Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#706486 N'απαντήσω λοιπόν σε κάποια από τα παραπάνω ερωτήματα.
-Όποιος έχει μισθό 400€ δεν μπορεί ν'αγοράσει αυτοκίνητο, άρα ούτε ηλεκτρικό.
-Στην Ελλάδα τουλάχιστον κάθε διαμέρισμα χτισμένο από τα μέσα του 80' και μετά όφειλε να έχει και θέση στάθμευσης. Φυσικά υπάρχουν πολλά που δεν έχουν, ειδικά τα παλαιότερα. Αυτοί δεν θα πάρουν ηλεκτρικό λοιπόν, όπως δεν θα πάρει κι αυτός που δεν έχει λεφτά. Αν μένουν στην Αθήνα, θα βολευτούν περίφημα όμως με κάτι άλλο ηλεκτρικό:
Εικόνα

-Δεν χρειάζεσαι υπόγειο γκαράζ για να έχεις φόρτιση, αρκεί και η πιλοτή. Τρόποι να μην σου τραβήξει την πρίζα κάποιος υπάρχουν (αν θεωρήσουμε πως παίζει όντως το ενδεχόμενο να συμβεί κάτι τέτοιο. Εγώ έχω παροχή στην θέση που έχω και φορτίζω μόνιμα την μηχανή για να μην πέφτει η μπαταρία, κανείς δεν ασχολήθηκε και κανείς δεν τράβηξε καμία πρίζα.
-Σταθμοί φόρτισης θα υπάρχουν στους αυτοκινητόδρομους σύντομα σε όλα τα ΣΕΑ. Ήδη έχει παντού η Ιόνια Οδός για παράδειγμα, σύντομα θα έχει και η Ολυμπία Οδός, όπως και η Νέα Οδός. Στις μεγάλες πόλεις επίσης, ήδη η Tesla έχει φτιάξει τους πρώτους δικούς της ενώ φυσικά υπάρχουν φορτιστές σε παρκινγ, σε δήμους κλπ.
-Αν πας σε νησί, δεν χρειάζεσαι φορτιστή απαραίτητα, μόνον μία μπαλαντέζα αρκεί. Εκτός αν κάνεις ελεύθερο κάμπινγκ.

Θα ξαναπώ εδώ πως την γκρίνια δεν την καταλαβαίνω. Κι εγώ δεν μπορώ να πάρω Tesla ή Porsche, αλλά μ'αρέσει να τα βλέπω ή να διαβάζω γι'αυτά. Το ότι ΟΛΟΙ οι κατασκευαστές στρέφονται στα ηλεκτρικά, κάτι λέει πάντως. Δεν είναι ξέρω γω φασούλα με κυψέλες υδρογόνου που ήταν και είναι εντελώς περιορισμένη η εφαρμογή.

Και κάτι ακόμη: ακόμη και ΠΑΝΤΟΥ να είχε φορτιστές δημόσιους, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου θα φόρτιζε ούτως ή άλλως στο σπίτι του ή στην δουλειά του. Γιατί η Tesla πχ χρεώνει στους σταθμούς της 0.35€/kWh, όταν στο σπίτι αυτή την στιγμή το μέσο κόστος την νύχτα είναι περίπου 0.10€/kWh.
Άβαταρ μέλους
By socratesn
#706491 Προσωπικά συμφωνώ ότι είναι σαφές πως εκεί πάει το μέλλον, από κει και πέρα όμως ειναι δύσκολο να καταπιεί κανείς την έμμεση ανελευθερία που για την ώρα προσφέρουν τα ηλεκτρικίνητα.
Καλώς ή κακώς αυτοκίνητο = ελευθερία. Όταν καλείσαι να σχεδιάζεις τη διαδρομή σου με βάση τον ανεφοδιασμό, για μένα χάνεται το όποιο ενδιαφέρον. Όταν οι φορτίσεις γίνουν 1)Γρήγορες έστω και στο 40% ενός ανεφοδιασμού με κοινό καύσιμο) και 2) προσβάσιμες = σε κάθε κωμόπολη αν όχι χωριό να μπορείς να φορτίσεις γρήγορα σε έναν σταθμό , τότε θα θεωρήσω πως ηλεκτροκίνηση = κανονικότητα.

Ως τότε ένα ηλεκτρικό καλύπτει φανταστικά πολύ συγκεκριμένες περιαστικές ανάγκες ή ανάγκες πειραματισμού εφόσον υπάρχουν τα χρήματα και τα συμβατικά αυτοκίνητα να υποστηρίξουν τον πειραματισμό αυτόν.

Επίσης θεωρώ μεγάλο ερωτηματικό του που θα κυμανθούν οι τιμές του ρεύματος και των φορτίσεων γενικά όσο τα ηλεκτροκίνητα θα πληθαίνουν, καλώς κακώς η φορολόγηση στα κοινά καύσιμα παγκοσμίως αποφέρει κάποια τρις $$ ετησίως, δεν μπορεί όλα αυτά τα χρήματα να μην αναζητηθούν από κάπου.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#706492
Νίκος Παππάς έγραψε:Να ηταν μονο αυτα, παει στο καλο. Ποσοι εχουν υπογειο γκαραζ; Ποσοι θεση στην πιλοτη που να παρεχει μια ασφαλεια ωστε το καθε καλοπαιδο να μην μπορει να τραβηξει την πριζα και σταματησει η φορτιση; Ποτε ο κατοικος χωρις γκαραζ θα βρισκει στην γειτονια του θεσεις φορτισης ελευθερες απο αυτοκινητα για να φορτισει;

Αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα. Η πιο πάνω φωτογραφία του Kilometer με το καλώδιο φόρτισης "χύμα στο κύμα" στο πεζοδρόμιο μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Δεν φοβάται κακοπροαίρετους γείτονες και μη;

Νίκος Παππάς έγραψε:Ποτε θα υπαρχουν σταθμοι φορτισης ωστε να ταξιδευει καποιος σε ολοκληρη τη χωρα και τα νησια με ανεση, οπως σημερα με τα ορυκτα καυσιμα; Σε 5, σε 10, σε 20 χρονια;

Στις διακοπές, αφού φτάσεις στον προορισμό, ψάχνεις για ξενοδοχείο (ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο) με πρίζα σε περιφραγμένο χώρο στάθμευσης. Μερικές ώρες την ημέρα (ούτε καν όλο το βράδυ) θα αρκούν για τα χιλιόμετρα που θα διανύσεις ημερησίως στο 95% των περιπτώσεων. Πρότερη συνεννόηση με τα υποψήφια καταλύματα θα απαιτείται.

Νίκος Παππάς έγραψε:Ε, τοτε να το κουβεντιασουμε. Μεχρι τοτε ειναι γκατζετια που απευθυνεται σε λιγους ( αναλογικα με τα εισοδηματα και τις κατοικιες στην χωρα μας )
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#706494
socratesn έγραψε:Επίσης θεωρώ μεγάλο ερωτηματικό του που θα κυμανθούν οι τιμές του ρεύματος και των φορτίσεων γενικά όσο τα ηλεκτροκίνητα θα πληθαίνουν, καλώς κακώς η φορολόγηση στα κοινά καύσιμα παγκοσμίως αποφέρει κάποια τρις $$ ετησίως, δεν μπορεί όλα αυτά τα χρήματα να μην αναζητηθούν από κάπου.

Πιο πιθανό βλέπω ένα "χαράτσι" στα ηλεκτροκίνητα, παρά αύξηση της τιμής του ρεύματος, δεδομένου ότι θεωρώ πως είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί η πηγή κατανάλωσης του ρεύματος (αυτοκίνητο και όχι π.χ. φούρνος) και δεν μπορεί να αυξηθεί η τιμή του ρεύματος για όλον τον κόσμο.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#706495 Τα διαμερισματα με παρκινγκ πιλοτης ειναι πολυ λιγοτερα αφου το 85 εφτιαχναν 3-4 θεσεις για 7-8 διαμερισματα και περασαν αρκετα χρονια μεχρι να υπαρχει μια θεση για καθε διαμερισμα.

