Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#582591
mirage έγραψε:Και κάτι διαφορετικό αλλά πάντα ηλεκτρικό
https://fuelcellsworks.com/news/hydroge ... akthrough/


Πολύ φιλόδοξα νούμερα βλέπω για τον αριθμό των οχημάτων, αλλά δεν αναφέρει κάτι συγκεκριμένο για το δίκτυο ανεφοδιασμού. Αυτή τη στιγμή τα 2 μεγαλύτερα εμπόδια είναι το κόστος των αυτοκινήτων και η ύπαρξη σταθμών ανεφοδιασμού, που και στις 2 περιπτώσεις υστερούν κατά πολύ σε σχέση με τα ηλεκτρικά.

Αναφορικά με το κόστος (των ΙΧ, για τα επαγγελματικά οχήματα δεν γνωρίζω), τα μόνα υδρογονοκίνητα που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά είναι το Toyota Mirai Hyundai Nexo (που αντικαθιστά το προηγούμενο ix35 FCEV), και τα 2 κοστίζουν περίπου 75000€ τελική τιμή (μαζί με την επιδότηση). Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους είναι το fuel cell stack, οι τιμές τους είναι :superman: :dizzy: Περιθώριο για τη μείωση του (στις κυψέλες PEM που είναι η πιο υποσχόμενη τεχνολογία) είναι η αύξηση της απόδοσης των καταλυτών (ώστε να χρησιμοποιούν λιγότερη πλατίνα) και η προστασία της μεμβράνης από CO poisoning.

Για τον ανεφοδιασμό, ενώ η διαδικασία αυτή καθεαυτή είναι πολύ πιο απλή σε σχέση με τα ηλεκτρικά (και ως "εμπειρία" και ως απαιτούμενος χρόνος είναι περίπου σαν να γεμίζεις ένα κοινό αμάξι με αέριο), υπάρχουν ακόμα ελάχιστα υδρογονάδικα. Λχ. αυτό είναι ολόκληρο το δίκτυο στο νησί:
https://www.hyundai.co.uk/new-cars/nexo ... g-stations

Ένα από αυτά είναι εδώ στην πόλη (θα ποστάρω κάποια στιγμή φωτογραφίες από μέσα) και υποστηρίζει το στόλο των λεωφορείων που κυκλοφορούν (10 στους δρόμους εδώ και 4 χρόνια, πρόσφατα έγινε παραγγελία για άλλα 5):

Εικόνα

Το Nexo τώρα, κάει περίπου 1kg H2 / 100Km και έχει αυτονομία 600-650 Km. Ξεκινώντας από εδώ προς τα νότια, σε βγάζει (κάπως οριακά) στο επόμενο σταθμό στο Rotherham.

Anonymous Founder έγραψε:Πολύ ενδιαφέρον, παραμένει πάντως ένα ζήτημα η παραγωγή υδρογόνου, καθώς χρειάζεται πολύ ρεύμα για να παραχθεί.
Ίσως θα ήταν μια λύση βέβαια να το παράγεις με ανεμογενήτριες, για να "διορθώνεις" λίγο την στοχαστική και ασταθή παραγωγή τους, δηλαδή όταν έχεις περίσσια.


H πιο φτηνή (και διαδεδομένη) μέθοδος παραγωγής υδρογόνου είναι το steam reforming μεθανίου, που προφανώς δεν είναι πράσινη λύση. Στη πράξη χρησιμοπούμε ηλεκτρόλυση νερού, με απόδοση στην εδώ υλοποίηση κάπου 60kWh/kg Η2 + άλλη 1kWh/kg για τη συμπίεση (η υγροποίηση είναι άλλη, πολύ πιο ακριβή ιστορία). Ένα από τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου είναι αυτό που αναφέρεις, αντί να έχεις curtailment των ΑΠΕ όταν δεν υπάρχει επαρκής ζήτηση, φτιάχνεις υδρογόνο για όταν το χρειαστείς έπειτα. Όσο για το απαιτούμενο ρεύμα, όντως είναι πολύ αλλά ένας σταθμός στην εθνική με 5-10 Tesla superchargers άνετα ξεπερνάει τη κατανάλωση αν το συγκρίνεις. Και έχεις επιπλέον ζητήματα με surge pricing κλπ.
Άβαταρ μέλους
By red_monster
#582641
Zorz έγραψε:
mirage έγραψε:Και κάτι διαφορετικό αλλά πάντα ηλεκτρικό
https://fuelcellsworks.com/news/hydroge ... akthrough/


Πολύ φιλόδοξα νούμερα βλέπω για τον αριθμό των οχημάτων, αλλά δεν αναφέρει κάτι συγκεκριμένο για το δίκτυο ανεφοδιασμού. Αυτή τη στιγμή τα 2 μεγαλύτερα εμπόδια είναι το κόστος των αυτοκινήτων και η ύπαρξη σταθμών ανεφοδιασμού, που και στις 2 περιπτώσεις υστερούν κατά πολύ σε σχέση με τα ηλεκτρικά.

Αναφορικά με το κόστος (των ΙΧ, για τα επαγγελματικά οχήματα δεν γνωρίζω), τα μόνα υδρογονοκίνητα που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά είναι το Toyota Mirai Hyundai Nexo (που αντικαθιστά το προηγούμενο ix35 FCEV), και τα 2 κοστίζουν περίπου 75000€ τελική τιμή (μαζί με την επιδότηση). Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους είναι το fuel cell stack, οι τιμές τους είναι :superman: :dizzy: Περιθώριο για τη μείωση του (στις κυψέλες PEM που είναι η πιο υποσχόμενη τεχνολογία) είναι η αύξηση της απόδοσης των καταλυτών (ώστε να χρησιμοποιούν λιγότερη πλατίνα) και η προστασία της μεμβράνης από CO poisoning.

Για τον ανεφοδιασμό, ενώ η διαδικασία αυτή καθεαυτή είναι πολύ πιο απλή σε σχέση με τα ηλεκτρικά (και ως "εμπειρία" και ως απαιτούμενος χρόνος είναι περίπου σαν να γεμίζεις ένα κοινό αμάξι με αέριο), υπάρχουν ακόμα ελάχιστα υδρογονάδικα. Λχ. αυτό είναι ολόκληρο το δίκτυο στο νησί:
https://www.hyundai.co.uk/new-cars/nexo ... g-stations

Ένα από αυτά είναι εδώ στην πόλη (θα ποστάρω κάποια στιγμή φωτογραφίες από μέσα) και υποστηρίζει το στόλο των λεωφορείων που κυκλοφορούν (10 στους δρόμους εδώ και 4 χρόνια, πρόσφατα έγινε παραγγελία για άλλα 5):

Εικόνα

Το Nexo τώρα, κάει περίπου 1kg H2 / 100Km και έχει αυτονομία 600-650 Km. Ξεκινώντας από εδώ προς τα νότια, σε βγάζει (κάπως οριακά) στο επόμενο σταθμό στο Rotherham.

Anonymous Founder έγραψε:Πολύ ενδιαφέρον, παραμένει πάντως ένα ζήτημα η παραγωγή υδρογόνου, καθώς χρειάζεται πολύ ρεύμα για να παραχθεί.
Ίσως θα ήταν μια λύση βέβαια να το παράγεις με ανεμογενήτριες, για να "διορθώνεις" λίγο την στοχαστική και ασταθή παραγωγή τους, δηλαδή όταν έχεις περίσσια.


H πιο φτηνή (και διαδεδομένη) μέθοδος παραγωγής υδρογόνου είναι το steam reforming μεθανίου, που προφανώς δεν είναι πράσινη λύση. Στη πράξη χρησιμοπούμε ηλεκτρόλυση νερού, με απόδοση στην εδώ υλοποίηση κάπου 60kWh/kg Η2 + άλλη 1kWh/kg για τη συμπίεση (η υγροποίηση είναι άλλη, πολύ πιο ακριβή ιστορία). Ένα από τα πλεονεκτήματα του υδρογόνου είναι αυτό που αναφέρεις, αντί να έχεις curtailment των ΑΠΕ όταν δεν υπάρχει επαρκής ζήτηση, φτιάχνεις υδρογόνο για όταν το χρειαστείς έπειτα. Όσο για το απαιτούμενο ρεύμα, όντως είναι πολύ αλλά ένας σταθμός στην εθνική με 5-10 Tesla superchargers άνετα ξεπερνάει τη κατανάλωση αν το συγκρίνεις. Και έχεις επιπλέον ζητήματα με surge pricing κλπ.



:iconcool:
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#583448 Tesla Model 3 (2019) - Maniobra de esquiva (moose test) y eslalon | km77.com

Άβαταρ μέλους
By sknipper
#583685 Τα ηλεκτρικά έχουν πολύ χαμηλά το κέντρο βάρους οπότε μειώνονται οι μετακινήσεις κατά τις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης κάτι που βοηθάει στο τέστ αυτό.
Άβαταρ μέλους
By dekouk
#583694 Πολύ καλή λειτουργία ESC k του συστήματος που φρενάρει στα άφημα του γκαζιού.

Απορία!
Το ESC, esp κλπ ρυθμίζεται από τον κάθε κατασκευαστή (tesla Toyota κλπ) ξεχωριστά? Υπάρχει ένα λογισμικό δηλαδή από τον κατασκευαστή του συστήματος κ πάνω εκεί παίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου? Ή είναι λειτουργικό που το δημιουργεί παραμετροποιεί ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου?

< Note >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#583709 το δημιουργει
εντυπωσιακοτατο σε αυτη τη δοκιμη το τεσλα!
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#591193 H νέα μεσαία Jaguar θα παρουσιαστεί πρώτα σε ηλεκτρική έκδοση και μετά θα παρουσιαστούν οι θερμικές εκδόσεις! Αδιανόητο κάτι τέτοιο πριν χρόνια. Φαίνεται πως επενδύουν πολύ στην νέα εποχή και τεχνολογία, προσπαθώντας να κλέψουν πωλήσεις από τον γερμανικό ανταγωνισμό που είναι πιο διστακτικός στην υιοθέτηση τέτοιων λύσεων στα πιο εμπορικά του μοντέλα.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/f ... uar-xj-ev/
Εικόνα
Interestingly, Automotive News Europe reports the new XJ will launch first as an electric vehicle, before expanding to offer internal combustion powertrain options later down the line. We're not sure we've ever heard of a car launching exclusively with electric power, then getting ICE engines later—usually it's the other way around. Sporting a 90.2-kWh battery and a range up to 292 miles (as claimed at the investor conference), it's set to rival cars like the Tesla Model S, the Porsche Taycan, and the upcoming Audi E-tron GT
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#591200
Anonymous Founder έγραψε:H νέα μεσαία Jaguar θα παρουσιαστεί πρώτα σε ηλεκτρική έκδοση και μετά θα παρουσιαστούν οι θερμικές εκδόσεις! Αδιανόητο κάτι τέτοιο πριν χρόνια. Φαίνεται πως επενδύουν πολύ στην νέα εποχή και τεχνολογία, προσπαθώντας να κλέψουν πωλήσεις από τον γερμανικό ανταγωνισμό που είναι πιο διστακτικός στην υιοθέτηση τέτοιων λύσεων στα πιο εμπορικά του μοντέλα.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/f ... uar-xj-ev/
Εικόνα
Interestingly, Automotive News Europe reports the new XJ will launch first as an electric vehicle, before expanding to offer internal combustion powertrain options later down the line. We're not sure we've ever heard of a car launching exclusively with electric power, then getting ICE engines later—usually it's the other way around. Sporting a 90.2-kWh battery and a range up to 292 miles (as claimed at the investor conference), it's set to rival cars like the Tesla Model S, the Porsche Taycan, and the upcoming Audi E-tron GT
Μια διόρθωση μόνο, δεν είναι μεσαία, η XJ παραδοσιακά είναι η ναυαρχίδα της Jaguar και για αυτό θα ανταγωνίζεται την Taycan και το Model S όπως γράφεις και εσύ.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#591218
Anonymous Founder έγραψε:Σωστά (έχεις γίνει ο... επίσημος διορθωτής μου, μην με κακομαθαίνεις! )!
Ξέρεις τι σημαίνει αυτό, ότι σε διαβάζω με προσοχή.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#592094 Ταχυφορτιστές ρεύματος διαθέτουν πλέον 12 πρατήρια, που βρίσκονται στο εθνικό οδικό δίκτυο, του ομίλου Motor Oil σε συνεργασία με την εταιρεία NRG. Συγκεκριμένα έχουν τοποθετηθεί φορτιστές ABB Terra 54 High Voltage, τάσης μέχρι 900 Volt, που είναι ικανοί να φορτίσουν ένα αυτοκίνητο στο 80% της δυναμικότητάς του μέσα σε 20 λεπτά. Αναλυτικά βρίσκονται στα ακόλουθα σημεία:

AVIN - ΣΕΑ Ευηνοχωρίου και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Επισκοπικού και στα 2 ρεύματα
Shell - ΣΕΑ Αταλάντης και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Σοφάδες και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και στα 2 ρεύματα
ΣΕΑ Φιλιππιάδας και στα 2 ρεύματα

Εικόνα

https://www.zougla.gr/automoto/news/ago ... iatsas-202