Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#467270 Όπως ίσως γνωρίζετε εδώ και λίγες μέρες ο τιράντας (το γνωστό μπλε-άσπρο Fiesta ST) βρίσκεται στην κατοχή μου.
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε με σκοπό να μετατραπεί σε αγωνιστικό , Θεού θέλοντος και τσέπης επιτρέποντος, για αναβάσεις και αν ποτέ αυτό το άθλημα και τα οικονομικά μου ανθήσουν, γιατί όχι και για κανένα ράλλυ.

O τιράντας φιλοξενείται (για τον χειμώνα τουλάχιστον) σε γκαράζ φίλου με πολύ καλή παρέα, και σε πρώτη φάση ξεκίνησαν οι ...δωρεάν εργασίες δηλαδή το ξήλωμα.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Μέχρι τώρα έχει φύγει το υγραέριο που είχε πάνω ο Ξιφ, το εργοστασιακό φιλτροκούτι (εδώ κάποια πατέντα πρέπει να γίνει) και σχεδόν όλο το εσωτερικό εκτός από το ταμπλό και την κάτω μοκέτα. Σύντομα θα φύγει και το ABS παρέα με το ESP (ή όπως αλλιώς το ονομάζει η μαμά Ford) καθώς και το A/C.

Η καρότσα του τιράντα είναι πεντακάθαρη και εκτός από το roll cage , όταν με το καλό έρθει η ώρα του, το μόνο που θέλει επισκευή είναι να κλείσει η τρύπα από τη δεξαμενή του υγραερίου και οι τρύπες που άφησαν τα πίσω καθίσματα. Για αυτές τις τρύπες σκέφτομαι κάποια πλαστική τάπα και μια καλή σιλικόνη. :hmmm: Με την τρύπα στο προφυλακτήρα που έμεινε από το στόμιο για να γεμίζει υγραέριο θα ασχοληθώ αργότερα.

Συνολικά το ξήλωμα κράτησε περίπου 1 1/2 ώρα και χρειάστηκαν 2 άτομα.

Σε επόμενη φάση θα πέσει ...τροχός (το αγαπημένο εργαλείο του μαστρο Σπίθα :lol: ) και θα αφαιρεθούν κάποια κομμάτια λαμαρίνας που είτε δε χρειάζονται, είτε εμποδίζουν.
Stay tuned.

Υ.Γ Ότι ξηλώθηκε από τον τιράντα πωλείται. :iconcool: Λογικά θα βάλω και αγγελία με φώτο, τιμές κτλ όταν με το καλό βρω μέρος να τα αποθηκεύσω γιατί η δικιά μου αποθήκη είναι γεμάτη από τα ανταλλακτικά για το σκούτερ. :oops:
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#467273 Να προτείνω κάτι αιρετικό; Σε πολλά αγωνιστικά το AC, παρόλο που προσθέτει βάρος, αποδεικνύεται θετικό στοιχείο διότι κρατάει το πλήρωμα φρέσκο και έτσι οι χρόνοι είναι συνολικά καλύτεροι. Αυτό φυσικά ισχύει σε καλοκαιρινά rallies, όχι σε μια ανάβαση λίγων λεπτών. Just a thought mate...
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#467275
REALZEUS έγραψε:Να προτείνω κάτι αιρετικό; Σε πολλά αγωνιστικά το AC, παρόλο που προσθέτει βάρος, αποδεικνύεται θετικό στοιχείο διότι κρατάει το πλήρωμα φρέσκο και έτσι οι χρόνοι είναι συνολικά καλύτεροι. Αυτό φυσικά ισχύει σε καλοκαιρινά rallies, όχι σε μια ανάβαση λίγων λεπτών. Just a thought mate...


Δεν έχεις άδικο Άλεξ. Λογικά το A/C θα βγει όταν κατέβει ο κινητήρας. Οπότε έχω χρόνο να το σκεφτώ. Εξαρτάται και από το πόσα κιλά θα βγει τελικά ο τιράντας γιατί η κατηγορία του (στα ράλλυ) έχει όριο βάρους. Οπότε ίσως μείνει και για λόγους βάρους.
Άβαταρ μέλους
By elvet
#467277 Καλή συνέχεια Blinkys :yahoo:
Ορόσημα του φόρουμ αξίζουν μία μετενσάρκωση
Εχεις να ασχολείσαι και τις κρύες νύχτες του χειμώνα
Άβαταρ μέλους
By drdino
#467288 Αν ο κατανομέας είναι εντός του abs/esp θα βάλεις εξωτερικό;
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#467291
drdino έγραψε:Αν ο κατανομέας είναι εντός του abs/esp θα βάλεις εξωτερικό;


Νομίζω ότι κάπου είχα και μπουτονάκι για να το βγάζει εντελώς off. Θα σου πω όταν δω αν είναι μαζί με τον κατανεμητή.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#467296 Πρόταση,
πάρε ένα σβουράκι με φυλλαράκια Φ115 / 125 με κόκκο 60άρι και καθάρισε όλο το κομμάτι στις θέσεις που πιάνουν τα 2 παρμπρίζ , τα πλαϊνά παράθυρα και γύρω από τις πόρτες που πιάνουν τα λάστιχα και το πόρτ - παγκάζ, θα φανούν όλες οι πόντες που πιάνουν τα κομμάτια ενωμένα.

