Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#657350
funkyreverend έγραψε:
EDDIE_147 έγραψε:Ας υποθέσουμε ότι λύνεται το θέμα των υποδομών (σε x χρόνια στην Ελλάδα).
Η ηλεκτροκίνηση είναι ακριβό σπορ παρά την όποια επιδότηση και δεν υπάρχει ακόμα σαφής εικόνα για το κόστος της φόρτισης (μηδενική κατανάλωση καυσίμου δε σημαίνει τζάμπα).

Συν το ότι όταν επεκταθεί πολύ η ηλεκτροκίνηση, η οποία ΕΛ κυβέρνηση θα προσαρμόσει ανάλογα τη φορολογία.


Δεν είναι μόνο η ΕΛ κυβέρνηση, όλες θα το κάνουν. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος με αυτές τις μελέτες κόστους είναι να θεωρήσει ότι το (κάθε) σημερινό κίνητρο θα παραμείνει και στο μέλλον. Το είδαμε με τους Νορβηγούς πριν μερικούς μήνες και το κόστος ηλεκτροκίνησης.


To ακόμα (sic) μεγαλύτερο λάθος που κάνουν πολλοί στην ανάλυσή τους ειναι το αντικίνητρο που μπορει να θεσπίσει ανα πάσα ώρα και στιγμή οποιοδήποτε κράτος, που μπορει να σου κάνει την ηλεκτροκίνηση τσαμπέ σε σχέση με ενα ΜΕΚ :s_cool
Άβαταρ μέλους
By kubiak
#657352
EDDIE_147 έγραψε:Από την όποια ΕΛ κυβέρνηση περιμένω ένα τικ παραπάνω σε επίπεδο εφευρετικότητας για κάποιο πρόσθετο φόρο/χαράτσι.

Όσον αφορά την Ελλάδα είναι απλό: Θα περιμένουν να δουν τι είναι πιο δημοφιλές, πιο "λαϊκό" όσον αφορά την αυτοκίνηση και εκεί θα "απασφαλίσουν" και θα αρχίσουν το μησιγά στον πολύ κόσμο χωρίς να παραλείψουν να δώσουν μία ιδέα ψευτο-αναλογικότητας στα χαράτσια...

Να σκύψουμε όλοι οι ραγιάδες να μας μησειγά ο πασάς...
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#657380
rx8_drifter έγραψε:
funkyreverend έγραψε:
EDDIE_147 έγραψε:Ας υποθέσουμε ότι λύνεται το θέμα των υποδομών (σε x χρόνια στην Ελλάδα).
Η ηλεκτροκίνηση είναι ακριβό σπορ παρά την όποια επιδότηση και δεν υπάρχει ακόμα σαφής εικόνα για το κόστος της φόρτισης (μηδενική κατανάλωση καυσίμου δε σημαίνει τζάμπα).

Συν το ότι όταν επεκταθεί πολύ η ηλεκτροκίνηση, η οποία ΕΛ κυβέρνηση θα προσαρμόσει ανάλογα τη φορολογία.


Δεν είναι μόνο η ΕΛ κυβέρνηση, όλες θα το κάνουν. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος με αυτές τις μελέτες κόστους είναι να θεωρήσει ότι το (κάθε) σημερινό κίνητρο θα παραμείνει και στο μέλλον. Το είδαμε με τους Νορβηγούς πριν μερικούς μήνες και το κόστος ηλεκτροκίνησης.


To ακόμα (sic) μεγαλύτερο λάθος που κάνουν πολλοί στην ανάλυσή τους ειναι το αντικίνητρο που μπορει να θεσπίσει ανα πάσα ώρα και στιγμή οποιοδήποτε κράτος, που μπορει να σου κάνει την ηλεκτροκίνηση τσαμπέ σε σχέση με ενα ΜΕΚ :s_cool


Σωστό, αλλά νομίζω ότι απέχουμε ακόμα πολύ από αυτό. Δεν μπορείς να αποκλείσεις εν μία νυκτί όλους τους φτωχούς από την αυτοκίνηση, αναγκάζοντάς τους να αλλάξουν αυτοκίνητο με ηλεκτρικό αύριο. Οπότε τα αντικίνητρα δεν νομίζω να είναι απότομα ούτε ιδιαίτερα αυστηρά, τουλάχιστον για μερικά χρόνια ακόμα.

@vagnar
Μια μεγάλη εταιρία (Ionity) άλλαξε πλάνο τιμολόγησης και το κόστος μετακίνησης έφτασε υψηλότερα από τα συμβατικά οχήματα σε μια χώρα που δεν τη λες φθηνή στη βενζίνη. Δεν είναι σώνει και καλά το συγκεκριμένο γεγονός, τέτοια συμβαίνουν παντού, όσο το να χωνέψουμε ότι κάτι που το βλέπεις σαν προσφορά γνωριμίας δεν είναι αυτό με το οποίο θα συνεχίσεις. Ειδικά αν όλοι υιοθετήσουμε την νέα τεχνολογία, κάπου θα έχουμε οικονομία κλίμακας, κάπου θα υπάρχει αύξηση τιμών λόγω αυξημένης ζήτησης όπως και φορολογία ακριβώς σαν σήμερα για τα συμβατικά. Το "ουάου, ενάμισι ευρώ τα 100 χλμ" να το ξεχάσουμε πριν εντυπωθεί καλά στο μυαλό και μας στείλει ταμείο.

Disclaimer: είμαι υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν μπορώ να βάλω στην άκρη ούτε την αγορά (τιμές, προσφορά/ζήτηση, κίνητρα σε κυκλοφορία πόλεων κλπ.) ούτε τη Δημόσια Οικονομική (επιδοτήσεις, φορολογία).
Τελευταία επεξεργασία από funkyreverend και 31 Ιούλ 2020, 17:25, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#657381 Ναι, αλλά ας μην ξεχνάμε πως οι περισσότεροι φορτίζουν στο σπίτι ή στην δουλειά τους και όχι στο δρόμο και στην όποια Ionity.
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#657519 Οι τιμές πάντως για τα φωτοβολταϊκά πέφτουν συνεχώς.
Κάνεις μαζί και μια εγκατάσταση και φορτίζεις.
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#658226 Δεν ξέρω πως προσδιορίζεις το πολύ, αλλά ήδη σε κέντρα πόλεων εχεις πολύ αυστηρούς προσδιορισμούς. Η δέ Βρετανία αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε το roadmap της που ουσιαστικά κοιτάει στην πλήρη απαγόρευση πώλησης ΜΕΚ σε μια δεκαετία.
Καταλαβαίνεις τί αντίκτυπο θα έχει αυτό για τις πωλήσεις ΣΗΜΕΡΑ ετσι? :whistlink:

Επ αυτού, να θυμήσω κατι που ειχα ποστάρει πριν λίγο καιρό:

rx8_drifter έγραψε:Πετυχα ένα ενδιαφέρον άρθρο που πάει πιο πολύ σε βάθος την ανάλυσης των τάσεων στην αγορά, λαμβάνοντας υπόψιν το λεγόμενο osborne effect.
Eχει πολύ ενδιαφέρον γιατί δείχνει πως οι εξελίξεις μπορει΄να επιταχυνθούν ακομα περαιτέρω, μιας και εν αναμονή μιας καινούργιας τεχνολογίας, το προϊον που βρίσκεται τώρα στην αγορα λόγω του ότι θα έχει μηδενική αξία στο άμεσο μέλλον, δεν ειναι καθόλου θελκτικό.
https://cleantechnica.com/2019/02/25/th ... o-industry


Up until now, there is no Osborne effect — not enough people realize what electric cars can do for them. But the moment people start waiting for their new cars, which are right around the corner, there is unmet demand. Unmet demand for products that are not yet for sale translates into a demand drop for the products that are for sale but no longer desired. This is the classic Osborne effect
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#658265 Η απότομη στροφή των κατασκευαστών στα ηλεκτρικά τουτούνια οφείλεται στα ολοένα και πιο αυστηρά όρια ρύπων που αναμένεται να γίνουν ακόμα πιο αυστηρά.

Για αυτό το λόγο εταιρείες που -με τα τωρινά δεδομένα- μετράνε σε δισεκατομύρια τα πρώτα πρόστιμα λόγω υπέρβασης ορίου CO2 κάνουν σαν τρελές για EV (βλ Φάουβε) ενώ άλλες (βλ Τουγιότα) που δεν έχουν την κωλοπρεμούρα των πρώτων συνεχίζουν να επενδύουν σε ΜΕΚ ως πρώτη προτεραιότητα (είτε χιμπριντ είτε υδρογόνου).

rx8_drifter έγραψε:Η δέ Βρετανία αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε το roadmap της που ουσιαστικά κοιτάει στην πλήρη απαγόρευση πώλησης ΜΕΚ σε μια δεκαετία.


