Εγώ σήμερα χαζεύω την κατανάλωση ενός ελληνικού Model 3 400+ ίππων. Για να σας γλιτώσω από τα κουμπιουτεράκια, μιλάμε για λιγότερο από 2 ευρώ/100 χιλιόμετρα.
Σε κάθε περίπτωση μου κάνει εντύπωση η ιδιαίτερα χαμηλή του κατανάλωση. Σε βιντεάκι του Marek που έβλεπα για το e-Soul, είχε μέση κατανάλωση 17KWh, ενώ στο Drive η i-Pace έκαιγε γύρω στις 25KWh/100Km.
Το Tesla των 400 ίππων μόλις 15.6KWh;
Εννοείται ότι με όχημα μεγάλης αυτονομίας θα βάλεις σοβαρό φορτιστή στο σπίτι σου. Αν έχεις ένα μικρό με περιορισμένη μπαταρία κι είναι μόνο για τα αστικά χιλιόμετρα, τότε η σούκο επαρκεί.
Στα ταξίδια σε ταχυφορτιστή θα πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του, εκτός αν πετύχει τους φορτιστές που ακόμα γεμίζουν δωρεάν. Αυτοί στον Ισθμό και στον Ψαθόπυργο δε χρεώνουν. Ο τύπος το έφερε από τη Γερμανία στη Χαλκιδική και δεν πλήρωσε φράγκο, πήγαινε μόνο σε δωρεάν φορτιστές ή σε ξενοδοχεία που το παρείχαν τσάμπα στους πελάτες τους.
Μην ξεχνάμε και το παλιό αλλά καλό:
https://youtu.be/pdNjSZWe21U
Απ' τις φουρτούνες τις πολλές
γυρίστηκα
μες στους ανθρώπους
αυτοεξορίστηκα
Dimsabas έγραψε:Η αρχική τιμή που πληρώνω εγώ (Ελπέντισον) είναι 0,06. Νυχτερινή χρέωση. Οπότε γιατί να φτάσει μέχρι το 0,20;
Εννοείται ότι με όχημα μεγάλης αυτονομίας θα βάλεις σοβαρό φορτιστή στο σπίτι σου. Αν έχεις ένα μικρό με περιορισμένη μπαταρία κι είναι μόνο για τα αστικά χιλιόμετρα, τότε η σούκο επαρκεί.
Στα ταξίδια σε ταχυφορτιστή θα πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του, εκτός αν πετύχει τους φορτιστές που ακόμα γεμίζουν δωρεάν. Αυτοί στον Ισθμό και στον Ψαθόπυργο δε χρεώνουν. Ο τύπος το έφερε από τη Γερμανία στη Χαλκιδική και δεν πλήρωσε φράγκο, πήγαινε μόνο σε δωρεάν φορτιστές ή σε ξενοδοχεία που το παρείχαν τσάμπα στους πελάτες τους.
Μην ξεχνάμε και το παλιό αλλά καλό:
https://youtu.be/pdNjSZWe21U
Το 0,06 απλά δεν υπάρχει σαν τιμή. Αυτό είναι μόνον το ανταγωνιστικό μέρος. Υπάρχουν και οι μη ανταγωνιστικές χρεώσεις, ενώ η ELPEDISON έχει και το σχετικό πέναλτι όταν ξεπεραστεί η οριακή τιμή.
Το συνολικό κόστος ανά κιλοβατώρα στην Ελλάδα, πάει περίπου 12 λεπτά, με τάσεις ανόδου (πριν λίγα χρόνια ήταν κάτω από 10 λεπτά).
Όσο ο λιγνίτης ακριβαίνει λόγω των ρύπων και όσο αντικαθίσταται από ΦΑ, η τιμή θα ακριβαίνει κι άλλο.
Ας πούμε ότι δεν είναι 1,56 αλλά 2 ή 2,5. Όσο και να είναι, παραμένει ένα αδιανόητα εντυπωσιακό νούμερο για ένα τετρακίνητο όχημα 450 ίππων. Που εξαιτίας της άμεσης απόδοσης της ροπής του, οι ρεπρίζ του αντιστοιχούν μάλλον σε 700 ίππους.
Και που η ποιότητα κύλισης, λόγω απουσίας κραδασμών και θορύβων από κινητήρα και κιβώτιο, θα είναι επιπέδου Rolls Royce.
Εντυπωσιακό δίχως άλλο.
Dimsabas έγραψε:Η αρχική τιμή που πληρώνω εγώ (Ελπέντισον) είναι 0,06. Νυχτερινή χρέωση. Οπότε γιατί να φτάσει μέχρι το 0,20;
...
ΕΤΜΕΑΡ, Υπηρεσία Κοινής Ωφέλειας, Λοιπές Χρεώσεις δεν πληρώνεις; που πάνε και ανα κιλοβατώρα. και Φ.Π.Α.
Μπορεί να μην φτάσει 0,2 αλλά μάλλον φτάνει 0,1 εύκολα.
Dimsabas έγραψε:Ο κάτοχος κάνει λόγο για 1,56 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, ΑΝ φόρτιζε πάντα με νυχτερινό τιμολόγιο σπίτι του. Λέει ότι πολλά από αυτά τα χιλιόμετρα ήταν εντελώς δωρεάν, ενώ λογικά (δεν το αναφέρει αλλά η λογική λέει ότι έτσι θα είναι) κάποια θα έγιναν σε ταχυφορτιστή.
Ας πούμε ότι δεν είναι 1,56 αλλά 2 ή 2,5. Όσο και να είναι, παραμένει ένα αδιανόητα εντυπωσιακό νούμερο για ένα τετρακίνητο όχημα 450 ίππων. Που εξαιτίας της άμεσης απόδοσης της ροπής του, οι ρεπρίζ του αντιστοιχούν μάλλον σε 700 ίππους.