Πάρε ένα δράπανο και ένα κεντραδόρο 6mm και ανάμεσα στις πόντες κάνε από μια τρύπα, τόσο βαθειά όσο να τρυπήσει μόνο το ένα κομμάτι της λαμαρίνας, δηλαδή να κάνεις ( μισές τρύπες σε βάθος ) εκεί να κολλήσεις ( να κλείσεις τις τρύπες ) με κόλληση MIG με σύρμα 0.8mm, στη συνέχεια τους κόμπους από τις κολλήσεις να τις τροχίσεις ώστε να γίνει πάλι λεία όλη η επιφάνεια.

Αυτό είναι το ράψιμο της καρότσας που θα σου εξασφαλίσει ακαμψία στην στρέψη της καρότσας κάτι που δεν μπορεί να κάνει το κλουβί το οποίο είναι για την προστασία σου κατά 80% και μόνο 20% προσδίδει ακαμψία στις στρέψεις της καρότσας.

Οι στρέψεις φορτίζουν την καρότσα όταν στρίβεις με σλίκ ή σέμι σε καλό οδόστρωμα που έχει grip και όταν αρχίζεις να ισιώνεις αποφορτίζεται απότομα σαν ελατήριο και αναρωτιέσαι γιατί βλέπεις το πόρτ μπαγκάζ αντί για το καπό, έχεις κάνει δηλαδή τετακέ χωρίς να καταλάβεις γιατί.

Επίσης χρειάζεται να αυξήσεις τις πόντες στους θόλους εμπρός - πίσω, να φτιάξεις μικρές γωνιές από 3mm λαμαρίνα και να τα κολλήσεις στα σημεία που ενώνονται τα ράμφη με τους θόλους, να κολλήσεις καλύτερα τις βάσεις των καθισμάτων, για ιδέες μπορείς να βρείς την ομολογκασιόν του αμαξιού σου με τις ενισχύσεις και τα ραψίματα.

Το κλουβί πρέπει να είναι από πιστοποιημένες σωλήνες χωρίς ραφή στις διαστάσεις που λέει η FIA και που ισχύουν και στην Ελλάδα, αν το κλουβί και τα υλικά του δεν έχουν πιστοποίηση δεν θα μπορέσεις να τρέξεις σε επίσημο αγώνα, ο nass μπορεί να σου πεί πολύ περισσότερα σε αυτό το θέμα.

Για ιδέες γύρω από την καρότσα ρίξε και εδώ μια ματιά

viewtopic.php?f=28&t=1458
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#467308
21 quadra έγραψε:Πρόταση,


Πάρε ένα δράπανο και ένα κεντραδόρο 6mm και ανάμεσα στις πόντες κάνε από μια τρύπα, τόσο βαθειά όσο να τρυπήσει μόνο το ένα κομμάτι της λαμαρίνας, δηλαδή να κάνεις ( μισές τρύπες σε βάθος ) εκεί να κολλήσεις ( να κλείσεις τις τρύπες ) με κόλληση MIG με σύρμα 0.8mm, στη συνέχεια τους κόμπους από τις κολλήσεις να τις τροχίσεις ώστε να γίνει πάλι λεία όλη η επιφάνεια.

8


ΤΟ ειχατε ξαναναφερει αυτο και το ειχα καταλαβει λαθος, δλδ οτι ξετρυπαμε τις ποντες και τις ξανακολλαμε.
Και το συζητουσα με εναν αγωνιζομενο.
MIG λεμε την αργκον εεε?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#467312
blackpug106 έγραψε:
21 quadra έγραψε:Πρόταση,


Πάρε ένα δράπανο και ένα κεντραδόρο 6mm και ανάμεσα στις πόντες κάνε από μια τρύπα, τόσο βαθειά όσο να τρυπήσει μόνο το ένα κομμάτι της λαμαρίνας, δηλαδή να κάνεις ( μισές τρύπες σε βάθος ) εκεί να κολλήσεις ( να κλείσεις τις τρύπες ) με κόλληση MIG με σύρμα 0.8mm, στη συνέχεια τους κόμπους από τις κολλήσεις να τις τροχίσεις ώστε να γίνει πάλι λεία όλη η επιφάνεια.

