- 12 Φεβ 2018, 16:34
#484260
Φαίνεται πως η συζήτηση είχε... κοινό όταν ήταν στο BMW forum!
Λοιπόν, λίγα λόγια από εμένα:
1. Είναι δεδομένο πως η τελευταία κυβέρνηση έκανε λίγο φθηνότερα τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα και αρκετά ως πολύ ακριβότερα τα πιο ακριβά. Γενικώς, δείτε λίγο τι ισχύει για τα εταιρικά:
«2. Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του φορολογικού έτους, υπολογίζεται ως ποσοστό της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) του οχήματος ως εξής:
α) για ΛΤΠΦ από 0 έως 12.000 ευρώ ως ποσοστό τέσσερα τοις εκατό (4%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
β) για ΛΤΠΦ από 12.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό επτά τοις εκατό (7%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
γ) για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό δεκατέσσερα τοις εκατό (14%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
δ) για ΛΤΠΦ από 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
ε) για ΛΤΠΦ πλέον των 25.001 ευρώ ως ποσοστό είκοσι δύο τοις εκατό (22%) της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα, ανεξάρτητα αν το όχημα ανήκει στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένο με οποιονδήποτε τρόπο στα ανωτέρω πρόσωπα. Το ανωτέρω ποσοστό καθενός οχήματος δεν επιμερίζεται σε περισσότερα του ενός πρόσωπα.
Η αξία της παραχώρησης του οχήματος μειώνεται βάσει παλαιότητας ως εξής:
i) 0-2 έτη καμία μείωση
ii) 3-5 έτη μείωση δέκα τοις εκατό (10%)
iii) 6-9 έτη μείωση εικοσι πέντε τοις εκατό (25%)
iv) Από 10 έτη και μετά μείωση πενήντα τοις εκατό (50%).
Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα
https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/32664Ο πίνακας παραπάνω αποδεικνύει περίτρανα πως τα αυτοκίνητα που έχουν ασυλία από φόρο, είναι όσα έχουν ΛΤΠΦ κάτω από 12Κ. Ήτοι, τα σουπερμινι με μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού και μεσαίο μοτέρ. Από εκεί και μετά, πληρώνεις. Και αν πας σε premium μάρκα, θα πληρώσεις ΠΟΛΛΑ. Γιατί απλούστατα ξεκινάς με αρκετά μεγάλη ΛΤΠΦ.
2. Η κάθε χώρα θέλει ένα θετικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Για το τι ακριβώς είναι αυτό, παραπέμπω
στο λινκ.
Με λίγα λόγια:
Ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών είναι ένας πίνακας συναλλαγών που παρουσιάζει τη διαφορά μεταξύ της αξίας των αγαθών και των υπηρεσιών που εισάγει μια χώρα σε σχέση με την αξία αυτών που εξάγει.
Πιο συγκεκριμένα, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών απεικονίζει τη διαφορά των εσόδων που προέρχονται από το εξωτερικό για παραγόμενα αγαθά και υπηρεσίες (συμπεριλαμβανομένων εισοδημάτων από τόκους και μερίσματα, ενοικίων από περιουσιακά στοιχεία και υπηρεσιών των παραγωγικών συντελεστών), μείον τις αντίστοιχες πληρωμές που γίνονται σε ξένους από την εγχώρια οικονομία.
Εάν το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών είναι θετικό τότε η χώρα παρουσιάζει πλεόνασμακαι αντανακλά την καθαρή επένδυση της χώρας στο εξωτερικό, ενώ εάν είναι αρνητικό,έλλειμμα και δείχνει τις καθαρές επενδύσεις στη χώρα από το εξωτερικό.
Προσοχή, βλέπετε πως εδώ μιλάει για άθροισμα αγαθών ΚΑΙ υπηρεσιών. Τα αυτοκίνητα είναι στα αγαθά, ο τουρισμός είναι στις υπηρεσίες. Στην Ελλάδα, έχουμε έλλειμμα στις εισαγωγές αγαθών-αλλιώς, το εμπορικό ισοζύγιο- (εισάγουμε περισσότερα από αυτά που εξάγουμε), ενώ πλεόνασμα στις υπηρεσίες. Εν μέσω μνημονίων, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, έγινε προσπάθεια απ' όλες τις κυβερνήσεις να ισοσκελιστεί. Κάποια μέτρα που βοήθησαν σ' αυτό ήταν η μείωση των εισαγωγών (λόγω πτώσης αγοραστικής δύναμης και εσωτερικής υποτίμησης), η αύξηση της τιμής συγκεκριμένων αγαθών (αυτοκίνητα, πετρέλαιο, βενζίνη, απόπειρα για υψηλότερο φόρο στο μοσχάρι που τελικά δεν πέρασε-εισάγουμε το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό, κλπ).