Την πριζα μπορει να την τραβηξει ο ζηλιαρης γειτονας, οι πιτσιρικαδες που βολταρουν οπως εμεις καποτε βαραγαμε κουδουνια και μετα καπνος :lol: και δεν θα γινεται καθε φορα αλλα θα στην σπαει οταν συμβαινει. Εδω εμενα μου κλεβουν τις ταπες απο τα λαστιχα. :lol:

Δεν υπαρχει μονο το δικτυο των αυτοκινητοδρομων αλλα και το υπολοιπο εθνικο-επαρχιακο το οποιο δεν εχει και θα αργησει να αποκτησει. Φαντασου να πας διακοπες στην λιμνη Πλαστηρα η τα Ζαγορια και να πρεπει να οδηγησεις μεχρι τον ΣΕΑ, να πληρωσεις διοδια και να περιμενεις μιση ωρα, η να τρεχεις μεχρι την κοντινη μεγαλη πολη να βρεις σταθμο.

Επισης δεν νομιζω οτι ειναι γκρινια, ειναι ενσταση για το ποσους απο εμας αφορα τελικα αυτο που πλασαρεται ως το ιερο δισκοποτηρο της αυτοκινησης. Αυτους που εχουν 50Κ για αμαξι; Αυτους που εχουν 35Κ;
Ε, οσο οι πολλοι αγοραζουν κατι απο 17-22 δεν ειναι για αυτους.


ΥΓ.
Καπου διαβαζα οτι βρεθηκε ο τροπος για ντιζελ κινητηρες που πληρουν προδιαγραφες Euro 7. Που σημαινει οτι ουτε το ντιζελ θα χαθει για οσους θελουν να κανουν πολλα χιλιομετρα καθε μερα.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#706499
Anonymous Founder έγραψε:Θα ξαναπώ εδώ πως την γκρίνια δεν την καταλαβαίνω.


Η γκρίνια είναι αποτέλεσμα του τρόπου που παρουσιάζονται τα ηλεκτρικά (και δη τα Tesla) ως το καινούριο Άγιο Δισκοπότηρο, αγνοώντας τα θέματα που υπάρχουν τώρα. Αν αυτό δεν καταλαβαίνεις γιατί προκαλεί γκρίνια δεν μπορεί κανείς να βοηθήσει.

Απόδειξη, ποστάκια που έχουν γίνει κατά καιρούς για να μας πείσουν (;) για την βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών παρουσιάζοντας το πιο φτηνό σάπιο εισαγώμενο Leaf στο car.gr ή "τα λυμένα προβλήματα στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο" που αν δεν έχεις Tesla πχ για να έχεις πρόσβαση στο δίκτυό τους έχεις να αντιμετωπίσεις ένα κάρο προβλήματα (που δεν αντιμετωπίζεις ΣΗΜΕΡΑ με ένα θερμικό).

ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει πει πως το πράμα πάει εκεί (θέλοντας και μη), οι περισσότεροι που γκρινιάζουν (=δεν δέχονται την πεμπτουσία που λέγεται ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες τους τώρα) είναι γιατί δεν τα βλέπουν ως έτοιμη λύση για να πάνε να ψωνίσουν κάτι τώρα.

ΕΕΠ για το κόστος κλπ, η Ελλάδα είναι πίσω στον τομέα αυτόν σε σχέση με άλλες χώρες αλλά αυτό θα "λυθεί" με το αλλαγή του μοντέλου ιδιοκτησίας ή/και χρήσης. Είτε αυτό λέγεται leasing (και για ιδιώτες) όπου το αυτοκίνητο είναι απλά μια ακόμα πάγια εντολή τον μήνα (όπως πχ γίνεται με το καινούριο iPhone/Galaxy/κλπ και βλέπεις κόσμο με το τελευταίο απαστράπτον τηλέφωνο αλλά να τρώει Mcdonalds κάθε μέρα γιατί δεν βγαίνει) είτε με απλά χρήση συνδρομητικής υπηρεσίας mobility από διαφόρους παρόχους, ακόμα και τους κατασκευαστές.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#706500
Νίκος Παππάς έγραψε:Δεν υπαρχει μονο το δικτυο των αυτοκινητοδρομων αλλα και το υπολοιπο εθνικο-επαρχιακο το οποιο δεν εχει και θα αργησει να αποκτησει. Φαντασου να πας διακοπες στην λιμνη Πλαστηρα η τα Ζαγορια και να πρεπει να οδηγησεις μεχρι τον ΣΕΑ, να πληρωσεις διοδια και να περιμενεις μιση ωρα, η να τρεχεις μεχρι την κοντινη μεγαλη πολη να βρεις σταθμο.

Ε μα και συ πως κάνεις έτσι, για μια φορά που θα χρειαστεί να το κάνεις αυτό. :s_dunno
Άβαταρ μέλους
By g8777
#706504
drdino έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Θα ξαναπώ εδώ πως την γκρίνια δεν την καταλαβαίνω.


Η γκρίνια είναι αποτέλεσμα του τρόπου που παρουσιάζονται τα ηλεκτρικά (και δη τα Tesla) ως το καινούριο Άγιο Δισκοπότηρο, αγνοώντας τα θέματα που υπάρχουν τώρα. Αν αυτό δεν καταλαβαίνεις γιατί προκαλεί γκρίνια δεν μπορεί κανείς να βοηθήσει.

Απόδειξη, ποστάκια που έχουν γίνει κατά καιρούς για να μας πείσουν (;) για την βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών παρουσιάζοντας το πιο φτηνό σάπιο εισαγώμενο Leaf στο car.gr ή "τα λυμένα προβλήματα στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο" που αν δεν έχεις Tesla πχ για να έχεις πρόσβαση στο δίκτυό τους έχεις να αντιμετωπίσεις ένα κάρο προβλήματα (που δεν αντιμετωπίζεις ΣΗΜΕΡΑ με ένα θερμικό).

ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει πει πως το πράμα πάει εκεί (θέλοντας και μη), οι περισσότεροι που γκρινιάζουν (=δεν δέχονται την πεμπτουσία που λέγεται ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες τους τώρα) είναι γιατί δεν τα βλέπουν ως έτοιμη λύση για να πάνε να ψωνίσουν κάτι τώρα.

ΕΕΠ για το κόστος κλπ, η Ελλάδα είναι πίσω στον τομέα αυτόν σε σχέση με άλλες χώρες αλλά αυτό θα "λυθεί" με το αλλαγή του μοντέλου ιδιοκτησίας ή/και χρήσης. Είτε αυτό λέγεται leasing (και για ιδιώτες) όπου το αυτοκίνητο είναι απλά μια ακόμα πάγια εντολή τον μήνα (όπως πχ γίνεται με το καινούριο iPhone/Galaxy/κλπ και βλέπεις κόσμο με το τελευταίο απαστράπτον τηλέφωνο αλλά να τρώει Mcdonalds κάθε μέρα γιατί δεν βγαίνει) είτε με απλά χρήση συνδρομητικής υπηρεσίας mobility από διαφόρους παρόχους, ακόμα και τους κατασκευαστές.



:s_howdy :s_howdy :s_howdy :s_howdy :s_howdy :s_howdy
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#706505
edmond έγραψε:
Νίκος Παππάς έγραψε:Δεν υπαρχει μονο το δικτυο των αυτοκινητοδρομων αλλα και το υπολοιπο εθνικο-επαρχιακο το οποιο δεν εχει και θα αργησει να αποκτησει. Φαντασου να πας διακοπες στην λιμνη Πλαστηρα η τα Ζαγορια και να πρεπει να οδηγησεις μεχρι τον ΣΕΑ, να πληρωσεις διοδια και να περιμενεις μιση ωρα, η να τρεχεις μεχρι την κοντινη μεγαλη πολη να βρεις σταθμο.

Ε μα και συ πως κάνεις έτσι, για μια φορά που θα χρειαστεί να το κάνεις αυτό. :s_dunno

Μα δεν θελω να το κανω, δεν θα επρεπε να το κανω. Δεν μπορω ουτε θελω να καθομαι να κανω υπολογσμους για το αν με παιρνει απο Καλαματα να παω Βοιδοκοιλια για μπανιο, μετα Μεθωνη για μεσημεριανο , για καφε Κορωνη και πισω, αν εχει καυσωνα οποτε το κλιμα θα βαραει υπερωριες.
Η αν θελησω να παω στο Καρπενησι για σκι ποση μπαταρια θα εχω μετα λογω του κρυου και αν θα φτασει να γυρισω μεχρι τον σταθμο φορτισης.
Μπορει να αφορα λιγες μερες στις διακοπες ολο αυτο αλλα ειναι συνταγη για να περασω χαλια, να μην το κανω, κλπ.