8


ΤΟ ειχατε ξαναναφερει αυτο και το ειχα καταλαβει λαθος, δλδ οτι ξετρυπαμε τις ποντες και τις ξανακολλαμε.
Και το συζητουσα με εναν αγωνιζομενο.
MIG λεμε την αργκον εεε?


Αrgon είναι το άεριο, οι μηχανές είναι είτε MIG που βγαίνει σύρμα από το μπέκ και είναι κατάλληλη μηχανή για λαμαρινοδουλειές ( και όχι μόνο ) είτε η μηχανή είναι TIG που κολλάς με αντίστοιχο με το μέταλλο ραβδάκι ( σαν ηλεκτρόδιο ) Στις λαμαρίνες προτιμάμαι την MIG γιατί κολλάει γρήγορα και ζεσταίνει λίγο τοπικά το μέταλλο και δεν το παραμορφώνει όπως η TIG που ζεσταίνει μεγαλύτερη περιοχή γιατί είναι αργή η συγκόλληση της.

Το αέριο argon ή argon με ήλιο είναι κατάλληλο για μη σιδηρούχα μέταλλα όπως το ανοξείδωτο ο μπρούτζος το τιτάνιο και το αλουμίνιο, όταν κολλάς σιδηρούχα μέταλλο καταλληλότερο αέριο είναι το μίγμα αεριών που λέγεται korgon, τα αέρια δρούν προστατευτικά κατά την συγκόλληση έναντι της οξείδωσης από την ατμόσφαιρα. Την ίδια δουλειά κάνει και η στερεή πάστα βόρακα που υπάρχει έξω από τα κοινά ηλεκτρόδια της απλής ηλεκτροσυγκόλλησης.

Επίσης οι συγκολλήσεις στις καρότσες πρέπει να είναι σε πόντες με μήκος το πολύ 10mm, η συνεχής συγκόλληση με γαζί σε καρότσα η σε κλουβί που ράβεται επί τόπου μέσα στο αυτοκίνητο θα την παραμορφώσει τόσο που στο τέλος θα πατάνε οι 3 ρόδες κάτω αντί για 4.
Άβαταρ μέλους
By gianik
#467320 Ομολογώ ότι νιώθεις κάπως όταν βλέπεις το αμάξι να ξεγυμνωνεται..
Κάποιος να πει στον Jim Clark να μπει με τρόπο στο παρών τοπικό..

.
Άβαταρ μέλους
By blackpug106
#467325
21 quadra έγραψε:[q

Επίσης οι συγκολλήσεις στις καρότσες πρέπει να είναι σε πόντες με μήκος το πολύ 10mm, η συνεχής συγκόλληση με γαζί σε καρότσα η σε κλουβί που ράβεται επί τόπου μέσα στο αυτοκίνητο θα την παραμορφώσει τόσο που στο τέλος θα πατάνε οι 3 ρόδες κάτω αντί για 4.


αυτο το χω υποψη μου
παλια πουλιοντουσαν τετοιες καροτσες στο νετ...

εχω σταμπαρει εναν λαμαρινα με mig και περιμενω οταν το κλεισει να την παρω
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#467327
gianik έγραψε:Ομολογώ ότι νιώθεις κάπως όταν βλέπεις το αμάξι να ξεγυμνωνεται..
Κάποιος να πει στον Jim Clark να μπει με τρόπο στο παρών τοπικό..

.


Ο Ξιφ έχει κι άλλες φωτο εκτός από αυτές. :lol:

@21 quadra ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές. Το τοπικό με το clio το είχα διαβάσει και θα το ξαναδιαβάσω. Μερικές μικρές ενστάσεις αν μου επιτρέπεις, και ίσως και αφορμή για κουβέντα.

Πρώτον δεν έχω ούτε τα εργαλεία, ούτε τις γνώσεις για τέτοια δουλειά. Δεν μιλάω για ένα απλό ράψιμο καροτσας που θα γίνει μαζί με το κλουβί (όχι από μένα φυσικά).

Επίσης δεν τολμάω να ρωτησω πόσο θα κόστιζε αυτή η δουλειά. Όχι ότι δεν τα αξίζει φυσικά.

Επίσης θεωρεις ότι χρειάζεται τόση ακαμψία για την πρόσφυση που θα έχει το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο (εκεί γίνονται οι αγώνες) με ραλλυτζιδικα λάστιχα κι αυτά σχεδόν ποτέ καινούργια; Να μιλούσαμε για πίστα με σλικ να πω ναι.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#467333 Εσύ ξέρεις τι ακριβώς θέλεις να κάνεις, σε τι αγώνες θα λάβεις μέρος κλπ, δεν προσπάθησα να φανώ έξυπνος αλλά λίγες πληροφορίες μόνο να δώσω να γίνουν αφορμή για κουβέντα όπως είπες. Εύχομαι να προχωρήσεις όπως το φαντάζεσαι και να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα.