Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702648 Σκέψου πως οι υπόλοιποι θα πρέπει να ξεκινήσουν από το μηδέν. Και αν δεν ακολουθήσουν το δρόμο της Tesla να κάνει τους οδηγούς beta testers, θα τους πάρει πάααααρα πολύ καιρό για να την φτάσουν (και μάλλον δεν θα το καταφέρουν θα έλεγα εγώ).
Ο τρόπος που δουλεύουν οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης είναι αυτός: στην αρχή θα κάνουν λάθη, αλλά όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνονται και θα φτάσουν κάποια στιγμή σε ένα επίπεδο να μην κάνουν. Ακόμη προφανώς δεν είμαστε εκεί, αλλά αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που προηγείται, αυτός είναι η Tesla.
Οι υπόλοιποι, είναι πολύ πίσω.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#702650 Ίσως δεν χρειάζονται σε ένα μεσο οδηγό αυτοί οι εξελιγμένοι αλγόριθμοι.
Σε περίπτωση βλάβης αυτά τα συστήματα τι κόστος θα έχουν,?? Η οδική βοήθεια θα έχει ανταλλακτικά
Ευτυχώς θα χρειαστούν χρόνια να μας αναγκάσουν να αγοράσουμε τέτοια οχηματα, ίσως τα εγγόνια μας να μάς πάνε βόλτα με τέτοιο συγκρουόμενα

< Note >
Άβαταρ μέλους
By taxidiwtis
#702652 To αναλογο autopilot σύστημα της GM (supercruise) ήδη στις εθνικές των ΗΠΑ επιτρέπει να απομακρύνει εις τα χέρια από το τιμόνι (στα Τεσλα είτε πρέπει να το ακουμπάς είτε να κάνεις πατέντα).
Αυτό το πετυχαίνει με κάμερα και αλγόριθμους που παρακολουθούν την κίνηση των ματιών, και άρα το αν παρακολουθείς το δρόμο η όχι.
Μάλιστα με το επόμενο update θα ενεργοποιηθεί και το αντίστοιχο της Ford στο mach e.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702654
Anonymous Founder έγραψε:Ο τρόπος που δουλεύουν οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης είναι αυτός: στην αρχή θα κάνουν λάθη, αλλά όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνονται και θα φτάσουν κάποια στιγμή σε ένα επίπεδο να μην κάνουν. Ακόμη προφανώς δεν είμαστε εκεί, αλλά αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που προηγείται, αυτός είναι η Tesla.
Οι υπόλοιποι, είναι πολύ πίσω.


Έχω την εντύπωση πως η ίδια η Tesla ως εταιρεία λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο!

Όσο για την αυτόνομη οδήγηση, ευχαρίστως να είχα ΤΩΡΑ ένα τέτοιο σύστημα, όταν οδηγώ στην Εγνατία Οδό. :(
Άβαταρ μέλους
By g8777
#702663
axel12p έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Ο τρόπος που δουλεύουν οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης είναι αυτός: στην αρχή θα κάνουν λάθη, αλλά όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνονται και θα φτάσουν κάποια στιγμή σε ένα επίπεδο να μην κάνουν. Ακόμη προφανώς δεν είμαστε εκεί, αλλά αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που προηγείται, αυτός είναι η Tesla.
Οι υπόλοιποι, είναι πολύ πίσω.


Έχω την εντύπωση πως η ίδια η Tesla ως εταιρεία λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο!

Όσο για την αυτόνομη οδήγηση, ευχαρίστως να είχα ΤΩΡΑ ένα τέτοιο σύστημα, όταν οδηγώ στην Εγνατία Οδό. :(




Θετει ενα πολυ σοβαρο ερωτημα στο τελος.

στην αρχή θα κάνουν λάθη, αλλά όσο περνάει ο καιρός, θα βελτιώνονται και θα φτάσουν κάποια στιγμή σε ένα επίπεδο να μην κάνουν.


Βεβαια το "λαθος" στην προκειμενη περιπτωση μπορει να κοστισει πολυ σοβαρα. Κατ αναλογια με αεροπλανα, δεν νομιζω οτι θα μπορουσες να αιτιολογησεις μια συντριβη αεροπλανου ως "λαθος" του αλγοριθμου. Τωρα αν καποιος ειναι τοσο τολμηρος / αφελης ωστε να διαβαζει Μακελειο μεσα στο Τεσλα του καθως πηγαινει Πηγη, ε, δοξα και τιμη στις Λάικες των δρομων. :s_howdy

Disclaimer: Το βιντεο ειναι του 2018, ειμαι σιγουρος οτι θα μεσολαβησε η απαραιτητη αναδραση (απο τον κυριο Μπουκουρα; :hmmm: ) και ολα αυτα θα εχουν διορθωθει.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702668 Προφανώς και το λάθος θα κοστίσει σοβαρά. Να το πω και διαφορετικά όμως: όλοι ξέρουμε πως ένας νέος οδηγός είναι πιο επιρρεπής σε ατυχήματα, οι ασφαλιστικές εταιρείες γι' αυτό το λόγο έχουν επασφάλιστρο. Αυτό τι σημαίνει; Πως δεν θα πρέπει να οδηγεί κάποιος όντας νέος οδηγός;
Είναι κάτι που έχει ρίσκο λοιπόν και είναι και επικίνδυνο. Το αυτό και για τα συστήματα αυτά.
Τέτοια συστήματα έχουν πλέον όλα τ'αυτοκίνητα, ακόμη και το χαζο-T-roc μου μπορεί να στρίβει μόνο του σε ήπιες καμπές. Θα πρέπει να τ'απαγορεύσουμε γιατί δεν δουλεύουν πάντα σωστά;
Είναι εκεί για να βοηθούν και προς το παρόν, δεν μπορούν ν'αντικαταστήσουν τον οδηγό. Κανείς δεν ισχυρίζεται πως είναι ήδη έτοιμα, άλλο που κάποιοι κάνουν του κεφαλιού τους.
Αυτό δεν είναι πρόβλημα όμως της Tesla, αλλά των οδηγών.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702675 Να σημειώσουμε αρχικά ότι το βιντεάκι είναι από άρθρο τριέτιας...

