Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By panos2171
#731859 Τα ίδια και σε μας, αυξήσεις και μειωμένη διαθεσιμότητα προϊόντων. Από την άλλη βλέπουμε εντυπωσιακές αυξήσεις στις τιμές σιτηρών και βαμβακιού, σχεδόν 100% αύξηση.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#731866 Και ακόμα δεν έχετε δει τπτ. Το 2022 προβλέπεται εξίσου χάλια αν όχι χειρότερο με βαση τα τελευταία δεδομένα.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#731887
mirage έγραψε:Και ακόμα δεν έχετε δει τπτ. Το 2022 προβλέπεται εξίσου χάλια αν όχι χειρότερο με βαση τα τελευταία δεδομένα.


Συμφωνώ... Το αισιόδοξο σενάριο λέει επιστροφή σε κάποια κανονικότητα (δεν ξέρω για τιμές, αλλά για διαθεσιμότητα τουλάχιστον) από το 2023 και βλέπουμε... :vava:
Άβαταρ μέλους
By Ove20
#731889
saxon_747 έγραψε:Δεν είναι μόνο οι αυξήσεις που θα μας απασχολήσουν αλλά και η διαθεσιμότητα κάποιων προϊόντων, πρώτων υλών κτλ
πού οφείλεται η έλλειψη αυτή όμως? στην πανδημία? και γιατί οφείλεται στην πανδημία?
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#731891
Ove20 έγραψε:
saxon_747 έγραψε:Δεν είναι μόνο οι αυξήσεις που θα μας απασχολήσουν αλλά και η διαθεσιμότητα κάποιων προϊόντων, πρώτων υλών κτλ
πού οφείλεται η έλλειψη αυτή όμως? στην πανδημία? και γιατί οφείλεται στην πανδημία?
Γιατί όλοι οι κλάδοι (πχ εργοστάσια) υπολειτουργούσαν κατά τη διάρκεια των lockdown, ενώ η ζήτηση σε κάποια προϊόντα (πχ ηλεκτρονικά, hardware κτλ) αυξανόταν λόγω των νέων συνθηκών εργασίας και εκπαίδευσης.
Άβαταρ μέλους
By Ove20
#731892 Yπολειτουργούσαν. Τώρα όμως γιατί δεν αυξάνεται η παραγωγή? Γιατί βλέπω ότι όλες οι οικονομίες έχουν πάρει μπρος για τα καλά εδώ από πριν το καλοκαίρι.

< Pixelbook >
Άβαταρ μέλους
By mirage
#731895 Για το θεμα των ημιαγωγών το πρόβλημα αφορα τοσο στο ramp-up, τα slots παραγωγης που ειναι πεπερασμένα, τους brokers που εχουν στεγνώσει την αγορά, τους κατασκευαστές προϊόντων που επισης στοκαρουν σαν τρελοί για να αποφύγουν production stops και φυσικα τα σχετικά αυστηρα πρωτοκολλα Covid στην Taiwan που κυριως παράγονται ολα αυτά. Αν προσθεσει κανεις σε αυτα το load shedding στην Κίνα που χτυπα την παραγωγή πρώτων υλών για τους ημιαγωγούς το πραγμα γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο. Οι προμηθευτές, για παράδειγμα η TSMC, μιλανε για ακομα πιο δύσκολο 2022 προς το παρόν.
Υπόψιν χτίζονται νεα εργοστάσια αλλα αυτα θα είναι έτοιμα από το 2024, παλι για την TMSC, και μετα.
Άβαταρ μέλους
By glf
#731902 Και δεν έφταναν αυτά, έχουμε και τα crypto που χρειάζονται και αυτά συνεχώς μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ και δε προλαβαίνουν να βάζουν μπροστά μηχανές μόνο γι'αυτά..
Άβαταρ μέλους
By markvag
#731933
saxon_747 έγραψε:
Ove20 έγραψε:
saxon_747 έγραψε:Δεν είναι μόνο οι αυξήσεις που θα μας απασχολήσουν αλλά και η διαθεσιμότητα κάποιων προϊόντων, πρώτων υλών κτλ
πού οφείλεται η έλλειψη αυτή όμως? στην πανδημία? και γιατί οφείλεται στην πανδημία?
Γιατί όλοι οι κλάδοι (πχ εργοστάσια) υπολειτουργούσαν κατά τη διάρκεια των lockdown, ενώ η ζήτηση σε κάποια προϊόντα (πχ ηλεκτρονικά, hardware κτλ) αυξανόταν λόγω των νέων συνθηκών εργασίας και εκπαίδευσης.


