Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By gakost
#473488 Όταν κάποιοι κοιτάνε να κλέψουν στα νούμερα και να μας πείσουν ότι τα πετρέλαια είναι καθαρά, άλλοι έχουν ηλεκτροκινητήρες και πολύπλοκα ηλεκρτικά συστήματα μαζί με τους βεςνζινικινητήρες άλλοι σοβαροί κατασκευαστές επενδύουν σε εξέλιξη καλύτερων λύσεων. Μακάρι να τους βγει

http://www.carmagazine.co.uk/car-news/t ... ine-works/
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#475610
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#475661 Η ναυτική τεχνολογία των περασμένων 80+ ετών στα αυτοκίνητα του σήμερα, είναι εξέλιξη, πως να το κάνουμε ? :lol:
Η Doxford τώρα δικαιώνεται, κάποια στιγμή θα πρέπει να γράψω στο καραβοτοποικό για την Deltic.

Έχω δουλέψει με τις μηχανές Doxford και γέλασα καλοπροαίρετα μόλις είδα τον κινητήρα αυτόν που βέβαια είναι μέσα στο τεχνολογικό σήμερα από όλες τις απόψεις, αλλά να ! Οι περιπέτειες... που έζησα σε εκείνα τα μηχανοστάσια με ακολουθούν ακόμα.

Μια ματιά έτσι για τη ιστορία του πράγματος

https://www.google.gr/search?q=Doxford+ ... ygWRrImICQ
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#476143 ο Γκοσν λεει οτι το γκρουπ Ρενω Νισσαν Ντατσια Λαντα ειναι πρωτο,και οχι το γκρουπ vw

Σύμφωνα με τον 64χρονο επικεφαλής των Renault-Nissan-Mitsubishi και των θυγατρικών Infiniti, Datsun, AvtoVAZ, οι καθαρές πωλήσεις των επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων του γερμανικού ομίλου είναι 10.536.600 μονάδες και όχι αυτές που αναφέρουν, καθώς προσμετρούν και εκείνες των φορτηγών της ΜΑΝ και της Scania.

«Εμείς δεν περιλαμβάνουμε στα στατιστικά μας τα φορτηγά. Επομένως, δεν χρειάζεται να συζητάμε ποιος είναι πρώτος», τόνισε ο Ghosn.

http://www.zougla.gr/automoto/news/arti ... e-oxi-i-vw
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#476146 Ξέχασε όμως ο κυρ Γκον ότι δεν είναι κανονικό Γκρουπ το δικό τους, αλλά τρεις εταιρείες που έχουν μετοχές η μία στην άλλη και για αυτό άλλωστε λέγονται Alliance... :whistlink:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#477574 ξεβρακωμα.


Πώς ζητούσε χρήματα «δημοσιογράφος» για να προσφέρει προνομιακή μεταχείριση σε εταιρεία αυτοκινήτου
http://www.zougla.gr/automoto/reportaz- ... ftokinitou
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#477595 Μου μυρίζει autotriti.gr

Επίσης έχει κουράσει η τακτική των autotriti και newsauto στο fb που ολη την ώρα λένε πόσο κακά είναι τα μεταχειρισμένα diesel εισαγωγής κλπ.
Που είναι φυσικά αλλά κάπου υπάρχει κι ένα μέτρο.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#477599 αυτη ειναι απλα μια περιπτωση.Σχεδον ΟΛΕΣ οι αντιπροσωπειες,εχουν τους ''δικους'' τους δημοσιογραφους.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#477666
dimviii έγραψε:ξεβρακωμα.


Πώς ζητούσε χρήματα «δημοσιογράφος» για να προσφέρει προνομιακή μεταχείριση σε εταιρεία αυτοκινήτου
http://www.zougla.gr/automoto/reportaz- ... ftokinitou


Kαλά, γίνονται τέτοια πράγματα στον χώρο του τύπου και δη του ειδικού ? :lol:
Και να το καταγγείλει ο Ζούγκλα που αυτός και αν είναι μάστερ σε αυτά τα θέματα και με πιο σκληρούς τρόπους και όχι με επιστολές επί πολλά χρόνια και για πολλά χρήματα και όχι peanats, τελικά έχουν πλάκα οι Έλληνες του τύπου.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#479030 Η PwC τραβηξε λιγο την κουρτινα και μας δειχνει ενα teaser trailer του μελλοντος:

It’s gonna be so eascy: The automotivefuture is electrified, autonomous, shared, connected and yearly updated.


Εικόνα


Εικόνα


Συνοψη:

By 2030, one in three kilometres driven will be ‘shared’
“This picture only appears to be contradictory. This automotive revolution will see many rules that the industry has become accustomed to over many decades being turned on their head,” says Felix Kuhnert, PwC’s Global Automotive Leader.

Of particular importance here is the growth of low-cost sharing concepts predicted by PwC. As a result of this development: “In only a few years’ time, today's norm where most people drive themselves in their own vehicle will only be one mobility concept among many,” says Christoph Stürmer, Global Lead Analyst at PwC Autofacts. The PwC study anticipates that as early as 2030, more than one in three kilometres driven will be under one of the many forms of ‘sharing’.

Electric and self-driving cars will accelerate the change
This trend towards ‘sharing’ will be coupled with two megatrends in automotive technology – the electrification of drive systems and huge advances in the development of self-driving cars. Under PwC’s scenario, by 2030, 55% of all new vehicles may be electric cars, while the conventional combustion engine will slowly die out.
Developments in Europe and the US are expected to happen at a roughly parallel pace. In China, by contrast, the penetration of shared and autonomous mobility will happen faster than in the Western world. This could make China the leading market for the transformation of the automotive industry.

“The various different trends will reinforce each other”, says Christoph Stürmer. “For instance, electric vehicles are less susceptible to failure thanks to their simpler power train – which is a significant advantage where vehicles are being shared and used more intensively. Self-driving cars, in turn, could effectively become ‘robotaxis’ if they are combined with sharing concepts.”

Road traffic set to change radically
Taken in combination, the various megatrends will mean that road traffic as a whole will change radically. With more and more people turning to car-sharing models, there are likely to be far fewer car owners by 2030. However, at the same time individual traffic will increase massively. Personal mileage in Europe could rise by 23% by 2030 to 5.88 billion kilometres. Forecasts predict an increase of 24% in the US and 183% in China.

Aside from population growth, one of the reasons for this is that self-driving vehicles will also be used by people who cannot drive today themselves. Another reason is that the development of fully-autonomous cars means that there are likely to be empty trips, because clearly the ‘robotaxis’ will have to travel from A to B to collect new passengers.

“The roads will definitely become more full”, says Christoph Stürmer. Nevertheless, he does not anticipate chaos – quite the reverse: “Thanks to increasing connectivity, individual traffic will be much easier to organise in the future.” Consequently, the PwC study describes the fourth megatrend as ‘connected’, in addition to the other ‘electrified’, ‘autonomous’ and ‘shared’ megatrends.

One-third more new registrations by 2024 – but who will benefit?
What does this trend mean for manufacturers and suppliers? The PwC scenario assumes that the number of annual new registrations in Europe may increase by one third to more than 24 million cars by 2030; this would be the only way to compensate for the higher wear and tear on cars due to car-sharing concepts. For the US, PwC Autofacts assumes that there could be growth of 20% and new car sales of almost 22 million in the year 2030. For China, a rise of over 30% to 35 million units sold is expected.

This large volume will require car manufacturers and suppliers to make additional investment in new production and development capacity – for new, highly specialised vehicle concepts at much lower prices.

“Automotive groups and their suppliers will have to make critical decisions in the years ahead,” believes PwC’s Christoph Stürmer. On the one hand, while they will have to contend with falling margins – mainly due to pressure from the major fleet operators – at the same time they will have to significantly increase their investment in new factories, electro-mobility and the other megatrends.

Simultaneously, new competitors from the technology industry will see the opportunity to push into the market. A parallel study from PwC strategy consulting firm Strategy& has estimated that conventional players’ share of global industry profits may fall from the current figure of 85% to less than 50% by 2030. Stürmer’s forecast is therefore that: “In this scenario, the only companies that can survive in the long-term are either those that prevail as a clear innovation leader on the product side, or those that recognise that mobility is no longer a product, but rather a service and offer their customers comfortable and low-priced offerings that are simple to use – in other words, offerings that make their life ‘eascy’.”


By 2030, the transport sector will require 138 million fewer cars in Europe and the US


:s_roses :s_roses :s_roses
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#479580 Πειράματα και σε ανθρώπους φέρεται να διεξήγαγε η VW σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Άαχεν…

Έχουν βλέπετε χρόνια εμπειρία από αέρια και θαλάμους αερίων. :thumbsdown:

http://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosm ... ebsite-rss