Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#204377 Το θεμα είναι ότι αυτά τα αυτοκίνητα ( pony,amico, μεβεα fox) προέκυψαν και πούλησαν όσο τα ευνοούσε το γεγονός οτι ταξινομουνταν σαν αγροτικά -επαγγελματικά και αρα είχαν πολυ χαμηλότερους φόρους κλπ σε σχέση και με το φθηνότερο επιβατικό.Όταν το 1983 σταμάτησαν να ταξινομούνται ως τέτοια και βρέθηκαν να ανταγωνίζονται κανονικά αυτοκίνητα απλά έσβησαν απο την αγορά.Το farma πρέπει να άντεξε μέχρι το 1985 αλλά το σκότωσαν και αυτο οι συνδικαλιστικές πρακτικές της εποχής.Δύσκολο λοιπόν να έχουμε δική μας αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς έντονη κρατική προστασία και φορολογική αβάντα.Θα μπορούσαμε όμως να έχουμε θυγατρικές ξένων εταιριών ή εταιρίες συναρμολόγησης όπως ήταν η Τεοκαρ που θα συναρμολογουσαν αυτοκίνητα με Έλληνες εργάτες και κάποια τμήματα τους θα ήταν επίσης ελληνικής κατασκευής Όπως ήταν τότε τα καθίσματα πχ.

.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#204385 Ναι δεν διαφωνώ,ίσως τα πράγματα να ήταν αλλιώς όμως αν εκείνη την εποχή που οι Ιάπωνες ψαχνονταν να συναρμολογησουν στην Ευρώπη λόγω των ποσοστώσεων είχαν δοθεί κίνητρα για να έρθουν εδώ αντι να πάνε στην Βρετανια που αν μη τι αλλο δεν είχε φθηνό εργατικό κόστος.Η μήπως δεν θα μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε την Ισπανία όπου εκτός της Σεατ έχουν και άλλοι εργοστάσια?Δεν λέω ότι θα είχαμε γεμίσει εργοστάσια αλλά η Νισσαν τουλάχιστον θα μπορούσε να είχε παραμείνει αντί να πάει στο Σάντερλαντ

.
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#204392
belgarion έγραψε:Το θεμα είναι ότι αυτά τα αυτοκίνητα ( pony,amico, μεβεα fox) προέκυψαν και πούλησαν όσο τα ευνοούσε το γεγονός οτι ταξινομουνταν σαν αγροτικά -επαγγελματικά και αρα είχαν πολυ χαμηλότερους φόρους κλπ σε σχέση και με το φθηνότερο επιβατικό.Όταν το 1983 σταμάτησαν να ταξινομούνται ως τέτοια και βρέθηκαν να ανταγωνίζονται κανονικά αυτοκίνητα απλά έσβησαν απο την αγορά.Το farma πρέπει να άντεξε μέχρι το 1985 αλλά το σκότωσαν και αυτο οι συνδικαλιστικές πρακτικές της εποχής.Δύσκολο λοιπόν να έχουμε δική μας αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς έντονη κρατική προστασία και φορολογική αβάντα.Θα μπορούσαμε όμως να έχουμε θυγατρικές ξένων εταιριών ή εταιρίες συναρμολόγησης όπως ήταν η Τεοκαρ που θα συναρμολογουσαν αυτοκίνητα με Έλληνες εργάτες και κάποια τμήματα τους θα ήταν επίσης ελληνικής κατασκευής Όπως ήταν τότε τα καθίσματα πχ.

.


Στα υπογραμμισμένα είναι όλη η ιστορία.
Στην Ελλάδα απλώς δεν έχουμε μάθει να βλέπουμε την αλήθεια κατάματα, μας αρέσει να ακούμε συνωμοσιολογικές θεωρίες, ειδικά αν εμπλέκονται ανύπαρκτοι τύποι που κατατρέχουν από πάντα την "ξεχωριστή μας" ράτσα, και σε μεγάλο βαθμό, γουστάρουμε να κάνουμε επιχειρηματικές προσπάθειες με κρατικά λεφτά, σχέδιο στο πόδι, και μηδέν ρίσκο. Αν όλα πάνε καλά, γεμίζει ο λογαριασμός με φράγκα, εξασφαλίζουμε προβολή μέσα από διάφορα παρασιτικά μέσα και εκπληρώνεται το greek dream "φράγκα, γκόμενες, παλάτια".
Αν από την άλλη (το πιθανότερο) το όλο νταραβέρι εξελιχθεί σε Τιτανικό, θα έρθει το κράτος (όλοι οι υπόλοιποι δηλαδή) να καλύψει τη χασούρα.
Όσο λοιπόν συνεχίζει το παραμύθι πως όλοι μας κατατρέχουν, κανείς δεν καταλαβαίνει τα υπεργαλαξιακά μας σχέδια (κουτιά με ρόδες που πασάρονται ως state of the art δημιουργίες) , μπλέκουμε ελιές, ελαιόλαδα, φυρίκια, μεγαλέξαντρους, βυζάντια άλεκ ισιγόνης και διαφορικά στην ίδια πρόταση, τόσο θα συνεχίσουμε να βλέπουμε θιάσους που παριστάνουν τις εταιρείες με ότι αυτό συνεπάγεται.
Το χαρτί δε του πατριωτισμού και καλά (ψωνίστε το ρημάδι γιατί είναι ελληνικό, αμερικανικό κινέζικο, γουατέβερ) δεν έχει ούτε δράκο πια.
Αρκεί να μελετήσει κανείς την ιστορία δύο αμερικανικών πόλεων. Tου Detroit στο Michigan (τέως Motown, τέως heart and soul of the american industry και άλλα τέτοια εξόχως πατριωτικά) και του Georgetown στο Kentucky. Να την μελετήσει όμως τίμια και όχι να βλέπει φίδια και δράκους από πίσω.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#204395 Beams συμφωνώ απολύτως μαζί σου._

.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#204397
gakost έγραψε:Εγω παλι δεν εχω καταλαβει τι ζορι τραβατε με το pony και το καθε pony. Ουτε δανεικα σας ζητησε κανενας για να γινει το project ουτε θα επιβαρυνει καποιον η παραγωγη του. Το αν θα πουλησει η οχι μαλλον αφορα αυτους που πληρωνουν. Απλα να πω τι επειδη Ελλαδα δεν ειναι μονο η Αθηνα πολλοι θα εκτιμησουν τις δυνατοτητες του ως εργαλειο ευκολο στην συντηρηση και φθηνο στην χρηση. Navara σιγουρα δεν ειναι αλλα σιγουρα μπορει να αντικατασησει τα αρχαια pickup που ειναι γεματη η επαρχια


Αν δεν χλευάσουμε πρώτα τους Έλληνες που το παλεύουν δεν θα πάει καλά η ημέρα μας οπότε μην περιμένεις κάτι καλύτερο.
Άβαταρ μέλους
By gakost
#204402 Επειδη για την Τεοκαρ συμβαινει να ξερω τι εγινε οταν ηρθε ο γιαπωνεζος στο υπουργειο εργασιας να συζητησει για επενδυση ο τοτε υπουργος (νομιζω ητανε ο γειτονας) τον εστησε μια ωρα χωρις να τον κερασουν ουτε ενα ποτηρι νερο και οταν ζητησε εργασιακη ειρηνη για καποιο καιρο η απαντηση ητανε οτι φτου φτου στον κορφο μας τετοιες δεσμευσεις απο τους σοσιαλ(η)στες της πλακας. Οταν πηγε στην αγγλια του κανανε τεμεναδες.Πηρε οχι μονο οτι ζητησε αλλα και πολλα παραπανω.
Άβαταρ μέλους
By nass
#204407 Χωρίς να αμφισβητώ την ιστορία σου, είναι επίσης αλήθεια ότι όλα αυτά τα προϊόντα (Pony, TEOKAP) βασίζονταν σε ένα πλέγμα προστατευτισμού και ευνοϊκών φορολογικών-τελωνειακών διατάξεων, που δεν μπορούσαν να σταθούν στο ελεύθερα-ανοικτά ανταγωνιστικό περιβάλλον της ΕΕ.

Το ερώτημα είναι, γιατί συμφέρει την Toyota να έχει εργοστάσιο στην Τουρκία (εκτός ΕΕ) και όχι στην Ελλάδα.
Άβαταρ μέλους
By BEAMS
#204411
nass έγραψε:
Το ερώτημα είναι, γιατί συμφέρει την Toyota να έχει εργοστάσιο στην Τουρκία (εκτός ΕΕ) και όχι στην Ελλάδα.

Γιατί ίσως στην Τουρκία δεν της έστειλαν ποτέ χαρτάκι να πληρώσει περαίωση ενώ είχε εκπληρώσει όλες τις φορολογικές και εργοδοτικές της υποχρεώσεις. :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By 224v
#204420 Μα και η ΦΙΑΤ φτιαχνει στην Τουρκια, και η Daewoo ναυπηγει στη Ρουμανια... που Ελληνες τα πληρωνουν και Ελληνες (ιδιοκτητες) τα επιβλεπουν στην κατασκευη
Άβαταρ μέλους
By GTS
#204435
nass έγραψε:Και αυτή έσβησε όταν σταμάτησε το ευννοϊκό καθεστώς όμως.


+1

Δεν είναι ανταγωνιστικες αυτές οι βιομηχανιες στην Ελλαδα αν δεν εχουν προστασια. Μικρη αγορα, μακρια από την κεντρικη ευρωπη σχεδόν απιθανο να δουμε εργοστασια αυτοκινητων παλι δεδομενου και του συνδικαλισμου, ΠΑΜΕ κλπ
Άβαταρ μέλους
By GTS
#204438
nass έγραψε:Το ερώτημα είναι, γιατί συμφέρει την Toyota να έχει εργοστάσιο στην Τουρκία (εκτός ΕΕ) και όχι στην Ελλάδα.

