Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#496194 Ως ποδηλάτης, αλλά και υιός γονέων στα 70+, περιμένω με ανακούφιση τα αυτόνομα οχήματα.
Κι αν κάποιος αποζητά την οδηγική απόλαυση, ας τη βρει σε αγωνιστικά καρτ, πίστες drift, διάβαση δύσκολων σημείων με το 4χ4 του. Όχι στα Λιμανάκια με αθώους απέναντι, όπως κάναμε εμείς.
Άβαταρ μέλους
By kubiak
#496210
224v έγραψε:υπαρχει η εκφραση στα αγγλικα " You don't use it you loose it"
Σε ένα γαλάτικο χωρίο λένε "ό,τι αφήσεις σε αφήνει"...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#496211 To σωστό αυτόνομο είναι αυτό που σου επιτρέπει να οδηγείς αλλά σου απαγορεύει να μαλακίζεσαι όταν οδηγείς, μακάρι να υπάρξει κάποτε ένα τόσο έξυπνο σύστημα που να σου απαγορεύει να γίνεσαι επικίνδυνος για τον εαυτό σου και να τους άλλους.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#496222
21 quadra έγραψε:To σωστό αυτόνομο είναι αυτό που σου επιτρέπει να οδηγείς αλλά σου απαγορεύει να μαλακίζεσαι όταν οδηγείς


Αυτό δεν είναι αυτόνομο και υπάρχει τέτοιο σύστημα ήδη. Λέγεται ESP. :lol:

Ξαναλέω, ας μην κρίνουμε από τον εαυτό μας, που (υποτίθεται - φαντάζομαι) ότι είμαστε πιο συνειδητοποιημένοι. Το 95% των οδηγών θέλουν απλά να πάνε από το Α στο Β με τον λιγότερο δυνατό κόπο. Και επιπλέον το επίπεδο της οδηγικής τους ικανότητας είναι άθλιο. Άρα τα αυτόνομα είναι μία εξαιρετική λύση για όλους μας. Για τον μέσο οδηγό γιατί τον απαλλάσει από ένα βάρος και τα καταφέρνει με πολύ πιο ασφαλή τρόπο απ' ότι ο ίδιος και για τον petrolhead, γιατί είναι σχεδόν βέβαιο πως ο μέσος άσχετος δεν θα κάνει την απίστευτη |λογοκρισία| που θα περάσει από το μυαλό του... :rtfm:
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#496239
markvag έγραψε:
21 quadra έγραψε:To σωστό αυτόνομο είναι αυτό που σου επιτρέπει να οδηγείς αλλά σου απαγορεύει να μαλακίζεσαι όταν οδηγείς


Αυτό δεν είναι αυτόνομο και υπάρχει τέτοιο σύστημα ήδη. Λέγεται ESP. :lol:

Ξαναλέω, ας μην κρίνουμε από τον εαυτό μας, που (υποτίθεται - φαντάζομαι) ότι είμαστε πιο συνειδητοποιημένοι. Το 95% των οδηγών θέλουν απλά να πάνε από το Α στο Β με τον λιγότερο δυνατό κόπο. Και επιπλέον το επίπεδο της οδηγικής τους ικανότητας είναι άθλιο. Άρα τα αυτόνομα είναι μία εξαιρετική λύση για όλους μας. Για τον μέσο οδηγό γιατί τον απαλλάσει από ένα βάρος και τα καταφέρνει με πολύ πιο ασφαλή τρόπο απ' ότι ο ίδιος και για τον petrolhead, γιατί είναι σχεδόν βέβαιο πως ο μέσος άσχετος δεν θα κάνει την απίστευτη |λογοκρισία| που θα περάσει από το μυαλό του... :rtfm:


Όχι και το ESΡ, μάλλον με τρολλάρεις, εγώ εννοώ ένα έξυπνο σύστημα που να προλαβαίνει κάθε είδους βλακεία, αβλεψία, αφηρημάδα ή ότι άλλο λάθος κάνει ένας οδηγός συνειδητά ή ασυνείδητα που θέτει σε κίνδυνο ότι κινείται γύρω του, αν νομίζεις ότι αυτό είναι το ESP μάλλον κινούμαστε σε διαφορετικά κανάλια αντίληψης, ενημέρωσης, γνώσης ή ονόμασε το όπως θέλεις, αλλά όχι και το ESP το έξυπνο σύστημα όπως το θεωρώ εγώ.

