Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#578619 Γιατί σούπερ επιλογή?
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#578626 Δε νομίζω να τα αγοράζει ένας μέσος οδηγός για την οικονομία
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#580534
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο «βρόμικα» από τα συμβατικά; Έρευνα του Ινστιτούτου IFO Schnelldienst ανατρέπει τα δεδομένα και δημιουργεί έντονους προβληματισμούς.

Όταν το ινστιτούτο IFO Schnelldienst που εδρεύει στο Μόναχο δημοσιοποίησε τα ευρήματα έρευνάς του λίγο πριν το Πάσχα, ήταν σαν να έβαλε βόμβα στα όσα μέχρι σήμερα πολλοί πίστευαν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα βοηθήσουν ελάχιστα στο να μειωθούν οι εκπομπές CO2, αφού το οικολογικό τους αποτύπωμα είναι βαρύτερο από αυτό ενός ντίζελ. Η έρευνα βασίστηκε στο συνολικό κύκλο ζωής τριών αυτοκινήτων, ενός Tesla 3, μιας Mercedes-Benz C 220 d και μιας επίσης Mercedes-Benz C-Class που είχε μετατραπεί έτσι ώστε να καίει LNG.

Για να υπάρχει ένα μέτρο καλύτερης αξιολόγησης, ο κύκλος ζωής των αυτοκινήτων καθορίστηκε στα 150.000 km. Η μελέτη υπολόγισε ότι η κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός συμβατικού δημιουργεί κατά μέσον όρο την ίδια ποσότητα CO2 - 8,6 τόνους ανά αυτοκίνητο . Περίπου 4,9 τόνοι χρεώνονται στην παραγωγή του αμαξώματος και 1,9 τόνοι εκπέμπονται κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης.

Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι η παραγωγή ενός κινητήρα ντίζελ προκαλεί ελαφρώς υψηλότερες εκπομπές (0,8 τόνους) απ' ό,τι ενός ηλεκτροκινητήρα ηλεκτρικοί κινητήρες (0,3 τόνοι) που οδηγούν το Tesla 3. Όμως, ενώ τα «πρόσθετα εξαρτήματα» της Tesla αντιστοιχούν σε 1,5 τόνους CO2 ανά αυτοκίνητο, αυτά της C 220 d εκλύουν μόνον έναν τόνο.

Σε ό,τι αφορά το καύσιμο, η μελέτη, κάνοντας αναγωγή στα γερμανικά δεδομένα, αναφέρει πως με δεδομένο ότι η Γερμανία παράγει ηλεκτρική ενέργεια από καύση λιγνίτη ή φυσικού αερίου, ένα ηλεκτρικό όχημα εκλύει (έμμεσα) ελαφρώς περισσότερο CO2 από ένα ντίζελ και σαφώς πολύ περισσότερο από ένα LNG. Επιπλέον σημειώνεται πως μεγαλύτερα ποσά ενέργειας (και άρα CO2) απαιτούνται για την εξόρυξη και επεξεργασία των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Έτσι, η παραγωγή των μπαταριών του Model 3 επιβαρύνει το περιβάλλον με 11 έως 15 τόνους CO2. Αν κάνουμε την αναγωγή ανά χιλιόμετρο σε ένα μέσο κύκλο ζωής 150.000 km, το Tesla Model 3 υπολογίζεται ότι μαζί με το «κόστος» παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος που θα χρησιμοποιηθεί στο σύνολο του κύκλου ζωής του, το Model 3 επιβαρύνει το περιβάλλον με 156-181 g CO2/km. Με μια αντίστοιχη αναγωγή, η μελέτη υπολογίζει πως η Mercedes-Benz C 220 d παράγει 141 g CO2/km και η C-Class LNG κατά 100 g CO2/km.

Με βάση όλα τα παραπάνω, η μελέτη καταλήγει πως οι στόχοι που έχει θέσει η ΕΕ για μείωση του CO2 είναι μάλλον ανέφικτοι, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσμετρώνται ως οχήματα μηδενικών ρύπων, υπολογίζοντας μόνον τις εκπομπές CO₂ κατά την κίνηση τους και όχι με τις συνολικές του κύκλου ζωής τους. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, για να επιτευχθεί ο στόχος που έχει θέσει η ΕΕ για το 2030 που προβλέπει εκπομπές CO2 59 g/km, θα έπρεπε τα συμβατικά αυτοκίνητα να καταναλώνουν 2,2 lt/100 km, κάτι που είναι ανέφικτο.

Ως συμπέρασμα, καταλήγουν στο γεγονός ότι καλύτερα θα ήταν αν η Γερμανία επικεντρώνονταν στην εξέλιξη και παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες φυσικού αερίου ή ακόμη καλύτερα κυψελών υδρογόνου. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να τονίσουμε πως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει προ πολλού επικρίνει την πολιτική της ΕΕ για μείωση του CO2, τονίζοντας ότι η στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα, σημαντικότερο των οποίων είναι η απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, πέραν των τεράστιων επενδύσεων που απαιτούνται στις γραμμές παραγωγής.

https://www.drive.gr/news/ta-ilektrika-aytokinita-pio-bromika-apo-ta-symbatika?fbclid=IwAR1Do5bmblzxv-ZpymBEvhJ5mT4ul9hgtZ0N_j-8KDItcc-GFzF4kSJnXBk
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#580536
axel12p έγραψε:
Σε ό,τι αφορά το καύσιμο, η μελέτη, κάνοντας αναγωγή στα γερμανικά δεδομένα, αναφέρει πως με δεδομένο ότι η Γερμανία παράγει ηλεκτρική ενέργεια από καύση λιγνίτη ή φυσικού αερίου, ...
Καλό είναι να αναβαθμιστούν και εκμοντερνιστούν, άκου λιγνίτη....
Άβαταρ μέλους
By glf
#580540 Εγώ τα έγραψα στα σχόλια..
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#580542
axel12p έγραψε:
Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο «βρόμικα» από τα συμβατικά; Έρευνα του Ινστιτούτου IFO Schnelldienst ανατρέπει τα δεδομένα και δημιουργεί έντονους προβληματισμούς.

https://www.drive.gr/news/ta-ilektrika-aytokinita-pio-bromika-apo-ta-symbatika?fbclid=IwAR1Do5bmblzxv-ZpymBEvhJ5mT4ul9hgtZ0N_j-8KDItcc-GFzF4kSJnXBk


Πέτυχα αυτή την είδηση από άλλη πηγή πριν καμιά 10ρια μέρες, δυστυχώς δεν βρήκα (στα γρήγορα που έψαξα) την ίδια την αναφορά του IFO στα αγγλικά, παρά μόνο το exacutive summary και το σχολιασμό από DW και Focus, οπότε δεν μπορώ να κάνω κριτική στη πρωτογενή πηγή. Αυτά που ισχυρίζεται πάντως είναι εντελώς κραυγαλέα, και έρχονται σε αντίθεση με ολόκληρη τη βιβλιογραφία πάνω στον τομέα (μαζί και με τη δική μου).

Εδώ πολύ συνοπτικά εξηγούν γιατί η υποτιθέμενη έρευνα των Hans-Werner Sinn (BTW γνωστός μας από τα μνημόνια) et al είναι εντελώς μπούρδες:
https://chargedevs.com/newswire/here-we ... -than-evs/
https://twitter.com/AukeHoekstra/status ... 04672?s=19

:s_yes
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#580546
Κώδικας: Επιλογή όλωνhttp://auto-internet.gr/?auto7/4213/επι-της-ουσιας/η-τεχνολογία-δεν-εξελίσσεται-με-νόμους!
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#580625 Ωραίος ζορζ :metalo:
Κάνει μπαμ απο χιλιόμετρα ότι είναι μπακάλικο αλλά είναι πάντα καλύτερο κάποιος να κάτσει να τα αποδομει 1-1
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#581561 Πολύ ενδιαφέρον, παραμένει πάντως ένα ζήτημα η παραγωγή υδρογόνου, καθώς χρειάζεται πολύ ρεύμα για να παραχθεί.
Ίσως θα ήταν μια λύση βέβαια να το παράγεις με ανεμογενήτριες, για να "διορθώνεις" λίγο την στοχαστική και ασταθή παραγωγή τους, δηλαδή όταν έχεις περίσσια.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#582006
KiloMeater έγραψε:Αγόρασε σήμερα ο αδερφός μου Tesla 3, με πρόλαβε στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση :-)
Αν και το ένα από τα δύο που έσπρωξε ανταλλαγή ήταν κάποιο hybrid, όχι από τα τελευταία.
Έχουνε πέσει οι χρόνοι παραλαβής, 2-3 εβδομάδες (Αμερική αυτά).


τσακ μπαμ του ηρθε χωρις καθυστερησεις
εβαλε κατι τασια που τα λεει aero wheels
και αυτα θεωρητικα σου δινουν +10% αυτονομια
παπατζα της Τεσλα η αληθεια;

ειναι καπως ετσι
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#582013 Αν βάλεις στο Google hypermilling wheel covers θα δεις πολλές αντίστοιχες DIY λύσεις. Δεν ξέρω αν φτάνουν το 10%, σίγουρα βοηθάνε πάντως, αλλά σίγουρα επίσης είναι επιβαρυντικά στην ψύξη των φρένων. Πες του αδερφού να γραφτεί στο φόρουμ και να μας πει τις εντυπώσεις!
Άβαταρ μέλους
By JBT
#582020 Ειδικά σε ηλεκτρικό που φρενάρει με το άφημα, δεν πιστεύω να είναι πρόβλημα τα φρένα