Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#763526
blinkys έγραψε:
Είμαστε στο 2022 οι μοτοσυκλέτες πλέον έχουν φρενάρες, αναρτησάρες, εξελιγμένα πλαίσια, ηλεκτρονικά βοηθήματα και ο εξοπλισμός ασφαλείας του αναβάτη έχει κάνει επίσης άλματα.


Την ίδια στιγμή, ένα σύγχρονο αυτοκίνητο διαθέτει επιπλέον: 6-10 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, lane assist, ειδοποίηση νεκρού σημείου, adaptive cruise control κτλ κτλ.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#763527
NickTG έγραψε:Τα στοιχεία για τις μηχανές είναι από ΗΠΑ.


Καλά... χρειάζομαι διακοπές... :lol:

Και πάλι βέβαια δεν αλλάζει το point.


Νίκος Παππάς έγραψε:
Οι μοτοσυκλετες μπορει να μην εχουν παθητικη ασφαλεια αλλα εχουν ενεργητικη, καλυτερη απο αυτοκινητου. Ετσι εξισορροπουν την αδυναμια τους στην παθητικη



Ε, όχι... η ισορροπία είναι περίπου 70-80 φορές χειρότερη ασφάλεια... Για τον μέσο αναβάτη. Τώρα, αν συγκρίνω τον Ρόσσι με τον οδηγό 89 ετών που δεν βλέπει στα 5 μέτρα και έχει χρόνο αντίδρασης που μετριέται με ημερολόγιο, ΟΚ... Πιο ασφαλής η μοτοσυκλέτα. Μιλάμε συγκεντρωτικά, ο μέσος αναβάτης είναι 70-80 φορές πιο πιθανό να πεθάνει σε σχέση με τον μέσο οδηγό - επιβάτη αυτοκινήτου για τον ίδιο αριθμό διανυθέντων χλμ. Τώρα, προφανώς και αυτό δεν σημαίνει πως όποιος ακουμπάει σέλα μηχανής πέφτει νεκρός, αλλά σημαίνει πως η διαφορά υπέρ του αυτοκινήτου, σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια, είναι συντριπτική. Μπορεί να υπάρχουν χίλιοι παράγοντες υπέρ του δίκυκλου (εκτός από το γκάζι, που και αυτό δεν ξέρω κατά πόσο είναι, δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιον άλλον), αλλά στο τέλος τα νούμερα είναι αμείλικτα και λένε άλλα πράγματα. Όταν οι θάνατοι με μηχανάκια είναι 70-80 φορές περισσότεροι ανά χλμ σε σχέση με τους θάνατους από αυτοκίνητα (πάντα ανά χλμ) δεν μου λέει πως η μηχανή είναι πιο ασφαλής... Εάν κάποιος υποστηρίζει ότι το δίκυκλο είναι πιο ασφαλές, να φέρει δεδομένα και όχι προσωπικές εμπειρίες ή γενικόλογα.

blinkys έγραψε:Αυτό βέβαια αν είχε καμία αξία μια στατιστική που εξισώνει τον κάτοχο supersport μοτοσυκλέτας που μπορεί ας πούμε να 300αρίζει καθημερινά στην Αττική οδό, με τον παππού που κάνει κάθε μέρα 500μ από το σπίτι στο καφενείο με την βέσπα και τον τουρίστα που ξεσαλώνει με το νοικιάρικο στο νησί τον Αύγουστο.


Το ίδιο κριτήριο όμως από τη μεριά των αυτοκινήτων εξισώνει τον Κάρλος Σάινθ με τον παππού 95 ετών που στέλνει SMS, την ώρα που κρατάει τον καφέ και χαζεύει τσόντες στο κινητό με 180 στην πόλη. Μιλάμε για τον μέσο αναβάτη και τον μέσο επιβάτη αυτοκινήτου. Και μιλάμε για νούμερα ανά διανυθέν χλμ.



Α, και κανείς δεν είπε να μην καβαλάτε μηχανάκι. Καλά κάνετε και να συνεχίσετε και με ασφάλεια.

Απλά λέμε να μην γίνεται το άσπρο - μαύρο. :s_wink
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#763533 Ξεκινήσαμε από τι έχει πάθει ο περίγυρός μας. Ποστάραμε στατιστικά από Ελλάδα, Αγγλία, Αμερική, Τουρκμενιστάν (όλα διαφορετικά νούμερα :metalo: ). Απορρίψαμε την φυσική γυμνασίου και βγάλαμε πως ένα αυτοκίνητο έχει καλύτερη ενεργητική ασφάλεια (ότι ας πούμε οι 2 τόνοι φρενάρουν, αλλάζουν κατεύθυνση κτλ πιο γρήγορα και πιο εύκολα από τα 300 κιλά). Κι όλα αυτά για να πούμε πως α) καλά κάνουν όσοι φοβούνται τις μηχανές β)το αυτοκίνητο είναι ασφαλέστερο γ) καλά θα κάνει όποιος αποτρέψει το παιδί του από το να καβαλήσει μηχανή. Γιατί, αν θυμάμαι καλά, από εκεί ξεκίνησε η κουβέντα, ή τουλάχιστον εκεί μπήκα εγώ.

Στατιστικά του στυλ τόσοι σκοτώθηκαν με μηχανή / τόσοι οδηγούν συνολικά μηχανή Χ 100, είναι μια χαρά για πρόβλημα μαθηματικών Ε δημοτικού που μαθαίνουν πρώτη φορά τα παιδάκια τα ποσοστά. Αν πιστεύετε πως έχουν την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα ή αποδεικνύουν κάτι, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.

:s_whiteflag :s_bye
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#763541
blinkys έγραψε:Ποστάραμε στατιστικά από Ελλάδα, Αγγλία, Αμερική, Τουρκμενιστάν (όλα διαφορετικά νούμερα :metalo: ).


Όλα διαφορετικά νούμερα, αλλά όλα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα είναι πιο ασφαλή.


blinkys έγραψε:Απορρίψαμε την φυσική γυμνασίου και βγάλαμε πως ένα αυτοκίνητο έχει καλύτερη ενεργητική ασφάλεια (ότι ας πούμε οι 2 τόνοι φρενάρουν, αλλάζουν κατεύθυνση κτλ πιο γρήγορα και πιο εύκολα από τα 300 κιλά).


Ένα kymco xciting φρενάρει (100-0) σε 43m ενώ ένα Peugeot 208 σε 37m

Λέω εγώ τώρα... Ανάλογα πως το βλέπεις.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#763545 Οσον αφορα την ενεργητικη ασφαλεια και οτι τα 300 κιλα ειναι πιο ευελικτα απο τα 1500.

Τα 300 τετρατροχα κιλα ναι ειναι πιο ευελικτα, τα 300 διτροχα κιλα ειναι εντελως διαφορετικη ιστορια.

Η μηχανη εχει εντελως διαφορετικη γεωμετρια πατηματος απο ενα αυτοκινητο ακριβως επειδη ειναι διτροχη.
Η κατανομη δυναμεων στους τροχους κατα το στριψιμο, το πλατος του πελματος που πραγματικα παταει στο εδαφος, ειναι εντελως διαφορετικα.

Απο συγκριτικα που ειχα διαβασει παλαιοτερα ειναι σαφες οτι ενα αυτοκινητο εχει μεγαλυτερα περιθωρια πλευρικης προσφυσης αλλα και κατα την πεδηση απο μια μηχανη.
Δεν αναφερομαι σε περιπτωσεις που η αεροδυναμικη ενος αυτοκινητου παραγει πολυ περισσοτερη καθετη δυναμη, συνεπως και προσφυση, αλλα σε απλα καθημερινα αυτοκινητα με σχεδον μηδενικη καθετη δυναμη.
Στις Σερρες ενα απλο GTi 200-300 ιππων κερδιζε σημαντικο χρονο στις στροφες, αλλα εχανε παρα πολυ στις ευθειες απο μια δυνατη μηχανη.

Οποτε στη μηχανη και απειρως πιο εκτεθειμενος εισαι και λιγοτερη ενεργητικη ασφαλεια εχεις.
Ειλικρινα νομιζα πως ολοι θα συμφωνουσαμε σε αυτο χωρις μεγαλες διαφωνιες.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#763546
blinkys έγραψε:
saxon_747 έγραψε:https://www.statistics.gr/el/statistics/-/publication/SDT04/-

2019

Επιβατικά Ι.Χ. - (Στόλος: 5.247.295) | 9727 ατυχήματα -> 438 νεκροί (4,51%) - 353 Βαριά τραυματισμένοι (3,63%)
Μοτοσυκλέτες - μοτοποδήλατα: (Στόλος 1.580.000) | 6488 ατυχήματα - 508 νεκροί (7,8%) - 652 Βαριά τραυματισμένοι (10%)

:s_sorry


Άρα μόλις 4% των αναβατών μοτοσυκλέτας είχαν ατύχημα και το 82% από αυτούς την γλύτωσε με ελαφρούς τραυματισμούς. :iconcool:


Αν θεωρήσουμε ότι δύο συνεχόμενες χρονιές οδηγούν οι ίδιοι, η πιθανότητα κάποιος να έχει ατύχημα τουλάχιστον μία από τις δύο χρονιές είναι: 4% + 4% - 4%*4% = σχεδόν 8%. Αν το υπολογίσεις, π.χ., για 25 έτη οδήγησης, η πιθανότητα είναι κοντά 100%.

Οι πιθανότητες είναι ένα πολύ ενδιαφέρον και συνάμα αμείλικτο γνωστικό αντικείμενο, και ΔΕ λένε ψέμματα.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#763548 Εντάξει αν είναι να συγκρίνουμε Gti στις Σέρρες, σκούτερ, Peugeot 208 και να γράφουμε πράξεις που βγάζουν αποτέλεσμα -0,8 για να αποδείξουμε πως όποιος οδηγάει μοτοσυκλέτα έχει 100% πιθανότητες να έχει σοβαρό ατύχημα, παραδίνομαι. Έχετε δίκιο.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#763549 Βρε ανθρωπε μου δε συγκρινω GTi με σκουτερ.

Συγκρινω GTi με GSXR 1000 στις Σερρες κατα το παρελθον.

Το GTi ηταν σαφως ανωτερο σε στροφες και φρενα αλλα το μηχανακι το αφηνε αιωνες στην ευθεια.

Δεν εχει την ιδια προσφυση η μηχανη...
Άβαταρ μέλους
By 224v
#763550 Εάν πάει κάποιος στα εισερχόμενα περιστατικα στο ΚΑΤ, και ρωτήσει την αιτία θα αντιληφθεί ποιο είναι πιο επικίνδυνο μέσο. Βέβαια έχω και γνωστούς που δεν έχουν πάθει τιποτα 40 χρόνια...

.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763552
Yugo_para_siempre έγραψε:Ειλικρινα νομιζα πως ολοι θα συμφωνουσαμε σε αυτο χωρις μεγαλες διαφωνιες.

Κι εγώ. Το επόμενο που περιμένω να ακούσω είναι πως η γη είναι επίπεδη.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#763558
blinkys έγραψε:Εντάξει αν είναι να συγκρίνουμε Gti στις Σέρρες, σκούτερ, Peugeot 208 και να γράφουμε πράξεις που βγάζουν αποτέλεσμα -0,8 για να αποδείξουμε πως όποιος οδηγάει μοτοσυκλέτα έχει 100% πιθανότητες να έχει σοβαρό ατύχημα, παραδίνομαι. Έχετε δίκιο.




Συγκρίνω ένα μεγάλο scooter με ένα supermini για να φανεί ότι η διαφορά σε φρενάρισμα δεν είναι τόσο μεγάλη, όχι για να αποδείξω ότι ο αναβάτης έχει 100% πιθανότητες για ατύχημα.
Άβαταρ μέλους
By kubiak
#763563
https://www.youtube.com/watch?v=IgKI7nnSPcs


https://www.youtube.com/watch?v=ygT4bGJkerk

Η αγάπη για το δίτροχο είναι κατανοητή αλλά...

+ Άπειρα video από site όπως το youtube ή το leakedreality όπου μία ταμπέλα, μια λακούβα, κάτι που εξέχει από το αυτοκίνητο στέλνει τον αναβάτη στο νοσοκομείο ή στο νεκροταφείο...
Άβαταρ μέλους
By georgetz
#763565 τι νόημα έχει η σύγκριση με όχημα σε πίστα προς επίρρωσην ανωτερότητας ενεργητικής ασφάλειας ? :dizzy:

το εικονικό προσπέρασμα (π.χ προσπέραση νταλίκας σε συγκεκριμένα μέτρα) ψάχνεις , όπως μετρούν και ορισμένα έντυπα και μη του αυτοκινητιστικού χώρο όπου προφανώς μια μεσαία π.χ μηχανή είναι πολύ πιο σβέλτη απο ένα μεσαίο αντίστοιχα όχημα , τι άλλο χρειάζεται ? :lol:

για παθητική προφανώς τα πράγματα είναι σαφώς πιο ζόρικα για τον αναβάτη.Πολλές μελέτες όμως δεν γνωρίζω πότε γίνανε , ποιους αφορούσε και αν συμπεριέλαβαν τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στο χώρο ( αερόσακο αναβάτη π.χ ).

Η τελευταία Multistrada επίσης διαθέτει σύστημα radar , αρκετά ρηξικέλευθο για το χώρο και σίγουρα χρήσιμο.

Οπότε καλά όλα αλλα μην τρελαίνεστε :lol:
Άβαταρ μέλους
By kubiak
#763568
georgetz έγραψε:τι νόημα έχει η σύγκριση με όχημα σε πίστα προς επίρρωσην ανωτερότητας ενεργητικής ασφάλειας ? :dizzy:
Στην πίστα φαίνεται πεντακάθαρα ότι άλλο 4 ρόδες άλλο 2.
Στα φρένα, στην επιτάχυνση, στο στρίψιμο...

Η αίσθηση είναι που μαγεύει (και η ευκολία/πρακτικότητα), αλλά δεν είναι δωρεάν...
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#763569
georgetz έγραψε:τι νόημα έχει η σύγκριση με όχημα σε πίστα προς επίρρωσην ανωτερότητας ενεργητικής ασφάλειας ? :dizzy:


οντως δεν εχει σχεση.

georgetz έγραψε:το εικονικό προσπέρασμα (π.χ προσπέραση νταλίκας σε συγκεκριμένα μέτρα) ψάχνεις , όπως μετρούν και ορισμένα έντυπα και μη του αυτοκινητιστικού χώρο όπου προφανώς μια μεσαία π.χ μηχανή είναι πολύ πιο σβέλτη απο ένα μεσαίο αντίστοιχα όχημα , τι άλλο χρειάζεται ? :lol:

και γιατι σκοτωνονται πολλαπλασια σε σχεση με τα αυτοκινητα αφου προσπερνουν ταχυτερα?