- 17 Μαρ 2016, 12:17
#233875
bibendum έγραψε:Γρηγορη ωραια τα λες αλλα το συμπερασμα σου δεν ξερω αν ειναι σωστο.
Εγώ λέω ότι το συμπέρασμα του είναι σωστό σε μια ερώτηση που δεν έχει νόημα παρά μόνο θεωρητικά.
Δηλαδή τι μας λέει ο .: ότι ένας ευκαιριακός χρήστης, υπό
ιδανικές συνθήκες (να είναι σχετικός, να είναι αντικειμενικός να έχει πρόσβαση σε όλη τη συσσωρευμένη γνώση, να γνωρίζει ποιά από αυτή τη γνώμη είναι σοβαρή, ποιοτική και αντικειμενική, να έχει αρκετό χρόνο αξιολόγησης στη διάθεσή του, να, να, να...) μπορεί να έχει σωστότερη άποψη από έναν ιδιοκτήτη (που μόνη του πραγματική προϋπόθεση, και γιαυτό πολύ ευκολότερα επιτεύξιμη, είναι να είναι σχετικός, άντε και αντικειμενικός)
Ε και ? Λέω εγώ... Ποιό είναι το ερώτημα ? "Ποιό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο ?" Οχι... ή ίσως το ερώτημα αυτό είναι μόνο του ., καθώς δεν αγοράζει ποτέ τίποτα και απλά του αρκεί να σχηματίζει άποψη, δηλ. ως χόμπι. Που είναι μια χαρά αλλά αφορά πολύ περιορισμένο κοινό.
Το πραγματικό ερώτημα είναι: "ποιό αυτοκίνητο να αγοράσω για τις ανάγκες μου". Και σε αυτό το ερώτημα, ως υποψήφιος αγοραστής, θεωρώ την άποψη ενός ιδιοκτήτη, την άποψη του οποίου εμπιστεύομαι (όχι ένα τυχαίο σχόλιο στο Internet προφανώς), πιο σημαντική, από 2-3 δοκιμές -που και αυτές είναι σημαντικές βέβαια. Οσο για την άποψη του "ευκαιριακού χρήστη" ? Μου είναι αδιάφορη, διότι δεν έχω πρόσβαση σε αυτήν, τη σχηματίζει μόνο για τον εαυτό του. Εξ΄ου και η πρώτη πρόταση της τοποθέτησής μου.
Αν τώρα, διότι εκεί πάει το πράγμα, ο "ευκαιριακός χρήστης" δημοσιεύει την άποψή του, τότε θα μπορώ να τον διαβάσω. Μόνο που τότε μετατρέπεται σε δημοσιογράφο και κατά συνέπεια η γνώμη του εντάσσεται στις "2-3 δοκιμές" που λέω παραπάνω. Δηλαδή της δίνω σημασία σε ένα ποσοστό, αλλά αν έχω πρόσβαση και στη γνώμη ενός ιδιοκτήτη, προτιμώ να τα συνδυάσω, με μεγαλύτερη προτεραιότητα στον τελευταίο.
Και 2 τελευταία:
-- Θα δεχόμουν την αντικειμενικότητα του "ευκαιριακού χρήστη" μόνο αν οδηγεί χωρίς να έχει διαβάσει τους "έγκριτους δημοσιογράφους" (και τους διαβάζει μετά για διαμόρφωση πιο σφαιρικής άποψης). Μόνο τότε είναι η γνώμη του unbiased, διαφορετικά θα προσπαθεί να κάνει την άποψή του να συμφωνήσει με αυτή των έγκριτων δημοσιογράφων (αφού "αυτούς ξέρει, αυτούς εμπιστεύεται"). Aντίστοιχο πρόβλημα με τον ιδιοκτήτη, που είτε θέλει να υπερασπιστεί την επιλογή του, είτε, αν του έχει βγει "λεμόνι", προσπαθεί να τη θάψει -οπότε πάει το "unbiased" και των 2 και είμαστε back to square one.
-- Δεν μπορεί ο "ευκαιριακός χρήστης" να κρίνει εξίσου καλά με τον ιδιοκτήτη παράγοντες που περνάνε στα ψιλά από τις δοκιμές και αναδεικνύονται (δε λέω "μόνο" αλλά...) πολύ περισσότερο από την καθημερινή συμβίωση, όπως: εργονομία, πρακτικότητα, χώροι, αξιοπιστία, κόστος χρήσης περιλαμβανομένης της αξίας μεταπώλησης και της πραγματικής κατανάλωσης και όχι των δοκιμών, πραγματική (και όχι απτή) ποιότητα και ειδικά σε βάθος χρόνου (πχ. τρίζει ή χαλάνε πλαστικά μετά από 10-20000 χλμ. ?), οδική συμπεριφορά σε ακραίες συνθήκες, βελτιώσεις (όχι ακραία πράγματα αλλά πχ. μεταμορφώνεται η οδική του συμπεριφορά με άλλα λάστιχα ?) Ολα αυτά είναι πολύ σημαντικά για έναν αγοραστή αλλά τους δίνεται ελάχιστη σημασία τόσο από τους δημοσιογράφους όσο και από τους "ευκαιριακούς χρήστες".