Σας βάζω και τα link με τις συσκευές γι'αυτή την δουλειά (άρα κάποιοι τις πουλάνε, κάποιοι τις τοποθετούν, κλπ).
Δεν περιγράφω δηλαδή μια φανταστική κατάσταση, αλλά από πράγματα που και υπάρχουν, και έχουν εγκατασταθεί και χρησιμοποιούνται (κάπου αλλού προς το παρόν).
Σε αυτό το σενάριο λοιπόν, ίσως κάποιοι να μην μπορούν να βολευτούν. Θα κρατήσουν το παλιό τους αυτοκίνητο ή θα πάρουν ένα καινούριο θερμικό.
Το ίδιο πρόβλημα κάποτε είχε κάποιος που έμενε στην Κυψέλη. Είχε αμάξι, αλλά δεν είχε χώρο να το παρκάρει. Αυτό πώς το έλυνε;
Κοινώς, το καταλάβαμε πως υπάρχουν προβλήματα, προβλήματα υπάρχουν και σήμερα. Όλα αυτά τα προβλήματα θα λυθούν σταδιακά και η μετάβαση θα γίνει, ανεξάρτητα τι θέλω εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος.
Μπορεί στις αρχές του 20ου αιώνα να ήταν εξωφρενικός ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης και όλοι να θεωρούσαν πως οι στάβλοι δεν θα εξαφανιστούν, θα υπάρχουν ποτίστρες στους δρόμους, θα βρωμάνε οι καβαλίνες και θα πρέπει κάποιος να τις καθαρίζει όπως και να 'χει, ε κάπως έτσι θα είναι τα πράγματα σε κάποια χρόνια από τώρα, σε σχέση με τους θερμικούς κινητήρες diesel και βενζίνης.
Ειδικά στα κέντρα των πόλεων.
Ήδη η αλλαγή έχει ξεκινήσει σε πολλά (και δεν μιλώ για τα Tesla και τις επιδοτήσεις). Μην κοιτάτε μόνον εμάς εδώ, δείτε και λίγο στην Ευρώπη, εμείς θα τα κάνουμε κλασικά με 10 χρόνια καθυστέρηση.
Anonymous Founder έγραψε:Το βασικό σου λάθος είναι πως θέλεις να στείλεις όλους με το ζόρι στα ΜΜΜ, κάτι που ειδικά στην Αθήνα που τρέχει ακόμη με λεωφορεία του 1990, είναι ακόμη χειρότερη ουτοπία.
Ακόμα και με τα αρχαία λεωφορεία, είναι πιο οικολογικό από το να κυκλοφορεί ο καθένας με το ηλεκτρικό του αμάξι. Και από την άλλη, η τωρινή πολιτική θέλει να στείλει τους πάντες με το ζόρι σε ηλεκτρικό...
Και αν βάλουμε τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών, που ιδίως σε αυτή τη φάση αφορούν σχεδόν αποκλειστικά τα πιο υψηλά εισοδήματα, νομίζω πως θα μας βγει πιο οικονομικό (και σίγουρα θα είναι πολύ πιο αποδοτικό) αυτά τα χρήματα να επενδυθούν σε μαζικές μεταφορές (λεωφορεία και κάθε είδους τρένα) για τις εντός και εκτός πόλεις μετακινήσεις.
Και η μικροκινητικότητα είναι μία καλή λύση, αλλά πολύ πιο μικρής κλίμακας και αποδοτικότητας σε σχέση με μία σοβαρή αναβάθμιση των ΜΜΜ. Σίγουρα, μπορεί κανείς να αρχίσει με κάτι τέτοιο... Το θέμα είναι οι παρεμβάσεις να έχουν συνέχεια και να μην εξαρτώνται από τα κέφια του κάθε δημάρχου...
edmond έγραψε:Δημόσιοι φορτιστές;
Δλδ;
Να χάνω μισή ώρα από την μέρα μου, (όταν σχολάω από την δουλειά ξέρωγω) για να βρω δημόσιο φορτιστή, 2 φορές την εβδομάδα, για να φορτίζω; Και να μην περιμένουν άλλοι 2-3 πριν από μένα έτσι;
Γι' αυτό λέω πως ένα ηλεκτρικό χωλαίνει ακόμα σαν τεχνολογία.