Αυτό. Συν το ότι υπάρχει τρομερό θέμα με διαθεσιμότητα container και όχι μόνο. Όταν έκλεισε η Ευρώπη και η Β. Αμερική, οι καταναλωτές συνέχιζαν να αγοράζουν, κυρίως προϊόντα που προέρχονταν από Κίνα. Αλλά τα Ευρωπαϊκά και Αμερικάνικα εργοστάσια ήταν κλειστά. Βάλε και τα συνεχή κλεισίματα λιμανιών λόγω COVID + το ότι υπολειτουργούσαν λιμάνια, κτλ, με προσωπικό να μπαίνει σε καραντίνα και έχουμε κυριολεκτικά χιλιάδες container τα οποία ήρθαν από Κίνα (κυρίως), αλλά δεν είχαν τρόπο να γυρίσουν πίσω (μιας και τα εργοστάσια όπως είπα σε Ευρώπη και Αμερική δεν δούλευαν για να τα γεμίσουν και να φύγουν πίσω). Οπότε αυτή τη στιγμή υπάρχουν "άπειρα" container σε λιμάνια όπως το Los Angeles, το Ρόττερνταμ, κτλ, που δεν μπορούν να φύγουν πίσω. Αποτέλεσμα; Εξαιρετικά περιορισμένη διαθεσιμότητα container από Ασία και τιμές στο θεό. Ενδεικτικά αναφέρω, σε άρθρο που διάβασα χθες, η τιμή ενός container 40' από Κίνα προς Los Angeles πέρυσι ήταν στα USD 2.500, σήμερα έχει πάει στα 25.000 :omg: :help:

Βάλε και μία σημαντική αύξηση της ζήτησης καθώς οι οικονομίες επανέρχονται από τα περσινά κλεισίματα, βάλε και το ότι η Κίνα έχει ακόμα θέματα με covid (κλείνει λιμάνια κατά διαστήματα) και έχεις την τέλεια θύελλα.

Και αυτά τα φαινόμενα είναι γενικά, όχι μόνο σε ημιαγωγούς. Υπάρχει σοβαρό θέμα σε διαθεσιμότητα πετρελαιοειδών, μετάλλων, χημικών, πρακτικά τα πάντα... :help:

Πχ, μιλάω σήμερα με προμηθευτή καλωδίων, που ήδη την προηγούμενη εβδομάδα πήραν ένα +10%, σήμερα άλλη τόση αύξηση... :help:

Βάλε και τον καιρό που δεν βοήθησε με την παραγωγή αγροτικών προϊόντων το 2021 και ο χειμώνας προβλέπεται πολύ δύσκολος...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#731964 HVO: To καύσιμο που θα μπορούσε να σώσει το ντίζελ
Στο Βέλγιο άνοιξαν τα πρώτα πρατήρια συνθετικού ντίζελ. Το HVO10 είναι προσώρας διαθέσιμο σε τρία πρατήρια, ενώ σε άλλους 100 διατίθεται στην Ολλανδία. Ένα καύσιμο από τη βιομηχανία τροφίμων που πληροί τα σημερινά αυστηρά πρότυπα εδώ και χρόνια.
https://www.drive.gr/news/hvo-kaysimo-p ... sei-ntizel

Σαμπα με τηγανολαδο θα φτασω Θεσσαλονικη ενω θα εισαι Λαμια. :metalo:
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#731974
dimviii έγραψε:HVO: To καύσιμο που θα μπορούσε να σώσει το ντίζελ
Στο Βέλγιο άνοιξαν τα πρώτα πρατήρια συνθετικού ντίζελ. Το HVO10 είναι προσώρας διαθέσιμο σε τρία πρατήρια, ενώ σε άλλους 100 διατίθεται στην Ολλανδία. Ένα καύσιμο από τη βιομηχανία τροφίμων που πληροί τα σημερινά αυστηρά πρότυπα εδώ και χρόνια.
https://www.drive.gr/news/hvo-kaysimo-p ... sei-ntizel

Σαμπα με τηγανολαδο θα φτασω Θεσσαλονικη ενω θα εισαι Λαμια. :metalo:


Κράτα μικρό καλάθι.
Άβαταρ μέλους
By bill33
#731979
Vagnar έγραψε:
dimviii έγραψε:HVO: To καύσιμο που θα μπορούσε να σώσει το ντίζελ
Στο Βέλγιο άνοιξαν τα πρώτα πρατήρια συνθετικού ντίζελ. Το HVO10 είναι προσώρας διαθέσιμο σε τρία πρατήρια, ενώ σε άλλους 100 διατίθεται στην Ολλανδία. Ένα καύσιμο από τη βιομηχανία τροφίμων που πληροί τα σημερινά αυστηρά πρότυπα εδώ και χρόνια.
https://www.drive.gr/news/hvo-kaysimo-p ... sei-ntizel

Σαμπα με τηγανολαδο θα φτασω Θεσσαλονικη ενω θα εισαι Λαμια. :metalo:


Κράτα μικρό καλάθι.

μπιτόνι