Γιατί όταν δεν κοιτάς τον καθρέφτη σου και αλλάζεις πορεία χωρίς προειδοποίηση είναι ενέργεια συνειδητή, όταν οδηγάς κουρασμένος, πιωμένος ή εκνευρισμένος η συνειδητή ενέργεια σου καταλήγει σε ασυνείδητη με ότι αυτό συνεπάγεται, ένα τέτοιο σύστημα όπως είναι στο δικό μου μυαλό δεν θα επιτρέπει παρεκτροπές με άσχημη κατάληξη, αυτό εννοώ και κατά την άποψη μου το ESP δεν ανήκει ούτε στο 1% αυτού του συστήματος, απλά θα υπάρχει και θα ενεργοποιείται κατόπιν εντολής που θα λάβει από ένα κεντρικό εποπτικό σύστημα ολικού ελέγχου, το ESP όπως είναι σήμερα δεν μπορεί να το πράξει αυτόνομα και συνολικά στην συνεχή ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#496441 Και το σχετικό βίντεο του ατυχήματος...



Και άνθρωπος να οδηγούσε πάντως, αμφιβάλλω αν θα προλάβαινε να φρενάρει.
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#496449 Αν οδηγούσε άνθρωπος μπορεί να προλάβαινε να φρενάρει έστω και λίγο ή να έκανε προσπάθεια για ελιγμό αποφυγής, μπορεί να μην έκανε και τίποτα, θέλουν μελέτη οι χρόνοι για να βγει ίσως κάποιο συμπέρασμα. Εκείνο όμως που φαίνεται ξεκάθαρα, είναι , ότι η οδηγός ασφαλείας, είναι σαν να μην υπάρχει αφού κοιτάει κάτω, και εδώ είναι το θέμα ,όπως και με τα Τέσλα, μέχρι τα συστήματα να είναι 100% έτοιμα, τι εμποδίζει τον "οδηγό" να χαζεύει αντί να παρακολουθεί τι κάνει ο αυτόματος πιλότος?

Και κάτι ακόμη, γιατί δεν έχουν βάλει και κάποιο σύστημα υπερυθρων? Η τεχνολογία υπάρχει και δοκιμαζοταν από χρόνια, δεν θα αύξανε κατά πολύ την ετοιμότητα του οχήματος να αντιμετωπίσει τέτοιες καταστάσεις εμφάνισης από το "πουθενά" ενός εμβιου όντος σε σημείο χωρίς φωτισμό?
Τελευταία επεξεργασία από belgarion και 22 Μαρ 2018, 12:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By JasonLouk
#496456 Σωστός για τους χρόνους αντίδρασης αλλά για πλήρες πόρισμα πρέπει να πούνε τι συστήματα ήταν ενεργά στο αυτοκίνητο. Ειδικά, μπροστινά.

< >
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#496459 Κακός φωτισμός στον δρόμο, κακός φωτισμός από το αυτοκίνητο, έλλειψη αντανακλαστικών στον ρουχισμό της ποδηλάτισας, όλα μαζί συνετέλεσαν στο δυστύχημα, αν υπήρχε οδηγός σε εγρήγορση ( κανονικό αυτοκίνητο ) ίσως να είχε αντιληφθεί παρόλες τις ελλείψεις που προανέφερα, κάποια κίνηση και να έκανε ελιγμό πρός τα αριστερά, σίγουρα όμως ένας έμπειρος οδηγός με καλά αντανακλαστικά θα είχε αποφύγει την άτυχη γυναίκα, υπήρχε χρόνος ακόμα και την στιγμή που φάνηκε ολόκληρο το ποδήλατο.

Το να ρωτήσω αν τα συστήματα αυτά σήμερα είναι σε θέση να κάνουν ελιγμό όταν το φρενάρισμα από μόνο του απαιτεί και συμπληρωματικό ελιγμό, θα έμενε χωρίς απάντηση αφού η πληροφόρηση μας ακόμα είναι ελλειπής όσον αφορά τις δυνατότητες τους.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#496462
axel12p έγραψε:Και το σχετικό βίντεο του ατυχήματος...



Και άνθρωπος να οδηγούσε πάντως, αμφιβάλλω αν θα προλάβαινε να φρενάρει.


Το ειδα 3 φορες το βιντεο, φαινεται λιγο στα αριστερα η ποδηλατης πριν μπει στην λωριδα. Αν ηταν ανθρωπος οδηγος και προσεχε στον δρομο (δεν ηταν το μυαλο αλλου) θα ειχε καταρχας αφησει το γκαζι και το πιθανοτερο ειτε θα την ειχε αποφυγει ειτε θα την χτυπαγε λιγοτερο (αν την επερνε ξυστα).
Άβαταρ μέλους
By mirage
#496466 Yποψιν αλλο πραγμα το computer vision και αλλο το human vision. Κοινως ανακλαστηρες και φωτισμος δεν εχουν ιδιαιτερη σημασια σε τέτοια συστηματα. Οποτε το βίντεο δεν μας λεει και πολλα πράγματα για το πως και ποτε το οχημα ειδε τον ποδηλάτη.

< >
Άβαταρ μέλους
By rx8_drifter
#496475
21 quadra έγραψε:Κακός φωτισμός στον δρόμο, κακός φωτισμός από το αυτοκίνητο, έλλειψη αντανακλαστικών στον ρουχισμό της ποδηλάτισας, όλα μαζί συνετέλεσαν στο δυστύχημα, αν υπήρχε οδηγός σε εγρήγορση ( κανονικό αυτοκίνητο ) ίσως να είχε αντιληφθεί παρόλες τις ελλείψεις που προανέφερα, κάποια κίνηση και να έκανε ελιγμό πρός τα αριστερά, σίγουρα όμως ένας έμπειρος οδηγός με καλά αντανακλαστικά θα είχε αποφύγει την άτυχη γυναίκα, υπήρχε χρόνος ακόμα και την στιγμή που φάνηκε ολόκληρο το ποδήλατο.

Το να ρωτήσω αν τα συστήματα αυτά σήμερα είναι σε θέση να κάνουν ελιγμό όταν το φρενάρισμα από μόνο του απαιτεί και συμπληρωματικό ελιγμό, θα έμενε χωρίς απάντηση αφού η πληροφόρηση μας ακόμα είναι ελλειπής όσον αφορά τις δυνατότητες τους.


Kι εδώ έρχεσαι σε ένα απ τα πάγια προβλήματα της αυτόνομης οδήγησης.

Αν το όχημα είχε κάνει ελιγμό, πώς θα σου φαινόταν να τουμπάριζε και να σκοτώνονταν το παιδάκι σου στο πίσω κάθισμα και να γλίτωνε η ποδηλάτησα?
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#496534 Απο τη στιγμή που έρχεται απο τα αριστερά, το σημείο δηλαδή με το λιγότερο φωτισμό, νομίζω ούτε οδηγός θα προλάβαινε να κάνει κάτι..

Τώρα το σύστημα της Uber δεν ξέρω πως ακριβώς λειτουργεί, αλλα αυτό της Volvo, τουλάχιστον για ΜΥ18 βοηθάει στην αποφυγή εμποδίων σε περίπτωση που το φρενάρισμα δεν ειναι αρκετό, αλλα πρέπει την αποφυγή να την ξεκινήσει ο οδηγός..
Εικόνα
Εικόνα

Και αναφέρει κι άλλους περιορισμούς, όπως το εύρος της κάμερας και τις ταχύτητες λειτουργίας..

Εικόνα
Εικόνα


Το πιο σημαντικό ομως ειναι πως μιας και μιλάμε για βρεφικής ηλικίας συστήματά, για να επέμβουν πρέπει να αναγνωρίσουν το εμπόδιο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηρίστηκα. Για παράδειγμα ο ποδηλάτης πρέπει να μοιάζει με ποδηλάτη..
Εικόνα
Εικόνα

Δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση που η γυναικα δεν καβαλούσε το ποδήλατο δεν θα την έβλεπε..
Άβαταρ μέλους
By Govus
#496539 Κάπως αποθαρρυντικά τα παραπάνω :oops: ...
Έχουν μάλλον ΠΟΛΥ δρόμο εξέλιξης μπροστά τους, τα ανάλογα συστήματα ανίχνευσης/αντίδρασης.