Ακόμη και σημερινό να ήταν πάντως, αυτό που τονίζει είναι ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να καταλάβουν ότι τα συστήματα αυτά είναι υποβοήθησης του οδηγού και όχι full αυτόνομα συστήματα. Εκεί είναι και η διαφωνία τους με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπου οι χρήσεις των λέξεων autopilot, propilot κλπ, δίνουν την εντύπωση στον χρήση ότι αυτός μπορεί να κάνει ότι θέλει πίσω από το τιμόνι και το αυτοκίνητο απλά να πηγαίνει.

Επίσης, όπως υπάρχουν βίντεο που δείχνουν τα προβλήματα του autopilot, υπάρχουν αντίστοιχα πολλά που δείχνουν τις περιπτώσεις όπου γλιτώνουν τον οδηγό από πιθανό ατύχημα



Ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι είναι πολύ νωρίς για αυτά τα συστήματα και πως είμαστε μόλις στο επίπεδο 2 στο κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης, πιστεύω ότι υπάρχουν περισσότερα θετικά παρά αρνητικά σε ότι αφορά την ασφάλεια.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#702680
axel12p έγραψε:τα συστήματα αυτά είναι υποβοήθησης του οδηγού και όχι full αυτόνομα συστήματα.


Μα το uber alles επιχειρημα των φανμποις ειναι οτι ο Ελον Μασκ μας εισαγει σε μια νεα εποχη που δεν θα χρειαζεται να ασχολεισαι με την οδηγηση (βλ. Μακελειο παραπανω)

@ΗΦ

εντελως αστοχη η αντιπαραβολη σου imho
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#702681 Πάντως ο σωστός τρόπος να δοκιμάζονται αυτές οι τεχνολογίες είναι σε ασφαλές περιβάλλον όπως στο video του bbc.
Τους beta testers σε δρόμους δεν το πολυκαταλαβαίνω...
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702682 Στην αρχή δοκιμάζονται σε ελεγχόμενο περιβάλλον, αλλά εν τέλει θα βγουν και έξω. Πόσο νωρίς θα γίνει αυτό, είναι ένα άλλο θέμα. Αυτοί οι αλγόριθμοι με τον τρόπο που δουλεύουν, θα πρέπει να βγουν έξω. Γιατί μόνον έτσι θα μάθουν και θα βελτιωθούν. Μέχρι να γίνει αυτό, οι οδηγοί πρέπει πάντα να προσέχουν και δεν γίνεται να πέσουν για ύπνο ξέρω γω.
Το βασικό όμως που έχουν αυτά τα συστήματα είναι πως ΑΝ ο οδηγός αφαιρεθεί, μπορεί να σώσουν ένα ατύχημα. Κοινώς, δεν λειτουργεί μονόπλευρα.
Είναι σημαντικά συστήματα ασφαλείας που αν χρησιμοποιηθούν σωστά, θα σώσουν ζωές και θα μειώσουν τα ατυχήματα.
Άβαταρ μέλους
By Chris
#702692 Μα ο Ελον δεν το προωθει ως συστημα ασφαλειας, αλλα ως ακριβως αυτο που το εχει ονομασει, autopilot. Αλλο αν βαζει κι ενα disclaimer απο κατω, στην ουσια σου κλεινει το ματι και σου λεει: ελα μωρε, ποιος εχει τα χερια στο τιμονι και την προσοχη στο δρομο? Σιφτυ
Άβαταρ μέλους
By edmond
#702694 Πάντως η μνίτσα σήμερα που μας πήγαινε όπως εκείνη γούσταρε στην Πειραιώς τεξτάροντας συνέχεια στο μομπάιλ, ζήτημα αν είχε τα χέρια στο τιμόνι στο 30%. Ε, αν είχε και acc(δεν λέω καν autopilot) θα έκανε και άλλες δουλειές που δεν πρόλαβε σπίτι ας πούμε.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702711
edmond έγραψε:Πάντως η μνίτσα σήμερα που μας πήγαινε όπως εκείνη γούσταρε στην Πειραιώς τεξτάροντας συνέχεια στο μομπάιλ, ζήτημα αν είχε τα χέρια στο τιμόνι στο 30%. Ε, αν είχε και acc(δεν λέω καν autopilot) θα έκανε και άλλες δουλειές που δεν πρόλαβε σπίτι ας πούμε.

Βασικά στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί που οδηγούν σαν να έχουν autopilot. :thumbsdown:
Έχω βαρεθεί να βλέπω κόσμο να οδηγεί και να τσεκάρει/ γράφει στο κινητό του. Και όλα αυτά μέσα σε κατοικημένες περιοχές.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702739 Πολύ όμορφο, μέσα έξω!
Cd=0.20! :dizzy: