Εικόνα

Νέα πατήματα
Εικόνα

Εικόνα

Στο γύρνα απο Μυρόφυλλο, πήρα λάθος edit δεν υπάρχει πλέον λάθος δρόμος, βγήκα Φτέρι, γεφύρι Αχελώου (γέφυρα Κονδύλη) Τετράκωμο κ επιστροφή.

Εικόνα

2η μέρα. Βόλτα Γραμμενοχώρια και πέριξ Καλαμά
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Επιστροφή προς Θεσ/νίκη από Γρεβενά. Γρεβενίτι, Βωβούσα. Στάση στις βλάχικες καλυβες / χειμαδιά (στάνη Τίζα) και μπάσιμο για Βάλια Κάλντα.
Εικόνα

Μισό χλμ πιο κάτω, δε μπορούσα να κάνω καν παράκαμψη από την αλπική χλόη. Πήγα 2 βδομάδες νωρίτερα. Χιονούρες 1 μέτρο ύψος ακόμα μπλοκάρουν το δρόμο. Θα επιστρέψουμε σύντομα. Αλλαγή δρομολογίου και βουρ προς Περιβόλι, Αβδέλλα κ χωμάτινη διαδρομή του Pade Mare

Με την έρημη Αβδέλλα στο Φόντο
Εικόνα

Τσίγκος Μαυρόπευκο Βλαχιά!
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

K ένα πρόχειρο βίδεο.


Δεν πλατειάζω άλλο, αλλά Επέστρεψα!

Εικόνα

ΥΓ, επιτέλους βραδιασε κ ψήνομαι για μια βόλτα βραδυνή με αμάξι.
Άβαταρ μέλους
By elvet
#500839 Ετσι!!!
Καλή αρχή μένουμε συντονισμένοι :yahoo:
Άβαταρ μέλους
By fot
#500843 Ξενοφών σου ταιριάζει απίστευτα. Καλοτάξιδο να είναι κει εσυ γέρος να το γυρίσεις παντού!

Τα φανάρια στο κρος είναι παρά πολύ όμορφα. Θα του βάλω κ εγώ!




< >
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#500845 Να κάνω ένα σχόλιο περί diesel κατανάλωσης, Το 4,5l που έγραψες πηγαίνοντας οικονομικά , το πολύ να γίνει 6άρι αν πας σαν κανίβαλος.
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#500847 Ναι. Στο 2ο ταξίδι που γράφω με τα όλα τουρμπίσματα, δοκιμασίες στα χώματα, βόλτες σταμάτα ξεκίνα, υψόμετρα μετά 130 συνεχεια στην εγνατία, μου έβγαλε μέση 5.8 στην αντλία, άστρωτο αμάξι. Νταξ δε θα πώ "τι έκανα τόσο καιρό και δεν έπαιρνα αμάξι πετρέλαιο", αλλά είναι να απορείς!
Άβαταρ μέλους
By vagmag
#500848 Καλοτάξιδο !!!
Νομίζω επέλεξες το αυτοκίνητο που σου ταιριάζει αυτή τη στιγμή !!!

Να το χαρείς κ εμείς να χαιρόμαστε μαζί σου , όπου μας ταξιδεύεις !!!

Πολύ όμορφο ποστ .

Καλά χιλιόμετρα !
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#500852 Kαλοταξιδο να ειναι και απροβληματιστο Ξιμ. :thumbsup:
Επεκταση εγγυησης υπαρχει? Ποσο ειναι η κανονικη?
Άβαταρ μέλους
By deep purple
#500854 Φώντα καλοτάξιδο!!!

Εύχομαι να ζήσεις τις ίδιες αναμνήσεις που έζησες με τον τιράντα........

Μέσα από τις φωτογραφίες σου, ταξιδεύουμε κι εμείς.

Να είσαι καλά εσύ και η οικογένειά σου.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#500880 Εξαιρετικη επιλογή, Το σκέφτομαι και εγω σε μτχ, εάν δωσω το AYGO... Θα το αξιοποιήσεις και θα χαρεις τις διαδρομες που κανεις με την οικονομια να κτυπάει κοκκινο...Και παλι καλοταξειδο....
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#500882 Μπραβο σου ξιφ. Μεσα σε μια βδομαδα εκανες οτι δεν εχουμε κανει αλλοι σε χρονια.

Αλλα ακομα πιο πολλα μπραβο που εχεις το αυτοκινητο για να υπηρετει τα θελω σου.

Το τυπικο δειγμα αγοραστη θα ειχε το αυτοκινητοβστο γκαραζ και θα το γυαλιζε μεχρι να εξοικιωθει με την ιδεα οτι πρεπει να κυκλοφορησει στο δρομο.

Να εισαι καλα να το χαρεις

< >
Άβαταρ μέλους
By markvag
#500905 Καλά βρε αθεόφοβε! 1600 χλμ έκανες κιόλας!! :metalo: :metalo: :yahoo:

Να το χαρείς! :metalo:
Άβαταρ μέλους
By diplomat
#500916 ^1,600 είχε μέχρι εχθές. Σήμερα θα πλησιάζει το διχίλιαρο λογικά. :lol:

Σέλω κι εγώ πικούλα από το εσωτερικό του τοτόρου. :oops: :oops: :oops:

Φέρστ τέηκ: αν και το μάτι είχε συνηθίσει στον τιράντα, το αρκούδι ταιριάζει καλύτερα με τα πανέμορφα φόντα του ξιφουνό.