Και που η ποιότητα κύλισης, λόγω απουσίας κραδασμών και θορύβων από κινητήρα και κιβώτιο, θα είναι επιπέδου Rolls Royce.
Εντυπωσιακό δίχως άλλο.
Σημασια εχει ποσο πληρωνει τελικα ρευμα στον λογαριασμο για την δικια του περιπτωση (εστω και αν εχει βρει καπου δωρεαν ρευμα, υπαρχουν στην Αθηνα;) Επισης καλη η οικονομια στο καυσιμο αλλα ποσο το πηρε το 3? Τελη φανταζομαι εχει μηδενικα? Ασφαλεια ποσο πληρωνει?
Μακαρι να μπορούσαμε να παρουμε μια εκδοση στα 25 χιλ ευρω τοτε ναι θα παραταγαμε την βενζινη.
Στο διαμερισμα εχω μονοφασικο ρευμα και πριζα στο γκαραζ? Θα εχω θεμα με τα φορτια αν ειχα ηλεκτρικο αμαξι σε φορτιση σε καθημερινη βαση? Επισης δεν νομιζω ότι εχω καποια νυχτερινη ταριφα και λογαριασμο της ΔΕΗ χωρις συμβολαιο.
Dimsabas έγραψε:
Και που η ποιότητα κύλισης, λόγω απουσίας κραδασμών και θορύβων από κινητήρα και κιβώτιο, θα είναι επιπέδου Rolls Royce.
Φυσικά και δεν είναι. Ο θόρυβος κύλισης ειναι ιδιαίτερα αισθητός και ακούς και άλλους θορύβους που πριν δεν τους άκουγες.
Τέλη κυκλοφορίας δεν πληρώνουν, αλίμονο. Ασφάλεια σε φυσιολογικά επίπεδα.
Για τα ηλεκτρολογικά ζητήματα του γκαράζ δεν μπορώ να σε βοηθήσω.
Dimsabas έγραψε:Η αρχική τιμή που πληρώνω εγώ (Ελπέντισον) είναι 0,06. Νυχτερινή χρέωση. Οπότε γιατί να φτάσει μέχρι το 0,20;
Εννοείται ότι με όχημα μεγάλης αυτονομίας θα βάλεις σοβαρό φορτιστή στο σπίτι σου. Αν έχεις ένα μικρό με περιορισμένη μπαταρία κι είναι μόνο για τα αστικά χιλιόμετρα, τότε η σούκο επαρκεί.
Στα ταξίδια σε ταχυφορτιστή θα πληρώσει τα μαλλιά της κεφαλής του, εκτός αν πετύχει τους φορτιστές που ακόμα γεμίζουν δωρεάν. Αυτοί στον Ισθμό και στον Ψαθόπυργο δε χρεώνουν. Ο τύπος το έφερε από τη Γερμανία στη Χαλκιδική και δεν πλήρωσε φράγκο, πήγαινε μόνο σε δωρεάν φορτιστές ή σε ξενοδοχεία που το παρείχαν τσάμπα στους πελάτες τους.
Μην ξεχνάμε και το παλιό αλλά καλό:
https://youtu.be/pdNjSZWe21U
Στα 0,2€ έχω υπολογίσει εγώ την KWh με βάση αυτά που πληρώνω (και εννοώ συνολικά, με ΦΠΑ, ΕΡΤ, κλπ). Αλλά και σε μια σελίδα που βρήκα, τιμή γύρω στα 0,2€ βγάζει. https://kantoliana.gr/blog/poso-kostizei-mia-kwh/
Επίσης, δεν αγοράζεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασιζόμενος στους τελευταίους δωρεάν σταθμούς φόρτισης, ή στους ξενοδόχους που παρέχουν τζάμπα ρεύμα στους πελάτες τους. Αυτά προφανώς πολύ σύντομα θα αλλάξουν, αλλιώς αν ήταν έτσι η ξενοδόχοι θα μας φούλαραν και τζάμπα τα αυτοκίνητα με βενζίνη τόσο καιρό
Οι τιμές επίσης στους σταθμούς φόρτισης, επίσης θα ανεβαίνουν. Όπως για παράδειγμα η Ionity (BMW, Daimler, VAG), η οποία πλέον χρεώνει 0,79€/KWh αν δεν έχεις συμβόλαιο σε αυτούς. Άρα για να φουλάρεις ένα Tesla θα θέλεις γύρω στα 60€ για να κάνεις καμιά 450Km. Καλύτερα να μην κάνω σύγκριση με πετρέλαιο
Μη βλέπουμε τις προωθητικές ενέργειες που έτρεχαν τόσο καιρό, μέχρι να δημιουργηθεί μια βάση και διαδοθεί η ηλεκτροκίνηση. Προφανώς όλα αυτά σύντομα θα τελειώσουν.
axel12p έγραψε:Μη βλέπουμε τις προωθητικές ενέργειες που έτρεχαν τόσο καιρό, μέχρι να δημιουργηθεί μια βάση και διαδοθεί η ηλεκτροκίνηση. Προφανώς όλα αυτά σύντομα θα τελειώσουν.
αυτο ακριβως θα συμβει,και απορω γιστι τοση πρεμουρα εχει πιασει ολο το κοσμο για την ηλεκτροκινηση.
Ουτε πιο φθηνη θα ειναι,ουτε πιο καθαρη.
Αλήθεια, οι οδικές τι "σκοπούς" έχουν για να σε μαζεύουν αν έχεις ξεμείνει απο ρεύμα; Τι θα χρεώνουν σε ένα EV?