Που θα βρεθεί χώρος άραγε, για να τοποθετηθούν οι τόσοι πολλοί φορτιστές που χρειάζονται για να βγεί το σενάριο;
Πολλοί δήμοι έφτιαξαν. Πολύ φοβάμαι όμως ότι ήταν μέχρι εδώ, για τα μάτια του κόσμου αν θες, και πως αύξηση στην ποσότητα τους θα βλέπουμε με το σταγονόμετρο.
Φορτιστές - παρκόμετρα. Πχ στη Σκανδιναβία έχουν σε κάθε θέση στάθμευσης μία παροχή ρεύματος για να δουλεύει το αερόθερμο που ζεσταίνει το αμάξι τον χειμώνα, υπάρχουν παντού, στα πεζοδρόμια, στα πάρκινγκ, κτλ... Δεν χρειάζεται να είναι ταχυφορτιστές, ούτως ή άλλως τα αμάξια είναι σταματημένα για τη συντριπτική πλειοψηφία των ωρών της ημέρας. Βάλε και φορτιστές στους χώρους εργασίας, στα πάρκινγκ, κτλ, και δεν θα έχεις πρόβλημα. Σε βάθος χρόνου βέβαια, τώρα κάτι τέτοιο είναι απλά ανέφικτο.
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα
Εκεί είναι το ζήτημα περισσότερο από την φόρτιση: αν δροσίζεσαι, αλλά ΚΑΙ θερμαίνεσαι με ρεύμα, μαγειρεύεις με ρεύμα και φορτίζεις με ρεύμα, οι υποδομές σου ως έχουν σήμερα δεν επαρκούν.
Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα για μένα, και όχι το πού και πώς θα φορτίσεις. Και αυτό το πρόβλημα, αν συνεχιστεί η κρίση με την Ρωσία και το ΦΑ της, θα το έχουμε ακόμη και με θερμικά αυτοκίνητα φοβάμαι.
Anonymous Founder έγραψε:@224v
Τα e-fuels είναι μια πανάκριβη ιστορία, που είναι εντελώς αντιαποδοτική. Πόση ενέργεια χρειαζόμαστε για την παρασκευή τους έχει υπολογίσει κανένας; Και γιατί να παράξω e-fuels και όχι κάτι άλλο με αυτές τις ΑΠΕ;
εγώ το ανέφερα για το ότι η Γερμανία σέρνει τον χώρο για να υπάρχει λύση για τις ΜΕΚ μετά το 3035, άρα δεν χρειάζεται να τρέχει κάποιος ( σίγουρα όχι εγω) για να βρει λύση από τώρα...
και στο Λονδίνο είδα φορτιστές από τις κολώνες φωτισμού, μεγάλο αριθμό με μικροκινησεις, έχουν φυσικά πυκνές γραμμές μετρό, και άπειρα λεωφορεία. Η Αθήνα δύσκολα θα λύσει όλα αυτά που γράφονται εδώ μέσα σωστά ίσως αλλά ανεφαρμοστα,σε μεγάλο ποσοστό γρήγορα.
.
https://www.gogoro.com/
viewtopic.php?p=810151#p810151
Η εργασία μου είναι σε απόσταση που καλύπτεται εύκολα είτε με ΜΜΜ είτε με ποδήλατο (που είναι η κυρίως επιλογή μου εδώ και μερικά χρόνια, από πριν το Covid). Η γυναίκα πάει στη δουλειά της (μερικές μέρες από το σπίτι) με λεωφορείο ή υπόγειο και η κόρη σχολείο με λεωφορείο. Τα ΜΜΜ είναι αρκετά αξιόπιστα και μας καλύπτουν.
Δεν έχω χώρο για πάρκινγκ, θα πρέπει να πληρώνω κάποιο μικρό ετήσιο παράβολο για να παρκάρω στη γειτονιά μου. Αλλά για να παρκάρω αλλού πχ αν πάω επίσκεψη θα πρέπει να βρω παρκόμετρα ή πάρκινγκ, σε πολύ λίγα μέρη προβλέπεται το ελεύθερο πάρκινγκ. Και αν θέλω να περάσω από το κέντρο έχει εισιτήριο (έχει πάει 15 λίρες τη μέρα). Η ελευθερία κίνησης που έχουμε στην Ελλάδα εδώ είναι περιορισμένη και ακριβή. Για επισκέψεις, που δεν είναι συχνές, έχεις ΜΜΜ. Οπότε αντίθετα από τον τρόπο χρήσης στην Ελλάδα εδώ δεν είναι ότι έχω κάπου να πάω, το σούπερ μάρκετ έρχεται μόνο του, κάποια φρέσκα τα παίρνουμε με τα πόδια. Εκδρομές γίνονται άνετα με νοικιάρικο, εξορμήσεις με “νοικιάρικο” που είναι στο δρόμο και με εφαρμογή ξεκλειδώνεις για μερικές ώρες. Τα επιστρέφεις όταν τελειώσεις και δεν σε νοιάζει αν έκανε κιχ, κανένα άγχος. Και το νοικιάρικο είναι μικρό ή ηλεκτρικό όταν θέλεις κοντινές δουλειές, μεγάλο και καλοτάξιδο για μακρινές εκδρομές, βανάκι για κουβαλήματα και πάντα είναι πολύ καινούργιο και σύγχρονο και μάλλον καίνε και λιγότερο από ότι τυχόν δικό μου που θα ήταν πχ 5-10ετίας.