Για να μην μιλησω για ασφαλεια, τι γινεται αν τρακαρεις, αν κινδυνευεις και ποσο να παρει φωτια το αμαξι, αν καει στην φορτιση στο σπιτι οπως εβαλε ενα βιντεο πριν ο g.
Τι να το κανω το ηλεκτρικο αν δεν μπορω να παρκαρω σε υπογειο παρκινγκ εμπορικου κεντρου η να εχω περιορισμους σε πλοιο, κλπ
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#706516
drdino έγραψε:
Anonymous Founder έγραψε:Θα ξαναπώ εδώ πως την γκρίνια δεν την καταλαβαίνω.


Η γκρίνια είναι αποτέλεσμα του τρόπου που παρουσιάζονται τα ηλεκτρικά (και δη τα Tesla) ως το καινούριο Άγιο Δισκοπότηρο, αγνοώντας τα θέματα που υπάρχουν τώρα. Αν αυτό δεν καταλαβαίνεις γιατί προκαλεί γκρίνια δεν μπορεί κανείς να βοηθήσει.

Απόδειξη, ποστάκια που έχουν γίνει κατά καιρούς για να μας πείσουν (;) για την βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών παρουσιάζοντας το πιο φτηνό σάπιο εισαγώμενο Leaf στο car.gr ή "τα λυμένα προβλήματα στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο" που αν δεν έχεις Tesla πχ για να έχεις πρόσβαση στο δίκτυό τους έχεις να αντιμετωπίσεις ένα κάρο προβλήματα (που δεν αντιμετωπίζεις ΣΗΜΕΡΑ με ένα θερμικό).

ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει πει πως το πράμα πάει εκεί (θέλοντας και μη), οι περισσότεροι που γκρινιάζουν (=δεν δέχονται την πεμπτουσία που λέγεται ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες τους τώρα) είναι γιατί δεν τα βλέπουν ως έτοιμη λύση για να πάνε να ψωνίσουν κάτι τώρα.

ΕΕΠ για το κόστος κλπ, η Ελλάδα είναι πίσω στον τομέα αυτόν σε σχέση με άλλες χώρες αλλά αυτό θα "λυθεί" με το αλλαγή του μοντέλου ιδιοκτησίας ή/και χρήσης. Είτε αυτό λέγεται leasing (και για ιδιώτες) όπου το αυτοκίνητο είναι απλά μια ακόμα πάγια εντολή τον μήνα (όπως πχ γίνεται με το καινούριο iPhone/Galaxy/κλπ και βλέπεις κόσμο με το τελευταίο απαστράπτον τηλέφωνο αλλά να τρώει Mcdonalds κάθε μέρα γιατί δεν βγαίνει) είτε με απλά χρήση συνδρομητικής υπηρεσίας mobility από διαφόρους παρόχους, ακόμα και τους κατασκευαστές.

Εγώ δεν είπα ποτέ πάντως πως είναι το Άγιο Δισκοπότηρο της αυτοκίνησης, είπα πως είναι όμως σίγουρα το μέλλον και για κάποιους με χρήματα και το παρόν.
Επίσης, έχω εξηγήσει πως για τα Tesla την διαφορά δεν την κάνει μόνον το ότι είναι ηλεκτρικά, αλλά όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου πάνω στο software και στα ΟΤΑ updates που ΟΛΟΙ εν τέλει θ'αντιγράψουν.
Το ότι είναι ακριβά το ξέρουμε, και είμαι ο πρώτος που έχω πει πως αυτοκίνητα πάνω από 30Κ αφορούν λίγους στην Ελλάδα ειδικά, ενώ αυτά των 50Κ ελάχιστους. Οι περισσότεροι παίζουν στα 20Κ που κι αυτά είναι πάρα πολλά με τον μέσο μισθό στο 1Κ.
Οπότε, σε ό,τι με αφορά, αυτά τα έχω πει τόσο εδώ όσο και σε άλλα θέματα.
Αλλά, να με συμπαθάτε, εμένα δεν μου λέει ΤΙΠΟΤΕ μια BMW X1 που σε μια καλή έκδοση αγγίζει τα 40Κ με το 1.5 μοτέρ, τι να κουβεντιάσουμε δηλαδή; Τα Tesla τουλάχιστον φέρνουν κάτι καινούριο και άξιο αναφοράς και κουβέντας. Τι να πούμε για το T-roc που δεν έχει ειπωθεί; Να, εγώ ανακάλυψα πως το κάθισμα του συνοδηγού έχει ένα συρτάρι, φοβερό ε; Ποιος θα το περίμενε πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία!