Λύγκας;
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#658272 Πλήρης απαγόρευση ΜΕΚ καταλαβαίνω ότι σημαίνει πως δεν θα πωλούνται ούτε Hybrid.
Αν είναι όντως έτσι, μου φαίνεται δύσκολο. Θα πρέπει να έχουν όλοι σταθμό φόρτισης, ή να μην έχουν αυτοκίνητο...
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#658273 Προφανώς υπάρχουν υποπεριπτώσεις που θα ισχύει αυτό γι αυτό και θα ήθελα να δω τι ανακοινώνεται επίσημα.
Άβαταρ μέλους
By JBT
#658274 Τα ίδια και τα ίδια :vava:

Έχετε ακούσει ποτέ για την κόντρα τρένων / αυτοκινήτων από τον 19ο αιώνα ακόμα;

Ο,τι έλεγαν δηλαδή και νωρίτερα για τα τρένα / άλογα και νωρίτερα για το άλογα / τρέξιμο με τα πόδια

Φτάνει :dizzy:
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#658278
Andreasdik έγραψε:Πλήρης απαγόρευση ΜΕΚ καταλαβαίνω ότι σημαίνει πως δεν θα πωλούνται ούτε Hybrid.
Αν είναι όντως έτσι, μου φαίνεται δύσκολο. Θα πρέπει να έχουν όλοι σταθμό φόρτισης, ή να μην έχουν αυτοκίνητο...


Όλα ειναι ρευστά αυτή τη στιγμή και προφανώς δύσκολα θα απαγορεύσουν τα υβριδικά. Μιλάμε πάντα για απαγόρευση πώλησης, οχι κυκλοφορίας

https://www.theguardian.com/environment ... -transport
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#658281
JBT έγραψε:Τα ίδια και τα ίδια :vava:

Έχετε ακούσει ποτέ για την κόντρα τρένων / αυτοκινήτων από τον 19ο αιώνα ακόμα;

Ο,τι έλεγαν δηλαδή και νωρίτερα για τα τρένα / άλογα και νωρίτερα για το άλογα / τρέξιμο με τα πόδια

Φτάνει :dizzy:


Μιλάς με γρίφους γέροντα
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#658374 Ούτε εγώ κατάλαβα τον jbt!
Εγώ ρωτάω πως θα βρεθεί λύση για κάποιον που μένει Παγκράτι/Κυψέλη/Πατήσσια στον δεύτερο όροφο, δεν έχει θέση σταθμευσης και το κοντινότερο που παρκάρει είναι 2 στενά απο το σπίτι του...

Η λύση που μπορώ να σκεφτώ σε αυτές τις περιπτώσεις είναι τα Hybrid, τα οποία πιστεύω θα εξελιχθούν πολύ περισσότερο.
Ήδη διαβάζω η νέα γενιά yaris, κινείται με μπαταρία έως και 130km/h! Εντυπωσιακό...

Αλλά να καταργηθούν τελείως οι ΜΕΚ, θέλει τεράστιες αλλαγές σε υποδομές, θα περάσουν δεκαετίες.
Άβαταρ μέλους
By nickthetrib
#658377
Andreasdik έγραψε:Ούτε εγώ κατάλαβα τον jbt!
Εγώ ρωτάω πως θα βρεθεί λύση για κάποιον που μένει Παγκράτι/Κυψέλη/Πατήσσια στον δεύτερο όροφο, δεν έχει θέση σταθμευσης και το κοντινότερο που παρκάρει είναι 2 στενά απο το σπίτι του...

ΔΕ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ

Andreasdik έγραψε:Αλλά να καταργηθούν τελείως οι ΜΕΚ, θέλει τεράστιες αλλαγές σε υποδομές, θα περάσουν δεκαετίες.

Θέλει γκρέμισμα ΟΛΗΣ της Αθηνας και χτισιμο απο την αρχή με πρόβλεψη για πλήρεις υποδομές ηλεκτροκίνηση

εγώ κατάλαβα τον jbt! Μιλάει για τις κλασικές διαφορές στον τομέα των μεταφορών ανα τους αιώνες
Ποδια/αλογα - αλογα/καρα - καρα/τρενα - τρενα αμαξια κλπ κλπ
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#658396
nickthetrib έγραψε:εγώ κατάλαβα τον jbt! Μιλάει για τις κλασικές διαφορές στον τομέα των μεταφορών ανα τους αιώνες
Ποδια/αλογα - αλογα/καρα - καρα/τρενα - τρενα αμαξια κλπ κλπ


Που κολλάει αυτό με όσα λέμε;