Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#765762 Όταν η Τέσλα έβγαζε περίπου 500Κ αυτοκίνητα το χρόνο, απορροφούσε το 25% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής λιθίου. Δεδομένου του ότι τα γνωστά αποθέματα λιθίου δεν είναι ιδιαίτερα άφθονα και το ότι για να ανοίξει ένα ορυχείο χρειάζονται χρόνια, το βλέπω εξαιρετικά απίθανο να πιαστούν οι στόχοι για πλήρως ή σχεδόν ηλεκτρικούς στόλους μέσα σε 1 δεκαετία σε Ευρώπη και ΗΠΑ βασιζόμενοι σε μπαταρίες.

Πέραν του ότι οι μπαταρίες έχουν εγγενή μειονεκτήματα σε μία σειρά από εφαρμογές (πχ μηχανήματα έργου, φορτηγά μεγάλων αποστάσεων, κτλ), τίθεται και θέμα διαθεσιμότητας πρώτων υλών (εάν η τεχνολογία συνεχίσει να βασίζεται σε λίθιο, κοβάλτιο, κτλ).

Θεωρώ ότι θα παίξει πολύ το υδρογόνο και πως η μπαταρία θα είναι σε πιο συγκεκριμένες εφαρμογές (πχ αυτοκίνητα πόλης).
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#765796 Θεωρητικά λίθιο υπάρχει σε επάρκεια, το πρόβλημα είναι ότι χρειάζονται πολλά χρόνια για να στηθούν τα ορυχεία.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#765798 Εεεεεεεε, όχι;
Άβαταρ μέλους
By markvag
#765813
axel12p έγραψε:Θεωρητικά λίθιο υπάρχει σε επάρκεια, το πρόβλημα είναι ότι χρειάζονται πολλά χρόνια για να στηθούν τα ορυχεία.


Μιλάμε για κατάσταση που από 500Κ-1εκ αυτοκίνητα / έτος το 2018-2019 θα πρέπει να πάμε στα 60+εκ οχήματα/ έτος... Με μπαταρίες... Συν οτιδήποτε χρειαστεί για grid, φορτηγά, κτλ...

Εξαιρετικά απίθανο το βλέπω να υπάρχουν αναγνωρισμένα κοιτάσματα για τέτοιες ποσότητες... :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#765820 Με φετινή παραγωγή είμαστε περίπου στα 140 χρόνια με βάση τα σίγουρα αποθέματα. Με διπλασιασμό και παραπάνω πάμε στα πενήντα. Ελπίζουμε να γίνεται σημαντική ανακύκλωση, αλλά αν η ηλεκτρική αυτοκίνηση έχει την ανάπτυξη που λένε θα έχουμε θέμα αρκετά γρήγορα, αν και συνήθως τα αποθέματα αυξάνονται με την έρευνα βλέπε υδρογονάνθρακες.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#765829
“There is plenty of lithium in the ground, but timely investment is the issue,” said Joe Lowry, founder of advisory firm Global Lithium. “Tesla can build a gigafactory in about two years, cathode plants can be built in less time, but it can take up to 10 years to build a greenfield lithium brine project.”


Γενικά το συγκεκριμένο άρθρο του Bloomberg έχει αρκετό ενδιαφέρον.
https://www.bloomberg.com/news/features/2022-05-25/lithium-the-hunt-for-the-wonder-metal-fueling-evs

Σε κάθε περίπτωση, μου κάνει εντύπωση το ότι έσπρωξαν τον κόσμο στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς να φροντίσουν να έχουν επάρκεια των πρώτων υλών που χρειάζονται για την κατασκευή τους. :dizzy:

Και να μην μιλήσουμε για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα...
The Atacama desert of northern Chile is one of the driest places on Earth, but extracting the mineral from salt flats 10 times the size of New York’s Central Park and processing it requires a lot of water. According to BloombergNEF, it can take about 70,000 liters of water to make one ton of lithium. Mining spodumene is energy intensive and together with shipping the concentrate to China for refining can emit 3.5 times more carbon dioxide than lithium extracted from brine, according to Wood Mackenzie.

“There’s a lot of dirty things happening in producing these materials,” said Steven Vassiloudis, chief executive officer of Novalith, which is working on a system that would streamline processing of spodumene and absorb carbon. “Hard-rock lithium has such a high carbon footprint because of the energy requirement” and the many steps needed in conventional processing.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#765831 Μαλλον δεν εχετε συνειδητοποιησει οτι το βασικο ζητημα δεν ειναι αν θα φτασει το λιθιο. Ειναι απο ποιον θα το αγοραζεις. Και τοτε ο κος Μασκ θα παρει ενα μυδι μολις ο Τιγρης και Δρακος ειναι ετοιμος .
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#765845
g8777 έγραψε:Μαλλον δεν εχετε συνειδητοποιησει οτι το βασικο ζητημα δεν ειναι αν θα φτασει το λιθιο. Ειναι απο ποιον θα το αγοραζεις. Και τοτε ο κος Μασκ θα παρει ενα μυδι μολις ο Τιγρης και Δρακος ειναι ετοιμος .


επειδη εγω καιω μαζουτ,ποιοι ειναι ο τιγρης και ο δρακος? :oops:
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#765847
dimviii έγραψε:
g8777 έγραψε:Μαλλον δεν εχετε συνειδητοποιησει οτι το βασικο ζητημα δεν ειναι αν θα φτασει το λιθιο. Ειναι απο ποιον θα το αγοραζεις. Και τοτε ο κος Μασκ θα παρει ενα μυδι μολις ο Τιγρης και Δρακος ειναι ετοιμος .


επειδη εγω καιω μαζουτ,ποιοι ειναι ο τιγρης και ο δρακος? :oops:


Η Κίνα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#765990 Αλλά όλο και βγαίνουν μπαταρίες διαφορετικής τεχνολογίας. Που θα πάει θα καταφέρουν να ξεφύγουν από το λίθιο. Όχι;
Πάντως το υδρογόνο όλο και κερδίζει πόντους.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#766003
sknipper έγραψε:Πάντως το υδρογόνο όλο και κερδίζει πόντους.


Νομίζω πως δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Έχει και αυτό τα θεματάκια του, αλλά νομίζω πως είναι συγκριτικά τα λιγότερα... :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#766050
sknipper έγραψε:Αλλά όλο και βγαίνουν μπαταρίες διαφορετικής τεχνολογίας. Που θα πάει θα καταφέρουν να ξεφύγουν από το λίθιο. Όχι;
Πάντως το υδρογόνο όλο και κερδίζει πόντους.

Προφανώς η όλη επιχειρηματολογία περί επάρκειας του λιθίου βασίζεται στην εξεύρεση εναλλακτικών, αλλά η εξάρτηση του πολιτισμού μας από τις ορυκτές πρώτες ύλες είναι τέτοια πλέον που είτε θα βρούμε εντελώς άλλον δρόμο, είτε θα βρούμε τρόπο να σκάσουμε κανέναν μετεωρίτη και να τον φέρουμε στη Γη να τον τρώμε λίγο-λίγο που έλεγε κι ο Βέγγος είτε θα βαρέσουμε τοίχο.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#766183 Δηλαδή το σχέδιο είναι να αφήσουμε τα παιδάκια να βγάζουν κοβάλτιο στο Κονγκό, να βγάζουν λίθιο εργάτες με μισθό 80 δολάρια τον μήνα , στην καλύτερη, στην Λατινική Αμερική, να ρημάξουμε τον τόπο όπου ανοίξει ορυχείο, για να μπορέσουμε μετά να ανακυκλώσουμε αυτές τις μπαταρίες. Τις οποίες βέβαια για να τις ανακυκλώσουμε θα πρέπει αυτός που αγόρασε ηλεκτρικό τενεκέ με ρόδες είτε να αλλάξει αυτοκίνητο, είτε μόνο τις μπαταρίες. Μ' αρέσει πολύ αυτό το σχέδιο. Η οικολογία στα καλύτερά της.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#766189 Κάτι ανάμεσα σε Ami και Spring.
Η τιμή βέβαια πάει περισσότερο προς Sping, στα 13.900€ περίπου, χωρίς τις επιδοτήσεις.