Όσο για το μοντέλο χρήσης, δεν είμαι σίγουρος πως θα λυθεί έτσι ακριβώς, ή για την ακρίβεια, για να λυθεί έτσι, πρέπει να βρεθεί εναλλακτικός τρόπος της καθημερινής μετακίνησης. Αν η τελευταία γίνει όντως με ένα συνδυασμό ΜΜΜ και ηλεκτρικών μέσων (πατίνια, ποδήλατα, μονόροδα, you name it) τότε ναι, μπορεί να υπάρξει αλλαγή. Θα απαιτηθεί επίσης οι δήμοι και οι κυβερνήσεις να κάνουν έξωση στο αυτοκίνητο, κάτι που ήδη έχει αρχίσει (και δεν εννοώ τον Μεγάλο Περίπατο του Εκλεκτού Γόνου της καρδιάς μας).
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... ne-hidalgo

Όλα αυτά προφανώς δεν θα γίνουν άμεσα, θα χρειαστούν χρόνια, το πόσα, μένει να το δούμε. Στην Νορβηγία έχει γίνει ήδη, στην Ελλαδάρα μπορεί να πάρει και 10 ή και 20 χρόνια. Στο ενδιάμεσο, κάποιοι τυχεροί (με οικονομική άνεση προφανώς) θα μπορούν να έχουν την επιλογή να πάρουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι υπόλοιποι, θα μείνουμε με ηλεκτρικό ποδήλατο. Προφανώς όχι όλοι, δεν είναι και υποχρεωτικό εξάλλου. Χθες έκανα την κουβέντα με εκλεκτό συμφορουμίτη και μου έλεγε πως δεν πιστεύει στα ηλεκρικά ποδήλατα και βρίσκει λογικό να δώσει χρήματα για ένα καλό συμβατικό. Αυτή την στιγμή, για μένα αντί να δώσεις 500+ για συμβατικό, δίνεις άλλα τόσα και παίρνεις ηλεκτρικό και με αυτό πας παντού, ακόμη και στην δουλειά, αλλά και βουνό, κλπ.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#706523 Δικαίωμά σου να μην σου λέει τπτ μια Χ1 στα 40k, εγώ το καταλαβαίνω αυτό· το θέμα είναι πως υπάρχουν πολλοί που δεν καταλαβαίνουν καθόλου γιατί να πάρει κανείς σήμερα μια X1/3008/Qashqai και θεωρούν αυτόματη επιλογή το ηλεκτρικό σε αυτά τα λεφτά (για να κάνουν οικονομία μετά κλπ κλπ).

Επίσης τα πλεονεκτήματα της Tesla (btw οπως έχω πει υπάρχει κι αλλού κι εδώ και καιρό) αφορούν πάλι αυτούς που τους νοιάζει το να πάρουν extra λειτουργίες αργότερα ή να φτιάξουν τυχόν bugs. Κάποιοι λοιπόν θέλουν να πάρουν αμάξι για να το χρησιμοποιήσουν ΤΩΡΑ και επίσης περιμένουν το αυτοκίνητο να δουλεύει σωστά με το κλειδί στο χέρι. Το OTA το αναφέρεις συχνά και δεν καταλαβαίνω ειλικρινά γιατί είναι κάτι τόσο τρομερό. Να μου πεις SOA (Service Oriented Architecture) να το καταλάβω, εκεί ανοίγεται περίο δόξης λαμπρό για διάφορες λειτουργίες (όπως πχ dashcams, εποπτεία χώρου κλπ κλπ).

