- 05 Μάιος 2021, 15:03
#706516
drdino έγραψε:Anonymous Founder έγραψε:Θα ξαναπώ εδώ πως την γκρίνια δεν την καταλαβαίνω.
Η γκρίνια είναι αποτέλεσμα του τρόπου που παρουσιάζονται τα ηλεκτρικά (και δη τα Tesla) ως το καινούριο Άγιο Δισκοπότηρο, αγνοώντας τα θέματα που υπάρχουν τώρα. Αν αυτό δεν καταλαβαίνεις γιατί προκαλεί γκρίνια δεν μπορεί κανείς να βοηθήσει.
Απόδειξη, ποστάκια που έχουν γίνει κατά καιρούς για να μας πείσουν (;) για την βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των ηλεκτρικών παρουσιάζοντας το πιο φτηνό σάπιο εισαγώμενο Leaf στο car.gr ή "τα λυμένα προβλήματα στον πολιτισμένο δυτικό κόσμο" που αν δεν έχεις Tesla πχ για να έχεις πρόσβαση στο δίκτυό τους έχεις να αντιμετωπίσεις ένα κάρο προβλήματα (που δεν αντιμετωπίζεις ΣΗΜΕΡΑ με ένα θερμικό).
ΚΑΝΕΙΣ δεν έχει πει πως το πράμα πάει εκεί (θέλοντας και μη), οι περισσότεροι που γκρινιάζουν (=δεν δέχονται την πεμπτουσία που λέγεται ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις ανάγκες τους τώρα) είναι γιατί δεν τα βλέπουν ως έτοιμη λύση για να πάνε να ψωνίσουν κάτι τώρα.
ΕΕΠ για το κόστος κλπ, η Ελλάδα είναι πίσω στον τομέα αυτόν σε σχέση με άλλες χώρες αλλά αυτό θα "λυθεί" με το αλλαγή του μοντέλου ιδιοκτησίας ή/και χρήσης. Είτε αυτό λέγεται leasing (και για ιδιώτες) όπου το αυτοκίνητο είναι απλά μια ακόμα πάγια εντολή τον μήνα (όπως πχ γίνεται με το καινούριο iPhone/Galaxy/κλπ και βλέπεις κόσμο με το τελευταίο απαστράπτον τηλέφωνο αλλά να τρώει Mcdonalds κάθε μέρα γιατί δεν βγαίνει) είτε με απλά χρήση συνδρομητικής υπηρεσίας mobility από διαφόρους παρόχους, ακόμα και τους κατασκευαστές.
Εγώ δεν είπα ποτέ πάντως πως είναι το Άγιο Δισκοπότηρο της αυτοκίνησης, είπα πως είναι όμως σίγουρα το μέλλον και για κάποιους με χρήματα και το παρόν.
Επίσης, έχω εξηγήσει πως για τα Tesla την διαφορά δεν την κάνει μόνον το ότι είναι ηλεκτρικά, αλλά όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου πάνω στο software και στα ΟΤΑ updates που ΟΛΟΙ εν τέλει θ'αντιγράψουν.
Το ότι είναι ακριβά το ξέρουμε, και είμαι ο πρώτος που έχω πει πως αυτοκίνητα πάνω από 30Κ αφορούν λίγους στην Ελλάδα ειδικά, ενώ αυτά των 50Κ ελάχιστους. Οι περισσότεροι παίζουν στα 20Κ που κι αυτά είναι πάρα πολλά με τον μέσο μισθό στο 1Κ.
Οπότε, σε ό,τι με αφορά, αυτά τα έχω πει τόσο εδώ όσο και σε άλλα θέματα.
Αλλά, να με συμπαθάτε, εμένα δεν μου λέει ΤΙΠΟΤΕ μια BMW X1 που σε μια καλή έκδοση αγγίζει τα 40Κ με το 1.5 μοτέρ, τι να κουβεντιάσουμε δηλαδή; Τα Tesla τουλάχιστον φέρνουν κάτι καινούριο και άξιο αναφοράς και κουβέντας. Τι να πούμε για το T-roc που δεν έχει ειπωθεί; Να, εγώ ανακάλυψα πως το κάθισμα του συνοδηγού έχει ένα συρτάρι, φοβερό ε; Ποιος θα το περίμενε πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία!
Όσο για το μοντέλο χρήσης, δεν είμαι σίγουρος πως θα λυθεί έτσι ακριβώς, ή για την ακρίβεια, για να λυθεί έτσι, πρέπει να βρεθεί εναλλακτικός τρόπος της καθημερινής μετακίνησης. Αν η τελευταία γίνει όντως με ένα συνδυασμό ΜΜΜ και ηλεκτρικών μέσων (πατίνια, ποδήλατα, μονόροδα, you name it) τότε ναι, μπορεί να υπάρξει αλλαγή. Θα απαιτηθεί επίσης οι δήμοι και οι κυβερνήσεις να κάνουν έξωση στο αυτοκίνητο, κάτι που ήδη έχει αρχίσει (και δεν εννοώ τον Μεγάλο Περίπατο του Εκλεκτού Γόνου της καρδιάς μας).
https://www.theguardian.com/world/2021/ ... ne-hidalgoΌλα αυτά προφανώς δεν θα γίνουν άμεσα, θα χρειαστούν χρόνια, το πόσα, μένει να το δούμε. Στην Νορβηγία έχει γίνει ήδη, στην Ελλαδάρα μπορεί να πάρει και 10 ή και 20 χρόνια. Στο ενδιάμεσο, κάποιοι τυχεροί (με οικονομική άνεση προφανώς) θα μπορούν να έχουν την επιλογή να πάρουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι υπόλοιποι, θα μείνουμε με ηλεκτρικό ποδήλατο. Προφανώς όχι όλοι, δεν είναι και υποχρεωτικό εξάλλου. Χθες έκανα την κουβέντα με εκλεκτό συμφορουμίτη και μου έλεγε πως δεν πιστεύει στα ηλεκρικά ποδήλατα και βρίσκει λογικό να δώσει χρήματα για ένα καλό συμβατικό. Αυτή την στιγμή, για μένα αντί να δώσεις 500+ για συμβατικό, δίνεις άλλα τόσα και παίρνεις ηλεκτρικό και με αυτό πας παντού, ακόμη και στην δουλειά, αλλά και βουνό, κλπ.