Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#516060 +Γιατί τα Λιγοψά δεν έχουν σταθμό φόρτισης ΓΤΠΜΚΤΧΜ κτλ :lol:
Άβαταρ μέλους
By fokion
#516133 Οτι, at the end of the day, δεν καις ρευμα - Καις λιγνίτη/υδροηλεκτρικά/πετρελαιο/φυσικό αέριο/πυρινικη ενεργεια κ.λ.π.
Ποσο τελικά "καθαρό' ειναι αυτο....

αναρωτιεμαι αν εχει υπαρξει μια μελετη κοστολογίων ΧΩΡΙΣ τις οικονομικές "προστασίες" και " προοθήσεις"...
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#516597 Μελέτες έχουν γίνει, και η απάντηση είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αισθητά μικρότερες εκπομπές ρύπων, λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά που λες. Εν συντομία:

Το βενζινοκίνητο όχημα κινείται με 100% ορυκτά καύσιμα (σε χώρες όπως στην Ελλάδα που δεν έχουμε πρακτικά καθόλου βιοκαύσιμα). Σε άλλες αγορές υπάρχει και βενζίνη Ε10 ή Ε15 που μπορεί να κάνει μια μικρή διαφορά, αλλά και πάλι καις πρωτίστως δεινοσαυρόζουμο. Τα ίδια και για το ντίζελ.

Το ηλεκτρικό αμάξι, όπως ο ίδιος λες, τροφοδοτείται από ένα fuel mix που περιλαμβάνει σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό ΑΠΕ. Πχ. στην Ελλάδα μιλάμε ήδη για 29% ΑΠΕ. Στη Σκωτία οι ΑΠΕ έχουν ήδη φτάσει το 67%. Τα νούμερα αυτά με ένα αστερίσκο γιατί είναι κατά μ.ο. στη πρίζα. Η ακριβής αναλογία εξαρτάται από την μέρα/ώρα που φορτίζεις, τη περιοχή που είσαι (λχ. μη διασυνδεδεμένο νησί --> χέστα) κλπ. Βάλε μέσα και τα πυρηνικά, που δεν εκπέμπουν κατά τη λειτουργία τους CO2. Ακόμα και στο κομμάτι της παραγωγής που έρχεται από λιγνήτη ή αέριο, είναι και πάλι προτιμότερο από τη ΜΕΚ στο αμάξι για 2 λόγους. Έχεις πολύ καλύτερο βαθμό απόδοσης (που ακόμα και στους diesel είναι συγκριτικά άθλια), κι επίσης στις μεγάλες μονάδες μπορείς να κάνεις κόλπα CCS (Carbon Capture & Storage) που -αν και ακόμα αμφίβολης απόδοσης- προφανώς δεν γίνονται καθόλου σε κλίμακα μεμονωμένου αυτοκινήτου.

Ένας άλλος λόγος είναι ότι η όποια ρύπανση έχεις από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είναι όχι μόνο μικρότερη συνολικά αλλά γίνεται και σε περιοχές μακριά από μεγάλα κέντρα πληθυσμού. Οπότε οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία είναι συνολικά μικρότερες (με άλλα λόγια, προφανώς και θα προτιμούσα μηδέν εκπομπές ρύπων, αλλά ακόμα και αν μειώσεις ένα ποσοστό και μεταφέρεις από το κέντρο της Αθήνας στη Πτολεμαΐδα, και πάλι κέρδος είναι συγκριτικά).

Σαφώς και υπάρχουν ακόμα ζητήματα προς επίλυση με τα EV. Υπάρχει ένα θεματάκι scalability με τη προμήθεια των πρώτων υλών (άλατα λιθίου, κοβάλτιο κλπ) για τις μπαταρίες. Πρέπει επίσης να ανακυκλώνουμε όλες αυτές τις μπαταρίες όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους (κάτι που για την ώρα δεν γίνεται ακόμα με τις Li-ion). Χρειάζονται ακόμα χοντρές επενδύσεις στο δίκτυο διανομής, πρέπει να βελτιώσουμε τη ταχύτητα φόρτισης κλπ.

Όλα αυτά τα προβλήματα πάντως είναι επιλύσιμα.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#516720 Δεν γνωρίζω πόσο αξιόπιστα είναι τα παρακάτω, αλλά δίνουν μια εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Καλύτερα το dieselάκι στην Ελλάδα :lol:
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#516723 Ο χάρτης ουσιαστικά ακολουθεί το μείγμα ηλεκτροπαραγωγής κάθε χώρας, δηλαδή πόσο καθαρή ενέργεια παράγει.
Γι' αυτό η Γαλλία με τα πυρηνικά της είναι στην κορυφή και η Ελλάδα ψιλοχάλια λόγω λιγνίτη.
Από εκεί και μετά, ξέρω πως δεν ακούγεται σωστό, αλλά είναι καλύτερα να πνίγεις την Πτολεμαϊδα και την Μεγαλόπολη στους καρκινογόνους ρύπους του λιγνίτη, παρά την Αττική στον καρκίνο του diesel.
Απλά και μόνο θέμα μεγεθών: εκεί κινδυνεύουν μερικές χιλιάδες, στην Αττική μερικά εκατομμύρια.
:lipsealed:

Όλα αυτά μέχρι να μειωθεί όντως η κατανάλωση λιγνίτη στην Ελλάδα (που είναι το μόνο εγχώριο καύσιμο πέραν από τις ΑΠΕ).
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#516788
axel12p έγραψε:Δεν γνωρίζω πόσο αξιόπιστα είναι τα παρακάτω, αλλά δίνουν μια εικόνα


Και τα 2 εξετάζουν life-cycle analysis, που περιλαμβάνει και τη παραγωγή του οχήματος. Δεδομένου ότι το τελευταίο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που φτιάχτηκε στην Ελλάδα ήταν το αειθαλές Sunny, μάλλον αυτό το metric δεν μας αφορά. :lol:

Anonymous Founder έγραψε:Όλα αυτά μέχρι να μειωθεί όντως η κατανάλωση λιγνίτη στην Ελλάδα (που είναι το μόνο εγχώριο καύσιμο πέραν από τις ΑΠΕ).


Μη ξεχνάς τους υδατάνθρακες του Καμμένου! :protest:

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#519057 Η είδηση που δείχνει πού θα πάνε τα πράγματα...

Dumas shatters Pikes Peak record in electric VW
https://www.motorsport.com/hillclimb/ne ... w-1047461/

Volkswagen’s electric I.D. R has smashed Sebastien Loeb’s Pikes Peak International Hillclimb record – with Romain Dumas becoming the first driver to make the 12.42-mile course in under eight minutes.
:ninja: :help:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#519058 Σίγουρα, αλλά στο συγκεκριμένο έχει συγκριτικό πλεονέκτημα ο ηλεκτρικός κινητήρας δεδομένου ότι δεν χάνει απόδοση με το υψόμετρο. Αντίστοιχα αν βάλουμε έναν 24ωρο αγώνα αυτό με την ΜΕΚ στην παρούσα φάση θα έχει το πλεονέκτημα (μέχρι να πάμε σε swappable packs και να τελειώσει το πράμα :lol: ).
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#519108
drdino έγραψε:Σίγουρα, αλλά στο συγκεκριμένο έχει συγκριτικό πλεονέκτημα ο ηλεκτρικός κινητήρας δεδομένου ότι δεν χάνει απόδοση με το υψόμετρο. Αντίστοιχα αν βάλουμε έναν 24ωρο αγώνα αυτό με την ΜΕΚ στην παρούσα φάση θα έχει το πλεονέκτημα (μέχρι να πάμε σε swappable packs και να τελειώσει το πράμα :lol: ).



:shifty:
Άβαταρ μέλους
By Andreasdik
#520283 Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#523994 Μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του ιδρυτή της Rimac:
Εικόνα
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... -of-rimac/

Στην Rimac Automobili, πρόσφατα η Porsche αγόρασε ένα σημαντικό ποσοστό:
https://www.roadandtrack.com/new-cars/c ... utomobili/
Following A-round investing last year, founder Mate Rimac sold 19 percent of his company to the Camel Group, Asia's largest battery manufacturer, for €30 million. That move left Mate with 62 percent of Rimac's shares, and since the Porsche deal keeps him the majority shareholder, we're talking about a minority stake of ten percent here—but a significant one.

H Rimac αποδεικνύει πώς ακόμη και να μην υπάρχει αυτοκινητιστική παράδοση σε μια χώρα (η έδρα της είναι στην Κροατία), αν κάποιος έχει την σωστή ιδέα και την επιμονή, τα καταφέρνει μια χαρά.
Θυμίζει την άλλη τεράστια επιτυχία της γειτονικής (Σλοβενία) Akrapovic.
https://www.akrapovic.com/en/about/akrapovic
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#524004 Mπορεί να μην αναφέρεται στα αυτοκίνητα αλλά είναι μια ακόμα απόδειξη ότι δεν χρειάζεται όπως είπες να έχεις την προϊστορία σαν χώρα σε ένα τομέα αρκεί να υπάρχει ο άνθρωπος, η ιδέα, το πείσμα και οι γνώσεις και οι δρόμοι ανοίγουν, έτσι και ο frank Kuzma στην πρώην Γιουγκοσλαβία το 1983 άνοιξε τα φτερά του και κατέκτησε τον κόσμο με τα πικάπ και τους βραχίονες του, Kuzma Stabi και Kuzma Stogi, αυτές οι περιπτώσεις των μικρών χωρών και των μεγάλων αλμάτων προξενούν ζήλια και μεγεθύνουν τη μιζέρια που νιώθουμε εδώ γιατί μόνο κατώτεροι δεν είμαστε, ευτυχώς τα τελευταία χρόνια κάτι γίνεται αλλά δεν προωθείται από τα μέσα για να τα μάθει ο κόσμος να ανέβει λίγο το ηθικό.

http://www.kuzma.si/stabi-s.html