- 14 Ιουν 2018, 00:38
#516597
Μελέτες έχουν γίνει, και η απάντηση είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αισθητά μικρότερες εκπομπές ρύπων, λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά που λες. Εν συντομία:
Το βενζινοκίνητο όχημα κινείται με 100% ορυκτά καύσιμα (σε χώρες όπως στην Ελλάδα που δεν έχουμε πρακτικά καθόλου βιοκαύσιμα). Σε άλλες αγορές υπάρχει και βενζίνη Ε10 ή Ε15 που μπορεί να κάνει μια μικρή διαφορά, αλλά και πάλι καις πρωτίστως δεινοσαυρόζουμο. Τα ίδια και για το ντίζελ.
Το ηλεκτρικό αμάξι, όπως ο ίδιος λες, τροφοδοτείται από ένα fuel mix που περιλαμβάνει σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό ΑΠΕ. Πχ. στην
Ελλάδα μιλάμε ήδη για 29% ΑΠΕ. Στη Σκωτία οι ΑΠΕ έχουν ήδη
φτάσει το 67%. Τα νούμερα αυτά με ένα αστερίσκο γιατί είναι κατά μ.ο. στη πρίζα. Η ακριβής αναλογία εξαρτάται από την μέρα/ώρα που φορτίζεις, τη περιοχή που είσαι (
λχ. μη διασυνδεδεμένο νησί --> χέστα) κλπ. Βάλε μέσα και τα πυρηνικά, που δεν εκπέμπουν κατά τη λειτουργία τους CO2. Ακόμα και στο κομμάτι της παραγωγής που έρχεται από λιγνήτη ή αέριο, είναι και πάλι προτιμότερο από τη ΜΕΚ στο αμάξι για 2 λόγους. Έχεις πολύ καλύτερο βαθμό απόδοσης (που ακόμα και στους diesel είναι συγκριτικά άθλια), κι επίσης στις μεγάλες μονάδες μπορείς να κάνεις κόλπα CCS (
Carbon Capture & Storage) που -αν και ακόμα αμφίβολης απόδοσης- προφανώς δεν γίνονται καθόλου σε κλίμακα μεμονωμένου αυτοκινήτου.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι η όποια ρύπανση έχεις από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, είναι όχι μόνο μικρότερη συνολικά αλλά γίνεται και σε περιοχές μακριά από μεγάλα κέντρα πληθυσμού. Οπότε οι επιπτώσεις στη δημόσια υγεία είναι συνολικά μικρότερες (
με άλλα λόγια, προφανώς και θα προτιμούσα μηδέν εκπομπές ρύπων, αλλά ακόμα και αν μειώσεις ένα ποσοστό και μεταφέρεις από το κέντρο της Αθήνας στη Πτολεμαΐδα, και πάλι κέρδος είναι συγκριτικά).
Σαφώς και υπάρχουν ακόμα ζητήματα προς επίλυση με τα EV. Υπάρχει ένα θεματάκι scalability με τη προμήθεια των πρώτων υλών (
άλατα λιθίου, κοβάλτιο κλπ) για τις μπαταρίες. Πρέπει επίσης να ανακυκλώνουμε όλες αυτές τις μπαταρίες όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους (
κάτι που για την ώρα δεν γίνεται ακόμα με τις Li-ion). Χρειάζονται ακόμα χοντρές επενδύσεις στο δίκτυο διανομής, πρέπει να βελτιώσουμε τη ταχύτητα φόρτισης κλπ.
Όλα αυτά τα προβλήματα πάντως είναι επιλύσιμα.
Tό τοι νομισθὲν τῆς ἀληθείας κρατεῖ.