Τα παραπάνω είναι ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ της χώρας. Περισσότερα, διαβάστε και στο site της Τράπεζας της Ελλάδος
http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/Sta ... basic.aspx3. Με όλα τα παραπάνω, η εικόνα της χώρας, σε ότι αφορά το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, είναι αυτή εδώ:
http://www.huffingtonpost.gr/2017/10/23 ... 56050.htmlΠλεόνασμα εμφάνισε το Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών της χώρας στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου έναντι ελλείμματος την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το Ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 123 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος ύψους 211 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στη βελτίωση κυρίως του ισοζυγίου υπηρεσιών και δευτερευόντως των ισοζυγίων πρωτογενών και δευτερογενών εισοδημάτων, η οποία υπεραντιστάθμισε την αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου αγαθών.4. Έχοντας όλα τα παραπάνω υπόψιν, πότε μπορούμε να περιμένουμε να αγοράσουμε ένα καλύτερο αμάξι; Κάποιοι θα πουν με την αλλαγή κυβέρνησης, ενθυμούμενοι τον ΚΚ junior και την εθνοσωτήριο κυβέρνησή του (που έστειλε την χώρα τελεσίδικα στα βράχια...). Κάποιοι λένε πως η επόμενη κυβέρνηση θα έρθει και θα το αλλάξει το σημερινό καθεστώς.
Με όλο τον σεβασμό, νομίζω πως ΔΕΝ θα το κάνει, τουλάχιστον άμεσα. Κάτι τέτοιο θα γίνει ΜΟΝΟΝ αν και το πλεόνασμα των υπηρεσιών (πχ τουρισμός) ή οι εξαγωγές (πχ αγροτικά προϊόντα) μεγαλώσουν. Γιατί αν δεν μεγαλώσουν, το να επιτρέψουμε κεντρικά να εισάγουμε πιο ακριβά αυτοκίνητα, άρα να δαπανούμε περισσότερα για εισαγωγές αγαθών (σαν χώρα πάντοτε) δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ πλεονέκτημα (για την χώρα, γι' αυτόν που αγοράζει το αμάξι, έχει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ προφανώς!
).
5. Επειδή εδώ και πολλά χρόνια δεν παίρνονται μέτρα χωρίς έγκριση, δεν θα πόνταρα σε αλλαγή όλων των παραπάνω. Φοβάμαι πως θα πρέπει να αποδεχτούμε πως σε μια χρεωκοπημένη χώρα, και με τους σημερινούς μισθούς, πάμε μέχρι VW Golf και πολύ μας είναι. Οτιδήποτε παραπάνω, είναι πολυτέλεια (και το Golf δηλαδή, κάθε άλλο παρά λαϊκό είναι...) και για να το αποκτήσουμε, θα πρέπει να βάλουμε το χέρι πολύ βαθιά και κυρίως, θα είμαστε πάντοτε υποψήφιοι για έξτρα φορολόγηση από το κράτος.
Με απλά λόγια, το κράτος αυτόν που έχει ένα φθηνό αμάξι, δεν θα τον αγγίξει. Αλλά δεν αποκλείεται ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 22Κ ΛΤΠΦ να θεωρηθεί έχων και κατέχων, όπως κάποτε θεωρήθηκαν/θεωρούνται οι δίλιτροι και άνω.
Από εκεί και μετά, μακάρι εγώ να κάνω λάθος και ν' αλλάξουν τα πράγματα αν αλλάξει η κυβέρνηση.
Τέλος, υπάρχουν θέματα αλλού που αφορούν άλλους φόρους και τη πολιτική γενικότερα. Εδώ ας μείνουμε στους αυτοκινητιστικούς.