Από οικονομικής πλευράς δεν πληρώνω για να το αγοράσω, ασφαλίσω, ετήσιο σήμα, παρκάρω, επισκευάσω, πλύνω, συντηρήσω, ΚΤΕΟ. Αν τα βάλεις όλα μαζί σχηματίζου καθόλου ασήμαντο κονδύλι και βέβαια το άγχος του να γίνει ζημιά ή η ταλαιπωρία/χαμένος χρόνος να το τρέχεις για σέρβις-ΚΤΕΟ, να το αγοράσεις, πουλήσεις κλπ. Βάλε και το ρίσκο βανδαλισμού ή κλοπής.
Προφανώς δεν περιμένω όλα αυτά να έρθουν άμεσα στην Ελλάδα, αλλά να είστε βέβαιοι πως στην Αθήνα έχει αρχίσει ήδη αυτό και έχει να κάνει και με όλο το gentrification με την τουριστικοποίηση και τα AirBnB κλπ θα θέλουν να διώξουν τα αυτοκίνητα από τους δρόμους. Εδώ και χρόνια στο κέντρο κέντρο δεν παρκάρεις πουθενά νόμιμα, είτε πάρκινγκ, είτε παρκόμετρο, είτε ρισκάρεις να σου πάρουν πινακίδες (been there, done that! ).
Θέλω να πω, μην είστε σίγουροι πως θα μας συμφέρει, ή θα μας αρέσει να έχουμε 2-3 αυτοκίνητα ανά οικογένεια και να τα παρκάρουμε όλα στο δρόμο. Πχ οι κάτοικοι στα Γιάννενα πληρώνουν ένα μικρό τέλος για να παρκάρουν στο κέντρο, ενώ γενικώς στο κέντρο είναι πολύ λίγες οι θέσεις και ουσιαστικά θέλεις ή δικό σου πάρκινγκ, ή δημόσιο/δημοτικό επί πληρωμή.
Πολύ πιθανό επίσης οι εταιρείες να μην δίνουν εταιρικό αποκλειστικής χρήσης όπως σήμερα, αλλά να σου λένε πάρε ένα όταν το χρειάζεσαι ξέρω γω ή έλα με τα ΜΜΜ και αν χρειαστεί αμάξι πάρε ένα pool car ή κάποιο pay-as-you-go ή κάτι άλλο. Κανείς δεν ξέρει ποιο μοντέλο θα δουλέψει και πώς θα δουλέψει.
Προφανώς και αυτό αφορά τις πόλεις, τώρα αν κάποιος μένει στο χωριό μου, στα @@ του όλα, λογικά θα μπορεί να συνεχίσει να έχει ένα Isuzu D-max diesel ξέρω γω να το φορτώνει όσο γουστάρει, και στην τελική, δεν ενοχλεί και κανέναν, οπότε γιατί όχι;
Επισης συγκρινεις το Λονδινο μια μητροπολη με την Αθηνα σε τι; ΜΜΜ; Δρομους; Ποδηλατοδρομους;
Δεν διαφωνω οτι γινεται. Λεω οτι αυτα που γινονται σε Λονδινο, Παρισι, κλπ δεν εχουν επαφη με εμας. Περιμενε να γινει η Γραμμη 4 του Μετρο, να φτιαχτουν οι επεκτασεις της γραμμης 3 και μιλαμε. Δηλαδη σε 10-15 χρονια ακομα.
Fiat Panda 7,6l/100km
Νίκος Παππάς έγραψε:Επισης συγκρινεις το Λονδινο μια μητροπολη με την Αθηνα σε τι; ΜΜΜ; Δρομους; Ποδηλατοδρομους;Δεν συγκρίνονται.
Ή μάλλον δύο.
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα