Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#620497
rx8_drifter έγραψε:Έχε υπόψιν σου οτι τα prius είναι τα πιο αξιοπιστα τουοτα που κυκλοφορουν πάντως.

Οι πωλήσεις των prius πέφτουν στις USA.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... ota-prius/
Αιτίες η φτηνή μπενζίνα + οι SUV lovers.
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#620500
mousatos έγραψε:
rx8_drifter έγραψε:Έχε υπόψιν σου οτι τα prius είναι τα πιο αξιοπιστα τουοτα που κυκλοφορουν πάντως.

Οι πωλήσεις των prius πέφτουν στις USA.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-da ... ota-prius/
Αιτίες η φτηνή μπενζίνα + οι SUV lovers.


Εγώ θα υπεθετα τους έφαγαν τα τεσλα
Άβαταρ μέλους
By mirage
#620503 Η αληθεια ειναι πως όποιος αγοράζει Tesla σκεφτόταν να πάρει Prius. Ιδια λεφτά.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#620721 Διάβαζα σήμερα ένα κείμενο στο Drive για μια διαδρομή που έκαναν με μια Jaguar iPace, από Αθήνα για Τρίκαλα και πίσω, και θυμήθηκα την απορία του Kilo, γιατί δεν αγοράζει ο κόσμος ηλεκτρικά στην Ελλάδα.

Για να πάνε λοιπόν από Αθήνα - Τρίκαλα και πίσω (περίπου 700Km), χρειάστηκε να κάνουν δύο στάσεις για ανεφοδιασμό σε ταχυφορτιστή των 50KW. Στο πήγαινε η πρώτη στάση είχε διάρκεια 1 ώρα, ενώ στον γυρισμό, 1 ώρα και 45 λεπτά!
Για ένα ταξίδι 7.5 ωρών δηλαδή, μια επιπλέον καθυστέρηση της τάξης των 2 ωρών και 45 λεπτών!

Αν έκανα σωστά τον υπολογισμό, η κατανάλωση ήταν γύρω στα 10€/100Km, με βάση το κόστος χρήσης του ταχυφορτιστή, ο οποίος μάλιστα φθείρει και την μπαταρία, με αποτέλεσμα σταδιακά να μειώνει περαιτέρω την αυτονομία του αυτοκινήτου.
Να σημειώσω πως η ταχύτητα που κινήθηκαν δεν ξεπερνούσε τα 130Kmh, ώστε να κάνουν οικονομία.

Και σκέφτομαι πως με ένα diesel αντίστοιχα, θα είχες χαμηλότερη κατανάλωση και θα γλίτωνες και αυτές τις σχεδόν 3 ώρες, μιας και δεν θα υπήρχε λόγος για ανεφοδιασμό.

Οπότε, ακόμη και αν ανήκεις σε αυτούς τους λίγους που έχουν ιδιωτικό πάρκινγκ με πρίζα, για ποιο λόγο να αγοράσεις ένα full ηλεκτρικό τύπου Tesla στην Ελλάδα; Τα μειονεκτήματα είναι ακόμη πάρα πολλά.

- Κόστος κίνησης, σχετικά υψηλό αν χρησιμοποιείς ταχυφορτιστές
- Υψηλό κόστος αγοράς
- Πολύ μεγάλη διάρκεια ανεφοδιασμού
- Απουσία τεχνογνωσίας, πρακτικά "δένεσαι" με την αντιπροσωπεία (δεν ξέρω αν η Tesla διαθέτει καν αντιπροσωπεία στην Ελλάδα), ενώ με ένα συμβατικό το πηγαίνεις σε όποιο μάστορα θέλεις
- Χαμηλή μεταπώληση, μιας και η τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων εξελίσσεται ταχύτατα, ενώ και η αυτονομία τους φθίνει σταδιακά με τα χρόνια

Τα μόνα που θεωρώ πως αξίζουν στην παρούσα φάση, για κάποιον που διαθέτει πρόσβαση σε κλειστό πάρκινγκ με πρίζα, είναι τα plug in υβριδικά, τα οποία σου παρέχουν μια ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 40-50km για τις καθημερινές σου μετακινήσεις, και την σιγουριά του βενζινοκινητήρα για τα ταξίδια. Επίσης, λογικά και το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας μελλοντικά θα είναι χαμηλότερο. Το μονό κακό είναι πως σήμερα δεν υπάρχει plug in υβριδικό με ικανοποιητική αυτονομία και κόστος κάτω από τα 45 χιλιάρικα.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#620723 Ο συντάκτης έκανε ένα παιδαριώδες λάθος για οιονδήποτε ηλεκτροκίνητο: ποτέ δε γεμίζεις στο 100% σε ταχυφορτιστή γιατί πάνω από το 80%, η φόρτιση γίνεται πολύ αργή. Ειδικά αν αυτός σε χρεώνει με τον χρόνο, τότε πέρα από χρονοβόρα, η φόρτιση γίνεται κι εξαιρετικά κοστοβόρα.
Άρα ο χρόνος θα μπορούσε να είναι πολύ πιο σύντομος. Ειδικά αν κάποιος πάει στα Τρίκαλα για δουλειά (κι όχι για να κάνει αναστροφή και να γυρίσει πίσω, όπως αυτοί), μπορεί να φορτίσει εκεί ενόσω κάνει τη δουλειά του, επίσκεψή του. Κι η φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο να είναι ελάχιστη, τσίμα τσίμα κάνα εικοσάλεπτο για να εξαλειφθεί το άγχος του αν θα φτάσεις στα Τρίκαλα ή όχι.
Με αυτόν τον τρόπο, το κόστος θα πέσει πολύ κάτω από τα 10 ευρώ που υπολόγισες. Τα οποία επουδενί δεν είναι μεγάλο κόστος και σίγουρα όχι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε πετρέλαιο τζιπ 400 ίππων. Μην το συγκρίνεις με 208 που καίει 5 λίτρα, άρα 6,5 ευρώ. Να συγκρίνεις με αντίστοιχη Jaguar F-Pace πετρελαίου με 400 άλογα (αν υπάρχει τέτοια έκδοση). Και βέβαια, μην ξεχνάμε ότι σε όλα τα υπόλοιπα αστικά χιλιόμετρα, πέρα από τα 4-5-6 ταξίδια το χρόνο, η i-Pace θα καίει 3-4 ευρώ, εκεί που το πετρέλαιο θα καίει τα τετραπλάσια.

Σαφώς και δεν είναι όλα ρόδινα κι έχουμε τρομερές ελλείψεις σε υποδομές. Τηρούμε στάση αναμονής για το αν θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες της κυβέρνησης. Με τα σημερινά δεδομένα, τα PHEV είναι η πιο ξένοιαστη λύση.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#620759 Σκεφτόμαστε ότι το ηλεκτρικό είναι καλό για την πόλη και το PHEV σου δίνει οικονομία στην πόλη και αυτονομία εκτός αλλά έχει πολυπλοκότητα και κόστος. Η αλήθεια είναι ότι αν δεν είσαι πλασιέ να γυρνάς τη χώρα κάθε μέρα και τα βάλεις κάτω και δεις ότι πρακτικά τα ταξίδια σου είναι μέχρι πχ 300-400χλμ τότε σου βγαίνει με το ηλεκτρικό. Πας, τρως κοιμάσαι ενώ φορτίζει κυκλοφορείς τοπικά, φορτίζεις τη νύχτα και ξεκινάς γεμάτος για επιστροφή. Είναι πολύ πιο απλό και αξιόπιστο. Και 1-2 φορές το χρόνο αν πας μεγάλο ταξίδι φορτίζεις σε ταχυφορτιστή ενώ κάνεις μεγάλη στάση για φαγητό κλπ. Γενικά αν κάνεις ταξίδι πάνω από 4 ώρες όλο και θα πρέπει να σταματήσεις απλά η στάση θα είναι λίγο μεγαλύτερη. Λίγα ταξίδια είναι πάνω από 700-800χλμ, με μια μόνο στάση θα σε βγάλει.
Άβαταρ μέλους
By otso
#620763 παντα υπο την προυποθεση οτι εσυ θα εισαι ο μαγκας και οι αλλοι μαγγουφηδες .
γιατι σκεψου στην εθνικη στα ταδε χιλιομετρα που ολοι θα πρεπει να σταματησουν και δεν μπορουν να φτιαξουν ρεστ ερια καθε 1 χιλιομετρο 12000 ιχ την μερα να θελουν ανεφοδιασμο λεω εγω τωρα .
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#620798
sknipper έγραψε:...Πας, τρως κοιμάσαι ενώ φορτίζει κυκλοφορείς τοπικά, φορτίζεις τη νύχτα και ξεκινάς γεμάτος για επιστροφή. Είναι πολύ πιο απλό και αξιόπιστο. ...

Έχοντας βάλει ταχυφορτιστή σπίτι αλλιώς με τα 2 kW που δίνει η μπρίζα θα πρέπει να περιμένεις καμιά μέρα αν γίνει καμιά στραβή.
Άβαταρ μέλους
By Y.V
#620800 Εκτος ολων των αλλων, πιστευετε οτι τα κρατη θα χασουν τον φορο καυσιμων που εισπραττουν... :lol:
Τωρα ειναι το τυρακι...καθηστε να αυξηθουν τα ηλεκτρικα (ή με διαφορους τροπους να αναγκασουν τον κοσμο να παρει τετοια) και τα λεμε! :s_bye
Άβαταρ μέλους
By drdino
#620802 Προφανώς κι όχι, γι'αυτό και θα αρχίσουν να μπαίνουν smart meters κλπ.
Άβαταρ μέλους
By melos86
#620803 Εαν δεν κατεστη δυνατον να ελεγχθει το λαθρεμποριο στα υγρα καυσιμα που παραγονται απο 2 "κανουλες" (ΕΛΠΕ-Μοτοροιλ), διακινειται απο καμια 10αρια εταιριες εμποριας πετρελαιοειδων και τελικα πωλειται απο καμια 2000 πρατηρια ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να ελενξουν το λαθρεμποριο ρευματος σε περιπτωση που εισαγουν ΕΦΚ στο ρευμα των αυτοκινητων!
Και ετσι για να βαλουμε και μερικα νουμερα, ενα αυτοκινητο βενζινης πληρωνει περιπου 2400-3000 ευρω ετησιως κανοντας 20.000-25.000 χλμ σε ΕΦΚ καυσιμων και ΦΠΑ οταν στην ηλεκτροκινηση το πρωτο δεν υπαρχει και το δευτερο ειναι στο 13%!
Ειμαι πολυ περιεργος να δω τι θα κανουμε με αυτο!
Άβαταρ μέλους
By Obelix
#620805
otso έγραψε:παντα υπο την προυποθεση οτι εσυ θα εισαι ο μαγκας και οι αλλοι μαγγουφηδες .
γιατι σκεψου στην εθνικη στα ταδε χιλιομετρα που ολοι θα πρεπει να σταματησουν και δεν μπορουν να φτιαξουν ρεστ ερια καθε 1 χιλιομετρο 12000 ιχ την μερα να θελουν ανεφοδιασμο λεω εγω τωρα .
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7755753/Chaos-California-Tesla-drivers-stranded-hours-half-mile-long-line-charge.html

< Note 6 >