Για το μοντέλο οκ, θα ακουστεί κάπως αυτό που θα πω αλλά δεν χρειάζεται να είμαστε εγώ κι εσύ σίγουροι για το πώς θα λυθεί, σημασία έχει τι θα κάνουν οι κατασκευαστές κι η αγορά.
https://www.groupe-psa.com/en/story/fre ... -movement/
https://www.ford-mobility.eu/
Μερικά παραδείγματα για αυτό το κομμάτι. Κι αυτό φαίνεται κι από το πόσοι 18χρονοι ενδιαφέρονται να πάρουν δίπλωμα/αγοράσουν αμάξι κλπ κλπ στον "πολιτισμένο δυτικό κόσμο".

Το leasing vs αγορά είναι ήδη εδώ και συντηρεί τα νούμερα πωλήσεων που βλέπουμε γύρω μας σε αμάξια που έχουν τιμή αγοράς που σε κάνει να παραμιλάς. Κανείς δεν θα δώσει 40 χιλιάρικα για να πάρει X1/GLA κλπ, πολλοί θα δώσουν πχ 400 τον μήνα (και μην έχοντας καταλάβει τι θα πει αυτό ως σύνολο στο τέλος του συμβολαίου αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα...).
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#706524 Αυτός που βγάζει 400 ή και 800 € προφανώς και δεν μπορεί να αγοράσει καινούριο είτε θερμικό είτε ηλεκτρικο. Το θέμα είναι όμως ότι μέχρι τώρα έχει και συντηρεί καλώς η κακώς με άνεση ή με χίλια ζόρια ένα θερμικό δεκαετίας ή δεκαπενταετίας ή και εικοσαετίας ακόμα με ό,τι ελευθερία κινήσεων του δίνει αυτό. Αν αύριο για τον χ, ψ λόγο καταστραφεί το αυτοκίνητο του το καλύτερο που θα μπορεί να κάνει θα είναι να το αντικαταστήσει με κάτι των 2.000 -4.000 € έχοντας όμως πάλι την ίδια ελευθερία κινήσεων. Αν η κατάσταση του δεν αλλάξει στα επόμενα 5-10 χρόνια τι θα γίνει, ΚΤΕΛ, ΜΜΕ και ηλεκτρικό ποδήλατο;; Την οικογένεια που θα τη βάλει;και για τρεις φορές το χρόνο που θα αποφασίσει να πάει ταξίδι οικογενειακά θα νοικιάσει ηλεκτρικό;
Προφανώς εκεί ίσως δούμε τα νεα μοντέλα χρήσης και συνιδιοκτησίας που ανέφεραν και άλλο παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#706528
drdino έγραψε:
axel12p έγραψε:
Αντί να μειώσουν την τιμή των ηλεκτρικών, αυξάνουν τις τιμές των συμβατικών ώστε να οδηγήσουν τους καταναλωτές με το ζόρι στα ηλεκτρικά... :thumbsdown:



Δεν είναι έτσι, ήδη από τα eu6d το κόστος των αντιρρυπαντικών συστημάτων είναι πολύ μεγάλο, των eu7 θα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Σε ένα αμάξι τόσο ευαίσθητο σε κόστος όσο ένα μίνι/σουπερίνι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο απορρόφησης του κόστους άρα αυτό περνάει και στην τελική τιμή. Βάλε και τα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας (είτε λόγω νομοθεσίας είτε για να πάρει καλή βαθμολογία σε xCAP), η τιμή πάει στο θεό.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό κατά εμέ. Λόγω αυτών που περιγράφει ο drdino, ο μέσος εργαζόμενος και ίσως και πιο πάνω από το μέσο δεν μπορεί να έχει πλέον πρόσβαση σε ένα νέο αυτοκίνητο.

< >
Άβαταρ μέλους
By g8777
#706533 Ο μεσος εργαζομενος μπορει να κουνησει το μαγικο του ραβδι και να διπλασιασει το 500 ευρο που εχει στην ακρη για να παρει ποδηλατο. :vava: :vava: :vava: :vava: