Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By GTS
#233908
Asimov έγραψε:
nass έγραψε:Φυσικά και εξακολουθεί να είναι εργονομικό πρόβλημα. Αν πχ. για να αλλάξεις ένα σταθμό ή για να έχεις πρόσβαση σε μια πληροφορία στα βάθη των μενού του infotainment πρέπει να πατήσεις 18 κουμπιά, ακόμα και αν το έχεις συνηθίσει, εξακολουθεί να είναι πρόβλημα. Και πολλές φορές ο τύπος υποβιβάζει τέτοια προβλήμτα, που ο χρήστης πέφτει πάνω τους κάθε μέρα, πχ. τα περισσότερα "i-Drive" συστήματα ήταν εξαρχής για πέταμα και ο τύπος :whistlink: και μετά από 2-3 χρόνια "σαφώς βελτιωμένο στη χρήση του το i-Drive" :whistlink: δηλ. μια πληροφορία που θα μάθεις σε 2 λεπτά από τον ιδιοκτήτη πρέπει να "φιλήσεις κατουρημένες ποδιές" για να τη μάθεις από οποιοδήποτε ευκαιριακό χρήστη ή δημοσιογράφο.

Σωστά, ή πχ με το DSG που γράφανε όλοι ύμνους και έπρεπε να περάσουν 2-3 χρόνια και να αρχίσουν να χαλάνε με το κιλό, για να φτάσουμε τώρα στα μεταχειρισμένα να λέμε "καλύτερα χειροκίνητο". Τι να το κάνω να πάρω την πληροφορία από τα περιοδικά πόσο καλά δουλεύει (που όντως μπορεί να δουλεύει άψογα ΟΤΑΝ δουλεύει) και να μην ρωτήσω έναν κάτοχο αν είναι ευχαριστημένος συνολικά.

Τα περιοδικα λειτουργουν σαν γραφειο τυπου των εταιρειων. Παντως στο BMW αυτά που λεει ο Ναςς δεν υπαρχουν γιαυτο και εγω λεω ότι εργονομικα είναι πολύ καλο το αμαξι. Μαλιστα εχεις πολλαπλους τροπους για να κανεις το ιδιο πραγμα (από το τιμονι, από την κονσολα και από το iDrive) το οποιο εγω το θεωρω θετικο πχ σε σχεση με το Τεσλα οπου όλα είναι συγκεντρωμένα σε μια μεγαλη οθονη.

Για τα DSG και τα αυτόματα λιγο εμπηρεια με συντηρηση αμαξιου να εχεις θα δεις ότι δεν αξιζει να μπλέξεις εκτος και εχεις απεριοριστο budget για κοστος λειτουργιας.
Άβαταρ μέλους
By nass
#233914 Δεν ξέρω για τώρα αλλά τα πρώτα i-Drive ήταν για γέλια εργονομικά.

Οσο για το DSG διάβαζα πρόσφατα σε ένα τεστ στις Σέρρες στους 4Τ (δε θυμάμαι σε τι) "για χρήση στην πίστα προτιμάμε το χειροκίνητο κιβώτιο" και γιατί ρε "έγκριτοι δημοσιογράφοι" δεν το έχετε γράψει αυτό τόσα χρόνια με τους διθύραμβους για το DSG και όποιον ιδιοκτήτη ρωτήσεις θα μάθεις σε 2 λεπτά ότι είναι ακατάλληλο για γρήγορη οδήγηση γιατί ανεβάζει χωρίς άδεια και εν γένει παίρνει άκυρες πρωτοβουλίες ? Ασε που κάθε Deleted User 1 και dimik το έχουν νοιώσει στο πετσί τους από άποψη αξιοπιστίας.
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#233917 Ακριβως για γελια δεν ειναι πλεον (αν και δεν ξερω πως ηταν παλιοτερα) αλλα δεν θ αλλαξεις και σταθμο στο ραδιοφωνο μ ενα κουμπακι. Η αν αλλαξεις δεν θα σαι σιγουρος οτι εβαλες τον σταθμο που ηθελες.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#233919
bibendum έγραψε:Ακριβως για γελια δεν ειναι πλεον (αν και δεν ξερω πως ηταν παλιοτερα) αλλα δεν θ αλλαξεις και σταθμο στο ραδιοφωνο μ ενα κουμπακι. Η αν αλλαξεις δεν θα σαι σιγουρος οτι εβαλες τον σταθμο που ηθελες.

Γιατι ταλαιπωρεις τον εαυτο σου χωρις λογο? Επιλεγεις από το iDrive τον σταθμο που θελεις και τον σωζεις στα πληκτρα που βασικα ειναι shortcuts με παρατεταμενο πατημα. Μιλαμε για δευτερόλεπτα να το κανεις.
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#233928 Ε και παλι 8 σταθμους αποθηκευεις εκει... Το θεμα ειναι οτι δεν εχεις την απλη λειτουργια εισαι στο 99.2 πχ και θες να πας στον επομενο σταθμο...

Η ταξινομηση ειναι βασει του rds και του ονοματος του σταθμου, πραγμα που σημαινει οτι ολοι οι σταθμοι θα πρεπει να λειτουργουν με συγκεκριμενο τροπο. Εδω στην Ελλαδα δεν παιζει αυτο.

Στην μανιουαλ οθονη τα πραγματα παρα ειναι μανιουαλ.

Προσωπικα στα νουμερα εχω βαλει τηλεφωνα αλλα οπως ειπα σου δινει το συστημα να το παραμετροποιησεις οπως θελεις. Δλδ στα νουμερα μπορεις να βαλεις απο εναν σταθμο η ενα τηλεφωνο μεχρι πχ να βλεπεις τον υπολογιστη ταξιδιου.
Άβαταρ μέλους
By GTS
#233932 Δεν ηξερα ότι μπορεις να βαλεις τηλεφωνα. Αν είναι να κανω τηλεφώνημα το ψαχνω στην λιστα από την κεντρικη οθονη, δεν είναι τοσο δυσκολο.

Από ότι φαινεται είναι υπολογιστης η κεντρικη οθονη και τα πληκτρα είναι όπως τα F1-10, αρα δεν βλεπω που είναι το εργονομικο πρόβλημα. Μια χαρα δουλευει εστω και αν δεν συνεργάζεται σωστα με την ΕΛλ πραγματικοτητα.

Με τις φωνητικες οδηγιες δεν βολεύεσαι να βρίσκεις τον σταθμο που ψάχνεις?
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#233936 Δεν τις εχω χρησιμοποιησει.

Τεσπα ξεφυγαμε απο την συζητηση και την καναμε τυπου τσατ. Οπως και να εχει η αποψη μου ειναι τα οποια εργονομικα προβληματα με τον καιρο μαθαινεις και τα παρακαμπτεις. Απο εκει και περα οσο πιο πολυλειτουργικο γινεται κατι ειναι λογικο να γινεται και πιο πολυπλοκο.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#233959
GTS έγραψε:
nass έγραψε:Δεν είναι το Β pillar το πρόβλημα αλλά το A pillar και για την ακρίβεια η σχετική θέση του κινητήρα για "50:50" που κλέβει μήκος από το θάλαμο των επιβατών. Γιαυτό εξάλλου και το παντοφλέ σχήμα της 1.

Ναι, και εχει ο Ονυξ πισωκινητο. Είναι γιατι η μουρη είναι μακρια (long) και το μεταξονιο εχει κοντυνει σε σχεση με την σειρα 3 που βασιζεται το αμαξι αρα το μηκος της μπροστινης πορτας εχει θυσιαστεί για να εχεις καλο μηκος στην πισω πορτα.
Δεν κλέβει μήκος επιβατών, προσθέτει μήκος μούρης. Απλά έχεις μικρότερο χώρο επιβατών για ίδιο συνολικό μήκος γιατί έχεις χάσει λόγω μούρης.
Δηλαδή θεωρείτε ότι για αντίστοιχο χώρο επιβατών (μήκος από εμπρός πίσω) οι εμπρός πόρτες στα πισωκίνητα είναι πιο κοντές (προσθιοπίσθια) από ότι στα προσθιοκίνητα. Ή ότι οι πόρτες στα πισωκίνητα τοποθετούνται πιο εμπρός (που δεν γίνεται, η πίσω πόρτα είναι πάντα δίπλα στο πίσω κάθισμα....
Βασικά προσπαθώ να καταλάβω τον περιορισμό που σου δίνει το πισωκίνητο σε σχέση με ίδιου μήκους χώρων επιβατών σε προσθιοκίνητο.
Η μακριά μούρη υπάρχει ακριβώς για να χωρέσει κινητήρας κιβώτιο σε σειρά και χώρος εμπρός για ασφάλεια πεζών κλπ. Και μάλιστα στα πισωκίνητα ο άξονας των εμπρός ροδών είναι πιο εμπρός σε σχέση με τον οδηγό άρα μπορείς να έχεις εμπρός πόρτα που να αρχίζει από πιο μπροστά. Ίσως για αυτό μπορείς να βάλεις την μεσαία κολώνα πιο μπροστά ώστε να βελτιώσεις το μπες βγες από τα πίσω καθίσματα. Αν είναι έτσι το πισωκίνητο πλεονεκτεί μεν αλλά έχεις την μεσαία κολώνα πιο εμπρός.
Αυτό είναι άραγε;
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#233987
bibendum έγραψε: Βαλτε τον Μπουσο ευκαιριακο χρηστη σε μια Gulia ας πουμε να σας κανει κριτικη αυριο μεθαυριο...

Γρηγορη ωραια τα λες αλλα το συμπερασμα σου δεν ξερω αν ειναι σωστο.

Επισης και γω σαν κατοχος βλεπω τα θετικα και τα αρνητικα του αυτοκινητου που εχω η ειχα αλλα για να το αγορασω πχ μετρησαν και αλλα πραγματα οπως πχ τιμη, ευκαιρια, προσφορα εκεινη την στιγμη οποτε το κρινω και με αυτα που εδωσα σε καθε περιπτωση. Ο ευκαιριακος χρηστης η ο δημοσιογραφος δεν θα τον νοιαξει ποτε η τιμη του αυτοκινητου. Οποτε εν τελει ειναι αρκετα συνθετο το πραγμα.


Πολυ σωστα ολα αυτα, διαφωνω στις δυο τελευταιες σειρες ομως. Ο σωστος ευκαιριακος χρηστης, προφανως και θα συμπεριλαβει και την τιμη στην ολη εξισωση. Το αυτο θα κανει ετσι κι αλλιως ο καθε σοβαρος δημοσιογραφος, ή το καθε αξιολογο-αξιοπιστο μεσο που ασχολειται με το αυτοκινητο. Παντα η τιμη του προιοντος μπαινει στην εξισωση σε οτι αφορα τουλαχιστον τα σοβαρα εντυπα/αρθρα.
Αυτο μαλιστα εχει πολυ μεγαλη σημασια και κρινει καθοριστικα το τελικο αποτελεσμα, ειδικα στον Αγγλικο και Αμερικανικο τυπο.

bibendum έγραψε:Οσο να ναι ομως ενας καθημερινος κατοχος θα εχει αποψη για την εργονομια του αυτοκινητου και για πολλα αλλα θεματα που ερχονται μεσα απο την καθημερινη τριβη.


Ειναι μερος του επαγγελματος του καθε αξιολογου δημοσιογραφου αυτοκινητου, να εξεταζει την εργονομια
και αλλες παραμετρους-δυνατοτητες των αυτοκινητων ειτε μεμονωμενα ειτε σε επιπεδο συγκρισης.
Το οτι ο κατοχος μπορει να δει σε βαθος χρονου, καποιες "κρυφες" χαρες ή μικρο-μειονεκτηματα, ισχυει σε ενα βαθμο, αλλα και παλι η συνεχη επαφη, η εμπειρια που εχει αυτος που εξεταζει πχ 100 αυτοκινητα το χρονο, μεταξυ αλλων ΚΑΙ σε επιπεδο εργονομιας, ειναι συγκριτικα περισσοτερο αντικειμενικη ή unbiased που λεν και στο χωριο μου... :lol: