Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702104 Συμφωνώ απόλυτα στην παραπάνω ανάλυση. Η BMW όπως έχω κράξει πολλές φορές εδώ μέσα, είναι η απόλυτη απογοήτευση.
Παντού και όχι μόνον στα ηλεκτρικά.
Άβαταρ μέλους
By PeterPan
#702110 Υπάρχουν στοιχεία για αντοχή μπαταρίας μετά από 200.000-300.000 χλμ? Τί ισχύει με τις μπαταρίες? Πόσο κοστίζει μια αλλαγή? Περιλαμβάνεται στην εγγύηση? Και άντε τώρα σε δελεάζουν και ίσως δίνουν μεγάλη εγγύηση. Στο μέλλον τί θα γίνει? Τα ηλεκτρικά μοτέρ πόσο συχνά χαλούν? Κόστος επισκευής?

Πολύ φοβάμαι πως τα αυτοκίνητα αυτά με το πέρασμα του χρόνου θα έχουν ένα κοστοβόρο σέρβις, αν και όταν η απόδοση της μπαταρίας πέσει. Λογικά θα μπουν άλλες εταιρίες με μπαταρίες after market στο παιχνίδι. Θα αλλάξει πολύ η αγορά, αυτό είναι σίγουρο.

Όσο για τη BMW, και που έχει βγάλει 3 αυτοκίνητα πάλι καλά είναι. Οι Γερμανοί είναι συντηρητικοί, αυτό σημαίνει πως πρέπει να είναι σίγουροι πως αυτό που θα βγάλουν δε θα τους πάει στα τάρταρα, άσχετο αν συμβεί κάποια στιγμή. Έβγαλαν το i3 που είναι λογικό γιατί είναι λογικό ένα πόλης να είναι ηλεκτρικό και βγάζουν τώρα την Χ3 γιατί πολύ απλά τα suv πωλούν περισσότερο από τα sedan. Στην 3άρα υπάρχει προς το παρόν η hybrid έκδοση.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#702111
Anonymous Founder έγραψε:Θα πω πάντως ξανά πώς η Tesla δεν είναι απλώς το μοτέρ και η μπαταρία.


Αυτό λέμε τόση ώρα... Είναι και τα υπόλοιπα που δεν μπορούν να τα κάνουν να μην χαλάνε... :lol: :lol:


Η αλήθεια είναι πως ο Έλον ήταν το σωστό πρόσωπο στη σωστή στιγμή για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και για να τη θεωρούμε πλέον mainstream. Αντίστοιχα, δεν νομίζω να αρνείται κανείς πως η Τέσλα έδωσε μία ώθηση στην τεχνολογία. Αυτό που λέμε όμως είναι πως ΣΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, σαν ένα ακριβό δηλαδή προϊόν, που ο καταναλωτής χρησιμοποιεί κάθε μέρα, έχουν πολύ σοβαρά προβλήματα, που τα κάνουν προβληματικά. Ενώ και σε κάποια σημεία η ίδια η πρωτοποριακή τεχνολογία τους δεν έχει ωριμάσει ακόμα (πχ φωτιές σε μπαταρίες).

Προσωπικά, δικά μου λεφτά δεν θα έδινα με τίποτα σε Τέσλα ακόμα (ακόμα και αν τα είχα). Αν μπορούσα να πάρω ένα πχ Model 3 με leasing, εννοείται δεν θα το σκεφτόμουν και θα το χτυπούσα, μιας και άλλος θα πληρώνει τα προβλήματά του... :iconcool:


Αλήθεια, αν παίρνατε ένα πχ Golf σήμερα και εκεί που οδηγούσατε η ηλιοροφή πετούσε, θα το χαρακτηρίζατε ποιοτικό; Αν ερχόταν με 5 διαφορετικά χρώματα; Αν έπρεπε να αντικαταστήσετε 3-4 links στην ανάρτηση τον πρώτο χρόνο;; Όλα τα παραπάνω μαζί;; :lol:



Anonymous Founder έγραψε:Η Tesla έχει την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες αυτή την στιγμή, πράγμα που αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας πως και οι χρηματιστές είναι fanboys.
:s_shout


Δεν είμαι σίγουρος πως θέλεις να πας εκεί, γιατί αυτή τη στιγμή τόσο η Τέσλα, όσο και η αγορά γενικότερα είναι μία γιγαντιαία φούσκα και λειτουργεί με τελείως αντι-καπιταλιστικό τρόπο.



Dimsabas έγραψε:Θα δώσετε κάνα λινκ, να διαβάσουμε κι εμείς οι αμαθείς, γιατί είναι τόσο αντιπαθής ο Teslας; Όχι πως θα έπρεπε να έχει σημασία, αλλά ποτέ δεν αρνήθηκα ότι είμαι κουτσομπόλης.


Εικόνα

Ένα μόνο μικρό παράδειγμα...
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#702115 Και μόνο απ' τις τελευταίες σελίδες που διαβάζω, υποψιάζομαι πόση Πασοκαρα είχατε ψηφίσει.
Χαλαρώστε, κανείς δεν σας αναγκάζει να πάρετε Tesla (ή σε κάθε περίπτωση πάρτε σ ενα χρόνο ).


< Note 8 >
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#702118
markvag έγραψε:Προσωπικά, δικά μου λεφτά δεν θα έδινα με τίποτα σε Τέσλα ακόμα (ακόμα και αν τα είχα). Αν μπορούσα να πάρω ένα πχ Model 3 με leasing, εννοείται δεν θα το σκεφτόμουν και θα το χτυπούσα, μιας και άλλος θα πληρώνει τα προβλήματά του... :iconcool:

Χωρίς να συμφωνώ με τα προβλήματα αξιοπιστίας που αναφέρεις για τα Tesla, το να σε αφήσει ένα αυτοκίνητο, ειδικά καινούργιο, είναι το 50% της ξενέρας. Το άλλο 50% είναι το ότι θα πρέπει να το πληρώσεις απ' την τσέπη σου στην περίπτωση της ιδιοκτησίας όπου εκεί συμφωνώ. Για παράδειγμα ένα golf gt mk5 dsg θα με είχε τρελάνει ακόμα και αν το είχα leasing :lol:
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702209
PeterPan έγραψε:Υπάρχουν στοιχεία για αντοχή μπαταρίας μετά από 200.000-300.000 χλμ? Τί ισχύει με τις μπαταρίες? Πόσο κοστίζει μια αλλαγή? Περιλαμβάνεται στην εγγύηση? Και άντε τώρα σε δελεάζουν και ίσως δίνουν μεγάλη εγγύηση. Στο μέλλον τί θα γίνει? Τα ηλεκτρικά μοτέρ πόσο συχνά χαλούν? Κόστος επισκευής?

Πολύ φοβάμαι πως τα αυτοκίνητα αυτά με το πέρασμα του χρόνου θα έχουν ένα κοστοβόρο σέρβις, αν και όταν η απόδοση της μπαταρίας πέσει. Λογικά θα μπουν άλλες εταιρίες με μπαταρίες after market στο παιχνίδι. Θα αλλάξει πολύ η αγορά, αυτό είναι σίγουρο.

Όσο για τη BMW, και που έχει βγάλει 3 αυτοκίνητα πάλι καλά είναι. Οι Γερμανοί είναι συντηρητικοί, αυτό σημαίνει πως πρέπει να είναι σίγουροι πως αυτό που θα βγάλουν δε θα τους πάει στα τάρταρα, άσχετο αν συμβεί κάποια στιγμή. Έβγαλαν το i3 που είναι λογικό γιατί είναι λογικό ένα πόλης να είναι ηλεκτρικό και βγάζουν τώρα την Χ3 γιατί πολύ απλά τα suv πωλούν περισσότερο από τα sedan. Στην 3άρα υπάρχει προς το παρόν η hybrid έκδοση.

Σχεδόν το σύνολο των κατασκευαστών δίνει εγγύηση για την μπαταρία 8 χρόνια και 160.000Km (απόδοση ανώτερη του 70% της αρχικής).
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην Ε.Ε. είναι τα 11.5 χρόνια, οπότε η εγγύηση καλύπτει σχεδόν το σύνολο της διάρκειας ζωής του αυτοκινήτου. Στις ανεπτυγμένες χώρες της Ε.Ε. οι μπαταρίες απλά θα ανακυκλώνονται με το τέλος της ζωής του οχήματος. Σε περιπτώσεις όπως η Ελλάδα, όπου τα αυτοκίνητα τα κρατάμε κατά μέσω όρο πάνω από 16 χρόνια, είτε θα συμβιβάζεσαι με μια μπαταρία που θα κρατάει αρκετά λιγότερο από την αρχική, είτε θα αρχίσουν οι μάστορες τις επισκευές. Λογικά όποιος θα καταφέρνει να αντικαθιστά τα στοιχεία της μπαταρίας που έχουν πρόβλημα και όχι το σύνολο αυτής, θα βγάλει καλά λεφτά :iconcool:

Ένα σχετικό βιντεάκι, από την αντιπροσωπεία της Seat


Για την BMW, το απογοητευτικό όπως ανέφερα πρωτύτερα, είναι το ότι ξεκίνησαν πολύ δυναμικά και καινοτόμα με τα i3 και i8 και σήμερα βγάζουν απλά συμβατικά αυτοκίνητα με μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα στην θέση του συμβατικού. Λες και τώρα ξεκινάνε και έχουν μηδέν τεχνογνωσία.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702210 Όταν γίνουν αρκετά δημοφιλή τα ηλεκτρικά, θα κυκλοφορούν και κιτ επισκευής/αντικατάστασης των μπαταριών για όσους είναι εκτός εγγύησης. Μιλάμε εξάλλου για 5 ή και 10 χρόνια από τώρα, και η τεχνολογία κάνει άλματα στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#702212 Το i8 ειναι plug-in-hybrid το i3 ειναι ηλεκτρικό. Απο εκει και πέρα ηταν παντα σαφές πως το i3 ηταν ενα niche προϊόν που μαλλον έζησε παραπάνω από όσο περίμεναν και αυτοί που έδωσαν το ΟΚ για την παραγωγή του στην BMW.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#702215 Στην BMW όντως ήθελαν να το σφάξουν πάντως. Μάλλον το υψηλό κόστος παραγωγής δεν έβγαζε τα λεφτά του ή καλύτερα δεν έβγαζε αρκετά λεφτά όσο τα plug in κτλ. Πράγμα που μάλλον το ήξεραν εξ' αρχής και έκαναν λόγω για κερδοφορία αν παρήγαγαν 20.000 μονάδες / έτος, νούμερο που το ξεπέρασαν αρκετά.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702217
mirage έγραψε:Το i8 ειναι plug-in-hybrid το i3 ειναι ηλεκτρικό. Απο εκει και πέρα ηταν παντα σαφές πως το i3 ηταν ενα niche προϊόν που μαλλον έζησε παραπάνω από όσο περίμεναν και αυτοί που έδωσαν το ΟΚ για την παραγωγή του στην BMW.

Ήταν, αλλά η απόφαση να το σκοτώσουν δείχνει περίεργη στους απέξω: ή τελικά τους κόστιζε πάρα πολύ ή δεν ήθελαν να δώσουν συνέχεια σε τόση... πρωτοπορία και προτιμούσαν να φτιάξουν συμβατικά οχήματα όπως πάνω κάτω το κάνει και η PSA.
To ό,τι το i3 έχει γίνει δημοφιλές και σαν μεταχειρισμένο, δείχνει πως το προϊόν είχε δυναμική. Μια καινούρια έκδοση με ένα καλύτερο infontainment και καλύτερη αυτονομία σε παρόμοια τιμή, θα πουλούσε μια χαρά. Αλλά κάτι δεν τους έβγαινε στο λογαριασμό.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#702218 Το i3 εξακολουθεί να παράγεται και θα παράγεται μέχρι το 2024.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702219 ΟΚ, να γίνω πιο ακριβής: το ότι αποφάσισαν ν'αλλάξουν δρόμο και να μην συνεχίσουν το ίδιο concept, δεν είναι πισωγύρισμα; Τα νέα τους ηλεκτρικά ελάχιστη σχέση έχουν με το concept i3, αυτό λέμε.
Λόγοι κόστους; Δεν γνωρίζω, όποιος ξέρει, ας πει.
Το i3 άνετα πάντως στέκεται και σήμερα, μόνον λίγη αυτονομία παραπάνω για να μπορεί να ξεφύγει πιο μακριά από την πόλη και θα συνεχίσει να είναι πολύ δημοφιλές. Άνετα το αγόραζα κι εγώ γι'αυτοκίνητο πόλης.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702220
Anonymous Founder έγραψε:
mirage έγραψε:Το i8 ειναι plug-in-hybrid το i3 ειναι ηλεκτρικό. Απο εκει και πέρα ηταν παντα σαφές πως το i3 ηταν ενα niche προϊόν που μαλλον έζησε παραπάνω από όσο περίμεναν και αυτοί που έδωσαν το ΟΚ για την παραγωγή του στην BMW.

Ήταν, αλλά η απόφαση να το σκοτώσουν δείχνει περίεργη στους απέξω: ή τελικά τους κόστιζε πάρα πολύ ή δεν ήθελαν να δώσουν συνέχεια σε τόση... πρωτοπορία και προτιμούσαν να φτιάξουν συμβατικά οχήματα όπως πάνω κάτω το κάνει και η PSA.
To ό,τι το i3 έχει γίνει δημοφιλές και σαν μεταχειρισμένο, δείχνει πως το προϊόν είχε δυναμική. Μια καινούρια έκδοση με ένα καλύτερο infontainment και καλύτερη αυτονομία σε παρόμοια τιμή, θα πουλούσε μια χαρά. Αλλά κάτι δεν τους έβγαινε στο λογαριασμό.

Από ότι διαβάζω, ισχύουν όλα αυτά που αναφέρεις.
Why The End Of The i3 Is Good News For BMW
https://www.forbes.com/sites/jeroenkraaijenbrink/2019/09/17/why-the-end-of-the-i3-is-good-news-for-bmw/?sh=4e03b1b67384

Η στρατηγική τους είναι να μην έχουν μια υπομπράντα καθαρά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά να ενσωματώσουν την ηλεκτροκίνηση στην γκάμα των αυτοκινήτων που ήδη διαθέτουν, όπως κάνει η PSA και η Hyundai, προσφέροντας όλες τις λύσεις για κάθε μοντέλο (συμβατικοί κινητήρες, plug in, ηλεκτρικά). Από την άλλη βέβαια, η Hyundai φαίνεται να έχει αλλάξει γραμμή πλεύσης πλέον και έχει δημιουργήσει ειδική πλατφόρμα για τα καινούργια ηλεκτρικά (π.χ Ioniq 5), όπως αντίστοιχα κάνει η VW με τα ID.
Η πορεία θα δείξει ποιου η στρατηγική θα δουλέψει καλύτερα.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#702222 Υπάρχουν δύο γραμμές όπως πολύ σωστά λες: το να φτιάξεις τα ηλεκτρικά σου σε εντελώς νέα πλατφόρμα (Tesla, VW και σύντομα κι άλλοι) ή να κουμπώσεις μοτέρ και μπαταρίες στα υπάρχοντα οχήματα (PSA, Mercedes και όπως πάει πλέον BMW) για ν'αναφέρω μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Η BMW αν και ήταν στην πρωτοπορία με τα i3 και i8, επέλεξε να το γυρίσει σε πιο συντηρητικά μονοπάτια, για να μειώσει το ρίσκο της και βλέποντας πόσο καλά πουλάνε τα SUV της σήμερα.
Αυτό που διακινδυνεύει είναι όμως σε 5 χρόνια όποιος αγοράζει BMW να θεωρείται πάρπας, μιας και η τεχνολογία τους θα είναι παρωχημένη.
Δεν γίνεται να απευθύνεσαι στο ίδιο κοινό με τα Tesla και να πουλάς κάτι τέτοιο. Και έχεις δίπλα σου την VW που κατάλαβε πού πάει το πράγμα και είναι διατεθειμένη να μην την πατήσει ξανά όπως με τα diesel, ουσιαστικά κόπιαρε ακριβώς ό,τι κάνει η Tesla.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#702254 +1000
VW, Hyundai, Nissan φαίνεται να δίνουν απλά μικρές ανάσες ζωής στα υπάρχοντα μοντέλα τους, Golf, QQ, κλπ και να έχουν στρέψει την προσοχή τους και το μεγαλύτερο ποσό για R & D στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, με ξεχωριστές πλατφόρμες και νέα μοντέλα βασισμένα πάνω σε αυτές (ID, Ariya, Ioniq 5). Η BMW αν και πρωτοπόρος, φαίνεται να λειτουργεί αντίστροφα. Το μέλλον θα δείξει ποιος τελικά είχε την καλύτερη και πιο κερδοφόρα στρατηγική.