Γιατι είναι μεγαλη εσωτερικη αγορα και το κοστος παραγωγης πολύ χαμηλο από μισθους κλπ
Άβαταρ μέλους
By italakias
#204466 Oι μεγαλες βιομηχανιες βλ τουοτα κτλ δεν ειναι φιλανθρωπικα ιδρυματα.
Αυτοι γνωρριζοντας που χρειαζονται μια μοναδα για να εξυπηρετουν τα συμφεροντα τους ,ψαχνουν να βρουν ενα μερος με χαμηλους μισθους και φορολογια.
Ετσι λοιπον ο ιαπωνας και ο ιταλος ,σου λεει εγω θα την κανω εδω δλδ δτην τουρκια την μοναδα μου.
Πανε εκει και κανουν μια συμφωνια οπως τους συμφερει και τελος.

Συνεχιζω ομως να πιστευω οτι οι βιομηχανιες απεξω δεν εχουν να προσφερουν τιποτε στην ελλαδιτσα εκτος απο το να αυξηθουν οι εργατες και να γινουμε μια εργατοχωρα .Θα δουλευουμε σαν μηχανες και θα ειμαστε φτωχοι ενω τα λεφτα θα πηγαινουν αλλου.
Αν ειχαμε σοβαρο κρατος θα μπορουσαμε να ασχοληθουμε σοβαρα με τις γεωργια και την κτηνοτροφια αφου μπορουμε να παραγουμε τα καλυτερα προιοντα και να κανουμε και εξαγωγες εννοειται.Ο τουρισμος τον οποιο μπορουμε να τον αυξησουμε με καλυτερες παροχες υπηρεσιων κτλ.

Ειναι τοσο μεγαλη η ευρωπη και τοσο μικρη χωρα εμεις, που με σωστο σχεδιο μπορουμε να σπρωξουμε τα προιοντα μας αρκει βεβαια να καταλαβουμε οτι για να επιβιωσεις σε τετοιο περιβαλλον πρεπει να εχεις συγχρονους εξοπλισμους,ωστε να παραγεις φθηνα και να πουλας φθηνα.

Αυτο λοιπον ειναι πολυ καλυτερο απο το να γεμισουμε την επαρχια με βαριες βιομηχανιες που τελικα θα μας κανουν ακομη πιο φτωχους και θα μολυνουμε και το περιβαλλον το οποιο θα επηρεασει τον τουρισμο αργοτερα.
Άβαταρ μέλους
By nass
#204474
italakias έγραψε:εργατοχωρα .Θα δουλευουμε σαν μηχανες και θα ειμαστε φτωχοι


Εικόνα

Εικόνα

italakias έγραψε:Αυτο λοιπον ειναι πολυ καλυτερο απο το να γεμισουμε την επαρχια με βαριες βιομηχανιες που τελικα θα μας κανουν ακομη πιο φτωχους και θα μολυνουμε και το περιβαλλον το οποιο θα επηρεασει τον τουρισμο αργοτερα.


Εικόνα

Εικόνα

Πάντως μην ανησυχείς, το τρένο της βαριάς βιομηχανίας έχει χαθεί για την Ελλάδα εδώ και δεκαετίες. Ετσι θα μπορέσεις να γίνεις πλούσιο γκαρσόνι, αφού δε θέλεις να γίνεις φτωχός βιομηχανικός εργάτης.
Άβαταρ μέλους
By italakias
#204508 Διακρινω καποια ειρωνια. :hmmm:
Φιλε μου και στην Κινα εστειλα οι ΗΠΑ ολα τα εργοστασια τους και δουλευουν .
Το κρατος εκει δεν χρωσταει ουτε ενα ευρω αλλα ο λαος πειναει και πολλοι μαλιστα πηδανε απο τα παραθυρα και αυτοκτονουν γιατι οι ψυχολογικες πιεσεις που δεχονται ειναι τεραστιες.
Λαος που σκυβει το κεφαλι και δουλευει σαν μηχανη χωρις να εχει περιθωριο να σκεφτει,ειναι καταδικασμενος και ευκολα εχει γινει υποχειριο.
Πρεπει να δοθει στον ελληνα η δυνατοτητα να παρει απο μονος του πρωτοβουλιες,να αυξηθει η επιχειρηματικοτητα των πολλων και οχι να την μηδενισουμε για να δωσουμε δυνατοτητα σε καποια μεγαλα καθικια να παρουν το μεγαλυτερο κοματι της πιτας και για εμας να μεινουν τα ψιχουλα.
Εργατικο προσωπικο παντα θα υπαρχει αφου ειναι απαραιτητο , οχι ομως με την μορφη που το θες εσυ και καποιοι αλλοι .