- 01 Φεβ 2018, 21:31
#480630
Παντα εχει το ενδιαφερον του, να γραφει καποια προσωπικοτητα, που εχει σπουδες και επαγγελματικη σταδιοδρομια εντελως διαφορετικη με τον χωρο, στην προκειμενη, με μια οπτικη περισσοτερο φιλολογικου, φιλοσοφικου(?) χαρακτηρα...
Μεγαλο ενδιαφερον πχ ηταν αρθρα του που αφορουσαν οδοιπορικα (πχ "Ανταυγειες μ' ενα Πρισμα", την γνωριμια ουσιαστικα με την ολοκαινουργια τοτε Lancia Prisma 1.6 ie, το 1986, μεταφεροντας και φωτογραφιζοντας παραλληλα, ζωη και εικονες απο Ρωμη, Φλωρεντια και Ελβετια) αλλα και αποψεις απο την κατοχη και μη αρκετων αξιολογων αυτοκινητων, που περναγαν απο τα χερια του.
Σιγουρα σε καποια σημεια βεβαια, ισως και εμμονικος, ή "χαμενος στην μεταφραση", απο μπολικη θεωρητικη προσεγγιση, με δυσαναλογα λιγοτερη εξοικειωση επι του πρακτεου, ενδεχομενως.
Προσωπικα χαιρομαι να διαβαζω, αλλη μια αποψη, απο διαφορετικη οπτικη γωνια, απλως πχ και στο προσφατο αρθρο του "Εν ψυχρω - Εν θερμω" περα απο το αφιερωμα συνεντευξη, εχω την αισθηση οτι σε καποιες λεπτομερειες που ο ιδιος τονιζει, εχει κανει σημαντικα λαθη.
Για παραδειγμα , αναφερει απο την μεση του ερθρου και επειτα οτι, ειχε αποφασισει απο παλαια τις ιδανικες προδιαγραφες για το δικο του "τελειο" αυτοκινητο. Δηλαδη, 1ον μικρο μεγεθος (γυρω στα 4 μετρα λεει...) 2ον αυτοματο και 3ον 4κινητο, "με μπλοκε στον πισω αξονα" συμπληρωνοντας κιολας σε παρενθεση (ευνοητο γιατι) και 4ον "γρηγορο (κατω απο 8sec το 0-100Km/h)".
...το μυαλο μου βεβαια πηγε αμεσως σε 4κινηση φτερουγας, τουλαχιστον με ανωτερη υλοποιηση απο τυπου Haldex και πιθανοτατα με rear-biased κατανομη, ωστε να μου γινει κατανοητο και το "ευνοητο γιατι"...
Συμπληρωνει δε αμεσως μετα οτι τετοιο αυτοκινητο εψαχνε για δεκαετιες, αλλα γραφει με κεφαλαια γραμματα κιολας οτι "ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ". Μεχρι το 2010, οπου και εμφανιστηκε -εκθεση Γενευης- απ' οτι ειπε το Juke Nismo RS, στην 4κινητη εκδοση...Το οποιο και παρηγγειλε αμεσα.
Η πρωτη ενσταση μου, εφοσον εχω πληροφορηθει σωστα, ειναι οτι το 4κινητο Juke ΔΕΝ διαθετει μπλοκε διαφορικο, παρα το γνωστο ηλεκτρονικο συστημα Torque vectoring που προσομειωνει την λειτουργια του μηχανικου.
Μηχανικο μπλοκε διαθετει η προσθιοκινητη εκδοση του, που παρεχεται και με χειροκινητο κιβωτιο (ενω η 4κινητη ΜΟΝΟ με αυτοματο).
Δευτερον, εκτος απο το Juke με αυτα τα χαρακτηριστικα, το ιδιο ετος παρουσιαστηκε και το Countryman Cooper S All4, διαθεσιμο και σε αυτοματο 6αρι κιβωτιο.
Αρα δεν ηταν το μονο, μεχρι το 2010.
Τριτον, ηδη ενα χρονο πριν, το πρωτο τριμηνο του 2009 αν θυμαμαι σωστα παρουσιαστηκε το fl του S3 και για πρωτη φορα θα μπορουσε να συνδυαστει με το αυτοματο-διπλοσυμπλεκτο S-tronic.
Eκτος εαν σε ολα τα παραπανω, εννοουσε "μπλοκε", απλως το γνωστο ηλεκτρονικο βοηθημα και "αυτοματο" ενα κλασσικο με μετατροπεα ροπης ή CVT (οπως στην προκειμενη το Juke) αποκλειοντας καθε ειδους διπλοσυμπλεκτο...Απο τα λεγομενα του παντως, δεν μου φανηκε να εννοει κατι τετοιο ...